Itse olen riston kannalla tuossa että ladan omat palikat aihioksi niin pääsee helpoimmalla. Nuo kaikki palikat sitäpaitsi saa delta-autosta, nivassa kun on sellaset. Eikä kansi ja ruiskun osat maksa ehkä kuin n. 1000€.
larssi21074 kirjoitti:Sainko oikeen käsityksen että nyt on suunnitteilla naittaa ladan imusarja tojotan imusarjaan ka laittaa megaruutta siihen imusarjaan!?![]()
Itse olen riston kannalla tuossa että ladan omat palikat aihioksi niin pääsee helpoimmalla. Nuo kaikki palikat sitäpaitsi saa delta-autosta, nivassa kun on sellaset. Eikä kansi ja ruiskun osat maksa ehkä kuin n. 1000€.
ihkulainen kirjoitti:Kyllä mä laittaisin megasquirtin. Loppupeleissä melko helppo, ku jaksaa perehtyä. Ei sitä kaikkea heti lukemalla opi. Vaihe vaiheelta tekemään ja Finsquirtin sivuilta ja foorumilta ohjeet. Valmiiks kasattu boksi n.160e
Saa varmasti toimivan ja laajasäätöisen ruiskun, ja sytkänohjaus kaupan päälle.
Imusarjan voit vaikka teettää amiksessa. Laippa+ putkenpätkät joihin moottoripyörän läppärungot klemmareilla kiinne. Noissa läppärungoissa on yleensä suuttimet, bensakisko, tps, map, piuhat ym, tarpeellinen kiinni. Lisäks sit tarvitaan esim.MS-boksi, bensapumppu, paineensäädin, lämpötila-anturit, hall-anturit, hiukan johtoa, ym. pientä. ... Ja sytkälle anturit ja puolat.
just itse oon tilaamassa noita rojuja jenkkilästä, niin mulla ne tulee maksaan 650€ + laajakaistalambda 280€ ja läppärungot oli 200€ sit täytys vielä ostaa suuttimet yms. muita hiluja ...säätänä kirjoitti:paljos tuo lysti maksaa kaiken kaikkiaan???
tuletko säätämään mulle sen sit![]()
ihkulainen kirjoitti:Kyllä mä laittaisin megasquirtin. Loppupeleissä melko helppo, ku jaksaa perehtyä. Ei sitä kaikkea heti lukemalla opi. Vaihe vaiheelta tekemään ja Finsquirtin sivuilta ja foorumilta ohjeet. Valmiiks kasattu boksi n.160e
Saa varmasti toimivan ja laajasäätöisen ruiskun, ja sytkänohjaus kaupan päälle.
Imusarjan voit vaikka teettää amiksessa. Laippa+ putkenpätkät joihin moottoripyörän läppärungot klemmareilla kiinne. Noissa läppärungoissa on yleensä suuttimet, bensakisko, tps, map, piuhat ym, tarpeellinen kiinni. Lisäks sit tarvitaan esim.MS-boksi, bensapumppu, paineensäädin, lämpötila-anturit, hall-anturit, hiukan johtoa, ym. pientä. ... Ja sytkälle anturit ja puolat.
kuulemma tää olis sit paras.... kaipa sen sais kyträttyä jollain n.300€ koko paskan mutta sitten eip ohjailla sytkää eikä suuttimiakaan kovin tarkastiSTART kirjoitti:kyllä sen saa halvemmalla kasattua mutta pappa igori tuntuu tekevän kaiken viimosenpäälle (niin kun pitäis aina tehä) niin sillein sitä rahaa saa menemään
ei se kuulemma kovin vaikea ole edes säätää
tekee, on se parempi kun kaasarit tai k-jetti...säätänä kirjoitti:meinaatteko että halvemmalla mallilla ei tee mitään?
tossa infoo poksista, itse en tästä vielä oikeen mitään tajuuJankos kirjoitti:Pappa-iigorille:
Ms-II on ihan hyvä mutta 100-kertaa tarkemmat kartat siinä ei ole... Vai meinaatko että siinä olisi 38*38 taulukko? Mun tietojen mukaan siinä on joissakin softaversioissa 16x16 taulukko mikä on ehkä ihan hyvä parannus MS-I extraan verrattuna. Toisaalta se vaikeuttaa ja hidastaa säätämistä ihan pirusti kun säätöpisteitä on melkein tuplamäärä.
Ohjauksien tarkkuus on varmaan oikeasti sen 100 kertaa tarkempi mutta siitäkään ei ole varsinaista hyötyä, normikäytössä. Joku oikein tehokas (1000 hp) yksillä suuttimilla tehty katupeli saattaa tuon tarvita että saa tyhjäkäynnin päästöt aisoihin, koska MS-I Hi-res ainakin riittää ainakin mun kokemuksen perusteella sellasissakin tapauksissa missä suuttimet on mitoitettu 600 heppaan asti. Mitä taas tulee sytkän tarkkuuteen niin mihin ihmeeseen tarvitset tarkempaa sytkää? Ainakin MS-I extran kanssa sytkät pysyy aivan asetetuissa rajoissa vedosta toiseen, kerran kohdalleen säädetty toimii ihan samalla tavalla kokoajan. Ja asteen tarkkuus sytkässä riittää melkein jokaiseen peliin mitä harrastajat täällä suomenmaassa tekee...
Mutta MS-II kanssa on ihan sama kuin monissa muissakin asioissa, pitää olla kun on mahdollista sellanen saada. 90 % tuonkin kanssa räplääjistä ei sitä niin hyvin saa säätöihin että se olisi toiminnaltaan yhtään parempi kuin MS-I extra tai Hi-res.
Ja miksi ihmeessä olet nuo kaikki osat tilannut jenkeistä... Anturit, triggeripyörät, liittimet jne. on halvempia kotimaassa.
Siinähän se ekassa lauseessa tulikin se tämän päivän ongelma näillä keskustelupalstoilla. Tietoa jaetaan vaikka ei itsekään olla ihan selvillä mitä tiedetäänpappa- igor kirjoitti: tossa infoo poksista, itse en tästä vielä oikeen mitään tajuu: http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-165.html ... ja enhän minä ole (kai) puhunut mitään sytkän säädön tarkkuudesta, käsittääkseni siinä ei ole mitään muuta eroo mutta ei kai tarvi mitään edis- laajennus juttuja foortin hukkaK.puolaan...
ja mitä anturihin ja liittimiin tulee niin otin ne samalta toimittajalta, koska en viitsi niiden perässä sitten enään lähtee juokseen pitkin kaupunkia ja koska tämä ko. toimittaja "luultavasti" tietää sitten soppelit anturit... ja triggeripyörää olen yrittänyt moneen otteenseen ostaa esim. finsquirt- voorumilta mutta eipä siellä ole kukaan semmoista mulle myynyt?!?!
v*ttu minä mistään mitään tiedä, mieluummin maksan vähän enemmän kun arvon h*lvetin monta kertaa palikoita... kyllä ton p*skan pitäs jo ens kesänä liikkua...