Nyt Lada 110 ohjaustehostimella - ainakin melkein.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Saa tulla kokeilemaan vääntää noilla 195/50/15 :D
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mikko_PKP kirjoitti:Saa tulla kokeilemaan vääntää noilla 195/50/15 :D
Eiköhän se vääntyisi näillä hauiksilla ;) mutta jos on ohjaustehostimen tilannut niin silloin se pitää saada. Mä henkkoht en ohjaustehostinta huolisi, lisää hajoavia osia ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

delta voisi, jos noita tehostamattomia vielä löytyy, laittaa kunnon alennuksella loppuvaraston myyntiin 6000-7000 euroa auto, niin löytyisi varmaan ottajia. kyllähän noita eurosamaroitakin käyttämättömiä rekisteröityjä myytiin aivan tolkuttomalla alennuksella ja tuskin tappioksi meni kuitenkaan. jos nyt samaan hintaan samana tuotteena myydään tehostettua 2006 mallia tai sitten tehostamatonta 2005 mallia, niin on erikoista
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Nonnis kirjoitti: Mä henkkoht en ohjaustehostinta huolisi, lisää hajoavia osia ;)
Joo no, musta tuntuu että ZF:n valmistama osa ei oo se eka joka tuosta hajoaa, sitten kun hajoaa...
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Lada-Jussi kirjoitti: jos nyt samaan hintaan samana tuotteena myydään tehostettua 2006 mallia tai sitten tehostamatonta 2005 mallia, niin on erikoista
Ja jos näitä nyt alkaa tosiaan paljastua enemmänkin, niin alkaa hyvin vahvasti epäilyttää tämä vahinkoaspekti tässä... Ei voi olla kuluttajan vastuulla selvittää, tuleeko autoon luvatut varusteet.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mikko_PKP kirjoitti:Joo, tätä justiin mietin, että kuinkahan monella ollut sama homma. Ja mihinköhän ne meinaa tunkea ne myymättömät Euro-3:t ilman tehostinta...
Ei tarkotus vähätellä sun ikävää tilannetta, mutta eikös ohjaustehostimen huomaa jo heti parkkipaikalla, kun vääntelee rattia paikallaan?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Misha kirjoitti:
Mikko_PKP kirjoitti:Joo, tätä justiin mietin, että kuinkahan monella ollut sama homma. Ja mihinköhän ne meinaa tunkea ne myymättömät Euro-3:t ilman tehostinta...
Ei tarkotus vähätellä sun ikävää tilannetta, mutta eikös ohjaustehostimen huomaa jo heti parkkipaikalla, kun vääntelee rattia paikallaan?
ei välttämättä Ladan tapauksessa, ite kävin koeajaa 110:n missä oli oikeasti tehostin, ei sitä helpolla huomannu, ihan paikallaan pyörittäessä oli kevyempi. mutta en välttämättä olisi erottanut jos en olisi todennut tehostimen siellä olevan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Misha kirjoitti: mutta eikös ohjaustehostimen huomaa jo heti parkkipaikalla, kun vääntelee rattia paikallaan?
Varmasti huomaa, mutta moniko vääntelee rattia paikallaan? Tai vielä välillä vääntelee paikallaan kun kone ei käy ja välillä koneen käydessä?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:
Misha kirjoitti: mutta eikös ohjaustehostimen huomaa jo heti parkkipaikalla, kun vääntelee rattia paikallaan?
Varmasti huomaa, mutta moniko vääntelee rattia paikallaan? Tai vielä välillä vääntelee paikallaan kun kone ei käy ja välillä koneen käydessä?

,_,/ukka
niin ja tietysti noi vertailukohdat, ainakin itse pidän mielikuvissani Ladan ohjausta niin kevyeänä jo muutenkin ettei osaa huomata tehostimen tuomaa eroa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Sitä voi kukin miettiä kohallaan, että jos olet ihan varma, että autossasi on tehostin, niin kuinka kauan kestää huomata ettei sitä ole - etenkin jos et ole tehostettua samanlaista ajanut. Ohjaus ei ollut lainkaan häiritsevän raskas talvirenkailla, mutta kesäkumien vaihto toi totuuden esiin.

Talvella tehostettu voi olla jopa raskaampi, kun öljyt ovat jäykkänä.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mikko_PKP kirjoitti:Sitä voi kukin miettiä kohallaan, että jos olet ihan varma, että autossasi on tehostin, niin kuinka kauan kestää huomata ettei sitä ole - etenkin jos et ole tehostettua samanlaista ajanut. Ohjaus ei ollut lainkaan häiritsevän raskas talvirenkailla, mutta kesäkumien vaihto toi totuuden esiin.

Talvella tehostettu voi olla jopa raskaampi, kun öljyt ovat jäykkänä.
No en mä muuten oliskaan tuota sanonu, muttakun joskus opettelin ajamaan saab 900sella jossa ei ollut tehostinta ja sitten siirryin autoon jossa oli, niin kyllä mä huomasin sen heti ja pyörittelin rattia parkkipaikalla ja ihastuneena katselin miten kierrokset muuttu kun sillä kikkaili ja kuinka kevyt oli pyörittää paikallaan (tai edes mahdollista pyörittää) jne.

Siitä lähtien olen siihen jostain syystä aina kiinnittänyt huomiota, siis jos autossa on tehostin ja siksi vähän ihmettelin tuota, ettet huomannu.

Mutta en minä silti tarkoita etteikö tuo sun reklamaatios oo oikeutettu ja oli kyllä tosi törkeetä deltatlta tehdä noin. Kyllä ohjaustehostin on sen verran olennainen varuste ettei sitä ihan ohiteta olankohautuksella.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin