Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada-Jussi kirjoitti:noita vikalistoja lukiessa voi taas olla onnellinen, että ajaa Samaralla
.....jos Jussi ei sitä tiedä niin alustaltaan ja perustekniikaltaan 110 on täyttä Samaraa.Tuskin farmisi yleiskuva antaa Ladasta kovin luotettavaa vaikutelmaa
Lada-Jussi kirjoitti:noita vikalistoja lukiessa voi taas olla onnellinen, että ajaa Samaralla
.....jos Jussi ei sitä tiedä niin alustaltaan ja perustekniikaltaan 110 on täyttä Samaraa.Tuskin farmisi yleiskuva antaa Ladasta kovin luotettavaa vaikutelmaa
Jo on aikoihin eletty! Aiemmin rakentavassa ja myönteisessä mielessä kirjoittaneetkin alkavat
vaikuttaa kovin pessimistisiltä mitä tulee kunkin omaan ja Ladaan muutenkin yleisesti.
Kullakin on ollut syynsä päätyä tuohon merkkiin. Eiköhän jatketa tästä vähän valoisammin
mielin ja keskitytään pitämään rattaat kunnossa, onhan useinkin kyseessä "lapsen paras tavara"!
Yksilökohtaiset vikaluettelot eivät kiinnosta - se kylläkin miten vikoja voi korjata! Siinä suhteessa
tämä forum on ollut antoisa. Toivottavasti on jatkossakin.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Jo on aikoihin eletty! Aiemmin rakentavassa ja myönteisessä mielessä kirjoittaneetkin alkavat
vaikuttaa kovin pessimistisiltä mitä tulee kunkin omaan ja Ladaan muutenkin yleisesti.
Kullakin on ollut syynsä päätyä tuohon merkkiin. Eiköhän jatketa tästä vähän valoisammin
mielin ja keskitytään pitämään rattaat kunnossa, onhan useinkin kyseessä "lapsen paras tavara"!
Yksilökohtaiset vikaluettelot eivät kiinnosta - se kylläkin miten vikoja voi korjata! Siinä suhteessa
Kyllä se jotenkin syö miestä kun kolme kertaa on jäänyt tien päälle ja eilen pääsin nilkuttaen kotiin ja kuitenkin auto on 4,5 vuotta vanha ja 50tkm ajettu.Samaan aikaan poika on ajanut 18 vuotta vanhalla AXTEC-räppänällä neljässä vuodessa 65tkm jäämättä kertaakaan tielle kokonaiskilometrien ollessa 170tkm.Pojan auton ostohinta oli 4,5% oman Lada 112:n ostohinnasta ja ties kuinka monella omistajalla ollut.Eipä ole ihme jos Lada 112:n valmistus siirrettiin Kazakstaaniin kun myymättömät autot täyttää varastot ja kansa haluaa 2105 korisia
Tähän täysin yhtyen!
Ei muuta ku jaetaan kokemuksia ja korjausvinkkejä. Itsekin aion omista kokemuksista kirjoittaa ja parannusvinkkejä joita itse olen toteuttanut. Aloitin homman tuonne viritys puolelle kertomalla ilmanvaihdon ja lämppärin parantamisesta. Lisää tulee juttua kunhan kerkee saamaan kokemuksia.
Itse edelleenkin kehun 110 mallia ylitse muiden! Meillä on kaksi kappaletta kyseisiä laitteita ja ovat palvelleet odotetettua paremmin ja tyytyväisiä käyttäjiä ollaan! Työn kuvasta johtuen olen todennut että muissakin autoissa on vikoja. Lähes aina on voinu todeta että eipä ole tuokaan vielä ladasta hajonnu, tai että olispa tullu ladassa korjaus halvaksi!
Jaska HKI kirjoitti: auto on 4,5 vuotta vanha ja 50tkm ajettu.
siinähän se syy on, autoa käytetään liian vähän ja ilmeisesti rasittavaan lyhyen matkan ajoon. onko huoltojakaan tehty säännöllisesti kalenterin mukaan jos 15tkm huoltoväli ei tule täyteen vuodessa, pitää huollot tehdä kerran vuodessa jne. Lisäksi auton ensimmäiset kilometrit on niitä kalliimpia, pitää ajaa ensimmäinen 100tkm takuuaikana, jotta takuuseen tulee tehtyä ensiviat. 170tkm ajettua axtekkia on varmaan ensimmäinen omistaja aikanaan kironnut kun on korjaillut ja kiristellyt osia.
tota farmin yleiskuva ja ladan luotettavuus vertausta en oikein ymmärtänyt?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaska HKI kirjoitti: auto on 4,5 vuotta vanha ja 50tkm ajettu.
siinähän se syy on, autoa käytetään liian vähän ja ilmeisesti rasittavaan lyhyen matkan ajoon. onko huoltojakaan tehty säännöllisesti kalenterin mukaan jos 15tkm huoltoväli ei tule täyteen vuodessa, pitää huollot tehdä kerran vuodessa jne. Lisäksi auton ensimmäiset kilometrit on niitä kalliimpia, pitää ajaa ensimmäinen 100tkm takuuaikana, jotta takuuseen tulee tehtyä ensiviat. 170tkm ajettua axtekkia on varmaan ensimmäinen omistaja aikanaan kironnut kun on korjaillut ja kiristellyt osia.
tota farmin yleiskuva ja ladan luotettavuus vertausta en oikein ymmärtänyt?
"farmin yleiskuva" oli vain heitto joka oli vain välispiiki joka ei välity kirjoitetun tekstin kautta.Luulekko Jussi että en ole pitänyt 10 000€:n sijoituksesta huolta...no takuulla.Minä kuule olen elättänyt perheeni kaikenlaisissa huoltohommissa jo silloin kun juoksit polvihousuissa hiekkalaatikolla..vai mitä hommia teit esim. vuonnna 1980?? Ja jos minun olisi pitänyt ajaa 100 000km sen vuoden takuun aikana mitä autossa oli niin hulluhan olisin....vaikka näin HKI-Heinola- HKI lähes vuoden jokaisena päivänä
no toi ajomäärä homma oli kans tollanen heitto, samaa sanoin yhdelle tyypille joka toi mulle hoidettavaksi yhtä epäonnista 110:ä, siinä ei ollut totakaan vähää kilometrejä, mutta vuosia yhtälailla, koko ajan oli jotain harmia. Kun ajaa paljon, ei kilometreihin nähden edes ehdi tulla niin paljon vikoja. Jos ajaisi tuon 50tkm vuodessa niin sitä ajomäärää vasten tulisi varmasti korkeintaan ne samat viat mitä kyseisen vuoden aikana tuli nyt vähemmällä ajolla.
tehdään tota ihmisten välistä ikävertailua sitten vaikka 30 vuoden päästä, mikäli mahdollista
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaska HKI kirjoitti:Kyllä se jotenkin syö miestä kun kolme kertaa on jäänyt tien päälle ja eilen pääsin nilkuttaen kotiin ja kuitenkin auto on 4,5 vuotta vanha ja 50tkm ajettu.Samaan aikaan poika on ajanut 18 vuotta vanhalla AXTEC-räppänällä neljässä vuodessa 65tkm jäämättä kertaakaan tielle kokonaiskilometrien ollessa 170tkm.Pojan auton ostohinta oli 4,5% oman Lada 112:n ostohinnasta ja ties kuinka monella omistajalla ollut.
Huomasin että Jaska HKI on hankkinut satakymppinsä samoihin aikoihin kuin minä tuon 23 vuotta vanhan Combin jolla vaimo enimmäkseen ajelee. Tässä ajassa mittariin on kelattu 80 tkm (yhteensä lähes 300 tkm) kertaakaan jättämättä tielle. Pari kertaa se on kyllä sammunut kun tyhjäkäynti ollut pienellä ja imaissut pytyt täyteen öljyä mutta on lähtenyt käymään kunnon savupilven kera. Kerran se hajosi kun vaimo tuli reissusta ja peruutti pihassa "parkkiruutuun", jäi kolmea metriä vajaaksi että pääsi perille. Ilmeisesti kondensaattori virranjakajasta tuli matkansa päähän. Hintaa Ladalla oli 350 euroa. Suurempia remontteja on ollut vesipumpun vaihto, kytkimen vaihto, startin vaihto kahteen kertaan sekä hitsaushommia joka katsastukseen. Öljyä on palanut toistasataa litraa tuon 80 tkm matkan aikana.
Näyttää myös nuo lämmityslaitteen säätömoottorin hammaspyörät olevan kulutuskamaa.Ei kai nekin ole jotain venäläistä "muovia" kuten pyöränkeskiöiden suojakupit joissa sisältönä on 66% kierrätettyä lasimurskaa.
Tämä nyt on vain heitto, mutta minusta 110 on "valmis" kun sillä on ajettu ainakin 50 tkm muutakin väliä kuin pikku kaupunkiajoa. Silloin kaikki hajoavat osat on vaihdettu ja isoja huolia ei ehkä niin paljon ole.
Vuosi sitten hankkimastani 110:tä vaihdoin ensityökseni kaikki moottorin anturit, puolan, virtalukon. Ei ole ollut ongelmia kulun suhteen. Auto oli ilmeisesti ollut kauppakärrynä varovaisella ajolla. Ensimmäisen 10 tkm ajossani, tuntui että pikkuvikaa riittää. Nyt on sitten vain menty ominaisuuksien kera melkein 30 tkm vuoden aikana. Auto vuoden 2000 vuosikertaa. Nyt kilometrejä mittarissa 83 tkm.
Jos nuo uudet Ladat pitää kerran käydä läpi niin suurelta osin, niin eikö se olisi sama myydä ne alunperinkin osissa kuten esimerkiksi ikean tai jyskin huonekalut, jotta kuluttaja saisi koota sen itse toimivaksi...
Sittenhän se vasta olisi todellinen tee-se-itse-miehen auto...
Jusu kirjoitti:Jos nuo uudet Ladat pitää kerran käydä läpi niin suurelta osin, niin eikö se olisi sama myydä ne alunperinkin osissa kuten esimerkiksi ikean tai jyskin huonekalut, jotta kuluttaja saisi koota sen itse toimivaksi...
Ikean paketit on joskus vajaita. Kasatusta Ladasta näkee paremmin, puuttuuko jotain olennaista.
Ja ainahan Lada on ollut rakennussarja. Sen kiristelyn hoiti ennen vaan Konela, Delta tekee sen mielummin takuukorjauksina.
Jusu kirjoitti:Jos nuo uudet Ladat pitää kerran käydä läpi niin suurelta osin, niin eikö se olisi sama myydä ne alunperinkin osissa kuten esimerkiksi ikean tai jyskin huonekalut, jotta kuluttaja saisi koota sen itse toimivaksi...
...pitäisikö käydä Deltasta kysymässä Lada 112 rakennussarjaa
Ei kai noin huonol autol voi sit ajaa.Kaverilla on hieno tumma 112 ja on pyytäny joskus tuomaa Venäjältä tullessain jotain es.antureita tai pikkunippelii,mut ei se kertaakaa oo sanonu,et puol autoo pitäs tuoda.Sillonhan mie joutusin ottaa jo peräkärrin samaran perää.
Jaska HKI kirjoitti:Näyttää myös nuo lämmityslaitteen säätömoottorin hammaspyörät olevan kulutuskamaa.Ei kai nekin ole jotain venäläistä "muovia" kuten pyöränkeskiöiden suojakupit joissa sisältönä on 66% kierrätettyä lasimurskaa.
Terve!
Lasimurskalla saadaan muoveihin suuri mekaaninen lujuus, lämmönkestävyys ja muototarkkuus. Kyseiset muovityypit ovat siksi autoteollisuuden laajalti käyttämiä. Kun jarrulevy ajetaan punahehkuiseksi, ei "kynttilämuovi" menesty pyörännavoissa.