110 sai tänään uuden otteen, ilman mitään moitteita, hyvillä arvoilla ja vikakoodeitta 278tkm. ajettuna! - joten repikää siitä.
Huomasin, että pakokaasutestissä oli lukemat vain kierroksilta >2000, miksei ollut tyhjäkäyntilukemia - jäiköhän vain lapusta jostain syystä pois. Viime vuonna oli kyllä molemmat lukemat.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tänään combi sai uuden otteen, ensimmäisellä yrityksellä ilman vikoja ja puutteita. Tosin jarrut olin laittanut kuntoon ennen konttorille viemistä. Pelkkää raitista ilmaa tulee pakoputkesta: CO 0, HC 4/ CO 0,01 HC 1 2000rpm Katsastus suoritettiin tarkkuudestaan tunnetulla Ikaalisten konttorilla.
samarai kirjoitti:110 sai tänään uuden otteen, ilman mitään moitteita, hyvillä arvoilla ja vikakoodeitta 278tkm. ajettuna! - joten repikää siitä.
Huomasin, että pakokaasutestissä oli lukemat vain kierroksilta >2000, miksei ollut tyhjäkäyntilukemia - jäiköhän vain lapusta jostain syystä pois. Viime vuonna oli kyllä molemmat lukemat.
onneks olkoon!! mun 110 läpäisi myöskin katsastuksen moitteettomasti,joskin aavistuksen verran pienemmillä kilsoilla kun sulla!!
samarai kirjoitti:110 sai tänään uuden otteen, ilman mitään moitteita, hyvillä arvoilla ja vikakoodeitta 278tkm. ajettuna! - joten repikää siitä.
Huomasin, että pakokaasutestissä oli lukemat vain kierroksilta >2000, miksei ollut tyhjäkäyntilukemia - jäiköhän vain lapusta jostain syystä pois. Viime vuonna oli kyllä molemmat lukemat.
Jaa se sitten varmaan muuttunut tänä vuonna, että tyhjäkäynnillä ei enää mitata obd-autoista? Hieman ihmettelin juuri sen takia, että viime kerralla kun Samarasta oli venttiili palanut, niin kierroksilla oli hpp-lukema vain jotain 20-30 mutta tyhjäkäynnillä lähes 2000.
Toi obd-mittauksen hintakin on noussut parissa kolmessa vuodessa A-katsastuksessa 5:stä eurosta 16:een euroon! Lisäksi on vielä maksettava erikseen pakokaasumittaus 19 euroa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
1500s streetkiller sai tänää uuden otteen. Eihän se vaatinut muuta kuin takapäähän kaikki uudet putket ja paineensäätimen + retaleet.
Taas kelpaa päristellä
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Eilen perjantaina tarjottiin puolestaan Samaraa katsastukseen. Ei tullut uutta otetta, mutta tuli LEIMA - A-katsastuksen tietojärjestelmä oli nurin ja uusi ote tulee kuulemma vasta postissa.
Kaikki oli pääpiirteissään kunnossa, mutta ilman korjauskehotuksiakaan ei kuitenkaan selvitty. Kehotus tuli luistavasta kytkimestä ja kuskinpuolen selkänojan kääntömekanismin toimimattomuudesta (vika ollut yli 10vuotta -saamattomuuden takia). Kytkimen luisto on vielä siinä ja siinä, mutta yhtään säätövaraakaan ei enää ole vaijerissa, joten levyn vaihtotyö on kyllä edessä, kun saa vaan tarpeeksi kerättyä inspiraatiota siihen.
Samara pukilla:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Viime tiistaina 27.10. käytin nappiksen katsastuskonttorilla, ja uusi ote tuli kuin tulikin. Huomautuksia tuli rekkarikilven palamattomasta valosta (tarkistin polttimot edellisenä iltana, ehjät olivat, ei tule jännitettä, katsoin yleismittarilla), palaneesta parkkivalosta ja toimimattomasta pissapojasta. Siis pikku sähköremppaa tiedossa.
Ladan kanssa kävin katsastuskonttorilla tänään, uusi ote tuli, saa ajella liki 1 1/2 vuotta. Lokasuojan vilkun lasien väri haalistunut, katsastaja neuvoi ostamaan oranssiset polttimot.
Kaasuttimen säädöt oli päin näreikköä, katsastusmies sääti päästöt kohdilleen, hienoa palvelua...
Arveli kaasuttajan "kuluneen", vaikea löytää päästörajoihin käypiä säätöjä.
Nuori kaveri Jarno P, luulen että hänellekin jäi hyvä mieli tuosta katsastustapahtumasta
Päätin eilen että vienpä mattavalkoisen kostajan katsastusmiehen syyniin. Noh, ei se ihan nappiin mennyt, tuloksena ajokielto liian isoista (8,0) häkäpäästöistä Nooh, onneksi ei tullut muuta jälkinäytön aihetta joten hyväksyntä hoituu pelkällä päästölapulla. Vaihdoin jo "orkkis"tulpat vähän tuoreempiin ja pyörittelen seosta vähän laihemmalle.. Onneksi antoivat tämän päivän viel aikaa ajella korjaamolle ettei siirtotarroilla tarvitse hakea päästölappua.
Volvo sai uuden otteen tänä aamuna, pari paikkaa piti hitsata ja muutama jarruletku uusia ja nyt voi jatkaa ajonautintoa seuravalle vuosikymmenelle asti.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Käytinpä huvikseni Mersua eilen konttorilla..Uusi ote tuli loistavin arvosanoin..vaikka mittarissa yli 300 000 km Kyseessä siis vm-92 bensa Mersu......