1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Pääasia että kaasarissa aukeaa mekaanisesti vaiheittain kurkut IMO. Ozoneilla yms. vois viskoa vesilintua.
Oma valintani olisi tottakai Weber DGV 32/36, mut luulisin tuon 1700:n alkuperäisenkin kaasarin toimivan oikein hyvin. Omaa kokemusta ei toki ole, pelkkää arvailua :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

julle-sedällä on toi kaasutin ja hyvin käy ja kulkee
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Ok, kiitoksia vastauksista.
Pitänee hommata tuollainen 1700:n kaasari sitten vaan suosiolla.
...mitenkäs putkistopuoli?
Onko syytä alkupäänosalta laittaa isompaa putkea kuin pienempikoneisten ladojen vakioputket?
Tuo pakosarja näyttää aika samalta kuin esim. 1500:n... onkohan niissä oikeesti mitään muuta eroa kuin se lambdan (tai mikä mokkula onkaan) paikka?
Meinaan kannattaako pitää tuo 1700:n vakio pakosarja vai heittääkö suoraan kiinni tuon 1500:n pakosarjan?
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kovasti samanoloiset näyttivät pakosarjat olevan silloin kun omaani laitoin 1500:n sarjan. En tullut mitanneeksi olisiko ollut eroa.
Sitä lambdaa voisi ehkä hyödyntää jos siihen jonkun veeperin laittais ja tarttis suutinpeliä pelata?

Ite olen päristellyt vakioputkella, tuntuu kyllä vähän onnettomalta. Ruutan etuputki on kyllä olemassa, jos ja kun saisi aikaseksi sen jatkoksi rakennella isompata.
Kaasariksi on katsottuna DGV 32/36 kaksilitraisen suuttimilla sopivasti mutta se nyt on vielä hyllyssä, huonolla 1500 kaasarilla on vielä menty.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re:

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Jusu kirjoitti:Kovasti samanoloiset näyttivät pakosarjat olevan silloin kun omaani laitoin 1500:n sarjan. En tullut mitanneeksi olisiko ollut eroa.
Sitä lambdaa voisi ehkä hyödyntää jos siihen jonkun veeperin laittais ja tarttis suutinpeliä pelata?

Ite olen päristellyt vakioputkella, tuntuu kyllä vähän onnettomalta. Ruutan etuputki on kyllä olemassa, jos ja kun saisi aikaseksi sen jatkoksi rakennella isompata.
Kaasariksi on katsottuna DGV 32/36 kaksilitraisen suuttimilla sopivasti mutta se nyt on vielä hyllyssä, huonolla 1500 kaasarilla on vielä menty.
Ok,
eli ottaisi lambdan signaalista sitten säätöjä jollain softalla? (vieras aihe minulle :) )

Mitenkäs se ruutan etuputki sopii tuohon? Eli eikös tuon pakosarjan jälkeen kuuluisi kattia ja sitten vasta se ruutan putki?. Eli onko katti oma pätkänsä laippaliitoksilla?
Jussi eikös sulla ainakin joskus ollu niitä ruutan etuputkia? Onko vielä?

Vai onko vaan helpompaa hommata sopiva mutkaputken pätkä, suoraa putkea ja laippoja ja vääntää ainakin puoleen autoon asti putki kokonaan uusiksi?
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Siis se etuputkihan tulee normaalisti siihen pakosarjaan ja katalysaattori vasta sen perään sinne auton alle...
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Ok, olen jostain saanut sellaisen käsityksen, että olis siihen pakosarjan ja etuputken väliin, mutta onneksi olen ollut väärässä :)
Eli oliskos edukkaasti kellään myynnissä hyväkuntoista ruutan etuputkea? Siis jos se kerran on isompi kuin normi takatuuppari ladan...
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Minulla ainakin on ruutan pakoputki ihan samanlainen kuin kaasarimallissakin, lambda anturi on pakosarjassa.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

multa löytyy noita axteekin etuputkia (uusia) jotka on isompia, mutta ne tarvii sen välipalan jolla sovitetaan pakosarjaan, niitä taas ei ole.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Lada-Jussi kirjoitti:multa löytyy noita axteekin etuputkia (uusia) jotka on isompia, mutta ne tarvii sen välipalan jolla sovitetaan pakosarjaan, niitä taas ei ole.
Hmm... voitkos katsoa, kuinka paljon isompi tuo mainitsemasi putki on? Sopii kuitenkin loppupäästään ei-axteekkiladan loppuputkeen?
Onkos kellään kuvia sovitepalasta?
Tai olemassa sellaista joutilaana?
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

oliko toi nyt sitten 2 tuumanen toi axteekin etuputki, kuristuukohan se axteekissa sitten katin jälkeen pienemmäksi, ku ei kai niissä 2 tuuman putkisto ole koko matkalla. Axteekin etuputkesta on kai helpompi tehdä jatko ilman kattia, kun ruiskun katti on laippaliitoksella.

Axteekin putkeen saa myös lambdan ja eikös ihan lambdan jännitteitä mittaamalla voi löytää oikeat seokset, mikäli olen tätä tuninkia oikein ymmärtänyt?

Täs axteekin putkessa etupään liitos on sellainen pyöreä ja tarvitsee sovittimen tuollaiseen vakio pakosarjaan liittämiseksi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Lada-Jussi kirjoitti:multa löytyy noita axteekin etuputkia (uusia) jotka on isompia, mutta ne tarvii sen välipalan jolla sovitetaan pakosarjaan, niitä taas ei ole.

Onko sulla yks osanen se etuputki?

mulla löytyy sellaselle se sovitus pala.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Ei kellään olis heittää linkkiä kuviin moisesta palikasta?
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Qulle kirjoitti: Sopii kuitenkin loppupäästään ei-axteekkiladan loppuputkeen?
Kun ei sovi koska sen etupätkän loppupäähänhän tulee se katalysaattori mistä johtuu myös se että sen katalysaattorin jälkeinen väliosakin on erilainen.
Eli oli se etupätkä kumman tahansa kattimallin tekele niin askarteluksi menee jos haluat siihen sen vakioputken liittää.

Eikös ideana ollut kuitenkin touhuta parempi putki joten mihin niitä alkuperäisiä äänenvaimentimia ja sitä ahdasta ylitystä siellä tarvitaan? Sama kai se niiden kanssa on sitten sitä orkkis etupätkääkin käyttää?
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

itse meinasin sovitella tuohon 1700cc koneeseen normi ladan pakosarja johon jatkeeksi axteekin alkuputki sovitus kappaleen kanssa ja siitä eteen päin sitten 2" hormia parilla läpivirtaavalla pöntöllä...

vielä kun saa aikaseks ettiä korin mihin laittaa tuo, loppuu emänyyden ladan tie paalukseen, oli sitten joku itte tehny pohjan siihen joka lähti reoäsemällä irti, no jäihän siihen katto ja kardaani tunneli
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin