Sivu 193/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 31.7.2013 7:20
Kirjoittaja Helka
Laskin viime talvena että siinä on 38 ruostevaurio kohtaa. mm kukkia ovissa ja takakaarista irtoaa ruosteet kämmenen kokoisina liuskoina (Nopeasti uskaltaisin väittää että katto on ainoa ruosteeton peltipinta). Muutenkin muutama pikkuvika joille ei löydy syytä.
Purkaminen on niin pitkällä että ei siitä ole enää myyntiin. Mikäli haluaa kaikesta huolimatta alkaa kauppoja hieromaan niin yhteyden otta Jaakkimaan, Possun viralliseen omistajaan. Mä vain harrastin huoletonta ajoa

Itseäni lainaten:
Helka kirjoitti:Lada 111 1,5 16v vm 2005.
Valmistusvuosi on 2004, ensirekisteriöinti päivä on 11.3.2005 eli kulkine on 1,5 eikä 1,6.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 7.9.2013 16:44
Kirjoittaja 4eburashka
Asentelin vaasiin takasisälokarit estämään moskan kertymistä pyöräkoteloihin kun ovat vielä (ihme kyllä) ruosteettomat.
http://aijaa.com/ZCY7dp
http://aijaa.com/lAHTGw
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 7.9.2013 17:44
Kirjoittaja pressa
4eburashka kirjoitti:ovat vielä (ihme kyllä) ruosteettomat.
Ja kannataa (ainakin joskus) ottaa pois ja tarkistaa/puhdistaa lokarin altakin kotelot, ettei tule yllätystä...

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 7.9.2013 21:38
Kirjoittaja t tulppu
Onneksi omat näytti tuohon nähen terveelle. Subarussa oli vielä pahemmat ja pyöräkotelosta katottuna oli vain pienet reijjät...
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 7.9.2013 23:49
Kirjoittaja pressa
Näyttihän tuokin hyvältä kunnes aloin koputelemaan, eli kuvat sen jälkeen kun oli pyöränkotelon puolelta hivenen paukuteltu...
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 8.9.2013 9:26
Kirjoittaja innov
Sama homma minullekin kävi vuosi sitten, tosin koputtelija oli katsuri joka vielä erikseen käski korjata _hitsaamalla_ (:
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 8.9.2013 10:07
Kirjoittaja Sepi
Just tuli itsekin nuita yritettyä hitsailla. Ei kyllä mitään mukavinta touhua. Eniten ruostettä näkyi olevan siellä iskarin yläpään ympärillä olevissa saumoissa, mihin oli vedetty sitä silikonia päälle. Venäjällä näyttäisi myytävän koko iskarikoteloa halvalla (n.300 ruplaa), mutta aika työ senkin laitossa olisi.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 8.9.2013 14:40
Kirjoittaja Smoppi
Monissa Citroenin malleissa ruostuu edestä nuo samat paikat. Aika jännä sinänsä, kun luulisi että takaa ruostuu helpommin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 8.9.2013 16:40
Kirjoittaja t tulppu
Kosteuden pysymisestä varmaan kysymys..jos etumoottorista autoista ruostuu yleensä takapää..niin ruostuiko 600 fiude. Skoda yms. Etupäästä... Vai lahosiko kyseiset merkit vain kaikkialta...vaikka 105-135 mallit ei pahan ruosteisen auton statusta olekkaan saaneet. Mikä mullakin oli 105 ei siinä ruostetta ollut..
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.11.2013 21:48
Kirjoittaja mush
Yllättävän sitkeä on satakympin alkuperäinen kytkin, tuossa vanhemmassa oli kytkinpoljin jo korkealla meille tullessa vanhan papan jäljiltä (~60tkm sitten). Lisäksi minä käräytin sitä lisää viime talvena lumipenkasta irroittaessani, jonka jälkeen oli tosi hilkulla aina eiliseen asti, jolloin meno loppui aika yllättäen. Ei kuitenkaan koskaan luistanut ajossa ennen eilistä. Eilen otin auki - toinen kytkimen kitkapinta pitkin kytkinkoppaa ja toisessa niitit hyvää vauhtia kulumassa puhki.
Hauskinta tässä oli se, että ihan muissa asioissa keskiviikkona onnistuin hankkimaan kytkinlevyn, muka varalle odottamaan. Vuorokausi tämän jälkeen pettikin kytkin.
Tämä mentiin pelkällä levyllä köyhäilemällä, onneksi ei kummoista vauriota aiheuttanut kitkapintoihin levyn pettäminen.
Eilen iltapäivällä saattoi nähdä kahden 111:n letkan vanhalla Turuntiellä, tummempi vetämässä ja vaaleampi narun jatkona.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 3.12.2013 13:42
Kirjoittaja t tulppu
No niin. 110 Farmari otettu liikenteeseen. Kun lauhtui keli niin käytin pesussa ja vahauksessa niin suola ja pöpöt pysyvät paremmin poissa.. Mutta aika hyvin parantui ääni eristys lattiassa. Kuten sanoin tehneeni köyhiä patentteja kun laitoin tupla fyllit. Ladan omista tarvikkeista.. Kunnolla pääsee testaamaan kun lähtee moottoritielle vaimoa työharjoittelusta hakemaan...varmaan hyvällä tiellä tosi hyvä juttu..
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 5.12.2013 22:34
Kirjoittaja KSE 1995
Lada 110 1.5i Li vm. 2001 tänään 300 000 km huollossa. Olisikohan sisäänajo jo suoritettu?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 6.12.2013 11:38
Kirjoittaja t tulppu
Hinta laatu suhde kohdallaan.. Riittääkö huoltokirjassa sivuja.. Kun joidenkin mukaan Ladat ei kestä ajoa..
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 6.12.2013 18:44
Kirjoittaja pressa
Oletteko huomanneet että kaikki takavetoiset ovat ajettu vähän alle tai yli satatuhatta? Jos mittarilukema on alle 50tkm niin on toisella kierroksella ja jos yli 50 niin ensimmäisellä... (näin ainakin myyjän mukaan) Koskaan ei kukaan sano että takavetoisen mittari olisi kolmannella tai neljännellä kierroksella, silti Seppokin (tiepalvelumies) ajoi takavetoisellaan yli 700 tkm. kun kolarin vuoksi poistui liikentestä.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... po#p138106 Nyt kun satakympeissä on "miljoona" mittari niin ajomäärät ovat suurentuneet...
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 6.12.2013 19:45
Kirjoittaja Smoppi
Olen saanut internet-foorumeilta banneja trollauksesta, kun olen sanonut Samarani olevan ajettu 230 tuhatta kilometriä. Ei se ole edes paljoa, kyllähän nyt millä tahansa autolla sen verran pääsee. Mutta kuulemma Samaralla ei pääse edes hinaamalla.