lada 1.5 turbo

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
lada69

Viesti Kirjoittaja lada69 »

elikkäs sytkän myöhästyksen tein ladan kaasarin toisiokurkun aukasu kellosta sen joutuu aukaseen ja kääntään jousen kalvon toiselle puolen et painemyöhästää sytytystä.helpompi on ku hommaa jostain kaks toimisen alipaine kellon.josai volkkareisa ainaki on.puristussuhde on 8.5 luokkaa.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Pitää laittaa tuo oma vaparikone myyntiin ja tehdä turbo kone näköjään, onhan tuota Turbiinin konetta jo tullut ihailtua monesti mutta nyt näitä turboja rupeaa ilmestymään kuin sieniä sateella. Jalkoihinhan tässä jää ilman puhallinta :( Ehkäpä myöhemmin. Hyviä projekteja teillä näyttää olevan.
Samiruoho

Viesti Kirjoittaja Samiruoho »

mulla on yksi säädin,joka tosin on vapari koneesta mutta siinä on ns. kaksi kelloa? lieko sopiva?
lada69

Viesti Kirjoittaja lada69 »

Samiruoho kirjoitti:mulla on yksi säädin,joka tosin on vapari koneesta mutta siinä on ns. kaksi kelloa? lieko sopiva?
Se on sopiva jos sen kellon kara liikkuu painetta laittaessa kelloon ni ulospäin. :!:
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Turpo lata.

Viesti Kirjoittaja köhmä »

lada69 kirjoitti:tässäpä tuoreita kuvia
http://s80.photobucket.com/albums/j184/ ... cars/Lada/
Hillitön kuuleri näkkyypi oleva!! :shock:
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Mitenkäs tuo turbon öljynkierto ladan tapauksessa käytännössä järjestetään? Kuvia?
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Huhuh, empa ois arvannu tallasta turbotusta olevan luvassa :? Pakko se ittellekki on haalia..

Itteaki on mietityttany tuo oljyn rosvoaminen turbolle, siita tartten tietoa, sitten on kaikki teoria jo hanskassa, siita mennaan sit kaytantoon..
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

IlkkaHe: Huhuh, empa ois arvannu tallasta turbotusta olevan luvassa Confused Pakko se ittellekki on haalia..

Itteaki on mietityttany tuo oljyn rosvoaminen turbolle, siita tartten tietoa, sitten on kaikki teoria jo hanskassa, siita mennaan sit kaytantoon..
En oo kyllä yhtään autoa turbottanut, mutta käsittääkseni sen öljyn saa rosvottua ryöstölaipalla öljynsuodattimen alta :?
http://oksanentuning.com/id198_m.htm
tuon näkönen laite.

Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä :oops:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ilkkahy kirjoitti:Mitenkäs tuo turbon öljynkierto ladan tapauksessa käytännössä järjestetään? Kuvia?
mulla on öljynpaine anturin reijästä ryöstetty banjo- pultilla ja öljy tulee turbolle 8mm kupariputkea pitkin :)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Entäs paluu? Öljypohjaan ylimääräinen putki öljypinnan tasalle?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ilkkahy kirjoitti:Entäs paluu? Öljypohjaan ylimääräinen putki öljypinnan tasalle?
juu mutta mieluummin öljypinnan yläpuolelle :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Kyllä toi on paras haaroittaa öljy tosta öljynpaine anturin paikalta t-kappaleella et saa anturinkin takas vielä toimintaan.ja paluu öljypohjaan aika yläreunaan öljy pinnan yläpuolelle mieluiten.
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

Löytyykö noita t-haaroja oikeella kierteellä vai pitääkö tehdä uus kierre lohkoon?
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Larssoni kirjoitti:Löytyykö noita t-haaroja oikeella kierteellä vai pitääkö tehdä uus kierre lohkoon?
Kyllä ainakin fiat tc koneeseen löyty ainakin paikallisesta varaosa liikkeestä.mut eiks ladassa ole samakierre muistaakseni.ja hydrauliikka liikkeessa teetin sit turbon öljy letkun siihen.
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Nonii, kerralla kunnon selvyys tahanki hommaan :wink: Mites sit on, riittaa painetta muuallekki ku turboon ? ladan pumppu siis jaksaa tuottaa sita oljyn painetta?

Ja millasta letkua pitas olla paine ja poisto puolella siina systeemissa?

Nyt on teoria jo taysin kasassa turbottamista varten, ja alkaa varmaan tollanen 1,6 tai 1,5 koneen turbottaminen, tuo 1,5 on ajettu aika vahan, niin vakio mannilla aattelin ensinna laittaa. Pikku paineilla ja tehot siina 100hepan alapuolella.

Paljonko kestaa tommonen 1,5 turbotettuna, jonku 0,7 ahdoilla? Siis kuin pitkasti keskinkertaisella ajotyylilla paasee ennen ku pittaa alkaa poraileen ja muuta?

Uuet laakeriliuskat tulee varmaan alakertaan kokonaan. Nii ja jonkunlainen valijaahytin kans.
Vastaa Viestiin