Ladan Kallistuksenvakaajasta

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Sergyltä olen tilannut sarjan mutta ei ole vielä kuulunut mitään noista.
Kyllä niitä ilmeisesti on saatavilla.
Onko kukaan aatellut/koittanut laakeroida noita tukivarsia???
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Polttaa alatukivarsista kummit pois, hitsaa holkit paremmin kiinni ja sorvaa päistä työnnettävät POM-helat.(pitiköhän se alkup. helan sisäholkki jättää pois?Nyt ei muista).
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Täällä oli juttuu tosta auton käyttöytymisestä niin laitan tänne..

Meinasin rokkiladaan tämmöstä: Eteen mersun (123) jouset, vanhat ettei ole niin jäykät... takana vakio jouset... jotkut kulahtaneet... ja iskarit vanhat/kulahtaneet. No etupää ihan normi pituudella ja takajousista kiekka tai pari pois ja sitten painoa konttiin. sitten mietin tota tuplavakaajaa jos jotain auttais...

No onko yhdistelmä ihanne puskemiselle vai voisiko tästä tulla jotain? :lol:
Ehdottakaa jotain halpaa ratkaisua.. tai hyvää yhdistelmää!
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

Jos mersun jouset meinaat laittaa eteen niin ei se ainakaan parane hävii jarrutuspito keulasta tulee liian jäykkä ladan omat jousetkin on paremmat meillä oli alussa mersunjouset edessä ja takanakin jotku lyhennetyt jäykät jouset kyllä auto vei miestä eikä mies autoa.Taakse farkkuladan jouset meillä puolitoistakierrosta pois iskareissa pitää olla ulosjousto aika herkkä sillon ei perse pompi kun ilotytöllä.Sanokaa viisaammat jos olen paljon metsässä.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kyllä vakiojouset on osoittautunut parhaimmaksi,kun ostin tuon kilpurin oli niihin hitsattu vielä kierros lisää(syytä en tiedä) mutta nyt on aivan orkkikset.
Mesen jouset on ok JOS ajaa asfaltilla kisaa mutta takapäässä sielläkin tarvii takana olla vakiot(farkku)
Vakiojouset ei paljoa maksa(pöhöltä) mutta iskareihin kannattaa panostaa,välillä täälläkin myynnissä käytettyjä bilsteineitä tai vastaavia ns.merkki-iskareita.
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

E__R kirjoitti:
mickey-69 kirjoitti:Tuohon uusimpaan äffä-projektiin olis tarkoitus kokeilla noita kovempia polyuretaani puslia... Uni-ball niveliä kun on himpun hankala soveltaa tuohon Ladan etupäähän...

:lol:
löytyykö mistään ladaan noita polyuretaani puslia valmiina vai pitääkö ne itse räveltää jostain metri tavarasta?

Powerflex:n katalogi ei tunne ladan puslia.

Onko jotain muita puslaratkaisuja etupäähän mitä olette vakioiden tilalla käyttäneet?
Tässä yhteydessä tarkoitan siis etutukivarsien puslia.
Eihän noita valmiina mistään löydä....., täs joutuu hommaan metritavaraa ja taas sorvin ääreen... Autoracingin luetteloa tuossa katselin ja tuumin että kun pääsin tuonne varastoon mittaileen, niin vois tuurilla löytyä jotain...
E__R

Viesti Kirjoittaja E__R »

ladaracing pori kirjoitti: Vakiojouset ei paljoa maksa(pöhöltä) mutta iskareihin kannattaa panostaa,välillä täälläkin myynnissä käytettyjä bilsteineitä tai vastaavia ns.merkki-iskareita.
Saako tuolta pöhöltä siis uusia ladan jousia? Ja paljonkohan hän pitää hintaa niillä?

Voisi ihan kokeilla miten muuttuu kun laittaisi uudet etujouset(siis vakio) ja sitten sinne taakse ne farkku ladan jouset vissin 1.5 kierrosta lyhennettynä.

Motonetissä muistaakseni 26e nuo takajouset kappale.
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

No mites olis jos pitäisin ladassa omat jouset ja takaata kieppi tai pari pois?
mites jos ostanki ihan kulahtaneet mesen jouset? :lol: Nehän ois löysät mutta silti ladan jousia jäykemmät? :lol: iskareita en viittis investoida ku jos auto ostetaan heti alta pois! :shock:


Sit niistä tuplavakaajien kuvista...

http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 083/01.jpg mikä tämä on? :?

JA

http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 083/03.jpg
Mistä nämä puslat on? :? ja mitä osia joudun hankkimaan jos mulla on 2 kpl täydellisiä kallistuksen vakaimia?
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

E__R kirjoitti:
ladaracing pori kirjoitti: Vakiojouset ei paljoa maksa(pöhöltä) mutta iskareihin kannattaa panostaa,välillä täälläkin myynnissä käytettyjä bilsteineitä tai vastaavia ns.merkki-iskareita.
Saako tuolta pöhöltä siis uusia ladan jousia? Ja paljonkohan hän pitää hintaa niillä?

Voisi ihan kokeilla miten muuttuu kun laittaisi uudet etujouset(siis vakio) ja sitten sinne taakse ne farkku ladan jouset vissin 1.5 kierrosta lyhennettynä.

Motonetissä muistaakseni 26e nuo takajouset kappale.
Pöhöltähän niitä saa,mistä muualta.
Hintaa en muista mutta halvemmat kuin motonetin tarvikepaskat.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Esto_r kirjoitti:No mites olis jos pitäisin ladassa omat jouset ja takaata kieppi tai pari pois?
mites jos ostanki ihan kulahtaneet mesen jouset? :lol: Nehän ois löysät mutta silti ladan jousia jäykemmät? :lol: iskareita en viittis investoida ku jos auto ostetaan heti alta pois! :shock:


Sit niistä tuplavakaajien kuvista...

http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 083/01.jpg mikä tämä on? :?

Hyvä kysymys,en tiedä miten tuo liittyy asiaan


http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 083/03.jpg
Mistä nämä puslat on? :? ja mitä osia joudun hankkimaan jos mulla on 2 kpl täydellisiä kallistuksen vakaimia?
helpoimmalla pääset hankkimalla vihreitä hydrauliikkaputken kiinnikkeitä la laittamalla niillä vakaajat päistä kiinni.
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Meillä oli yhteen aikaan kilpurissa kiinni tuo tupla vakaaja sellasella reikäsellä ohuella pellillä (en muista nyt sen nimeä se on sitä jota käytetään yleisesti ilmastoiti putkien asennuksissa) Se ei oikein ollut kovin hyvä kiinnitys tapa muttei kyllä koskaan kukaan katsastus mies siittä sanonut mitään.
Sitten ne korvattiin pienillä pakoputki klemmareilla joitten väliin pistettiin kumia ja siittä katsastus mies alko valittaan että ei ole tarpeeksi kestävät :shock: oli ne varmasti paremmat kuin siinä olleet viritykset joten tässä halpa vinkki jollekin johonkin jäärata peliin tai vastaavaan.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

itsellä on tie käytössä pakoputki klemmareilla kiinni ja hyvin kelpas konttorille...
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
pressa
Viestit: 10496
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tästähän oli ohjeet joskus pravdassa
eli vaijerisakkeleilla kiini
ja se on katsastus kelpoinen kun se ei heikennä alkuperäistä rakennetta
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Piru kun vasta viime kesänä liityin kerhoon niin on monta hyvää viritysvinkkiä jäänyt pravdasta näkemättä.

Tarkoitat että vakaaja kiinnitetään toisen päälle 4 kohdasta vaijerisakkeleilla? Väliin ei laiteta mitään korokkeita, vaan alkuperäiset kiinnittimet jäävät näiden kahden vakaajan väliin puristuksiin?
Avatar
pressa
Viestit: 10496
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

voidaan puristaa kiinikkeiden päälle
tai jos haluaa niin pienet korokkeet
Vastaa Viestiin