niin ja niistä automaatti maskeista, onhan ne varmaan kivoja, ja heftaamisessa vallankin ihan peli, mutta oikeasti kunnollisia et parilla kympillä saa, kyllä se tummuus pitää säädettävissä olla, toiset on sokeempia kun toiset. kempin automatiikka tais olla jotain 250e ja sillä nyt jo jotain tekee.
mutta se bilteman laitekkin toimii varmasti paremmin heftauksissa kun perinteinen silmätkii ja tuurilla tyyli pisemmän päälle tulla tyylillä saa silmäluomet ja posket palamaan ja se ei ole kovin kivaa.
pisemmissä saumoissa sitten toi perinteinen maski hakkaa halvat automaatiot.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
tuollaisen bongasin tuolta maatsturipalstalta...
sen sen enempää kantaa ottamatta co2/seos.
aika pieniä pulloja vaan, menisi tosin satunnaisessa pienessä käytössä = ei minua varten...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
START kirjoitti:http://www.oldtoyotaclub.com/cpg1412/di ... m=45&pos=6
siinä se on. kempin 250A voimavirta miggi(tai siis maggi, ja huomaa portaaton jännite ja langan syötön säätö ) ja seoskaasu (argon 75% hiilitioksidi 25% käy myös rosteri langalle) omistus pullo, kone on ollu jostain heinäkuun lopusta ja pullossa oli vielä tänään painetta n50-60 bar. on sitä ihmeesti kulunut
Asiallinen hitsauslaite näkyy olevan. Huomioni kiintyi tuohon seoskaasupullon väritykseen, joka on ilmeisesti vuosien saatossa muuttunut niin, että vihreä väri on enää tuossa yläosassa? Silloin -85 kun itse ostin Mison-pullon (tuli niihin aikoihin markkinoille) niin ainakin Mison -pullot olivat kauttaaltaan vihreitä. Agalla myös sanottiin, ettei niitä saanut täyttää kuin kemisti.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
samarai kirjoitti:Huomioni kiintyi tuohon seoskaasupullon väritykseen, joka on ilmeisesti vuosien saatossa muuttunut niin, että vihreä väri on enää tuossa yläosassa? Silloin -85 kun itse ostin Mison-pullon (tuli niihin aikoihin markkinoille) niin ainakin Mison -pullot olivat kauttaaltaan vihreitä. Agalla myös sanottiin, ettei niitä saanut täyttää kuin kemisti.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
tuollaisen bongasin tuolta maatsturipalstalta...
sen sen enempää kantaa ottamatta co2/seos.
aika pieniä pulloja vaan, menisi tosin satunnaisessa pienessä käytössä = ei minua varten...
Tuo taitaa olla vanhasta sammuttimesta tehty. Niitä nuo sammutinhuollot myy kovasti.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Woikoskelta tätä tiedustelin ja SK-18 tai SK-25 pulloja on myynnissä Pirkkalassa. 20 litraisista SK-18 ja SK-25 tuotteista on joku "kampanja" hintaan 370 euroa. CO2 pullo sitten maksaa 320 euroa. Nämäkin siis täysiä ja katsastettuja. Ei tosiaan isoa eroa ole tuohon tarjoukseen mitä löysin toisaalta. Mittarit sitten maksaa jonkun noin 50 euroa Woikoskella.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
ja suosittelen ostamaan sen kunnolisen mittarin , nimimerkillä unohdin hanan auki ja bilteman paineensäädin laski valskaavasta mittaristaan (testasin uudella pullolla ja saippuavedellä = painemittari valskasi) pullon tyhjäksi päivässä siinä meni moninkerroin sen säätimen antama säästö....
myös pullon ja säätimen välinen tiiviste kannattaa vaihtaa jokakerta kun säädin on irti maksaa aga liikkeessä n.20c , nimimerkillä unohdin hanan auki ja viallinen tiiviste laski pullon tyhjäksi päivässä siinäkin meni tuo 0.2€ säästö hieman vikaan.
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
START kirjoitti:http://www.oldtoyotaclub.com/cpg1412/di ... m=45&pos=6
siinä se on. kempin 250A voimavirta miggi(tai siis maggi, ja huomaa portaaton jännite ja langan syötön säätö ) ja seoskaasu (argon 75% hiilitioksidi 25% käy myös rosteri langalle) omistus pullo, kone on ollu jostain heinäkuun lopusta ja pullossa oli vielä tänään painetta n50-60 bar. on sitä ihmeesti kulunut
Asiallinen hitsauslaite näkyy olevan. Huomioni kiintyi tuohon seoskaasupullon väritykseen, joka on ilmeisesti vuosien saatossa muuttunut niin, että vihreä väri on enää tuossa yläosassa? Silloin -85 kun itse ostin Mison-pullon (tuli niihin aikoihin markkinoille) niin ainakin Mison -pullot olivat kauttaaltaan vihreitä. Agalla myös sanottiin, ettei niitä saanut täyttää kuin kemisti.
vihreä on puhtaan argonin väri, yleensä tiggissä, ja jos hitsataan alumiiniä migillä, jos on osa hiilitioksiitia niin on osa harmaata, puhas hiilari pullohan pitäs olla harmaa väriltään (siis kaulus) ja lieriö osan väri tarkottaa onko teollisuuteen, lääkejuttuihin (sairaalan pullot) teollisuus pullohan on harmaa
jossain taulukossa muuten oli ettei corgon25 käy muka rosterille, vaikka sillä yhdessäkin firmassa luokka saumoja hitsataan, ja paljon.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Yläosassa Agalla kahta vihreää - tummanvihreä tarkoittaa argonia ja kirkkaanvihreä muita "inerttejä kaasuja/seoksia".
Woikosken pulloissa taas harmaa yleisväri "7024" kattaa kaikki muut paitsi lääkinnälliset kaasut.
Pullojen yläosassa oleva "väritys" kertoo mitä kaasua niissä on. Esim. Argonissa yläosa on kokonaan vihreä. http://www.woikoski.fi/link.asp?do=save ... ea06796adc
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
valmistajilla on eroja, pääpiirteet kuitenkin samoja. ne on standardilla määrätty joten ei mitään isoja poikeemia.
joissakin seoskaasupulloissa (ainakin woikoski) on vihreä ihan ylhäällä, joissakin niin kuin tuossa on vhreä kauluksen alaosassa ja harmaa ylhäällä, eipä sillä niin väliä kyllä ne noissa etiketeissä lukee
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Niin onhan minullakin vielä se täysvihreä Aga mison-pullo, mutta jos veisin sen katsastukseen niin maalaisivat varmasti sen uudelleen noihin uusiin "standardiväreihin". Tuo oma CO2 pullo oli myös vuoteen -06 asti kokonaan vaalean harmaa, mutta Woikoskella katsastuksen yhteydessä maalasivat sen tummanharmaaksi ja vain sen yläosan vaaleanharmaaksi kuten kuvastakin näkyy.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lainapullolla ja mittareilla kokeilin hitsauslaitetta (siis ostin sian säkissä kun migin hommasin kokeilematta). Kaasuna oli AGA:n MISON seoskaasu. Alkuun prätki ja räki, mutta sitten alkoi tulla omalle silmälle kohtuullista "matoa" ja ääni muuttui voimakkaaksi suhinaksi, kun pienensi langansyöttöä. Koneen säätö on vielä aivan hepreaa, mutta kun paksuun plootuun kokeili konetta, niin ei ainakaan reikää polttanut, vaikka jännite oli jo 4-asennossa (max on 5). Kuvia "madoista" ei kuitenkaan kehtaa laittaa esille.
Omia mittareita lähemmin tarkasteltuani, niin olihan siinä kaksi mittaria sittenkin ja toisessa oli maksimi 315. Mittareissa lukee merkkinä Wika. Jengasta en sitten osaa sanoa...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Silloin säädöt on oikein kun ääni on sellaista tasaista ritinää,kuin paperia repisi.Kannataa hommata vaikka joku opus,missä hitsaamisesta ja laitteiden säädöistä on juttua.Säätöjen lisäksi on myös merkitystä miten ja missä asennossa hitsaat.Alfamerillä on yksi suomenkielinen teos,siinä opetetaaan vähän enempi "katsastuskorjaus"tyylisiin juttuihin.Mutta on kansantajuisesti kirjoitettu ja sillä pääsee hyvään alkuun.Sitten kun perusteet on jotakuinkin selvillä,on hyvä alkaa harjoitella.Kukaanhan ei ole seppä syntyessään,pikkuhiljaa alkaa jälki sitten parantua...ja ainahan on rälläkkä
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että hitsaamaan oppii hitsaamalla - samoin kuin muuraamaan oppii vain muuraamalla. Perusteista tietysti on hyvä olla jotain hajua - esim. muuraamisessa se on: ensin laasti ja sitten tiili - eikä laastia saa syödä
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Warreossi kirjoitti:Silloin säädöt on oikein kun ääni on sellaista tasaista ritinää,kuin paperia repisi.Kannataa hommata vaikka joku opus,missä hitsaamisesta ja laitteiden säädöistä on juttua.Säätöjen lisäksi on myös merkitystä miten ja missä asennossa hitsaat.Alfamerillä on yksi suomenkielinen teos,siinä opetetaaan vähän enempi "katsastuskorjaus"tyylisiin juttuihin.Mutta on kansantajuisesti kirjoitettu ja sillä pääsee hyvään alkuun.Sitten kun perusteet on jotakuinkin selvillä,on hyvä alkaa harjoitella.Kukaanhan ei ole seppä syntyessään,pikkuhiljaa alkaa jälki sitten parantua...ja ainahan on rälläkkä
mites sitten kun vedetään kuumakaarella? siinä onkin jo sitten ihan eri ääni.
mutta autopelleissähän se pitkälti menee noin. ja kieltämättä äänestä sen kuulee koska on säädöt kohillaan (olettaen että jännite on sopiva)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti