Sivu 20/22
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 1.3.2013 16:33
Kirjoittaja THI-900
Kovasti se vain viinalla pelaa. Viiden päivän aikana tuli ajettu 2102km reissua ja kulutuslukemat seuraavat:
390km 11,1l/100km (Reipasta maantieajoa, muutama kova ohitus, puolella matkasta reipas kuorma)
391km 9,8l/100km (Rauhallista maantieajoa, puolelle matkasta reipas kuorma)
211km 10,5l/100km (Reipasta maantieajoa, ohittelua)
291km 9,9l/100km (Rauhallista pihistelevää maantieajoa, puolelle matkasta reipas kuorma)
187km 11,9l/100km (Moottoritieajoa, puolella matkasta reipas kuorma)
292km 13,0l/100km (Kaupunki pyörittelyä 100km + loput moottoritieajoa, puolella matkasta reipas kuorma)
339km 11,2l/100km (Reipasta maantieajoa, puolella matkasta reipas kuorma)
---
Yhteensä 2102km 11,0l/100km.
Paikallisen ABC polttoainehinnat on E85 1,149 ja 98 1,749. Jotta Bensalla päästäisiin samaan rahalliseen hintaan, pitäisi kuluttaa noin 7,3l/100km. Ei kovin herkästi mee ym. ajossa noille lukemille. Venäjän reissun kulutus kun oli luokkaa 8,9/l100km ja se oli pääsääntöisesti samansortista menoa. Mittarivirhe 1,6% huomioitu.
OT: Yhteiskilometrilukema melko osuva...
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 7.5.2013 1:50
Kirjoittaja käitsy
Osaisko joku kertoa vinkkejä suutin valintoihin turbon kanssa.? Vai pitääkö alkaa persdynolla kokeilemaan ja etsimään kun ahtimen saa paikallen.? Kyseessä 1300 remmikone johon ahtimeksi tulossa garrett t15. Kaasuttimena webrun dvg 32/36 (ollut ennen 1.6 taunuksessa).
Tämän hetken hilppeet (oli paikallaan kun kaasarin ostin)
Pääsuuttimet 150/162
Lisäilmat 170/170
Tyhjäkäynti 60/100
Hajottimet 3,5/3,5
Tuolla kokoonpanolla 2-kurkusta enemmän haittaa ko hyötyä mutta näillä mentävä kunnes saa turbon paikalleen

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 7.6.2013 0:01
Kirjoittaja ladaukkeli
Apua!
Lyhyt info projektista: Lada 1500S vm.-95 kanttilamppu astekki josta hieman piristetty moottori siirtyy 1200L nappisilmään.
Weber 32 DGR (
http://www.moposport.fi/fi/korvauskaasu ... bDz_py1ug0) oli jo moposportin ostoskorissa, kunnes huomasin että kaasutin kävisi moposportin mukaan 1975-93 vuosimalleihin ja omani on se -95. Siinä kuitenkin lukee että kävisi 1500-1600 takavetoisiin niin mitä helvetin väliä sillä vuosiluvulla on, koska astekkini ei passaa tuohon moposportin ilmoittamaan vuosimalli haarukkaan, samanlaisia kaikki on kuitenkin? Pakko saada tietää ennenkuin tilaan, ei kuitenkaa mikään pikkusumma ole tuo 364€...
Ja vielä yks kysymys: Mitä merkittävää eroa on Weber 32 DGR ja Weber 32/36 DGV. Kaikki tuntuu hehkuttavan tuota DGV:tä, miksi DGR ei ole niin suosittu vaikka onkin niin sanottu "bolt-on" malli eli käy heittämällä ladaan ilman ylimääräistä säätöä, ja DGV:tä pitäisi (?) muokata jotenkin että saa käymään.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.6.2013 17:00
Kirjoittaja THI-900
Jos kori on isopäästöinen kuten 1200L on, niin silloin tuo kaasari passaa.
DGR ja DGV ovat molemmat bolt-on kaasareja siinä määrin, että sopivat ladan imusarjaan ilman muokkausta. Suuttimet pitää kuitenkin sovittaa sopimaan käytettävälle moottorille. Nuo ekalla sivulla jokarin kirjoittamat suuttimet ovat vallan mainiot lähtökohdat ja muuten se eka sivu kannattaa lukea tarkasti läpi.
DGV:ssä on yleensä 26mm ja 27mm sisäkurkut ja DGR:ssä 23 ja 24mm sisäkurkut. Jokarin suuttimet pätevät vain ensin mainitulle.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 13.2.2014 17:46
Kirjoittaja ihkulainen
Asensin juuri weberin 1300s:ssään. Nyt naamani on näin-->
Vanha orkkiskaasari (vm.80) taisikin olla hieman huonossa hapetuksessa. Esim 2-kurkun läppää ei saanut vääntämälläkään auki. Ei pysynyt käynnissä ilman ryyppyä, eikä alle 2000rpm kierroksilla...
Vajassa oli kyllä 2kpl samanlaisia käytettyjä ozon-kaasuttajia, mutta tästä viestiketjuta viisastuneena tilasin ihan uuden WEBERIN -ebaysta, briteistä. 8kpl suuttimiakin ja pohjakorpun ostin ja hintaa tuli n.260€.
Nyt toimii !!. Pientä säätöä toi ehkä vaatisi mut menkööt nyt näillä asetuksilla:
Pääsuuttimet - 140 / 145
LisäIlma - 170 / 180
Tyhjäkäynti - 65 / 80
seosputket - f50 / f6
kiihdytys - 50
hajottimet - 3,5 / 3,5
Suuret kiitokset
Jokarille ja muille ohjeistanne.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 18.2.2014 18:04
Kirjoittaja Wolf
Terve,
nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Asensin weberin dgv:n 1600:een koneeseen.
Käytin etusivun suutin suosituksia. Ja seos ruuvi on melkein kokonaan kiinni.
Nyt kone käy todella rikkaalla.
Sytytyksen kaikki osat on vaihdettu.
Bensapumppu on mekaaninen mutta ei taida olla alkuperäinen koska ei ole käsivipua.
Tulpat mustuvat jo 20km ajon jälkeen niin ettei auto enää niillä käynnisty.
Onko porukalla ideoita missä vika voisi olla?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 18.2.2014 19:30
Kirjoittaja veli samara
Jos suuttimet sitä mitä pitää, niin bensapinta voi olla väärä. Eli tulvii koko ajan. Onko kaasari uusi vai käytetty?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 18.2.2014 23:02
Kirjoittaja Wolf
Kaasari on käytetty, ostettu Free technicsiltä huollettuna. Bensa pinta on kunnossa.
Autossa oli käynti pitkään hukassa ja vika oli virranjakajassa. Autolla ajettiin jonkun aikaa sytytys ihan pielessä.
En tiedä onko tuolla mitään vaikutusta ko. ongelmaan.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 19.2.2014 17:12
Kirjoittaja veli samara
alipaineletkut kiinni kaikki? tarkista että ei ole reikiä. Mulla oli siinä jarrutehostimelta tulevassa letkussa pieni halkeama, joka aiheutti kaikennäköisiä ongelmia.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 22.2.2014 17:54
Kirjoittaja Wolf
Kiitokset vinkeistä, vaihdoin alipaineletkut uusiin ja samalla mittasin alipaineet sekä bensanpaineen.
Bensanpaine oli luokkaa 0,4bar eli tuplat siitä mitä pitäisi. Kannattaako ostaa uusi alkuperäinen bensapumppu vai paineensäädin?
Alipaine oli tyhjäkäynnillä niin matala että tuolla on pakko olla imuvuoto jossain. Pitää käydä kaasarin tiivisteet läpi.
Eli ilmeisesti tuossa on kasa ongelmia kerralla päällä.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 22.2.2014 18:25
Kirjoittaja veli samara
Paineensäädin kannattaa hommata, vaikka yleensä ladan pumpuilla weeberit toiminut. Mulla on omassa turbo nappiksessa on malpassin säädin ja hyvin se toimii. Eikä ole edes kalliitakaan. Kaasarin ja imusarjan väli on herkkä imuilma vuodoille. Toinen tietysti imusarjan ja kannen välinen tiiviste. Ilmanputsarin ja kaasarin välinen tiivistys ei pitäisi vaikuttaa mihinkään.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 19.10.2014 23:22
Kirjoittaja rottarauta
Minkäs kokoset suuttimet tämmösee? Ja mikävikana? Eli 1500s johonka vaihettu 1200 nappiksen mekaanisella 2 kurkulla oleva kaasutin. 1 kurkun suutin vaihettu 130 ja kakkoskurkulle 160 ilmat 170 molemmat. Nokkaan säädetty ennakkoa säädettävällä nokka pyörällä semmoset vajaa puol hammasta. Ja vetää pirun laihalle tulpat valkosena eikä suostu enää käymään tyhjäkäyntiä millään. Kaasariin vaihettu kaikki osat uusiin.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 14.6.2015 22:36
Kirjoittaja alan_mies
Onko joku virittänyt dgv 32/36 läppiä samanaikaisesti aukeaviksi?
Minkämoisia kokemuksia käytännössä?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 22.10.2015 16:41
Kirjoittaja rouveri
myös 1300 2107 mikä lievästi piristetty nivan nokalla ja vapaammalla putkistolla+dgv32/36 Toimii paremmin nuo ekalla sivulla ilmoitetut suutinkoot kuin ne mitkä vakiona on uudessa DGV kun ostaa sen. Kiitos vain hänelle en nyt muista nimimerkkiä...
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 11.12.2015 23:53
Kirjoittaja Ladaritari
Monet ajavat noilla pienemmillä koneilla ja weberillä, onko kenelläkään kertoa kokemuksia 1700cc koneesta ja weberistä? Minä olisin kiinnostunut, olisi myös kiva tietää että minkä kokoisilla suuttimilla ajatte 1700cc moottorin kanssa?
