1700i -97 & 1500S -90

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

[quote="Jokari"]

- Täytyy sanoa että ei ole kunnon Neuvostolaadun voittanutta (1500S). Siinä ei pidä kojelauta minkäänlaisia nitinöitä/natinoita...kun taasen ruiskussa varmaan jokainen kohta kojetaulusta pitää ääntä jo kävelyvauhdissa :lol: Ja rattia pyöritettäessä muovit kahnaavat siellä täällä...muutenkaan sisustasta ei jää sellainen työkalumainen ja toimiva kuva, vaan vähä leluvaikutelma.

Kyllä vanha kunnon CCCP laatu on voittamatonta :!:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Kyllä tuolla kelpaa taas ajella.. Mukavat kyydit oli kouvolasta kotkaan :)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Eka mökkireissu ajeltu isolohkolla, ja kulkuhan oli erittäin mukavaa. Hyvä ajella kun on iskaritkin kunnossa, niissä paikoissa jossa 1500S:llä haki jo jarrupoljinta, meni isolohkolla kuin tyhjää vain.

Pientä säätöäkin tuli harjoitettua, suoristelin vinoon asennetun mankan, fiksailin vähän muutamaa ilmasuutinta jotka jumittivat sekä sain vihdoinkin jalkatilan luukun kiinni jolloin ilmaa rupesi pukkaamaan vähintään riittävästi tuulilasille.
Puhallin tosin pitää ikävää rääkynää silloin tällöin, joten sen huolto taitaa olla seuraavana ohjelmassa.
Lopuksi vielä pesin larppanan vedellä pölyistä puhtaaksi, joten taas kiiltää :lol:

Huomenna ohjelmassa olisi perän öljyn tarkastus/lisäys, vaihdelaatikon öljynvaihto sekä öljyn+suodattimen vaihto koneeseen. Tietääpähän sitten mitä kamaa on missäkin :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Oletko muuten huomannut että onko tuo sisämelultaan yhtään hiljaisempi kuin 1500ässä? Kun tuossahan pitäisi olla se parannettu äänieristys.. Meinaan että onko noista äänieristyksistä yleensä mitään hyötyä, jos tuohon omaan krominokkaan innostuisi tekemään..?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Se parannettu äänieristys kyllä tarkoittaa mielestäni melua ulospäin. Näin aikoinaan tehtiin jotta Lada saatiin läpi kiristyneistä melunormeista. Mutta kyllä tuo oma combi suht hiljainen on, jos pakoputkessa ei olisi reikää ja koiranhäkki ei olisi takakontissa, jolloin voisi pitää hattuhyllyä paikoillaan.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:Oletko muuten huomannut että onko tuo sisämelultaan yhtään hiljaisempi kuin 1500ässä? Kun tuossahan pitäisi olla se parannettu äänieristys.. Meinaan että onko noista äänieristyksistä yleensä mitään hyötyä, jos tuohon omaan krominokkaan innostuisi tekemään..?
On tuo mun mielestä selkeästi hiljaisempi kun topoviissatanen. Tosin ero ei ole ihmeellinen mutta selvä kuitenkin.

Tuossa ruiskussahan on konepellissä paksu kerros sellaista vaimennusmattoa. Silläkin on varmaan oma vaikutuksensa. Muuten kyllä tulipellissä on paljasta peltiä lähes saman verran kuin pikkuveljessäänkin. En sitten tiedä onko lattiamaton alla jotain muutoksia tehty?

Ruiskussa tosin laatikko huutaa nelosella ja varsinkin vitosella melkoisesti, jota ei 1500 tee. Oma juttunsa tuohon meteliin on myös se että tuo ruiskun kone kuulostaa jopa ihan auton koneelta, itseasiassa ääni on ihan erilainen kuin tuossa 1500-sepelinmurskaimessa.

Ääntä tosin tuli lisää melkoisesti kun otin sen väkisten väännetyn ilmanputsarin kärsän letkuineen pois. Kyllä muuten tuli aika röheät imuäänet, ihan eri galaksissa verrattuna kaasarikoneeseen! :lol: Pata kuulostaa hemmetin räyhäkkäältä paikallaan kaasuteltaessa :D En malta ajatella minkälaiset jytinät lähtisi kun tuon putken päivittäisi 2-tuumaiseksi katista taaksepäin ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentajalla :P Nimittäin tuolla vakiopillilläkin äänet ovat selkeästi kovemmat kuin pikkukoneissa...

E: Jaakkimahan tuon hyvin sanoikin. Minunkin mielestä ulospäin syntyvää meteliä koitettiin pienentää...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari kirjoitti: E: Jaakkimahan tuon hyvin sanoikin. Minunkin mielestä ulospäin syntyvää meteliä koitettiin pienentää...


Eli käytännössä siis ihan turhia nuo parannukset :lol: Lähinnä matka-ajoa ajatellen tuota matkustamon eristystä voisi parantaa, kun sitäkin tulee jonkun verran ajeltua.. Rintapellin sisäpuolelle kun liimaisi jonkun paksun maton niin se varmaan auttaisi melko paljon.

Mutta kyllähän sitä pörinää ja pauketta pitää ulospäin kuulua, ettei lada vaan huku länsiautojen massaan :D
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Etkös sä Kimmo parannellut jossain määrin tuon atsteekin äänieristystä? Eikös siinäkin tullut jo haivaittava ero? Vai... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari kirjoitti:Etkös sä Kimmo parannellut jossain määrin tuon atsteekin äänieristystä? Eikös siinäkin tullut jo haivaittava ero? Vai... :lol:


Kyllä, semmosta melko ohutta (halvinta) bitumi/ huopamattoa liimailin vähän tonne rintapeltiin ja takapenkin alle, ja laitoin vielä paksua lastulevyä takapenkin selkänojan alle, sen orkkis pahvin tilalle.. Tuli siitä vähän hiljaisempi. 2107:n voisi tehdä samat toimenpiteet mutta tuon bitumihuovan tilalle vaikka solumuovia tai ihan tavallista huopaa, koska nuo bitumit tahtoo putoilla helteellä lattialle ja sotkeentuu kenkien pohjiin ja lattiamattoon yms. :x

Sitä meinasinkin että onko noilla ruiskumallin speciaaleilla kuten sillä hirmusen paksulla konepellin matolla sisämeluun mitään oleellista vaikutusta.. Kyllä ulospäin saa ääntä lähteä minun puolesta miten paljon vaan, pitäähän ihmisten tietää milloin lada on tulossa :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Njoo, nyt on vaihdettu laatikon ja koneen öljyt+suodatin. Laatikossa oli ainakin 2 litraa öljyä, mutta hajusta päätellen se oli ehtaa GL-5 sotkua. Muutamaa GL-4 lientä haistellut eivätkä ne haise läheskään niin pistävältä kuin GL-5 peräöljy. Kallistin ladaa niin paljon kuin pystyin kahdella orkkistunkilla ja sain liruteltua sinne 2,2 litraa lootaöljyä.

No eniveis, isompien vaihteiden miettimiset katosivat sen sileän tien joten oli hyvä korjaus. Kelpaa taas kepitellä :D Ykköseltä kakkoselle saa tosin vieläkin vaihtaa hyyyvin hiljaa ja rauhallisesti ettei kolahda. Mutta kattellaan josko se loota kilometrien myötä vähän vetreytyisi.

Kattelin että takapöntön ja takasillan ylityksen liitos on aika rapsakan näköinen, sama juttu takapöntön sivukiinnikkeiden hitsaukset pöntössä. Ei vaatisi kuin about 140 juroa niin saisi mieleisen rännin...laitetaan harkintaan ja kattellaan tilipäivän jälkeen uudelleen.

Vielä joku kaunis päivä vahaa pintaan niin rupeaa lada olemaan suht hyvässä kuosissa näin alkuun :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari kirjoitti:Ei vaatisi kuin about 140 juroa niin saisi mieleisen rännin...laitetaan harkintaan ja kattellaan tilipäivän jälkeen uudelleen.


Vaadi että laittavat tällä kertaa suoraan sen putken! :lol:

Ei vaan, mitäs kaikkea toi 140e sisältää? Kuulostaa melko edulliselta.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Ei vaatisi kuin about 140 juroa niin saisi mieleisen rännin...laitetaan harkintaan ja kattellaan tilipäivän jälkeen uudelleen.


Vaadi että laittavat tällä kertaa suoraan sen putken! :lol:

Ei vaan, mitäs kaikkea toi 140e sisältää? Kuulostaa melko edulliselta.
Eli se sisältäisi Marteliuksen 40cm läpihönkivän vaimentimen, putkenpätkät+asennus. Viimeksi laitettiin tosiaan etuvaimentimen perästä taaksepäin ja se oli 120. Tuohonhan tulisi vain muutama lyhyt mutkapätkä+vähän suoria pätkiä lisää, joten arvioin että hinnaksi jäisi varmaan 140-160 :wink: Tietysti se pitäisi liittää kattiin jotenkin, mutta eiköhän sekin onnistu...

Kallista touhuahan tuo on hyötyyn nähden, mutta kun tunne vie voiton järjestä! :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään koitin fiksailla ladan kauhtuneita puskureita tommosella puskurigeelillä. Ekan kerran kun levitin tököttiä niin kas perhanaa, sehän muuttaa puskurit mieleisen värisiksi eli mustaksi :lol: Eli nyt on siis mustat puskurit ja on kyllä komiat.

Eilen vielä vahailin larssin ja oli kyllä viiminen kerta kun ostan mitään puolikiinteitä vahoja. Aivan s**tanallinen homma kärrin kiillotus. Ken halpa ostaa se paska saa...ensin piti kaapia vahat pois toisella rätillä ja toisella kiillottaa. Taidan kyllä seuraavaksi ostaa ylimainostettua Autoglymin punaista...

Tosin jälki on kyllä komeaa, hyvin näkee peilikuvansa kyljistä :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

hyvä et vahaat kandee pitää siistinä tämä
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Jokari kirjoitti:Tänään koitin fiksailla ladan kauhtuneita puskureita tommosella puskurigeelillä. Ekan kerran kun levitin tököttiä niin kas perhanaa, sehän muuttaa puskurit mieleisen värisiksi eli mustaksi :lol: Eli nyt on siis mustat puskurit ja on kyllä komiat.

Eilen vielä vahailin larssin ja oli kyllä viiminen kerta kun ostan mitään puolikiinteitä vahoja. Aivan s**tanallinen homma kärrin kiillotus. Ken halpa ostaa se paska saa...ensin piti kaapia vahat pois toisella rätillä ja toisella kiillottaa. Taidan kyllä seuraavaksi ostaa ylimainostettua Autoglymin punaista...

Tosin jälki on kyllä komeaa, hyvin näkee peilikuvansa kyljistä :wink:
Ei kaikki puolikiinteät ole noin työläitä, kuten tietänette :wink:
Vastaa Viestiin