Sivu 3/4
Lähetetty: 12.6.2006 22:49
Kirjoittaja lada69
elikkäs sytkän myöhästyksen tein ladan kaasarin toisiokurkun aukasu kellosta sen joutuu aukaseen ja kääntään jousen kalvon toiselle puolen et painemyöhästää sytytystä.helpompi on ku hommaa jostain kaks toimisen alipaine kellon.josai volkkareisa ainaki on.puristussuhde on 8.5 luokkaa.
Lähetetty: 12.6.2006 23:16
Kirjoittaja destor
Pitää laittaa tuo oma vaparikone myyntiin ja tehdä turbo kone näköjään, onhan tuota Turbiinin konetta jo tullut ihailtua monesti mutta nyt näitä turboja rupeaa ilmestymään kuin sieniä sateella. Jalkoihinhan tässä jää ilman puhallinta

Ehkäpä myöhemmin. Hyviä projekteja teillä näyttää olevan.
Lähetetty: 12.6.2006 23:46
Kirjoittaja Samiruoho
mulla on yksi säädin,joka tosin on vapari koneesta mutta siinä on ns. kaksi kelloa? lieko sopiva?
Lähetetty: 13.6.2006 21:54
Kirjoittaja lada69
Samiruoho kirjoitti:mulla on yksi säädin,joka tosin on vapari koneesta mutta siinä on ns. kaksi kelloa? lieko sopiva?
Se on sopiva jos sen kellon kara liikkuu painetta laittaessa kelloon ni ulospäin.

Turpo lata.
Lähetetty: 16.6.2006 0:37
Kirjoittaja köhmä
Hillitön kuuleri näkkyypi oleva!!

Lähetetty: 19.7.2006 22:29
Kirjoittaja ilkkahy
Mitenkäs tuo turbon öljynkierto ladan tapauksessa käytännössä järjestetään? Kuvia?
Lähetetty: 21.7.2006 17:43
Kirjoittaja IlkkaHe
Huhuh, empa ois arvannu tallasta turbotusta olevan luvassa

Pakko se ittellekki on haalia..
Itteaki on mietityttany tuo oljyn rosvoaminen turbolle, siita tartten tietoa, sitten on kaikki teoria jo hanskassa, siita mennaan sit kaytantoon..
Lähetetty: 22.7.2006 14:21
Kirjoittaja Mäntä
IlkkaHe: Huhuh, empa ois arvannu tallasta turbotusta olevan luvassa Confused Pakko se ittellekki on haalia..
Itteaki on mietityttany tuo oljyn rosvoaminen turbolle, siita tartten tietoa, sitten on kaikki teoria jo hanskassa, siita mennaan sit kaytantoon..
En oo kyllä yhtään autoa turbottanut, mutta käsittääkseni sen öljyn saa rosvottua ryöstölaipalla öljynsuodattimen alta
http://oksanentuning.com/id198_m.htm
tuon näkönen laite.
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä

Lähetetty: 22.7.2006 16:29
Kirjoittaja pappa- igor
ilkkahy kirjoitti:Mitenkäs tuo turbon öljynkierto ladan tapauksessa käytännössä järjestetään? Kuvia?
mulla on öljynpaine anturin reijästä ryöstetty banjo- pultilla ja öljy tulee turbolle 8mm kupariputkea pitkin

Lähetetty: 22.7.2006 19:28
Kirjoittaja ilkkahy
Entäs paluu? Öljypohjaan ylimääräinen putki öljypinnan tasalle?
Lähetetty: 22.7.2006 22:20
Kirjoittaja pappa- igor
ilkkahy kirjoitti:Entäs paluu? Öljypohjaan ylimääräinen putki öljypinnan tasalle?
juu mutta mieluummin öljypinnan yläpuolelle

Lähetetty: 23.7.2006 9:33
Kirjoittaja 1800tc
Kyllä toi on paras haaroittaa öljy tosta öljynpaine anturin paikalta t-kappaleella et saa anturinkin takas vielä toimintaan.ja paluu öljypohjaan aika yläreunaan öljy pinnan yläpuolelle mieluiten.
Lähetetty: 23.7.2006 10:52
Kirjoittaja Larssoni
Löytyykö noita t-haaroja oikeella kierteellä vai pitääkö tehdä uus kierre lohkoon?
Lähetetty: 23.7.2006 10:58
Kirjoittaja 1800tc
Larssoni kirjoitti:Löytyykö noita t-haaroja oikeella kierteellä vai pitääkö tehdä uus kierre lohkoon?
Kyllä ainakin fiat tc koneeseen löyty ainakin paikallisesta varaosa liikkeestä.mut eiks ladassa ole samakierre muistaakseni.ja hydrauliikka liikkeessa teetin sit turbon öljy letkun siihen.
Lähetetty: 23.7.2006 19:53
Kirjoittaja IlkkaHe
Nonii, kerralla kunnon selvyys tahanki hommaan

Mites sit on, riittaa painetta muuallekki ku turboon ? ladan pumppu siis jaksaa tuottaa sita oljyn painetta?
Ja millasta letkua pitas olla paine ja poisto puolella siina systeemissa?
Nyt on teoria jo taysin kasassa turbottamista varten, ja alkaa varmaan tollanen 1,6 tai 1,5 koneen turbottaminen, tuo 1,5 on ajettu aika vahan, niin vakio mannilla aattelin ensinna laittaa. Pikku paineilla ja tehot siina 100hepan alapuolella.
Paljonko kestaa tommonen 1,5 turbotettuna, jonku 0,7 ahdoilla? Siis kuin pitkasti keskinkertaisella ajotyylilla paasee ennen ku pittaa alkaa poraileen ja muuta?
Uuet laakeriliuskat tulee varmaan alakertaan kokonaan. Nii ja jonkunlainen valijaahytin kans.