Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Allekirjoituksen autot löytyvät. Arkiajot -oli suolaa ja lunta tai ei- hoidetaan tuolla -88 1200L -nappiksella, myös maantiepätkät. Ajokm:t noin 135tkm. Nivan olen ajatellut hankkia tuossa vuoden 2007 aikana, mutta nappiksen säilön kyllä siinä vaiheessa, kunto on niin hyvä ja pellit huippukunnossa, siksi jo vähän emminkin "suolakylvetystä". Osia siihen olen vaihdellut lähinnä kulutusosapuolelta eli mitään isompaa ei ole hajonnut.
Kesällä käyttöautoksi vaihtuu tuo -66 Coronjet. Sillä tulee ajeltua niin lähimatkojen työ-, kauppa-, kuin myös harrasteajot. Mittarissa 60tkm, mutten tiedä montako kertaa on jo pyörähtänyt, luultavasti monta. Siihen sitä rahaa sitten uppoaakin, kaikki maksaa (ainakin jos Ladoihin vertaa). Siksi ladan laitto on mukavaa vastapainoa tuolle ja viime aikoina ladat ovat saaneetkin multa enemmän huomiota.
Kesällä käyttöautoksi vaihtuu tuo -66 Coronjet. Sillä tulee ajeltua niin lähimatkojen työ-, kauppa-, kuin myös harrasteajot. Mittarissa 60tkm, mutten tiedä montako kertaa on jo pyörähtänyt, luultavasti monta. Siihen sitä rahaa sitten uppoaakin, kaikki maksaa (ainakin jos Ladoihin vertaa). Siksi ladan laitto on mukavaa vastapainoa tuolle ja viime aikoina ladat ovat saaneetkin multa enemmän huomiota.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Käyttöpelinä -97 1700i Combi aka Sepe, mittarissa vajaa 91 tkm. 1½ vuotta omistuksessa ja mittariin kelattu 36 tkm. Vaihdettu raidetangon pää oikealle puolelle kaksi kertaa, iskarit joka nurkkaan, korjattu vuotava bensaputki, sytytystulpat ja - johdot ja kaikki ylä- ja alapallot,jarrukengät, -palat, -sylinterit, -satulat, syyläri ja termari. Iskarit vaihdettu kaasuiskareihin ihan mukavuussyistä, eivät olleet vielä ihan loppu, pallonivelet kun eivät paljoa itänaapurissa maksaneet ja yksi korkkasi läpi. Eteen jarrusylinterit meni vaihtoon kun toisesta murtui palojen korvake ja kun sattui olemaan uudet hyllyssä, niin vaohdoin samantien molemmat
Tyytyväinen täytyy olla. Tykkään autosta kuin sika limpusta ja tuolla meinaan ajaa vielä vuosia. Moottorissa potkua ja takavetoinen. Eikä jää kiinni kun pitää rengastuksen kunnossa.
Harrastepelinä - 87 1200L aka Lempi, jota vain huollettu. Mittarissa 103 tkm, muistaakseni. Tämä kaivetaan kesäisin ja silloinkin vain kauniina kesäpäivinä liikenteeseen, poislukien kerhon tapahtumat. Näihin tullaan sateesta huolimatta.
Tyytyväinen täytyy olla. Tykkään autosta kuin sika limpusta ja tuolla meinaan ajaa vielä vuosia. Moottorissa potkua ja takavetoinen. Eikä jää kiinni kun pitää rengastuksen kunnossa.
Harrastepelinä - 87 1200L aka Lempi, jota vain huollettu. Mittarissa 103 tkm, muistaakseni. Tämä kaivetaan kesäisin ja silloinkin vain kauniina kesäpäivinä liikenteeseen, poislukien kerhon tapahtumat. Näihin tullaan sateesta huolimatta.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
viime kesänä palveli tuo chevrolet caprice estate vm 85 5litranen v8 nokalla, kilmeteristä (maileista) ei mitään tietoo... kone rempan jälkeen ajelin n.1500 mailia.
nytten käyttiksenä lada 1200L vm88 1500cc koneella ja viime viikolla vaihtui laatikko 4 loviseksi. edellinen 5 vaihteinen muuttui itsestään 2 vaihteiseksi.
tällä on taivallettu niin venäjällä kuin suomenmaalla, kilometreistä ei mitään hajua mutta monasti on menny mittari ympäri.
emänyydellä käyttiksenä tuo keltanen vfts levikkeillä, tällä hetkellä nokalla vakio 1700 kone ja täyden laiton jälkeen ajettu 16 000 km... kuhan tulee aikaa ja rahaa niin tämän koneeseen täytyy paneutua, ja hieman siistiä käytön jälkiä
nytten käyttiksenä lada 1200L vm88 1500cc koneella ja viime viikolla vaihtui laatikko 4 loviseksi. edellinen 5 vaihteinen muuttui itsestään 2 vaihteiseksi.
tällä on taivallettu niin venäjällä kuin suomenmaalla, kilometreistä ei mitään hajua mutta monasti on menny mittari ympäri.
emänyydellä käyttiksenä tuo keltanen vfts levikkeillä, tällä hetkellä nokalla vakio 1700 kone ja täyden laiton jälkeen ajettu 16 000 km... kuhan tulee aikaa ja rahaa niin tämän koneeseen täytyy paneutua, ja hieman siistiä käytön jälkiä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
sakke kirjoitti:Tsevi vän 6,5 tiisseli -94. Jatkaa omaa slerbaa kivasti ja tilaa on vaikka kumi ei kestäis jatkuvaa rynkytystä. Matkaakin saa vielä tehdä kun mittari sojottaa vasta sadattakahdettakymmenettäseitsemättätuhannetta.
Matkaa saa tehdä niin pitkälle kun syöttöpumppu kestää...
Kaverilla mennyt suunnilleen samanverran ajetusta uudempikorisesta nyt kaksi vuoden sisään... molemmat takuuseen.
millä autolla ajat?
Renault laguna farkku ja Opel vectra molemmat -97.lagussa kone 2.0 ja vecussa 1.6,kummassakaan ei isompia remppoja meillä olo aikana.
Mulla on aika huanoja kokemuksia edellisestä ladasta,mutta ei se mitää...Kerranki renkaat lähti matkalla koko ajjan irti sai rengas avaan kädes koko ajan kiristellä pulttia ..Jätti välillekkin pari kertaa ei kulukenu mihkään...Aikani korjailin sitä autoa sitte vaihdoin toiseen ladaan.
Auto oli siis 93 1600 2107 musta mafia auto
Auto oli siis 93 1600 2107 musta mafia auto
Käyttö- ja harrasteautona Samara 1500i -95. Olen kolmas omistaja autossa. Ollut omistuksessani jo 2600 päivää ja vasta 60 000 kilometriä on tullut sillä ajettua. Varmatoiminen, hinta laatu suhteessa paras auto mitä on ollut. Suht ruosteeton ja tekniikaltaan varma mutta ulkoisesti nuhjuinen, auringon haalistama. Kahdeksannen kerran kävin äsken katsastamassa. En uskalla tätä samaraa vaihtaa uudempaan Ladaan, saisin varmaan huonomman auton. Ajelen tuolla vielä maksimissaan pari vuotta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
kilpa rintamalla lada ja nyt ensikaudelle corolla.. ladalla hauska ajaa kun muita vatuttaa kun ryssän romu menee ohi mut ladassa halvat osat ja suht huoletonta ajaa.. no nyt corollalla rupeen ajaa kun vetää edestä ja huoleton ajaa.. pellolla lada on palvellut hyvin ja on sillä tapettu yks kadetti.. seuraava uhri on tulossa.....
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Peugeot 206 XR 1.4i 5d vuodelta 2003 useimmiten hoitaa kulkuneuvon virkaa, 110 HB 16v liikahtaa lähinnä silloin, kun tarvii saada kaks koslaa samaan aikaan liikkeelle, eli verraten harvoin.
Autona Peugeot versus Lada, tieteellisesti epäpäteviä havaintoja; sikäli mukava vertailukohta, että Pösö maksoi käytettynä kutakuinkin saman verran kuin uusi 110 maksaa tänään:
Peugeot:
- vaikka onkin ranskalainen, ei ole juurikaan ylimääräisiä hälyääniä, kitinöitä eikä kutinoita
- syö enemmän kuin Lada, ja liikahtaa kehnommin
- nykyaikainen turvavarustus
- ilmastointi on kesällä kiva
- pikkuautomainen hyvässä ja pahassa
- kalliinpuoleiset huollot
- viaton, mutta persoonaton
- viimeistelyltään parempi
- vähemmän ajettu (vajaa 60 tkm)
- ei sisälämppäriä, eikä akkulaturia, vaikka enimmäkseen pikkuajoa
- vain koristekapselit
Lada
- pieniruokainen, kovakulkuinen ja ennen muuta persoonallinen
- jämäkkä
- tilava
- edullinen huollattaa ulkopuolisellakin, paikallinen Shell hoitaa homman
- kampiakselin asentotunnistin tähän saakka ainoa oikea vika
- ajotietokone
- reilut 80 tkm ajettu
- Defa-lämmitysjärjestelmä
- kahdet alut
Autona Peugeot versus Lada, tieteellisesti epäpäteviä havaintoja; sikäli mukava vertailukohta, että Pösö maksoi käytettynä kutakuinkin saman verran kuin uusi 110 maksaa tänään:
Peugeot:
- vaikka onkin ranskalainen, ei ole juurikaan ylimääräisiä hälyääniä, kitinöitä eikä kutinoita
- syö enemmän kuin Lada, ja liikahtaa kehnommin
- nykyaikainen turvavarustus
- ilmastointi on kesällä kiva
- pikkuautomainen hyvässä ja pahassa
- kalliinpuoleiset huollot
- viaton, mutta persoonaton
- viimeistelyltään parempi
- vähemmän ajettu (vajaa 60 tkm)
- ei sisälämppäriä, eikä akkulaturia, vaikka enimmäkseen pikkuajoa
- vain koristekapselit
Lada
- pieniruokainen, kovakulkuinen ja ennen muuta persoonallinen
- jämäkkä
- tilava
- edullinen huollattaa ulkopuolisellakin, paikallinen Shell hoitaa homman
- kampiakselin asentotunnistin tähän saakka ainoa oikea vika
- ajotietokone
- reilut 80 tkm ajettu
- Defa-lämmitysjärjestelmä
- kahdet alut
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Nissan Primera 1.8 2003 farmari
+ hiljainen
+ yksinkertainen
+ odotettavissa ei budjetin räjäyttäviä korjauksia
+ riittävän tilava
+/- persoonaton ja väritön
- surkeat etuistuimet
Lada Eurosamara 1998
+ silti Lada
+ kestävä
+ halpa
+ hyvä ajaa
+ kohtuullinen polttoainekulutus
- hieman meluisa
Lada 2103 1500 1977
+ Lada
+ Lada
+ Lada
+ Lada
- Lada
+ hiljainen
+ yksinkertainen
+ odotettavissa ei budjetin räjäyttäviä korjauksia
+ riittävän tilava
+/- persoonaton ja väritön
- surkeat etuistuimet
Lada Eurosamara 1998
+ silti Lada
+ kestävä
+ halpa
+ hyvä ajaa
+ kohtuullinen polttoainekulutus
- hieman meluisa
Lada 2103 1500 1977
+ Lada
+ Lada
+ Lada
+ Lada
- Lada