Sivu 3/3

Lähetetty: 22.11.2006 19:35
Kirjoittaja Ertzu
Laitoin tänään itselleni B-Mantan madallusjousisarjasta etujouset nappikseen eteen ja hyviltä tuntuvat. n.1½ kierrosta originaaleja lyhyemmät ja sopivan pehmeät.

Lähetetty: 23.11.2006 1:45
Kirjoittaja Jokari
cassu kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Pitänee tohon ruiskuun sovitella ensi kesänä tukevammat jouset eteen, iskareiksi ihan tavan kaasut ja taakse vakiojouset. Ei luulis ainakaan huonontavan ajo-omituisuuksia :wink:
Suosittelen Ladan ns "progejousisarjaa". Itellä projektissa sellaiset, ja ss127:lla myös. Venäläistä tekoa ja on jämäkät - muttei kuitenkaan liian jäykät. Hintakaan ei päätä huimaa - kannattaa kysellä moista settiä Sergyltä.

Jos vaihtaa jouset ja iskarit, suosittelen samalla vaihtamaan taakse uudet tukitangot. Jämäköittää mukavasti ja parantaa ajo-ominaisuuksia.
Kiitän vinkeistä. Painetaan mieleen ja katotaan mitä keksitään.

Ladan ei tarvitse laskea senttiäkään, vaan hakusessa on vaan hieman tukevampaa alustaa asvaltille 8)

Mutta noi tukitangot ihmetyttää, väsyykö teräs muka niin paljon vanhetessaan? Niiden puslat voivat kyllä olla väljät, mutta että tangotkin...

Lähetetty: 23.11.2006 10:37
Kirjoittaja cassu
Jokari kirjoitti:Kiitän vinkeistä. Painetaan mieleen ja katotaan mitä keksitään.

Ladan ei tarvitse laskea senttiäkään, vaan hakusessa on vaan hieman tukevampaa alustaa asvaltille 8)

Mutta noi tukitangot ihmetyttää, väsyykö teräs muka niin paljon vanhetessaan? Niiden puslat voivat kyllä olla väljät, mutta että tangotkin...
Eipä se teräs väsy ennenkuin ruostuu X-määrän, mutta tukitankosarja ei kuitenkaan maksa maltaita. Näin ollen pelkkien puslien vaihto olisi jokseenkin hölmöä... Samallahan sitä vaihtaa uudet tangot joissa on uudet puslat kun joutuu ne pultit kuitenkin tappelemaan auki. Ja tietysti suosittelen uusimaan pultit muttereineen samalla. Omasta projektista oli ruoste syönyt pulteista jengat melko olemattomiin.

Lähetetty: 23.11.2006 11:47
Kirjoittaja IlkkaHe
Saisko ladaan muuten vähän parempia puslia, niinku joka paikkaan?

Kun pitäs itteltä vaihtaa, niin aattelin jos mahollista tuunata GTI tyyliin että ajomukavuujen kannalta paskimmat puslat olle :roll:

Lähetetty: 7.12.2006 1:29
Kirjoittaja ladasenollapitää
destor kirjoitti:Katkominen on halvin ratkaisu, valmiit alusta- tai jousisarjat maksaa niin tuhottomasti ettei sellaisen hankinta sovi tavallisen ladailijan budjettiin. Katkomalla tulee ihan hyvä kun tekee sen huolellisesti.
Joo ja huonoin ratkaisu.!

Re:

Lähetetty: 25.6.2007 22:28
Kirjoittaja Larppis
cassu kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Kiitän vinkeistä. Painetaan mieleen ja katotaan mitä keksitään.

Ladan ei tarvitse laskea senttiäkään, vaan hakusessa on vaan hieman tukevampaa alustaa asvaltille 8)

Mutta noi tukitangot ihmetyttää, väsyykö teräs muka niin paljon vanhetessaan? Niiden puslat voivat kyllä olla väljät, mutta että tangotkin...
Eipä se teräs väsy ennenkuin ruostuu X-määrän, mutta tukitankosarja ei kuitenkaan maksa maltaita. Näin ollen pelkkien puslien vaihto olisi jokseenkin hölmöä... Samallahan sitä vaihtaa uudet tangot joissa on uudet puslat kun joutuu ne pultit kuitenkin tappelemaan auki. Ja tietysti suosittelen uusimaan pultit muttereineen samalla. Omasta projektista oli ruoste syönyt pulteista jengat melko olemattomiin.

Oottekos katkoneet noita progge jousia lainkaan ? jos olette niin minkä verran, ja onko kenties autosta sivukuvaa minkälainen siitä tuli ? :) Itse kun ostin nuo ja ajankohtaista laittaa paikalleen, oisko ollut kybin kaasuiskarit myös joka nurkalle uudet. Tuleekohan minkälainen jos ottas kierroksen jousista pois, ois vaan hieman madallusta ajatellu.

Re: Jouset

Lähetetty: 2.7.2007 12:11
Kirjoittaja Sergy
Huoh, jos nykypäivänä käyn tällä foorumilla kerran kuukaudes, niin jokakerta saan kyl ihmetellä ja naureskella. Samat loppuun kulutetut aiheet... Cassun tiedotteelle ja mainostamiselle Special Thnx! ;) Jouset oli 90e sarja. Ihtelle nyt tallilta kaappasin omaan drifteriin w126 AMG:n madallusjouset testattavaks, ku silmällä näytti sopivan. Koska ku perä on jäykkänä, niin se irtoo paremmin noilla ladankiin "suurilla" tehoilla. Älkää ihmiset ikinä tilatkaa iskareita venäjältä, varsinkin vakio uusia. Viimeks oli uudet paskemmat kuin vm.89 made in ussr orkkikset :D Laittakaa sinne konii, spaxii, kyb:ii tai sovitelkaa bilstainii. Parhaiten tavoittaa minut puhelimitse. 050-3528486 Lari.

Re: Jouset

Lähetetty: 16.11.2007 19:52
Kirjoittaja Midi^
Ei oo löytyny juttua combin takajousista, ite aattelin että jos semmoset vaihtas. Nehän pitäs olla vähän jäykemmät kuin normi sedanin, ilmeisesti myös pidemmät joten pitäis vähän lyhentää että saa samalle korkeudelle? Ei siis ole tarkotus madaltaa. Samaan syssyyn vielä vaihtais iskarit joka nurkkaan niin tulis varmaan ihan hyvä(kaasut taakse).

Re: Jouset

Lähetetty: 16.11.2007 19:56
Kirjoittaja Jokari
Mulla oli tossa talvikulkineessa jotkut pitemmät jouset, ilmeisesti kombin. Lanka ei kuitenkaan ollut yhtään paksumpaa kuin vakiojousissa. Mut perse oli ihan hervottoman pystyssä, varsinkin pari vuotta sitten, josta se kyllä hieman laski ajan myötä.

Napattiin niistä jousista rälläkällä pois alin puolikas kierros. Perä ei ensi alkuun laskenut juuri yhtään, mut nyt se on laskeutunut selvästi, ja on sopivan tontissa (lue vaaterissa etupään kanssa, pikkasen matalemmalla kuin keula).

Samaan syssyyn laitettiin uudet kaasuiskarit, eteen LIP:n tekeleet ja taakse Kybin Excel-G:t. On se nyt hieman parempi ajella mitä ennen...

Re: Jouset

Lähetetty: 16.11.2007 19:58
Kirjoittaja Midi^
Hmmjaa, onkohan ne combin jouset sitten vaan pidemmät.

Mistäköhän noita kybin kaasuja saa ladaan?

edit: Näkköjään Fixus liikkeet ainakin myy niitä, pitänee käydä kyselemässä löytyykö ladaan.

Re: Jouset

Lähetetty: 16.11.2007 20:02
Kirjoittaja Jokari
No tohon toiseen latuskaan kun vaihdoin etuiskareita, niin Kybin kaasut löyty paikallisesta Osaset-putiikista. Ne oli oranssit ja mallimerkintä "Super". Huomattavan paljon pintakovemmat kuin noi toisen ladan LIP:n kaasut.

Noi talvikulkineen iskarit (LIP & KYB Excel-G) tilasin Motonetistä, mikään muu putiikki ei pysty hinnassa kilpailemaan...

Re: Jouset

Lähetetty: 20.11.2007 11:02
Kirjoittaja Keltsi
Tuli tuossa viikonloppuna vaihdettua kanttilamppuun combin takajouset tukivarsien vaihdon yhteydessä. Vanhoilla jousilla etäisyys akselin keskipisteestä lokarin kaareen oli 330mm. Combin jouset olivat yhtäpaksua lankaa, mutta n. 20mm pidemmät, kierteiden lukumäärä oli sama, valmistaja on Lesjöfors.
Lyhensin jousia 1,5 kierrosta, jolloin vapaapituudeksi tuli 415mm. Katkaistuilla jousilla auto tippui aluksi 10mm, mutta nyt jouset on hakeneet paikkansa ja pudotus on 20mm.

Re: Jouset

Lähetetty: 25.11.2007 11:27
Kirjoittaja Midi^
Taidan tyytyä vaan iskareitten vaihtoon.

Paikallisessa fixus-liikkeessä KYBin Excel-G taakse 43€/kpl. Pitää vielä käyä motonetistä kyselemässä jos sais halvemmalla. Ilmeisesti kaasuiskarit on jäykemmät kuin nesteiskarit noin yleensä ottaen?

Re: Jouset

Lähetetty: 25.11.2007 23:59
Kirjoittaja urpo600
Motonetissä maksaa Kybin kaasut ladaan:
Eteen 26,57€ kpl
Taakse 28,57€ kpl
Ite ostin kaikki uudet pari viikkoa sitten.