Sivu 3/6
Lähetetty: 18.3.2006 21:33
Kirjoittaja ladaracing pori
Sergyltä olen tilannut sarjan mutta ei ole vielä kuulunut mitään noista.
Kyllä niitä ilmeisesti on saatavilla.
Onko kukaan aatellut/koittanut laakeroida noita tukivarsia???
Lähetetty: 19.3.2006 10:31
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Polttaa alatukivarsista kummit pois, hitsaa holkit paremmin kiinni ja sorvaa päistä työnnettävät POM-helat.(pitiköhän se alkup. helan sisäholkki jättää pois?Nyt ei muista).
Lähetetty: 19.3.2006 21:38
Kirjoittaja Esto_r
Täällä oli juttuu tosta auton käyttöytymisestä niin laitan tänne..
Meinasin rokkiladaan tämmöstä: Eteen mersun (123) jouset, vanhat ettei ole niin jäykät... takana vakio jouset... jotkut kulahtaneet... ja iskarit vanhat/kulahtaneet. No etupää ihan normi pituudella ja takajousista kiekka tai pari pois ja sitten painoa konttiin. sitten mietin tota tuplavakaajaa jos jotain auttais...
No onko yhdistelmä ihanne puskemiselle vai voisiko tästä tulla jotain?
Ehdottakaa jotain halpaa ratkaisua.. tai hyvää yhdistelmää!
Lähetetty: 19.3.2006 22:03
Kirjoittaja elmeri racing team
Jos mersun jouset meinaat laittaa eteen niin ei se ainakaan parane hävii jarrutuspito keulasta tulee liian jäykkä ladan omat jousetkin on paremmat meillä oli alussa mersunjouset edessä ja takanakin jotku lyhennetyt jäykät jouset kyllä auto vei miestä eikä mies autoa.Taakse farkkuladan jouset meillä puolitoistakierrosta pois iskareissa pitää olla ulosjousto aika herkkä sillon ei perse pompi kun ilotytöllä.Sanokaa viisaammat jos olen paljon metsässä.
Lähetetty: 20.3.2006 7:23
Kirjoittaja ladaracing pori
Kyllä vakiojouset on osoittautunut parhaimmaksi,kun ostin tuon kilpurin oli niihin hitsattu vielä kierros lisää(syytä en tiedä) mutta nyt on aivan orkkikset.
Mesen jouset on ok JOS ajaa asfaltilla kisaa mutta takapäässä sielläkin tarvii takana olla vakiot(farkku)
Vakiojouset ei paljoa maksa(pöhöltä) mutta iskareihin kannattaa panostaa,välillä täälläkin myynnissä käytettyjä bilsteineitä tai vastaavia ns.merkki-iskareita.
Lähetetty: 20.3.2006 8:13
Kirjoittaja mickey-69
E__R kirjoitti:mickey-69 kirjoitti:Tuohon uusimpaan äffä-projektiin olis tarkoitus kokeilla noita kovempia polyuretaani puslia... Uni-ball niveliä kun on himpun hankala soveltaa tuohon Ladan etupäähän...

löytyykö mistään ladaan noita polyuretaani puslia valmiina vai pitääkö ne itse räveltää jostain metri tavarasta?
Powerflex:n katalogi ei tunne ladan puslia.
Onko jotain muita puslaratkaisuja etupäähän mitä olette vakioiden tilalla käyttäneet?
Tässä yhteydessä tarkoitan siis etutukivarsien puslia.
Eihän noita valmiina mistään löydä....., täs joutuu hommaan metritavaraa ja taas sorvin ääreen... Autoracingin luetteloa tuossa katselin ja tuumin että kun pääsin tuonne varastoon mittaileen, niin vois tuurilla löytyä jotain...
Lähetetty: 20.3.2006 15:48
Kirjoittaja E__R
ladaracing pori kirjoitti:
Vakiojouset ei paljoa maksa(pöhöltä) mutta iskareihin kannattaa panostaa,välillä täälläkin myynnissä käytettyjä bilsteineitä tai vastaavia ns.merkki-iskareita.
Saako tuolta pöhöltä siis uusia ladan jousia? Ja paljonkohan hän pitää hintaa niillä?
Voisi ihan kokeilla miten muuttuu kun laittaisi uudet etujouset(siis vakio) ja sitten sinne taakse ne farkku ladan jouset vissin 1.5 kierrosta lyhennettynä.
Motonetissä muistaakseni 26e nuo takajouset kappale.
Lähetetty: 20.3.2006 16:26
Kirjoittaja Esto_r
No mites olis jos pitäisin ladassa omat jouset ja takaata kieppi tai pari pois?
mites jos ostanki ihan kulahtaneet mesen jouset?

Nehän ois löysät mutta silti ladan jousia jäykemmät?

iskareita en viittis investoida ku jos auto ostetaan heti alta pois!
Sit niistä tuplavakaajien kuvista...
http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 083/01.jpg mikä tämä on?
JA
http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 083/03.jpg
Mistä nämä puslat on?

ja mitä osia joudun hankkimaan jos mulla on 2 kpl täydellisiä kallistuksen vakaimia?
Lähetetty: 20.3.2006 17:13
Kirjoittaja ladaracing pori
E__R kirjoitti:ladaracing pori kirjoitti:
Vakiojouset ei paljoa maksa(pöhöltä) mutta iskareihin kannattaa panostaa,välillä täälläkin myynnissä käytettyjä bilsteineitä tai vastaavia ns.merkki-iskareita.
Saako tuolta pöhöltä siis uusia ladan jousia? Ja paljonkohan hän pitää hintaa niillä?
Voisi ihan kokeilla miten muuttuu kun laittaisi uudet etujouset(siis vakio) ja sitten sinne taakse ne farkku ladan jouset vissin 1.5 kierrosta lyhennettynä.
Motonetissä muistaakseni 26e nuo takajouset kappale.
Pöhöltähän niitä saa,mistä muualta.
Hintaa en muista mutta halvemmat kuin motonetin tarvikepaskat.
Lähetetty: 20.3.2006 17:19
Kirjoittaja ladaracing pori
Esto_r kirjoitti:No mites olis jos pitäisin ladassa omat jouset ja takaata kieppi tai pari pois?
mites jos ostanki ihan kulahtaneet mesen jouset?

Nehän ois löysät mutta silti ladan jousia jäykemmät?

iskareita en viittis investoida ku jos auto ostetaan heti alta pois!
Sit niistä tuplavakaajien kuvista...
http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 083/01.jpg mikä tämä on?
Hyvä kysymys,en tiedä miten tuo liittyy asiaan
http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 083/03.jpg
Mistä nämä puslat on?

ja mitä osia joudun hankkimaan jos mulla on 2 kpl täydellisiä kallistuksen vakaimia?
helpoimmalla pääset hankkimalla vihreitä hydrauliikkaputken kiinnikkeitä la laittamalla niillä vakaajat päistä kiinni.
Lähetetty: 20.3.2006 18:00
Kirjoittaja larbatzi
Meillä oli yhteen aikaan kilpurissa kiinni tuo tupla vakaaja sellasella reikäsellä ohuella pellillä (en muista nyt sen nimeä se on sitä jota käytetään yleisesti ilmastoiti putkien asennuksissa) Se ei oikein ollut kovin hyvä kiinnitys tapa muttei kyllä koskaan kukaan katsastus mies siittä sanonut mitään.
Sitten ne korvattiin pienillä pakoputki klemmareilla joitten väliin pistettiin kumia ja siittä katsastus mies alko valittaan että ei ole tarpeeksi kestävät

oli ne varmasti paremmat kuin siinä olleet viritykset joten tässä halpa vinkki jollekin johonkin jäärata peliin tai vastaavaan.
Lähetetty: 20.3.2006 20:29
Kirjoittaja Team perseauki racing
itsellä on tie käytössä pakoputki klemmareilla kiinni ja hyvin kelpas konttorille...
Lähetetty: 20.3.2006 21:42
Kirjoittaja pressa
tästähän oli ohjeet joskus pravdassa
eli vaijerisakkeleilla kiini
ja se on katsastus kelpoinen kun se ei heikennä alkuperäistä rakennetta
Lähetetty: 20.3.2006 21:54
Kirjoittaja destor
Piru kun vasta viime kesänä liityin kerhoon niin on monta hyvää viritysvinkkiä jäänyt pravdasta näkemättä.
Tarkoitat että vakaaja kiinnitetään toisen päälle 4 kohdasta vaijerisakkeleilla? Väliin ei laiteta mitään korokkeita, vaan alkuperäiset kiinnittimet jäävät näiden kahden vakaajan väliin puristuksiin?
Lähetetty: 21.3.2006 7:42
Kirjoittaja pressa
voidaan puristaa kiinikkeiden päälle
tai jos haluaa niin pienet korokkeet