toisen auton ruisku ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
larssi21074

Re: toisen auton ruisku ladaan

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Sainko oikeen käsityksen että nyt on suunnitteilla naittaa ladan imusarja tojotan imusarjaan ka laittaa megaruutta siihen imusarjaan!? :lol:

Itse olen riston kannalla tuossa että ladan omat palikat aihioksi niin pääsee helpoimmalla. Nuo kaikki palikat sitäpaitsi saa delta-autosta, nivassa kun on sellaset. Eikä kansi ja ruiskun osat maksa ehkä kuin n. 1000€.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
säätänä

Viesti Kirjoittaja säätänä »

kyllähän se saattaa olla jätkät semmonen homma että meikä laittaa lajaani k jetin ja annan mennä kasa pohjassa!!

larssi21074 kirjoitti:Sainko oikeen käsityksen että nyt on suunnitteilla naittaa ladan imusarja tojotan imusarjaan ka laittaa megaruutta siihen imusarjaan!? :lol:

Itse olen riston kannalla tuossa että ladan omat palikat aihioksi niin pääsee helpoimmalla. Nuo kaikki palikat sitäpaitsi saa delta-autosta, nivassa kun on sellaset. Eikä kansi ja ruiskun osat maksa ehkä kuin n. 1000€.
laaborghin on paras
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

ei sekään ihan heittämällä mene..
vaatii yli 6bar bensapainetta (niitä pumppuja saa 8venasista saabeista ja muista joissa tuo ruisku on)
jokusen sähköjohon
ja loput mekaaniset osat mitä siihen kuuluu

ite saattaisin harkita turbo käytössä minimibudjetilla liikuttaessa ja sähköistä mitään ymmärtävänä k-jetin käyttöä johonkin jäärata ladaan
mutta en kyllä vapariin sitä rupeisi asentamaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
säätänä

miksi ei vapari lajaan?
laaborghin on paras
ihkulainen

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

Kyllä mä laittaisin megasquirtin. Loppupeleissä melko helppo, ku jaksaa perehtyä. Ei sitä kaikkea heti lukemalla opi. Vaihe vaiheelta tekemään ja Finsquirtin sivuilta ja foorumilta ohjeet. Valmiiks kasattu boksi n.160e
Saa varmasti toimivan ja laajasäätöisen ruiskun, ja sytkänohjaus kaupan päälle.
Imusarjan voit vaikka teettää amiksessa. Laippa+ putkenpätkät joihin moottoripyörän läppärungot klemmareilla kiinne. Noissa läppärungoissa on yleensä suuttimet, bensakisko, tps, map, piuhat ym, tarpeellinen kiinni. Lisäks sit tarvitaan esim.MS-boksi, bensapumppu, paineensäädin, lämpötila-anturit, hall-anturit, hiukan johtoa, ym. pientä. ... Ja sytkälle anturit ja puolat.
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
säätänä

paljos tuo lysti maksaa kaiken kaikkiaan???
tuletko säätämään mulle sen sit :lol:

ihkulainen kirjoitti:Kyllä mä laittaisin megasquirtin. Loppupeleissä melko helppo, ku jaksaa perehtyä. Ei sitä kaikkea heti lukemalla opi. Vaihe vaiheelta tekemään ja Finsquirtin sivuilta ja foorumilta ohjeet. Valmiiks kasattu boksi n.160e
Imusarjan voit vaikka teettää amiksessa. Laippa+ putkenpätkät joihin moottoripyörän läppärungot klemmareilla kiinne. Noissa läppärungoissa on yleensä suuttimet, bensakisko, tps, map, piuhat ym, tarpeellinen kiinni. Lisäks sit tarvitaan esim.MS-boksi, bensapumppu, paineensäädin, lämpötila-anturit, hall-anturit, hiukan johtoa, ym. pientä. ... Ja sytkälle anturit ja puolat.
laaborghin on paras
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

säätänä kirjoitti:paljos tuo lysti maksaa kaiken kaikkiaan???
tuletko säätämään mulle sen sit :lol:

ihkulainen kirjoitti:Kyllä mä laittaisin megasquirtin. Loppupeleissä melko helppo, ku jaksaa perehtyä. Ei sitä kaikkea heti lukemalla opi. Vaihe vaiheelta tekemään ja Finsquirtin sivuilta ja foorumilta ohjeet. Valmiiks kasattu boksi n.160e
just itse oon tilaamassa noita rojuja jenkkilästä, niin mulla ne tulee maksaan 650€ + laajakaistalambda 280€ ja läppärungot oli 200€ sit täytys vielä ostaa suuttimet yms. muita hiluja ...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
säätänä

aijai melko tyyristä mutta elämä on
laaborghin on paras
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä sen saa halvemmalla kasattua mutta pappa igori tuntuu tekevän kaiken viimosenpäälle (niin kun pitäis aina tehä) niin sillein sitä rahaa saa menemään
ei se kuulemma kovin vaikea ole edes säätää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
pappa- igor

START kirjoitti:kyllä sen saa halvemmalla kasattua mutta pappa igori tuntuu tekevän kaiken viimosenpäälle (niin kun pitäis aina tehä) niin sillein sitä rahaa saa menemään
ei se kuulemma kovin vaikea ole edes säätää
kuulemma tää olis sit paras.... kaipa sen sais kyträttyä jollain n.300€ koko paskan mutta sitten eip ohjailla sytkää eikä suuttimiakaan kovin tarkasti :? mulle on nyt siis tulossa:
MS-II PCB3.57 koottuna 365€ (kuulemma kartat ovat noin 100kertaa tarkemmat kun mega ykkösessä)
Johtosarja 57€
8x suutinliittimiä 46€ (läppärungoissa on 8 suutinta)
ilmanlämpöanturi 17€
vedenlämpötila-anturi 16€
asennusholkit edellisille 15€
6 3/4 tuuman 36-1 triggeripyörä 25€
+ rahdit USA:sta n. 50€
Tech edgen laajakaista ja bosch lsu 283€

ja rojut on tulossa DIYAutoTune.com:sta ja Tech edgestä jostain toiseltapuolelta maapalloo :?
säätänä

meinaatteko että halvemmalla mallilla ei tee mitään?
laaborghin on paras
pappa- igor

säätänä kirjoitti:meinaatteko että halvemmalla mallilla ei tee mitään?
tekee, on se parempi kun kaasarit tai k-jetti... :lol:
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Pappa-iigorille:

Ms-II on ihan hyvä mutta 100-kertaa tarkemmat kartat siinä ei ole... Vai meinaatko että siinä olisi 38*38 taulukko? Mun tietojen mukaan siinä on joissakin softaversioissa 16x16 taulukko mikä on ehkä ihan hyvä parannus MS-I extraan verrattuna. Toisaalta se vaikeuttaa ja hidastaa säätämistä ihan pirusti kun säätöpisteitä on melkein tuplamäärä.

Ohjauksien tarkkuus on varmaan oikeasti sen 100 kertaa tarkempi mutta siitäkään ei ole varsinaista hyötyä, normikäytössä. Joku oikein tehokas (1000 hp) yksillä suuttimilla tehty katupeli saattaa tuon tarvita että saa tyhjäkäynnin päästöt aisoihin, koska MS-I Hi-res ainakin riittää ainakin mun kokemuksen perusteella sellasissakin tapauksissa missä suuttimet on mitoitettu 600 heppaan asti. Mitä taas tulee sytkän tarkkuuteen niin mihin ihmeeseen tarvitset tarkempaa sytkää? Ainakin MS-I extran kanssa sytkät pysyy aivan asetetuissa rajoissa vedosta toiseen, kerran kohdalleen säädetty toimii ihan samalla tavalla kokoajan. Ja asteen tarkkuus sytkässä riittää melkein jokaiseen peliin mitä harrastajat täällä suomenmaassa tekee...

Mutta MS-II kanssa on ihan sama kuin monissa muissakin asioissa, pitää olla kun on mahdollista sellanen saada. 90 % tuonkin kanssa räplääjistä ei sitä niin hyvin saa säätöihin että se olisi toiminnaltaan yhtään parempi kuin MS-I extra tai Hi-res.

Ja miksi ihmeessä olet nuo kaikki osat tilannut jenkeistä... Anturit, triggeripyörät, liittimet jne. on halvempia kotimaassa.
pappa- igor

Jankos kirjoitti:Pappa-iigorille:

Ms-II on ihan hyvä mutta 100-kertaa tarkemmat kartat siinä ei ole... Vai meinaatko että siinä olisi 38*38 taulukko? Mun tietojen mukaan siinä on joissakin softaversioissa 16x16 taulukko mikä on ehkä ihan hyvä parannus MS-I extraan verrattuna. Toisaalta se vaikeuttaa ja hidastaa säätämistä ihan pirusti kun säätöpisteitä on melkein tuplamäärä.

Ohjauksien tarkkuus on varmaan oikeasti sen 100 kertaa tarkempi mutta siitäkään ei ole varsinaista hyötyä, normikäytössä. Joku oikein tehokas (1000 hp) yksillä suuttimilla tehty katupeli saattaa tuon tarvita että saa tyhjäkäynnin päästöt aisoihin, koska MS-I Hi-res ainakin riittää ainakin mun kokemuksen perusteella sellasissakin tapauksissa missä suuttimet on mitoitettu 600 heppaan asti. Mitä taas tulee sytkän tarkkuuteen niin mihin ihmeeseen tarvitset tarkempaa sytkää? Ainakin MS-I extran kanssa sytkät pysyy aivan asetetuissa rajoissa vedosta toiseen, kerran kohdalleen säädetty toimii ihan samalla tavalla kokoajan. Ja asteen tarkkuus sytkässä riittää melkein jokaiseen peliin mitä harrastajat täällä suomenmaassa tekee...

Mutta MS-II kanssa on ihan sama kuin monissa muissakin asioissa, pitää olla kun on mahdollista sellanen saada. 90 % tuonkin kanssa räplääjistä ei sitä niin hyvin saa säätöihin että se olisi toiminnaltaan yhtään parempi kuin MS-I extra tai Hi-res.

Ja miksi ihmeessä olet nuo kaikki osat tilannut jenkeistä... Anturit, triggeripyörät, liittimet jne. on halvempia kotimaassa.
tossa infoo poksista, itse en tästä vielä oikeen mitään tajuu :? : http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-165.html ... ja enhän minä ole (kai) puhunut mitään sytkän säädön tarkkuudesta, käsittääkseni siinä ei ole mitään muuta eroo mutta ei kai tarvi mitään edis- laajennus juttuja foortin hukkaK.puolaan... :roll: ja mitä anturihin ja liittimiin tulee niin otin ne samalta toimittajalta, koska en viitsi niiden perässä sitten enään lähtee juokseen pitkin kaupunkia ja koska tämä ko. toimittaja "luultavasti" tietää sitten soppelit anturit... ja triggeripyörää olen yrittänyt moneen otteenseen ostaa esim. finsquirt- voorumilta mutta eipä siellä ole kukaan semmoista mulle myynyt?!?! :? v*ttu minä mistään mitään tiedä, mieluummin maksan vähän enemmän kun arvon h*lvetin monta kertaa palikoita... kyllä ton p*skan pitäs jo ens kesänä liikkua...
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

pappa- igor kirjoitti: tossa infoo poksista, itse en tästä vielä oikeen mitään tajuu :? : http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-165.html ... ja enhän minä ole (kai) puhunut mitään sytkän säädön tarkkuudesta, käsittääkseni siinä ei ole mitään muuta eroo mutta ei kai tarvi mitään edis- laajennus juttuja foortin hukkaK.puolaan... :roll: ja mitä anturihin ja liittimiin tulee niin otin ne samalta toimittajalta, koska en viitsi niiden perässä sitten enään lähtee juokseen pitkin kaupunkia ja koska tämä ko. toimittaja "luultavasti" tietää sitten soppelit anturit... ja triggeripyörää olen yrittänyt moneen otteenseen ostaa esim. finsquirt- voorumilta mutta eipä siellä ole kukaan semmoista mulle myynyt?!?! :? v*ttu minä mistään mitään tiedä, mieluummin maksan vähän enemmän kun arvon h*lvetin monta kertaa palikoita... kyllä ton p*skan pitäs jo ens kesänä liikkua...
Siinähän se ekassa lauseessa tulikin se tämän päivän ongelma näillä keskustelupalstoilla. Tietoa jaetaan vaikka ei itsekään olla ihan selvillä mitä tiedetään ;)

Ja mun mielestä sulla on tuolla aiemmin ihan selkeesti että "kartat 100-kertaa" tarkemmat ja kun Megassa ei ole kuin sytkä ja syöttökartat niin molempia silloin tarkoitit.

MS-I on myös mahdollista tehdä ihan näpsästi hukkakipinällä ilman edistä. Tai ainakin juuri olen sellasta laittamassa omaan ladaani, eli siihen on sovituksen alla 36-1 triggeri, opelin hall-anturi, 2 x VB921 ja ehkä 110:n hukkakipinäpuola. Ensin kylläkin testaan tuon triggerin toiminnan niin että jakajan kautta jaan kipinän tulpille ja sitten vasta nuo hukkakipinät. Mitään hyötyähän tuosta hukkakipinästä ei oikeastaan ole ja turboon en sellasta laittaisikaan koska sopivalla sytkän väärin asettamisella koko imupuoli räjähtää käsiin.... Mutta pitää sekin nyt kokeilla kun aika monta projektia tuossa on missä nuo osat on valmiina ja ne pitää saada toimimaan.

Mutta ihan rohkeesti voi multakin neuvoja kysellä vaikka YV:llä kun tätä kauhean tarkkaan tule lueskeltua.
Vastaa Viestiin