Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Rengaspaineet lienevät maahantuojan toimesta liian isot. Tuskin tehtaalta asti samat paineet renkaissa, kun kuitenkin kestää jonkin aikaa että auto päätyy tehtaalta ensimmäiselle ostajalleen Suomeen. Ehtii renkaat jo vuotaa tyhjiksi siinä välillä.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Maahantuojan yleensa tarkastettava autot ennen asiakkaalle myomista....Ladat ainakin tarkastettiin ja kiristeltiin 70 luvulla. deltassa ja muissa ladan huolloissa ei taideta 15000 huollossa edes nivasta tarkastaa pyoranlaakereita. minun niva oli edellisella omistajalla ollut n,13 tuhannessa 15 tonnin huollossa tuulilasin pyyhkimien takia. samalla huolossa.mulle tullessa laakerit valjat piti kiristella ite kohalleen..ett takuu huollot on mita on.
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Eräällä kerholaisellahan hajosi Nivasta täsmällisesti 30tkm huollon jälkeen vaihdelaatikko. Tuohon kyseisen kilometrimäärän huoltoon kuuluu muiden muassa vaihteistoöljyjen vaihto. Mitä lie kuravettä sinne sitten laittaneet öljyiksi...
Ammattimaisten autonkorjaajien suhtautuminen Ladaan (ja moneen muuhunkin merkkiin) tuntuu kyllä olevan ala-arvoista, ja se myös näkyy työn laadussa. Toisaalta luulisi, että asiakkaan maksama korjaustyö tai määräaikaishuolto pitäisi tehdä, mutta kun ei niin ei. Moni tuota on ihmetellyt, että mikä kumma siinä on kun pitää tahallaan tehdä niinkin helppo asia kuin Ladan huolto väärin tai huonosti. Siinä onkin itselleni tarpeeksi syytä korjata joka ikinen mahdollinen vika itse.
Ammattimaisten autonkorjaajien suhtautuminen Ladaan (ja moneen muuhunkin merkkiin) tuntuu kyllä olevan ala-arvoista, ja se myös näkyy työn laadussa. Toisaalta luulisi, että asiakkaan maksama korjaustyö tai määräaikaishuolto pitäisi tehdä, mutta kun ei niin ei. Moni tuota on ihmetellyt, että mikä kumma siinä on kun pitää tahallaan tehdä niinkin helppo asia kuin Ladan huolto väärin tai huonosti. Siinä onkin itselleni tarpeeksi syytä korjata joka ikinen mahdollinen vika itse.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Kyllä se lootan leviäminen menee valmistusmaan piikkiin eikä mihinkään muuhun. Loota ei hajoa jossei nyt rypsiöljyllä ajele. Tiedän yhden uuden Nivan josta hajosi perämurikka takuuaikana eikä sitä takuuna korjattua saatu. Ei edes uusia osia saatu maahan.
Ei laadunvalvontaa siinä maassa = ei laatua.
Turha yleistää että vain Ladoja huolletaan huonosti. Autokorjaamojen taso on häkellyttävän huonolla tasolla. Niitä oikeasti hyviä korjaamoja on tosi harvassa. Niillä onkin sitten se oma vahva asiakaskuntansa ja tieto leviää vain puskaradion välityksellä.
Varsinkin merkkiliikkeistä löytyy sellaista pelleilyä ettei mitään järkeä. Huolletaan huonosti tai jätetään huoltamatta, rahastetaan kuitenkin täysimääräisesti. Korjataan kaikki mahdollisimman kalliilla tavalla tai korjataan asiakkaalta kysymättä satojen eurojen lisät laskuun, onneksi noista saa omansa pois viimeistään kuluttaja-asiamiehellä uhkailemalla. Moni kuitenkin lankeaa noihin joko tietämättömyyttään/sinisilmäisyyttään ja maksaa kiltisti.
Edes kahvikupillista ei tunnu saavan ilmaiseksi useiden satojen eurojen huollon yhteydessä. Asiakas ei todellakaan ole kuningas niinkuin monissa muissa maissa. Asiakkaat kuitenkin tuo sen leivän firmalle, silti heitä voi kohdella ihan miten huvittaa.
Varsinkin PREMIUM-merkkien kohdalla tuntuu pätevän kaikki edelliset kohdat liiankin monesti. Ei siinä paljoa pölykapselia kiillotella kun työt pitää suorittaa 0.35 tunnissa jolloin auto pitää olla jo ulkona ja seuraava sisällä.
Ei laadunvalvontaa siinä maassa = ei laatua.
Turha yleistää että vain Ladoja huolletaan huonosti. Autokorjaamojen taso on häkellyttävän huonolla tasolla. Niitä oikeasti hyviä korjaamoja on tosi harvassa. Niillä onkin sitten se oma vahva asiakaskuntansa ja tieto leviää vain puskaradion välityksellä.
Varsinkin merkkiliikkeistä löytyy sellaista pelleilyä ettei mitään järkeä. Huolletaan huonosti tai jätetään huoltamatta, rahastetaan kuitenkin täysimääräisesti. Korjataan kaikki mahdollisimman kalliilla tavalla tai korjataan asiakkaalta kysymättä satojen eurojen lisät laskuun, onneksi noista saa omansa pois viimeistään kuluttaja-asiamiehellä uhkailemalla. Moni kuitenkin lankeaa noihin joko tietämättömyyttään/sinisilmäisyyttään ja maksaa kiltisti.
Edes kahvikupillista ei tunnu saavan ilmaiseksi useiden satojen eurojen huollon yhteydessä. Asiakas ei todellakaan ole kuningas niinkuin monissa muissa maissa. Asiakkaat kuitenkin tuo sen leivän firmalle, silti heitä voi kohdella ihan miten huvittaa.
Varsinkin PREMIUM-merkkien kohdalla tuntuu pätevän kaikki edelliset kohdat liiankin monesti. Ei siinä paljoa pölykapselia kiillotella kun työt pitää suorittaa 0.35 tunnissa jolloin auto pitää olla jo ulkona ja seuraava sisällä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Viikkosavon juttu löytyy sivulta 13 : http://www.viikkosavo.fi/web/pdf/2013_07/index.htmlt tulppu kirjoitti:Mitä lie tehty fiiuun takkuu aikana..sitä ei tiedä enää kuin ensimmäinen omistaja. Voinut olla vaikka pahempi pommi.. Kuopiossa lehdessä.. Viikko Savo oli iso juttu eräästä jolla,, 27000 japanilainen auto.. Uusi auto .. Ongelmia on joihin ei osaa tehdä mitään.... Aikasta huonoa mainosta kyseiselle auto merkille. kun PA,ska auto sattuu kohalle niin se sattuu...kukkaroon ja hermoon.
27000 EUR hinta ei kilometrit.
Merkki ei ole yllätys, 2003 uutena ostettu samanmerkkinen kulkupeli tarvitsi myös puolen tunnin lepotaukoja pakkasilla ja vietti pitkiä aikoja takuukorjauksissa.
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Miks ei muka laatua.. VW group. Jos Audista tai volkkarista hajoaa vaihdelaatikko moottorista puhumattakaan onko se sitten jotakin laatua. Ladan hinta 13500€ ja Audin hinta 30- 50 T€ niin kummassa parempi laatu. Jos tarvitsee korjata samoilla kilometreillä. Kannattaa kahtia tuulilasin foorumia ja ketosen palstaa... Niin paska laatua joka merkeissä.. Vaan miksi sitten harrastat ladaa jos sen laatu ja osat paskoja... En ainakaan minä pitkään kehtaa harrastaa jos laatu ja hinta ei käy kohalleen. Se on delta auton saamattomuutta jos ladaan ei osia saa..en minäkään osia möisi firmalle joka on konkurssissa.. Deltalla jos rahaa ostaa osia käteisellä niin osia saa venäjältä aivan varmaan.. Saahan venäjänkävijät osia kun vain hakevat .. Ollikin tuonut osia deltankorjaamolle. Kun delta ei osia korjaamolle ole saanut hankittua. O Tujamola Kuopion Lada varaosa toimittaja.
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
En nyt sanoisi ihan noinkaan. Oli muistaakseni vielä hajonnut ilman mitään ennakkovaroitusta yllättäen huollon "öljynvaihdon" jälkeen, kun sitä ennen oli toiminut hyvin ilman häiriöääniä. En nyt muista edes kenen Niva oli kyseessä, joku irc-kanavan tyyppi se oli. Todennäköisesti jotain sopimatonta ainetta laitettu vaihdelaatikkoon, mikä ihmetyttää ainakin itseäni suuresti kun Nivan loota nyt ei taida siitä öljystä olla kovin kranttu mitä sinne laittaa...Jokari kirjoitti:Kyllä se lootan leviäminen menee valmistusmaan piikkiin eikä mihinkään muuhun. Loota ei hajoa jossei nyt rypsiöljyllä ajele.
Tuo viikkosavon juttu kuulosti ihan siltä, että autolle on annettu 70 päivää valohoitoa siellä korjaamolla tai sitten korjaajat ovat jotain täysääliöitä. Ei voi auton korjaamisessa oikeasti kestää noin pitkään. Vikakoodien luku, bensansaannin tarkistus ja kipinän tarkistus eivät oikeasti ole nykyautoissakaan mitään avaruustekniikkaa jota ei pystyisi tekemään vaikka autotallissa, kuten eivät ole antureiden mittailutkaan. Korjaamon takuuhuolto-olosuhteissa luulisi olevan helppo myös tilata tehtaalta osia joita vaihtaa sumiksessa kunnes alkaa toimimaan.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Terve!
En viitsinyt tehdä uutta aihetta, koska asiani menee hyvin tähän jatkoksi.
Elikkä auton vaihto mielessä ja venäläisen kulttuurin ystävänä Lada 111 tai 112 on nyt vakavassa harkinnassa.
Onko 8v ja 16v koneen luotettavuudessa eroja? Entä kulutusero?
Erityisiä tarkastuskohteita?
Tähän mennessä olen ajanut vain 110-sarjan Ladoilla, enkä niistä nyt kummempaa moitittavaa keksi. Ohjaustehostimella varustettu malli on toki kaupungissa mukavampi.
En viitsinyt tehdä uutta aihetta, koska asiani menee hyvin tähän jatkoksi.
Elikkä auton vaihto mielessä ja venäläisen kulttuurin ystävänä Lada 111 tai 112 on nyt vakavassa harkinnassa.
Onko 8v ja 16v koneen luotettavuudessa eroja? Entä kulutusero?
Erityisiä tarkastuskohteita?
Tähän mennessä olen ajanut vain 110-sarjan Ladoilla, enkä niistä nyt kummempaa moitittavaa keksi. Ohjaustehostimella varustettu malli on toki kaupungissa mukavampi.
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Poijjaat päästään taas rähisemään... Hyviä molemmat mallit...16venttilinen menee pikkuisen vähemmällä polttoaineella. Mutta ero maksimissaan noin 0.5l...jos vehkeet kunnossa molemmissa on....
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
16-venttiilinen kone on huoltovapaampi, kun venttiilinvälyksiä ei tarvitse säätää. 8-venttiilinen taasen on mekaanisesti kestävämpi, koska kestää jakoremmin katkeamisen ilman että venat menee solmuun. Väittävät että 8-venttiilinen kuluttaa vähemmän, koska vääntää alempaa. En tiedä miten käytännössä menee, kun ihan hyvin tuntuu 16-venttiilinenkin vääntävän alhaalta.4eburashka kirjoitti:Terve!
En viitsinyt tehdä uutta aihetta, koska asiani menee hyvin tähän jatkoksi.
Elikkä auton vaihto mielessä ja venäläisen kulttuurin ystävänä Lada 111 tai 112 on nyt vakavassa harkinnassa.
Onko 8v ja 16v koneen luotettavuudessa eroja? Entä kulutusero?
Erityisiä tarkastuskohteita?
Tähän mennessä olen ajanut vain 110-sarjan Ladoilla, enkä niistä nyt kummempaa moitittavaa keksi. Ohjaustehostimella varustettu malli on toki kaupungissa mukavampi.
Erityisiä tarkastuskohteita lienee korin osalta 110-sarjalaisessa kynnys/helmakotelon takaosan kunto, takapyöränkoteloiden kunto ja takakontin lattian reunojen kunto. Tekniikasta lähinnä että jos vikoja ei aivan kamalasti ole niin kannattaahan se ostaa jos on muuten hyvässä kunnossa. Enimmäkseenhän Ladan osat ovat todella halpoja. Isokokoisempien osien kanssa (esim. tuulilasi) voi tulla ongelmaksi toimitus ja toimituskulut. Joidenkin mukaan 16-venttiilinen kone polttaa kansipahvin herkemmin kuin 8-venttiilinen, mutta voi olla essonbaarijuttukin. Hyvin nuo ylikuumenemista kestää verrattuna useimpiin autoihin.
Yhden 111-farmarin meinasin itse ostaa, mutta vikoja oli mielestäni liikaa hintaan nähden. Koriltaan se oli kyllä suht hyvä. Etsintä jatkuu.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Joo minä en ole yhtään 110:ä koskaan nähnyt, valitettavasti niitä on vaan lähisukulaisilla ollut useita juuri 2000-2001 mallisia ja huolia on ollut kaikenlaisia, lähinnä ruiskun osissa ja kylmäkäynnistyvyydessä ja mulle niitä on sitten tuotu korjattavaksipressa kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:ekat boschilaiset eli 2000-2001 on ollu kai aika runsas vikaisia...Entenhän nekatiivisia kirjoittavat ne jotka ovat vähiten niillä ajaneet. Itselleni on onneksi sattunut tuo Jussin mainitsema paskin vuosimalli eli 2000, itse olen sillä ajanut vasta vähän yli satatuhatta kilometriä ja yksi bosch-elektroniikka häiriö/vika on ollut (toki senkin itse hoidin pois). Jaskalta saat paljon tietoa kuinka paska auto on jos sitä ei huolleta (tai tullutta vikaa korjata) vaan puhumalla vedätetään asiakasta. Jaskaahan vietiin deltan takuuhuollossa kuin litran mittaa...Kolina kirjoitti:kun taas 110:stä on sattunut silmään paljon negatiivisia kirjoituksia...
Älä osta ladaa jos omaat huonon itsetunnon, käytetty auto on aina riski. Hiljattain katsastettu auto on ehkä pienempi riski...
Pressa vois myös kertoilla kuinka monta kertaa viikossa jynssäilee ruiskun antureita ja korjailee johtoliitoksia, eihän ne hajoa jos elämän tehtävä on niiden päivittäinen vaaliminen
käytettynä yli 100 tkm ajettuina ostetuissa on aina se riski, että niille ei ole tehty mitään huoltoa edellisen omistajan aikana, kuten siskon 110 jossa oli Deltan kuitit polttoainesuodattimen vaihdosta ja leimat kolmesta eri huollosta jossa se on vaihdettu, vaihdettiin sitten selvästi kuitenkin ensimmäistä kertaa sinne polttoainesuodatin 120 tkm:n huollossa. Paljon Pressan yksilöllä oli ajettu, kun aloit sitä jynssäämään?
Uudemmissa sanotaan olevan parannettu ruiskujärjestelmä, 1,6 moottoreissa sekä 110 että Kalina mallit on uusi ruiskunohjain, jolle on alkujaankin luvattu parempia kylmäkäynnistysominaisuuksia, näistä on kuitenkin aika vähän kokemuksia, nekin alkavat nyt olla sitä ikäluokkaa, joita noi 2000-2001 malliset on ollut silloin kun niitä on enimmäkseen ruuvattu, nyt pitäis jo näkyä onko luotettavuus parantunut
omalta osalta huonot kokemukset perustuu vastaavan ikäisiin myös Bosch ruiskuisii Samaroihin ja ongelmat ovat olleet samoja, kun taas GM ruiskuisilla on ajettu lähes viattomasti.
toi kylmäkäynnistyvyys on testattu sillä, että minulla ei ole ollut mahdollista käyttää moottorin esilämmitystä ja talvella on ollut ihan turha yrittää lähteä Bosch ruiskuisella töihin aamulla

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Tässä viimeisen kahdeksan vai yhdeksän vuoden aikana olen vaihtanut kaasuläpän asentotunnistimen ja tyhjäkäyntisäätömoottorin. ja samalla puhdistanut niiden liittimet, Samoin on vaihdettu ilmamassa-anturi ja sen liitin puhdistettu, myös lambda anturin liitin on kerran irrotettu ja tarkistettu. Voisin äkkiseltään sanoa että kaksi kertaa kahdeksaan vuoteen on liittimien tarkistusväli, ruiskusuuttimien liittimiä en ole koskaan irrottanut. Ostin auton 60tkm ajettuna heti kun takuu oli päättynyt (silti jakohihna vaihtamatta ja kaikki muu huolto, ainoastaan öljyt vaihdettu).Lada-Jussi kirjoitti:Pressa vois myös kertoilla kuinka monta kertaa viikossa jynssäilee ruiskun antureita ja korjailee johtoliitoksia, eihän ne hajoa jos elämän tehtävä on niiden päivittäinen vaaliminen
Minä laitan aina esilämmitykseen.Lada-Jussi kirjoitti:toi kylmäkäynnistyvyys on testattu sillä, että minulla ei ole ollut mahdollista käyttää moottorin esilämmitystä ja talvella on ollut ihan turha yrittää lähteä Bosch ruiskuisella töihin aamulla
Muovinaisen päälle voi hypätä kylmiltään, kaikki muu vaatii esilämmitystä. (tähän sellainen perverssi paise)
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Jännä huomata että ladassa Opel tekniikka kestää mutta ite Ooppelissa Ei.. Jotkut Ooppelistit aukoneet suutaan väärässä paikassa väärään aikaan... Aikoinaan kysyin varaosa myyjä Antikaiselta että mihin autoon eniten osia myydään heillä. Niin vastaus Ooppeliin... Eikä myymälä ole Opel myymälä.. Vaan tavallinen varaosa myymälä..
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
Näistä huolto-korjaamojen kusetuksista voisi koota oman viestiketjunsa.Lada-Jussi kirjoitti:käytettynä yli 100 tkm ajettuina ostetuissa on aina se riski, että niille ei ole tehty mitään huoltoa edellisen omistajan aikana, kuten siskon 110 jossa oli Deltan kuitit polttoainesuodattimen vaihdosta ja leimat kolmesta eri huollosta jossa se on vaihdettu, vaihdettiin sitten selvästi kuitenkin ensimmäistä kertaa sinne polttoainesuodatin 120 tkm:n huollossa.

☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?
paljon autolla on kaikkiaan noina vuosina ajettu? itse en ole yhdelläkään autolla ajallisesti noin pitkään ajanut, mutta 100 tkm yhdellä ja 200 tkm kaikilla GM samaroilla yhteensä mittarin lukemat väliltä 85-250 tkm, ruiskupuolella ainoat viat reilut 100 tkm ajetussa lämpötila-anturi ja samassa autossa löysä ruiskun johtojen liitos (yleensä kiristetty jo takuuna, tossa ei ollut)pressa kirjoitti:Tässä viimeisen kahdeksan vai yhdeksän vuoden aikana olen vaihtanut kaasuläpän asentotunnistimen ja tyhjäkäyntisäätömoottorin. ja samalla puhdistanut niiden liittimet, Samoin on vaihdettu ilmamassa-anturi ja sen liitin puhdistettu, myös lambda anturin liitin on kerran irrotettu ja tarkistettu. Voisin äkkiseltään sanoa että kaksi kertaa kahdeksaan vuoteen on liittimien tarkistusväli, ruiskusuuttimien liittimiä en ole koskaan irrottanut. Ostin auton 60tkm ajettuna heti kun takuu oli päättynyt (silti jakohihna vaihtamatta ja kaikki muu huolto, ainoastaan öljyt vaihdettu).
Minä laitan aina esilämmitykseen.
Muovinaisen päälle voi hypätä kylmiltään, kaikki muu vaatii esilämmitystä. (tähän sellainen perverssi paise)
nyt Chevroletillä 85-134 tkm en ole kertaakaan avannut konepeltiä

ja mitä esilämmitykseen tulee, niin täytyy olla sit webasto tai muu vakiona, jos auto ominaisuuksiensa takia sellaisen tarvitsee, näin ne on raskaammassa kalustossa Neuvostoliitossa tehnyt kylmien maiden vientimallien suhteen, mutta olisko Bosch-Ladoissa se, että ne on yleiseurooppalaisia malleja, niin niin ne on suunniteltu tropiikkiin

