2101 1977 KRIINI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
jauzki

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja jauzki »

Tuttu juttu tuo ^ myös tälle jannulle! :lol:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tullut vähän enemmän ajoa kun tein BB -lakon. :lol:

Tänä aamuna melko kylmän yön jälkeen tein lähtöä Ylämyllylle Jokkiskisan toisen päivän kisoja katsomaan. Melkoista kuokkimista oli käynnistyminen. En minä näköjään keksi nyt tuohon mitään vakiokikkaa.

Ei kestä oikein ryypyttämistä, mutta ei kyllä ilmankaan jää kunnolla käymään. Ei käynnisty kaasuttamallakaan tarpeeksi kylmänä. Edes vähän lämpimänä kaasua antamalla jää heti käyntiin. Tiedä sitten. Ei taida viitsiä tehdä asialle mitään enää tänä syksynä. Mennee tuon pari viikkoa, jonka jälkeen ajetaan Kuusaalle.

Vielä on harkinnassa käytänkö Sortavalassa pajalla vai en.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja AI »

Olitkos katkojan kärkiä koskaan vilkaissut?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

AI kirjoitti:Olitkos katkojan kärkiä koskaan vilkaissut?
Noitahan sitä voisi vilkaista. Muistaakseen viimekesänä kun aloittelin tätä laittoa niitäkin kyyläsin, mutta en mitenkään analyyttisesti. Eihän tuo paljon maksa jos kurkkaa jakajankannen alle. Keliäkin tänään olisi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Käynnistyvyys ei tänään kiusannut kun ulkona oli jo +15. Ei se nyt reteästi räyhähtänyt, mutta helpommin kuin silloin +4 aamupäivänä.

Siispä hivenen räpeltämään:

Katkojankärjethän siellä oli kuten kuuluukin. Muutenkin virranjakajan sisus moitteettomassa ja puhtaassa kunnossa. Puhdashan tämä oli alunperinkin, mutta olin se vielä puhdistanut ja öljynnyt kärkipöydän laakerin. Kapeamaan konetta että kärjet aukeavat kokonaan. Ladan työkalulla pientä hiontaa kärkien välistä. Jotain siitä irtosi. Mittaamaan kärkiväli ja jos tulkki oli edes vähän oikean kokoinen niin väli oli aika kohdallaan.

Päätinpä tarkastaa sytkän. Eriasteista sähellystä ja hölmöilyä. Maalattiin vihdoin kammenhihnapyörään kunnon merkki ja uusiksi. Taisipa olla hivenen liian aikaisessa sytkä. No, ruuvattiin myöhemmälle. Tulppia en katsonut, mutta taas kun kelejä pitelee niin katsotaan nekin vielä.

Saatiin vekotin pyörimään melko kivasti kuumana. Silti vähän kaipaili lisää tyhjäkäyntikierroksia.

Sykä säädetty, moottori kuumana. Jaa sitähän voisi koittaa ruuvata kaasarista kohdilleen. Kaasuläpän rajoitinruuvista varttikierros lisäystä. Jos vielä karvan kääntäisi seosruuvia isommalle. Ihan vaan sen karvan ja käynti parani selvästi. Sittenpä rajoitinruuvista vähän pyörintänopeutta pois. Hyvältä kuulosti.

Ajaessakin mentiin jotenkin paremmin. En kyllä käynyt kovaa (80km/h mittarin mukaan :lol: ) ajamassa. Hyppykaasuefekti tuntui vähentyneen eli se, että pintakaasussa on pykälä, jonka jälkeen hyökkää. Tämä enimmäkseen liikkeellelähdöissä.

En nyt tiedä noista säädöistä. Voihan se olla että meni ihan perssiissiiijee. Pakokaasuarvothan olivat katsastuksessa erinomaiset. Saahan noita värkättyä takaisin jos tarvii.

Täytyy vain kokeilla kylmiltään seuraavaksi ja todeta vaikutus tai sitten ei.

Mukavan tuo polttoainevaroitusvalo kun se on kirkkaan punainen. On lähellä etten taas ole kokeilemassa että kuinkahan pitkään sitä... Ei tälläkertaa kun ei tullut laitettua kilometrejä ylös kun valo vilahati. 20kannu Venäjäntavaraa ahteriin (ei 92) niin ei höri ilmoja ja rojuja torveen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Lauantaina 29.9. olisi tarkoitus hurruutella KRIINI Sortavalaan ja tietysti toivottavasti takaisin.

Piipahdan ensin Vorkkalilla sopimassa remontista ja hoitelemassa muita pisneksiä. Jos saan sovittua remontin niin sitten mennään.

Näyttäisi olevan saattuetta tarjolla. Voi sitten retkeillä lähiympäristössä kun KRIINI on pukeilla.

Tarkoitus olisi siis vaihdattaa ohjaustangot ja etuiskarit. Säätäkööt myös ohjaussimpukan ja katsokoon siitä öljyt. Samalla saavat säätää ohjauskulmat edes vähän älyllisemmäksi kuin mitä nyt ovat. Eturenkaat ovat kuluneet järjettömän paljon ulkoreunoiltaan vaikka ajoa on ollut vain max 500km. "Rengasasiantuntija" tuossa kommentoi että alla ei edes ole mitään pehmeää kumia vaan kulutusta kestävää seosta.

Sitten ei muuta kun kohti Kuusaata talvisäilöön.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Otin selvää ohjaustankoremonttimahdollisuudesta Sortavalassa. Hankalaa on. Nyrkkipajakorjaamojen määrä on vähentynyt. Niitä oli pitkä rivi vierekkäin, mutta nyt ei ole kuin yksi talli toiminnassa. Onhan siellä korjaamoja, mutta enpä viitsinyt kierrellä koko kaupunkia.

Ensin yritin itse tolkata, mutta eipä ollut suomea puhuvaa korjaajaa pakalla. Menin varaosakauppaan ja kysyin että joutaisiko Denis oppaaksi, mutta päädyttiin että kirjoittavat lapun. Siihen sitten myös puhelinumero Denisille ja onnea matkaan.

No, lappu helpotti ja vielä kun oli tunnettu nimi paperissa niin johan alkoi neuvottelu sujua.

Rahallisesti kannattasi homma siellä teettää. Pikkurahalla saa vaihtotyön. Mutta muuten on kovin hankalaa. Ohjauskulmasäätö ei onnistu samassa paikassa, mutta olisi sille hommallekin korjaamo lähimaastossa.

Eivät enää tee töitä lauantaina tuossa viermassa. Se hankaloittaa paljon. Viikolla on vaikea saada kaveria mukaan. Vaikka voisihan sitä jättää auton sinne ja lähteä kävelemään kaupungille. Jotenkin vain epäilyttää ja syksykin pukkaa kohta talveksi.

Pitänee jättää homma tältä syksyltä. Kunhan ennen lumia ehtii ajelemaan vekottimen Kuusaalla. Tai mistä sitä tietää mihin vielä innostuu jos aikaa on.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

KRIINI tuossa seisoskeli pari viikkoa. Tänään sitten hieman ulkoilutusta kun PIIKA oli valovikaisena piuhat pitkällään.

Epäilin ettei suostuis aivan helpolla käyntiin, mutta ei tuo vaatinut kun sen 10s ja lähti paukkumaan.

Polttoainemittari näytti täyttä tyhjää. Vajaan kilometrin ajon jälkeen heräsi henkiin.

Toivottavasti suvikelejä piisaa vielä reilut pari viikkoa niin päästään Kuusaalle kuskaamaan KRIINI. Sinne on jo leposija valmisteltu. Harmi kun ei vielä täksi talveksi mahdu talliin. Tallissa on yksi pitkäaikaislepuutettava TEINI 21073 -96. Eikä sitä saa pois puupinojen ollessa vähän liian lähellä. No, onhan KRIINI ulkona ollut monet talvet ja kun alla on rekkapressu niin ei tarvi maata heinikossa.

Vähän jää harmittamaan kun se Venäjän remotti ei järjestynyt tai en pystynyt KRIINIä sinne järjestämään.

Ja jos talvi yllättää niin joutaapa KRIINI täällä Joensuussakin talvehtia. Täytyy nyt ajella mahdollisimman paljon näitä pikkuajoja vielä kun on mahdollisuus.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tulipa tänään pitkästä aikaa tajuttua se tosiasia että näistä kanttiskopperoista on käsittämättömän hyvä näkyvyys joka puolelle liikenteessä. Toki tässä on pieni taustapeili ja oikea sivupeili puuttuvat (ei ole alunperinkään näin vanhassa), mutta muuten näkyy ja tietysti kuuluu.

Verrattuna G3 Variantin näkyvyyteen sivulle ja etenkin etuviistoihin tuo KRIINI -koppero on huippu luokkaa. Ja Saranastahan oli myös luokaton näkyvyys etuviistoihin.

Eli KRIINIllä on ihan kiva kurvailla hämärässäkin kaupunkiympäristössä. Ja kun vielä opin tuon ryyppyasennon niin käynnistyskään ei tuota tuskaa eikä tarvi epäillä että joku olisi pahasti vialla. Paitsi se 1 hiljalleen kilkattava venttiili... No, saamari jos tässä olisi täysin hiljainen kone niin eihän siellä alkuperäistä pannua voisi keulilla ollakaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

23.10.2012 Poistettu väliaikaisesti tieliikennekäytöstä.

Talvehditaan sitten täällä Kännykkätiellä kun ei ole aikaa roudata KRIINIä Kuusaalle. Paikkakin on valmisteltu.

Eipä noita kilometrejä liiemmin kertynyt, mutta mukava oli välillä kurvailla. Tänäänhän on vielä aikaa heittää joku lenkki KRIINIllä.

Pitänee katsoa jostain tuolta aiemmista höpötyksistä se miten paljon niitä kilometrejä oli kun saatiin rekisteröityä.

Rekisteröintipäivänä 13.7.2012 23 777km.

Väliaikaisesti tieliikenteestä poisto 23.10.2012 24 326km.

Eli uudestisyntyneen KRIINIn ajokausi tuotti 549km. Aika vähän.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ja KRIINI 26.10.1012 talviteloille Kännykkätien pihan perälle. Parempi näin. Paha olisi ollut osua siirrossa sellaiseen päivään että kesäkumeilla olisi voinut ajella. Täällähän ei toisin ole lumesta vielä tietoakaan, mutta Kuusaal kuulemma on.

Akun nappasin sisälle, kuten tapana on. Jätin jokaisen ikkunan karvan verran rakoselleen myös normaalikäytännön mukaan. Siihäpä se sitten.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Jätin jokaisen ikkunan karvan verran rakoselleen myös normaalikäytännön mukaan. Siihäpä se sitten.
Itse tein tuon saman sen toivossa, että sublimoituminen hoitaisi ilmankosteuden auton sisältä pois. Kun pakkasaamuna aloin lämmittelemään autoa, oli ikkunat ja kaikki pinnat sisältäkin sentin jääkerroksen peitossa, joka sitten auton lämmetessä suli lattioille. :(
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Asia on vaan erilainen tällaisessa tapauksessa, jossa auto seisoo ulkon alkutalvesta pitkälle kevääseen ja joka on todella kuiva kun se laitetaan seisotukseen.

TakaPotkussa on kunnon kattokourut, joten rakoselleen jätetyistä ikkunoista harvemmin liruu vettä sisään.

Talvi ei enää sisustaa kastele eikä varsinkaan kevät. Syksillä ja joskus alkutalvesta ilmankosteus on niin suuri, että sisusta kostuu, mutta oikea talvi sen jo kuivattaa. Ja kevättalvihan on kaikelle kuivattamiselle keikkein otollisinta aikaa.

Näin olen "säilönyt" autoni ulkona talven yli jo pitkään ja ainoastaan jokin turvavyö saattaa olla homeessa loppukeväästä. Sisistatkin ovat pysyneet hyvässä kunnossa eivätkä ovipahvitkaan ole kupruilleet.

Tietysti jos auton laittaa talviteloille todella märällä sisustalle ja jos lattiaverhoilut suorastaan pursuvat vettä niin eipä se kosteus sieltä kovin helposti haihdu ja ikkunat tulevat varmasti olemaan jäässä sisältäkin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Talvehtimisen kanssa ei ole päällisen puolin ollut ongelmia. Muutaman kerran ole lumia sipaissut päältä taakkaa keventääkseni. Linnunpaskaa on kertynyt jonkun verran pintaan, mutta eihän tuo vielä juurikaan syövytä.

KRIINI makaa nätisti vielä kinosten keskellä eikä sitä saa siitä pois kuin UAZilla (jota minulla ei ole) vetämällä tai kouralla.

Muuten kuuluu KUMMIA!

Pihapiiristä aiotaan (vuokraresidenssini) kaataa useita isoja puita huomanna. Sainkin vinkin siirtää Vorkkalin autokatokseen suojaa mahdollisiltä kaatuvilta puilta. Katoshan ei muuten ole käytössäni enää.

Melko tarkkaa 2m päässä KRIINIn leposijasta on suuri koivu (ei ole mittoja) siis sellainen 40-50v. Tämä lähtee kuulemma yhtenä monista huomenna nurin. On siinä kaatajalla sepittämistä. Vieläpä kun sitä ei voi kaataa mihinkään suuntaan kokonaisena. On siinä palastelemista kun talo yhtäällä, auto toisaalla ja naapurin talo kolmannella kantilla.

Jään mielenkiinnolla odottamaan mikä on KRIINIn kohtalo tässä savotassa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Siihenpä tuo koivu palastelttiin näitisti KRIINIn taakse. Jotain roskaa takakontin päällä on, mutta ei paljon haittaa.

Sanoin savottamiehelle että jos roiskit päälle niin luttaa kunnolla että saadaan vakuutuksesta täyskorvaus, joka ei tietysti olisi ollut tuollaisesta museokatsastamattomasta lootasta paljon minkään väärti.

Eiköhän tämä laiteta kesällä kiertoon. Ihan joutavana on minulla noin vähällä käytöllä. Ellen sitten tyhjennä Kuusaalt tallia ja säilö sinne. Siinä voisi olla ideaa. Sitten kiertoon lähtisivät IIZI ja TEINI. Tulisi edes vähän järkeä tähän auto-omistajuushullutteluun. Yksi on tarpeeksi ja kaksi vielä menee, mutta kolme on puhtaasti liikaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin