työtä tarjolla

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Mie voin tuon jutun kirjoittaa. Ja paikan päälläkin voin jotain puuhastella. Täältä lähtee pari PMR-puhelinta mukaan, niin letkakin sujuu.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
pressa

Re: työtä tarjolla

Viesti Kirjoittaja pressa »

Nyt kun kaikkia toimikuntia haluttaisiin perustaa niin nostampa tämän iänikuisen aiheen ylös!
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mitäs tällä aiheella nyt tehdään? Kaikki tuo pajatus on vuodelta 2006. Mikä on tilanne NYT?

Täytyyhän tässä 3vuodessa olla tapahtunut muutoksia vai eikö ole? Ovatko 2006 tekemättömät työt vielä tekemättä?

Sen verran aktiivisuutta tarvitaan, että jos tällaisia aiheita nostetaan esiin, päivitetään tilanne tämän hetken tasalle. Muuten tämä hautautuu hyvin äkkiä.

Lisäksi otsikko on sen verran epämääräinen että siitä nyt ei paljon irtoa. Työtä on aina tarjolla ja tekevälle sitä riittää tarjoamattakin. Mutta mitä Työtä olisi nyt tarjolla?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä lupaan osallistua Classic Motor Show 2010 työryhmään, itseasiassa on jo tiettyjä asioita koordinoitu valmiiksi tämän vuoden suunnittelun yhteydessä. Käsittääkseni Nonnia ja Veli Alexei on kans halukkaita jatkamaan?

Tampereen paikallistoiminnassa lupaan olla jatkossakin mukana.

Lada Pravdan koeajotyöryhmässä aion olla jäsenenä ja Pasin kanssa on suunnitelmia vireillä ja mahdolliset uudet mallit voidaan käydä koeajamassa.

Nettisivujen asiasisältöä voin toimittaa edelleen, kunhan vain tekniikka ja sivusto saadaan siihen kuntoon, että tuo on mahdollista.

nämä tietysti jos kerhon hallinto antaa minulle luvan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
PöyhöinKuusaalt

Mitäs Jussi tuohon Kerhon Hallintoon kuuluu? Mitä organisaatiota sillä tarkoitat? Kuulutko itse Kerhon Hallintoon?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mitäs tällä aiheella nyt tehdään? Kaikki tuo pajatus on vuodelta 2006. Mikä on tilanne NYT?
Lueppa P juttu ajatuksella. Tämä on viimeisin kun vaivauduin edes enää kyselemään. Useina vuosina tein kyselyjä vapaaehtoisten perään ja koskaan ei niitä uusia ilmaantunut. Koskaan ei ole jäänyt työt tekemättä kun olen ne itse ja muutaman nakitetun kanssa tehnyt. Ei työt toimikunnilla hoidu vaan tekemällä.
Lada-Jussi kirjoitti: nämä tietysti jos kerhon hallinto antaa minulle luvan
Onkos Jussi hallinto joskus kieltänyt tekemästä?? Tuollaiset heitot ovat aina niin mukavia...
PöyhöinKuusaalt

Jos vapaaehtoisia ei ilmaannu niin on mietittävä missä on vika. Jos minä tarvitsen HalonHeittoApua, kysyn sitä eikä kukaan Jouda, on vika joko huonoissa Ystävissä, maailman TaloudellisPoliittisessa tilanteessa, liian kiireisessä Yhteiskunnassa, Hallituksessa, typerässä Hommassani, pyyntötyylissäni, aikatauluissani tai minussa itsessäni.

Tuollaisia joudun miettimään tuossa esimerkkitapauksessa.

Jos hommat eivät kiinnosta on mietittävä monenlaista lähestymistapaa. Mitä voitaisiin tehdä, että hommat kiinnostavat. Ovatko hommat sellaisia etteivät ne voi kiinnostaa. Vai eivätkö etukäteen suunnitellut valmiit työt vain kiinnosta. Pitäisikö tekijöiden itse päästä suunnittelemaan mitä he olisivat valmiit tekemään. Voisiko motivaatio kohota jos saisi itse olla aktiivinen ja luova kun hommia aletaan suunnitella ja toteutusta järjestellä.

Minulla on itselläni se tilanne, että teen paljon kaikenlaista ja pyyteettömästi ihan vaan hyvän mielen palkalla. No, ehkä ruokapalkalla sentään. Mutta olen Hemmetin huono tekemään mitään valmiiksi pureksittua, määrättyä tai tiukasti ohjeistettua. Innostun vasta jos saan vähän itse suunnitella, ideoida ja sitten toteuttaa. Mitään sooloilua en tarkoita, mutta oma KädenJälki on näyttävä.

Esim. sellaisesta mitä en alkaisi tehdä. On tapahtuma. Siellä pitää paistaa makkaraa. Makkara on oltava valmiina klo. 13.00. Makkaran pitää olla toiselta puolelta palanut ja toiselta kypsä. Makkaran pitää olla Metrilenkkiä. Makkara pitää tarjoilla vessapaperiin käärittynä. Sinaappia on tarjottava, mutta ketsuppia pitää itse pyytää. Makkaroita annetaan vain yksi kerrallaan ja jos jää yli kuulutetaan santisikierros.

Tässä kärjistetty esimerkki siitä, miten en jaksa touhuta. Makkara edustakoon kaikkea mahdollista. Ideana on se, että minäpä en jostain syystä tässä vaiheessa (Elämän)Koulutusta jakasa enää tehdä vapaaehtoisjuttuja käsekettynä. Kyllä minä ohjeita otan, mutta lopulta sovellan itse.

Jos haluan toimia, haluan myös osallistua suunnitteluun. Helppoja roudausjuttuja ja rakenteluja voin tietysti vetää lonkalta.

En siksi lukenut ajatuksella tätä ketjua kokonaan, jotta saataisiin tämä keskustelu käyntiin. Ja näinhän se lähti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lainaan tässä osin itseäni vuosien takaa tässä ketjussa:

Kuten Jussi jo mainitsi, niin olen innolla mukana myös ensi vuoden Classic Motor Show:n työryhmässä. Jotain visioitahan siitä jo on olemassa eli ei muuta kun suunnittelemaan lisää ja sitten toteuttamaan.

Tampereen kokoontumisissa olen kanssa mukana sen mukaan miten vaan muilta kiireiltä ehdin ja kykenen. Paikalliskokoontumisista ovat onneksi ottaneet monet muutkin jo vastuuta ja alkaneet toimia omatoimisesti.

Olen mielestäni aina ollut vapaaehtoinen kokoontumisten toimitsijaksi yms. ja Pravdan kirjallisiin töihin. Jos kuitenkin työt ovat jo ennakkoon sovittu ja jaettu, niin en nyt kenenkään virkaa ole viemässä.

Lippu- ja banderolivastaavana olen toiminut jo vuosia. Jos joku sen viran haluaa, niin en pane vastaan. Asiaan littyen laitan pressalle yv:tä.

Painotan edelleen sitä, ettei ne kerhon kokoontumisten ja Pravdan juttujen kirjoittamiset yleensä vaadi muuta kun sen, että nyt vaan on paikalla ja hoitaa hommansa eli ei vaadi sen kummempaa ennakkokoulutusta tai -valmistelua.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
PöyhöinKuusaalt

Pitäisikö minun sitten KynäMiehenä alkaa kirjoittaa Pravdaan? Mitäs kirjoittaisin? Minähän kirjoitan tänne aina kun touhuan Latojen parissa. Vähennänkö Voorumikirjoittelua ja alan vääntää RomaaniaRaavdaan? Voiko näitä Voorumikirjoituksia Vetäistä muokattuna Praavdaan? Mistäs haluatte minun kirjoittavan? Kaikkea syntyy kun rupean? Etenkin tarinoita. Tiukkaa tilastollista Vaktaa en jaksa vääntää.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

hallinnolla tarkoitan päättäviä elimiä, vuosikokous ja/tai hallitus. Virkamiehenä olen tottunut että ehdotuksista tehdään päätös eikä jäädä tyhjälle pohjalle roikkumaan. Toisaalta, onhan joku muu voinut ilmoittautua CMS 2010 vastaavaksi ja jos kerho haluaa, että tämä joku muu hoitaa homman mieluummin niin sittenhän kerho voi sivuuttaa minut. Tällä puheella voin kai sitten varata tapahtuman ensi vuodeksikin.

Myös koeajoraporttien tekijöitä voi olla pätevämpiä kuin minä. toisaalta harvemminpa näistä hommista mistään on tarvinnut kilpailla kuka tekee. Lehdestä tuli muuten jonkin verran kritiikkiä messuilla, siis ihan kerholaisilta, juttu sisältöön kaivattiin parannusta, kirjoittajia tarvitaan!

toi nettisivuhomma tarttis laittaa järjestykseen, että sivut saisi elää jatkossakin. melkein ehdottaisin siirtymistä edelliseen "karumpaan" ulkomuotoon.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
PöyhöinKuusaalt

Mutta Jussi kuulutko Sinä Lada Kerho ry.n Hallitukseen? Ymmärrän todellakin Sinua Virkamies taustasi takia ja on hienoa, että suhtautuu säntillisesti systeemeihin. Mutta Sinä jos kuka Voit ja Saat minun mielestäni ottaa vähän omaa valtaa ja luovuutta peliin. Onhan Sinulla nyt jo hieman Meriittiä näihin hommiin. Vai olenko Väärässä?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Niin ja eiköhän luovuteta nuo hommat Jussille suosiolla. Kannattanee kuitenkin äkkiä ilmottautua CMS -tiimiin mukaan jos haluaa muuta kuin OrggisOrggista sinne. Muuten Jussi Vastaavana päättää tiukat säännöt miten ja missä mennään :lol:

Eli Tuninki- ja Racing- Ladailijat äkkiä HERÄTYS! :mrgreen:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jep, Classic Motor Shown järjestelyt kiinnostaa ensi vuonnakin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
edviina

Viesti Kirjoittaja edviina »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Niin ja eiköhän luovuteta nuo hommat Jussille suosiolla. Kannattanee kuitenkin äkkiä ilmottautua CMS -tiimiin mukaan jos haluaa muuta kuin OrggisOrggista sinne. Muuten Jussi Vastaavana päättää tiukat säännöt miten ja missä mennään :lol:

Eli Tuninki- ja Racing- Ladailijat äkkiä HERÄTYS! :mrgreen:
Joo taitaa kyl muiden Lada intoilijoiden tunnelmat latistua tuon orkkis intoilioiden kommenteista. Aluksi olin erittäin kovalla kiinostuksella tulossa katsastamaan CMS, mutta luettuani ja kommentoituani ketjua suuntasinkin Amrican Car Showhun. Sinne kuulemma kuulutaan ja sinne siis tuli suunnattua. Että näin täällä...
PöyhöinKuusaalt

Älä Edviina luovuta. Kaikilla on mahdollisuus ja sanansa sanottavana, siis kaikilla niillä jotka ovat tekemisessä mukana. Ei muuta kuin touhuun vaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin