Sivu 3/33
Lähetetty: 17.8.2006 21:45
Kirjoittaja BA3
[quote="Jokari"]
- Täytyy sanoa että ei ole kunnon Neuvostolaadun voittanutta (1500S). Siinä ei pidä kojelauta minkäänlaisia nitinöitä/natinoita...kun taasen ruiskussa varmaan jokainen kohta kojetaulusta pitää ääntä jo kävelyvauhdissa

Ja rattia pyöritettäessä muovit kahnaavat siellä täällä...muutenkaan sisustasta ei jää sellainen työkalumainen ja toimiva kuva, vaan vähä leluvaikutelma.
Kyllä vanha kunnon CCCP laatu on voittamatonta

Lähetetty: 19.8.2006 16:16
Kirjoittaja Mikkoo
Kyllä tuolla kelpaa taas ajella.. Mukavat kyydit oli kouvolasta kotkaan

Lähetetty: 20.8.2006 17:03
Kirjoittaja Jokari
Eka mökkireissu ajeltu isolohkolla, ja kulkuhan oli erittäin mukavaa. Hyvä ajella kun on iskaritkin kunnossa, niissä paikoissa jossa 1500S:llä haki jo jarrupoljinta, meni isolohkolla kuin tyhjää vain.
Pientä säätöäkin tuli harjoitettua, suoristelin vinoon asennetun mankan, fiksailin vähän muutamaa ilmasuutinta jotka jumittivat sekä sain vihdoinkin jalkatilan luukun kiinni jolloin ilmaa rupesi pukkaamaan vähintään riittävästi tuulilasille.
Puhallin tosin pitää ikävää rääkynää silloin tällöin, joten sen huolto taitaa olla seuraavana ohjelmassa.
Lopuksi vielä pesin larppanan vedellä pölyistä puhtaaksi, joten taas kiiltää
Huomenna ohjelmassa olisi perän öljyn tarkastus/lisäys, vaihdelaatikon öljynvaihto sekä öljyn+suodattimen vaihto koneeseen. Tietääpähän sitten mitä kamaa on missäkin

Lähetetty: 20.8.2006 23:38
Kirjoittaja Kimmo86
Oletko muuten huomannut että onko tuo sisämelultaan yhtään hiljaisempi kuin 1500ässä? Kun tuossahan pitäisi olla se parannettu äänieristys.. Meinaan että onko noista äänieristyksistä yleensä mitään hyötyä, jos tuohon omaan krominokkaan innostuisi tekemään..?
Lähetetty: 20.8.2006 23:59
Kirjoittaja Jaakkima
Se parannettu äänieristys kyllä tarkoittaa mielestäni melua ulospäin. Näin aikoinaan tehtiin jotta Lada saatiin läpi kiristyneistä melunormeista. Mutta kyllä tuo oma combi suht hiljainen on, jos pakoputkessa ei olisi reikää ja koiranhäkki ei olisi takakontissa, jolloin voisi pitää hattuhyllyä paikoillaan.
Lähetetty: 21.8.2006 0:00
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:Oletko muuten huomannut että onko tuo sisämelultaan yhtään hiljaisempi kuin 1500ässä? Kun tuossahan pitäisi olla se parannettu äänieristys.. Meinaan että onko noista äänieristyksistä yleensä mitään hyötyä, jos tuohon omaan krominokkaan innostuisi tekemään..?
On tuo mun mielestä selkeästi hiljaisempi kun topoviissatanen. Tosin ero ei ole ihmeellinen mutta selvä kuitenkin.
Tuossa ruiskussahan on konepellissä paksu kerros sellaista vaimennusmattoa. Silläkin on varmaan oma vaikutuksensa. Muuten kyllä tulipellissä on paljasta peltiä lähes saman verran kuin pikkuveljessäänkin. En sitten tiedä onko lattiamaton alla jotain muutoksia tehty?
Ruiskussa tosin laatikko huutaa nelosella ja varsinkin vitosella melkoisesti, jota ei 1500 tee. Oma juttunsa tuohon meteliin on myös se että tuo ruiskun kone kuulostaa jopa ihan auton koneelta, itseasiassa ääni on ihan erilainen kuin tuossa 1500-sepelinmurskaimessa.
Ääntä tosin tuli lisää melkoisesti kun otin sen väkisten väännetyn ilmanputsarin kärsän letkuineen pois. Kyllä muuten tuli aika röheät imuäänet, ihan eri galaksissa verrattuna kaasarikoneeseen!

Pata kuulostaa hemmetin räyhäkkäältä paikallaan kaasuteltaessa

En malta ajatella minkälaiset jytinät lähtisi kun tuon putken päivittäisi 2-tuumaiseksi katista taaksepäin ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentajalla

Nimittäin tuolla vakiopillilläkin äänet ovat selkeästi kovemmat kuin pikkukoneissa...
E: Jaakkimahan tuon hyvin sanoikin. Minunkin mielestä ulospäin syntyvää meteliä koitettiin pienentää...
Lähetetty: 21.8.2006 0:18
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari kirjoitti:
E: Jaakkimahan tuon hyvin sanoikin. Minunkin mielestä ulospäin syntyvää meteliä koitettiin pienentää...
Eli käytännössä siis ihan turhia nuo parannukset

Lähinnä matka-ajoa ajatellen tuota matkustamon eristystä voisi parantaa, kun sitäkin tulee jonkun verran ajeltua.. Rintapellin sisäpuolelle kun liimaisi jonkun paksun maton niin se varmaan auttaisi melko paljon.
Mutta kyllähän sitä pörinää ja pauketta pitää ulospäin kuulua, ettei lada vaan huku länsiautojen massaan

Lähetetty: 21.8.2006 0:39
Kirjoittaja Jokari
Etkös sä Kimmo parannellut jossain määrin tuon atsteekin äänieristystä? Eikös siinäkin tullut jo haivaittava ero? Vai...

Lähetetty: 21.8.2006 11:43
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari kirjoitti:Etkös sä Kimmo parannellut jossain määrin tuon atsteekin äänieristystä? Eikös siinäkin tullut jo haivaittava ero? Vai...

Kyllä, semmosta melko ohutta (halvinta) bitumi/ huopamattoa liimailin vähän tonne rintapeltiin ja takapenkin alle, ja laitoin vielä paksua lastulevyä takapenkin selkänojan alle, sen orkkis pahvin tilalle.. Tuli siitä vähän hiljaisempi. 2107:n voisi tehdä samat toimenpiteet mutta tuon bitumihuovan tilalle vaikka solumuovia tai ihan tavallista huopaa, koska nuo bitumit tahtoo putoilla helteellä lattialle ja sotkeentuu kenkien pohjiin ja lattiamattoon yms.
Sitä meinasinkin että onko noilla ruiskumallin speciaaleilla kuten sillä hirmusen paksulla konepellin matolla sisämeluun mitään oleellista vaikutusta.. Kyllä ulospäin saa ääntä lähteä minun puolesta miten paljon vaan, pitäähän ihmisten tietää milloin lada on tulossa

Lähetetty: 21.8.2006 21:41
Kirjoittaja Jokari
Njoo, nyt on vaihdettu laatikon ja koneen öljyt+suodatin. Laatikossa oli ainakin 2 litraa öljyä, mutta hajusta päätellen se oli ehtaa GL-5 sotkua. Muutamaa GL-4 lientä haistellut eivätkä ne haise läheskään niin pistävältä kuin GL-5 peräöljy. Kallistin ladaa niin paljon kuin pystyin kahdella orkkistunkilla ja sain liruteltua sinne 2,2 litraa lootaöljyä.
No eniveis, isompien vaihteiden miettimiset katosivat sen sileän tien joten oli hyvä korjaus. Kelpaa taas kepitellä

Ykköseltä kakkoselle saa tosin vieläkin vaihtaa hyyyvin hiljaa ja rauhallisesti ettei kolahda. Mutta kattellaan josko se loota kilometrien myötä vähän vetreytyisi.
Kattelin että takapöntön ja takasillan ylityksen liitos on aika rapsakan näköinen, sama juttu takapöntön sivukiinnikkeiden hitsaukset pöntössä. Ei vaatisi kuin about 140 juroa niin saisi mieleisen rännin...laitetaan harkintaan ja kattellaan tilipäivän jälkeen uudelleen.
Vielä joku kaunis päivä vahaa pintaan niin rupeaa lada olemaan suht hyvässä kuosissa näin alkuun

Lähetetty: 21.8.2006 23:45
Kirjoittaja Kimmo86
Jokari kirjoitti:Ei vaatisi kuin about 140 juroa niin saisi mieleisen rännin...laitetaan harkintaan ja kattellaan tilipäivän jälkeen uudelleen.
Vaadi että laittavat tällä kertaa suoraan sen putken!
Ei vaan, mitäs kaikkea toi 140e sisältää? Kuulostaa melko edulliselta.
Lähetetty: 22.8.2006 5:45
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:Jokari kirjoitti:Ei vaatisi kuin about 140 juroa niin saisi mieleisen rännin...laitetaan harkintaan ja kattellaan tilipäivän jälkeen uudelleen.
Vaadi että laittavat tällä kertaa suoraan sen putken!
Ei vaan, mitäs kaikkea toi 140e sisältää? Kuulostaa melko edulliselta.
Eli se sisältäisi Marteliuksen 40cm läpihönkivän vaimentimen, putkenpätkät+asennus. Viimeksi laitettiin tosiaan etuvaimentimen perästä taaksepäin ja se oli 120. Tuohonhan tulisi vain muutama lyhyt mutkapätkä+vähän suoria pätkiä lisää, joten arvioin että hinnaksi jäisi varmaan 140-160

Tietysti se pitäisi liittää kattiin jotenkin, mutta eiköhän sekin onnistu...
Kallista touhuahan tuo on hyötyyn nähden, mutta kun tunne vie voiton järjestä!

Lähetetty: 25.8.2006 22:02
Kirjoittaja Jokari
Tänään koitin fiksailla ladan kauhtuneita puskureita tommosella puskurigeelillä. Ekan kerran kun levitin tököttiä niin kas perhanaa, sehän muuttaa puskurit mieleisen värisiksi eli mustaksi

Eli nyt on siis mustat puskurit ja on kyllä komiat.
Eilen vielä vahailin larssin ja oli kyllä viiminen kerta kun ostan mitään puolikiinteitä vahoja. Aivan s**tanallinen homma kärrin kiillotus. Ken halpa ostaa se paska saa...ensin piti kaapia vahat pois toisella rätillä ja toisella kiillottaa. Taidan kyllä seuraavaksi ostaa ylimainostettua Autoglymin punaista...
Tosin jälki on kyllä komeaa, hyvin näkee peilikuvansa kyljistä

Lähetetty: 26.8.2006 9:21
Kirjoittaja 'aatee'
hyvä et vahaat kandee pitää siistinä tämä
Lähetetty: 26.8.2006 14:14
Kirjoittaja Mikkoo
Jokari kirjoitti:Tänään koitin fiksailla ladan kauhtuneita puskureita tommosella puskurigeelillä. Ekan kerran kun levitin tököttiä niin kas perhanaa, sehän muuttaa puskurit mieleisen värisiksi eli mustaksi

Eli nyt on siis mustat puskurit ja on kyllä komiat.
Eilen vielä vahailin larssin ja oli kyllä viiminen kerta kun ostan mitään puolikiinteitä vahoja. Aivan s**tanallinen homma kärrin kiillotus. Ken halpa ostaa se paska saa...ensin piti kaapia vahat pois toisella rätillä ja toisella kiillottaa. Taidan kyllä seuraavaksi ostaa ylimainostettua Autoglymin punaista...
Tosin jälki on kyllä komeaa, hyvin näkee peilikuvansa kyljistä

Ei kaikki puolikiinteät ole noin työläitä, kuten tietänette
