^pena^ kirjoitti:nyt kun oon tarpeeks kattellu näit voimanpesän juttui niin mieleen tuli et paljohan sun älykkyysosamäärä on?
Entäpä omasi??? Kaikki ei voi olla yhtä hyviä kuin sinä
ei omatkaan jutut aina niin fiksuja oo.... kännis tulee laitettuu kaikenlaista juttuu....mut toi juttu lähinnä täst tuplalampun tuhoomisest vaik kaikki sanoo et ei kannattas... ja sit jos kaveri kysyy et paljon saadaan iskutilavuutta lisää palotilojen avartelul ja tarkotus saada 200hv niin kyl kannattas ensin perehtyä miten se moottori toimii ja sit vast ajatella virittämistä....
iigorr kirjoitti:varmaan pirun hyvä värkki tuo sähkö ahdin
älyttömän hyvä saa rahoilleen vastinetta
tuo rupee kuulostamaan samalta kuin jotkut virittää mankiin tietokoneen tuulettimesta turboa
niinjoo pappa-iikori laski kyllä kätevästi ton kilohinnan
tuntus aika kovalta kilohinnalta
on vissiin jotenkin parempi laatusta
Mekin joskus kauvan sitten muinoin kaverin kans laitettiin minun Ex-Tunturi SuperSporttiin tollanen tietokoneen tuuletin muka "ahtamaan" imuilmaa. eihän se mitään etes puhalla kun magneetto tuottaa vaihtovirtaa
mutta kaikkea viritystä pitää kokeilla, ainkin jos se on ilmasta. tämä voimapesän fööni on vähä turhan kallis leikkimieliseen kokeiluun.
osta normaali turbo . ei mitään sähköistä .. joku kauppas 300e uutta turboa täällä sivuilla.. öljynkierto kuntoon ja paineistettu kaasari . 100e saa jo tosi hyvän .. saat sen sun 200hepoa helpolla sen jälkeen
Älkääs nyt ihan linttaan lutistako bensanpaineesta puhumista. Kannattaa ilman muuta mitata yleismittarilla kuinka suuren jännitteen bensapumppu saa, kun auto käy. Jos piuhoissa on häikkää tai ne ovat liian pienet neliömäärältään jää jännite pieneksi. Auton käydessä pitäisi jännite olla jotain 13,5 volttia (sama tulos kun akusta auton käydessä). Jos jää alle, niin bensan paine ei nouse koneen suunnittelijan ajattelemalle tasolle, jolloin heposia voi jäädä kateisiin.
Itelle tulee neljän neliön piuhat plussa suoraan akusta sulakkeen kutta releelle ja releen herätys vanhoilla bensapumpun virtajohdoilla. Maa pitänee ottaa rungosta "varmasta paikasta" myöskin neljällä neliöllä.
Jyrki-boy kirjoitti:Älkääs nyt ihan linttaan lutistako bensanpaineesta puhumista. Kannattaa ilman muuta mitata yleismittarilla kuinka suuren jännitteen bensapumppu saa, kun auto käy. Jos piuhoissa on häikkää tai ne ovat liian pienet neliömäärältään jää jännite pieneksi. Auton käydessä pitäisi jännite olla jotain 13,5 volttia (sama tulos kun akusta auton käydessä). Jos jää alle, niin bensan paine ei nouse koneen suunnittelijan ajattelemalle tasolle, jolloin heposia voi jäädä kateisiin.
Itelle tulee neljän neliön piuhat plussa suoraan akusta sulakkeen kutta releelle ja releen herätys vanhoilla bensapumpun virtajohdoilla. Maa pitänee ottaa rungosta "varmasta paikasta" myöskin neljällä neliöllä.
Jyrki-boy
kyllä kyllä, puhut asiaa! mutta tässä topicissa puhuttiin mekaanisen pumpun virittämisestä, jotta saataisiin kovempi pensanpaine, josta taas ei ole hevonkaan hyötyä tässä tapauksessa....