
Roiske- eli Kuraläpät?
Re: Roiske- eli Kuraläpät?
Vasta oli jonkun lööppilehden nettisivulla kuva portugalilaisesta kuraläppädesignistä - Oli noussut läppä jo vesilinjan yläpuolelle 

Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Roiske- eli Kuraläpät?
Noita etupuskurin alla olevia roiskeläppiä käytettiin 70 luvulla ralliautoissa ja niiden tarkoitus on nimenomaan estää kuran tai kuraveden lento tuulilasille.
Henkilöautoissa oli vielä 80 luvun alkupuolella oltava takana roiskeläpät ja katsastuksesta ei mennyt läpi, jos roiskeläppä puuttui.
Pakollisuus poistui noin 80 luvun puolessavälissä.
Kuorma-autoissa on edelleen pakollisena.
Henkilöautoissa oli vielä 80 luvun alkupuolella oltava takana roiskeläpät ja katsastuksesta ei mennyt läpi, jos roiskeläppä puuttui.
Pakollisuus poistui noin 80 luvun puolessavälissä.
Kuorma-autoissa on edelleen pakollisena.
Loskanpaskan kerääntyminen kuraläppiin saavutti sellaisen kulminaatiopisteen että takapuskurin toinen pää alkoikin jo roikkua, joten riipaisin sitten molemmat takaläpät helevettiin ja ripustelin puskurinnurkat nippusiteillä paremmin kiinni.meikäpoika kirjoitti:Korollassa on turhan pikkuiset läpät, loskakelillä tuntuu kantapäässä kun etupyörät heittää sohjoa lattiaan ja johan se on joltisesti lahonutkin. Takana ne kerää kanssa sohjoa niin että meinaa sen painosta pudota koko takapuskuri kun ei sekään ole häävisti kiinni...

Nyt takapyöristä lentää loska ainakin kaheksan metrin kaaressa, joskos se vähän hillitsisi persiissä hiillostajia.

Re: Roiske- eli Kuraläpät?
Jaahas voisikin taas laittaa eteen roiskeläpät, kesällä otin ne pois kun raapi koko ajan maata silloisilla renkailla.
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia