Sivu 3/6
Lähetetty: 13.6.2006 23:14
Kirjoittaja kent
1150 on hinta!

Lähetetty: 13.6.2006 23:56
Kirjoittaja ladaracing pori
Aivan sama,ei saa sauhuja jokkiksesta vaikka miltä kantilta katsoo.
Johan tuli jokkiksen ajaminen kannattavaksi,myynti hinta on noussut
Mutta mutta rakennuskustannukset ovat vielä kaukana tuosta myynti hinnasta. Tyhmä maksaa ja elämä on...

Lähetetty: 14.6.2006 0:31
Kirjoittaja tsenobiili
ladaracing pori kirjoitti:Aivan sama,ei saa sauhuja jokkiksesta vaikka miltä kantilta katsoo.
Johan tuli jokkiksen ajaminen kannattavaksi,myynti hinta on noussut
Mutta mutta rakennuskustannukset ovat vielä kaukana tuosta myynti hinnasta. Tyhmä maksaa ja elämä on...

Kyllähän nyt osaava jokkisvelho loihtii tolla1150 eskolla ihan kelvollisen kyläkisa kilpurin,eri juttu sitten nää SM tason kilpurit.
Empä kyllä pida tota rallitouhuakaan niin halpana jos sitä autoa ihan tosissaan rakennetaan ja sitten kartturin suusta kuuluu se legendaarinen oho eiku!
Tai tietty saahan siitä pienen pesämunan uutta autoa varten,kun myy ne kaikki paskaksi menneet sikamaisen kalliit racing osat vaikkapa kuusakoskelle.

Eikä tietty kukaan aja mitään jokkista minkään rikastumisen toivossa,ja kaikki harrastaminen maksaa.
Lähetetty: 14.6.2006 22:02
Kirjoittaja lärssön
Kyllä se jokkis autonkin kone kestää ajaa. Liigassa ajoin lauantaina ja sunnuntaina kumpanakin päivänä 6 lähtöä ja huonoimmillaan olin 3 yks lähtö noin 4 kilometriä. Sieltä auto meni kaupaks ja sen jälkeen ajettu ilman remonttia nuorten sm neljä lähtöö ja naisten sm kisoissa 6 lähtöö eikä vieläkeen hajoomisen merkkiä. Koneen rakentaminen makso noin 700 ekua

Lähetetty: 16.6.2006 19:39
Kirjoittaja nitro
ladaracing pori kirjoitti:Aivan sama,ei saa sauhuja jokkiksesta vaikka miltä kantilta katsoo.
Johan tuli jokkiksen ajaminen kannattavaksi,myynti hinta on noussut
Mutta mutta rakennuskustannukset ovat vielä kaukana tuosta myynti hinnasta. Tyhmä maksaa ja elämä on...

Onko ladaracingilla tietoo mitä toi sytkän ennakko pitää olla, kun ei ole
alipaine käytössä. Olen koittanut normaali ennakkoa 8 ast. mutta sitten
katoo tehot yläkierroksilla. Siellä on nyt ennakkoa ainakin 20 ast. tehot
häviää sitten alakierrosilla, vai onko noita virikoneita tarkotettukaan
toimiin alakierroksilla.

Lähetetty: 16.6.2006 21:26
Kirjoittaja J-Tech
Tässä taas katoaa ajatus siitä mikä on "Virikone" ja mikä ei?Kovat äänet,peltisarja,tuplakaasarit ja joku rajuksi kehuttu nokka ei tee vielä ankaraa moottoria.sytyn säätäminen juuri tiettyyn koneeseen netissä on pirun vaikeaa.Koti konstein auttaa aika useasti ajotus lampun lisäksi useita kertoja kiihdytetty sama matka kelloa vastaan,ei nollasta sataan vaan samalta kierrosluvulta tiettyyn maali pisteeseen.toki pitää muistaa perus sääntö jota ei kannata ottaa liian vakavasti,silloin kun nakuttaa niin siitä 2astetta takaisin päin ja siinä sytty hyvä!!

Lähetetty: 17.6.2006 3:01
Kirjoittaja ladaracing pori
[quote="nitro"][quote="ladaracing pori"]Aivan sama,ei saa sauhuja jokkiksesta vaikka miltä kantilta katsoo.
Johan tuli jokkiksen ajaminen kannattavaksi,myynti hinta on noussut
Mutta mutta rakennuskustannukset ovat vielä kaukana tuosta myynti hinnasta. Tyhmä maksaa ja elämä on...

[/quote]
Onko ladaracingilla tietoo mitä toi sytkän ennakko pitää olla, kun ei ole
alipaine käytössä. Olen koittanut normaali ennakkoa 8 ast. mutta sitten
katoo tehot yläkierroksilla. Siellä on nyt ennakkoa ainakin 20 ast. tehot
häviää sitten alakierrosilla, vai onko noita virikoneita tarkotettukaan
toimiin alakierroksilla.

[/quote]
Pistin yv:llä sulle tuon tiedon
Lähetetty: 17.6.2006 11:26
Kirjoittaja mickey-69
lärssön kirjoitti:Kyllä se jokkis autonkin kone kestää ajaa. Liigassa ajoin lauantaina ja sunnuntaina kumpanakin päivänä 6 lähtöä ja huonoimmillaan olin 3 yks lähtö noin 4 kilometriä. Sieltä auto meni kaupaks ja sen jälkeen ajettu ilman remonttia nuorten sm neljä lähtöö ja naisten sm kisoissa 6 lähtöö eikä vieläkeen hajoomisen merkkiä. Koneen rakentaminen makso noin 700 ekua

Joopa joo.... Ei pitäis yleistää, mut kyllä noi roskapönttö luokan hommat on vähän noita höpöhöpö touhuja.... Sivusta monia vuosia seuranneena mm. erään suht tuoreen SM-hopeamitalistin kalustoa, voin sanoa että suurin osa noista jokkis moottoreista ei ole nähnykkään kilpa-auton konetta... Rallimoottoreilla ajetaan sentään useampi kisa jossa ek:ta on jopa yli 70km ja siirtymät päälle joita on parhaillaan ollu jopa 200km ja tietty testaamista lisäks, joten monikohan jokkis kyhäelmä tulee saman matkan perässä... Vain pieni prosentti on niitä rahalla tehtyjä pelejä joita jemmataan liiga finaaliin asti....
Pikku pointti, rallissa otetaan vanhanaikaisista työntötanko moottoreista jo yli 200hv tehoja.... (Starlet 5k)...

Lähetetty: 17.6.2006 20:44
Kirjoittaja lärssön
höphöpö sulla on housussas

Lähetetty: 17.6.2006 21:30
Kirjoittaja J-Tech
Ei voi kyllä kun ihailla noita 5k moottoreita,onneksi on saanut itse ajaa ja omistaa ko.moottorilla olevan f-ryhmän starletin,voi pojat että oli hyvä peli!tollaset jokkis miesten huippu moottorit on yleensä mitä olen nähnyt/kuullut sellasia max.muutaman lähdön koneita ja sitte tunnit täynnä ja savu valtava.minun mielestä ralli moottoria ei voi koskaan verrata jokkis koneseen.
Lähetetty: 17.6.2006 21:36
Kirjoittaja Esto_r
hyvästä neuvomis topicista menikin sitten turhanpäiväiseen väittellyyn..

Tämä on sinänsä harmi koska itsestä oli mielenkiintoisia neuvoja ja ennen kaikkea hyödyllisiä!

Ja vaikka otsikko onkin rallilada niin minusta voisi kirjoitella neuvoja autourheiluun liittyen eikä supistaa aihetta... kumminkin samasta autosta kyse ja muistin virkistämiseksi autohan oli LADA

Lähetetty: 17.6.2006 22:16
Kirjoittaja J-Tech
LADA on myös moottoriltaan hyvä peli.ainakin omien kokemuksien perusteella vääntöä löytyi yllättävän paljon ja kun ajettavuuteen viitsi panostaa niin mikäs oli larppanalla päästellessä!neuvoja pitää aina kuunnella ja kysyä rohkeasti,niin se kokemus karttuu joka osa alueella.
Lähetetty: 20.6.2006 16:11
Kirjoittaja nitro
J-Tech kirjoitti:Tässä taas katoaa ajatus siitä mikä on "Virikone" ja mikä ei?Kovat äänet,peltisarja,tuplakaasarit ja joku rajuksi kehuttu nokka ei tee vielä ankaraa moottoria.sytyn säätäminen juuri tiettyyn koneeseen netissä on pirun vaikeaa.Koti konstein auttaa aika useasti ajotus lampun lisäksi useita kertoja kiihdytetty sama matka kelloa vastaan,ei nollasta sataan vaan samalta kierrosluvulta tiettyyn maali pisteeseen.toki pitää muistaa perus sääntö jota ei kannata ottaa liian vakavasti,silloin kun nakuttaa niin siitä 2astetta takaisin päin ja siinä sytty hyvä!!

1300 ladan kone, 40 weberit, peltisatsi, B-ryhmä kansi+ muuta, 140 hp =
VIRIKONE, 1500 lohko.

Lähetetty: 17.7.2006 20:02
Kirjoittaja blan lada
mittee tarkottaa b-ryhmän kansi??
Lähetetty: 18.7.2006 14:49
Kirjoittaja russian power
blan lada kirjoitti:mittee tarkottaa b-ryhmän kansi??
Kannessa isommat venttiilit,yms. Vakiot muistaakseni jotain 27/35 kun noissa 37/41 en muista tarkkaan, mutta noin se jotain oli.?