Sivu 3/3
Re: Suolaa, suolaa...
Lähetetty: 8.2.2008 22:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo mut mietinkin että iso kuljetuksista voitaisiin lopettaa kokonaan, just niiq tossa mainittiin, että kannattavuuden takia kuskataan tavaraa ympäri maailmaa, kun se tulee halvemmaksi kuin työllistää paikallisesti, no jakoautojahan tarvitaan tietysti aina, mutta kevyt jakoauto esim. GAZ-53 olisi luontoystävällisempi ratkaisu kun tavaraa ympäri suomen puskevat raskaat tuplaturbo manit tai scaaaniat
Re: Suolaa, suolaa...
Lähetetty: 8.2.2008 22:55
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:no jakoautojahan tarvitaan tietysti aina, mutta kevyt jakoauto esim. GAZ-53 olisi luontoystävällisempi ratkaisu kun tavaraa ympäri suomen puskevat raskaat tuplaturbo manit tai scaaaniat
Meinaatko ihan tosissasi että tollanen laiska bensa-V8 on paljonkin ympäristöystävällisempi kuin joku nykyaikainen turbodiesel?
Sitäpaitsi raskaalta kalustolta edellytetään jonkinlaista luotettavuutta, eikä siihen kuvaan sovi mikään neukkulassa tai ryssissä tehty laite.
Re: Suolaa, suolaa...
Lähetetty: 8.2.2008 22:57
Kirjoittaja samarai
Mites olisi sitten tällainen GAZ-Sadko

:
http://www.gaz.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=58
tai GAZ-Valdai
http://www.gaz.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=38
Täyttävät ainakin kaikki Euro-normit. Andoria-turbodiesel

Re: Suolaa, suolaa...
Lähetetty: 9.2.2008 8:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
lyhyessä jakeluajossa menee kivasti tollanen perinteisempikin peli, mut ehkä noita uudempia GAZeja vois ottaa käyttöön. Mutta pääpointti oli siinä ettei romua kuljeteta turhaa ympäri Suomea. Hyvä esimerkki oli näillä nurkilla, kun jätteitä alettiin lajittelee. Ensin niitä haettiin ympäri maakuntaa kuorma-autolla toiseeen paikkaan josta ne lajittelun jälkeen taas vietiin 60 km:n päähän, se siitä lajittelun ympäristöhyöydystä. Sama jos täällä Janakkalassa pistä kirjeen Hämeenlinnaan (naapurikaupunki) niin posti auto kuskaa sen kirjeen ensin Helsinkiin leimattavaksi (ainakin niissä on aina Helsingin leima) ja sit tuo takaisin tänne ja ajaa tosta 30 km vielä ohi. Eli kirje menee yhteensä noin 200 km vaikka määränpäästä toiseen on noin 30 km. Vaikka ton 30 km veis GAZ-53:lla niin se olis ekologisempaa kuin kiikuttaa tuplaturbo-manilla 200 km.

Re: Suolaa, suolaa...
Lähetetty: 9.2.2008 8:19
Kirjoittaja Nonnis
Juttu on luisunut sille tasolle, että oikeestaan ihan turha enää mitään sanoa.
Hyvä juttu, että Jussi ja co. tuntee kuljetusalankin noin hyvin, paremmin kuin alalla työskentelevät.
Ilman muuta junalla ja GAZilla Suomen logistiikka hoituu.
Re: Suolaa, suolaa...
Lähetetty: 9.2.2008 8:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
hiekkalaatikolla pitää vähän luisuakin.... tässähän on enempi kyse kuljetustoiminnan kokonaisuudistuksesta joka liittyy myös ekologisiin ajatusmalleihin yhteiskunnan rakenteesta lisättynä ripauksella neuvostopropagandaa. nykyisessä mallissaanhan lienee kivempi tehdä töitä noilla maneilla, tosin kyllä nykyiset MAZ ja KamAZ mallit olisi ihan toimivia vaihtoehtoja, taitaa noi MAZit olla usein MANin tekniikallakin.
Re: Suolaa, suolaa...
Lähetetty: 9.2.2008 8:50
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä mä asiaa mietin, enkä pysty tajuamaan, miten huono kalusto tekisi ajosta ekologisempaa.
Sen sijaan kuljetusyritysten kansallistaminen ja keskittäminen yhteen isoon valtion kuljetusfirmaan olisi ekoteko, tyhjänä ja peräkanaa ajaminen pystyttäisiin minimoimaan.
Re: Suolaa, suolaa...
Lähetetty: 16.2.2008 21:26
Kirjoittaja Marko
jos jonkun pellen tajuu ei mahdu,miks suolaa laitetaa:ennen ei ollu tämmösii painoja,eikä kilometrejä,joten tämmöstä kohta 3milj.ajanutta rekkakuskii kiinnostaa joittenkii helmojen ruostuminen,ku kilo paskaa(pese autos useemmin).