weeber dgav ja suuttimien puljaus
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
tietääkö kukaan käykö DGV:stä suuttimet tommoseen: Weber 32/32 DIR vai onko ihan eri? ja onkos tuo jo sitten auttamatta pieni 1500myllyyn?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Hyvin 32/32 DGR ainakin veti 1700 konettakin. Jotain menetetään yläkierroksilta, ei muuta. Onko se sitten tärkeää, sitä en tiedä.
Kaipa nuo suuttimet käy ristiin, näin uskoisin. Helppohan se on tarkistaa.
Kaipa nuo suuttimet käy ristiin, näin uskoisin. Helppohan se on tarkistaa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
niin mutta ei viitti ostaa tommosta jos siihen ei käy samat suuttimet.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Itelläkin on tuo DGAV 32/36 ollu jäärataautossa kiinni mutta ei oikeen tykkää toimia, tyhjää käy välillä mutta jos painaa vähänkään liian nopasti kaasua niin..mooo ja ei nouse kierrokset. Pikku hiljaa kun kiusaa ja kisuttelee niin saa kiertään, mutta pirun vaikee ajella kun täytyy kytkimen kanssa säädellä vauhtia. Täytyy avata se ja kattoo vähä noita suuttimia kohdilleen. Jos vaikka pääsis tänä talvena sillä jäälle asti.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
katot suuttimet ja puhistat sen kaasarin.
mun suuttimien kanssa joutuu vielä pelaan kun tuntus vievän hivenen reippaasti ainetta. pikkasen yli 100km ja puol tankkia, kohtuureipasta ajoa, tuntus vähän kohtuuttomalta.
ja ihan pintakaasulla ajettaessa nykii, johtuuko se sitten suuttimista vai 290asteen nokasta ja 4kg vauhtiksesta
mun suuttimien kanssa joutuu vielä pelaan kun tuntus vievän hivenen reippaasti ainetta. pikkasen yli 100km ja puol tankkia, kohtuureipasta ajoa, tuntus vähän kohtuuttomalta.
ja ihan pintakaasulla ajettaessa nykii, johtuuko se sitten suuttimista vai 290asteen nokasta ja 4kg vauhtiksesta

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Nyt kun on laajakaistan kanssa tullu ajeltua yli 100 km ja voinut sen avulla huomata merkittäviä asioita, niin olen nyt päätynyt seuraavaan settiin joka tuntuu persdynolla hyvältä sekä on myös laajakaistan mieleen.
Seosputket F50/F6
pääsuuttimet 150/150
ilmat 170/180
tyhjäkäynnit 50/80
apukurkut 3.5/4.5
Pintakaasulla pyörii sopivan laihalla 15-16, kevyt kiihdytys 13.x ja reippaampi kiihdytys molemmilla kurkuilla vetää nopsaan parhaan tehon alueelle 12-13. Ja silti vetää vielä rahtusen rikkaalle likempänä kuutta tonnia, AFR pyörii siinä 11 - 11,5 joten seuraavaksi pudottanen kakkosen päätä hieman pienemmäksi ja/tai rukkaan 190 ilman kakkoselle.
Ennen oli 150/150 eikä näillä meinannut jaksaa enää kiertää kolmosella yli viidentonnin, yllättäen sikarikas seos ei pala kunnolla ja kone jää huutamaan samoille kierroksille, nyt vetää kepeästi 6000 myös kolmosella...
AFR huitoi vanhoilla suuttimilla 10.xx lukemia jo 4500 jälkeen joten ei kumma kun ei meinaa kiekaista..
Näistä ei toki kannata vetää mitään johtopäätöksiä koska sulla oli F66 putket molemmilla kurkuilla eikä näistä ole mulla mitään kokemusta.
Mut siihen pitäs pyrkiä että ykköskurkun puolella kaasun vaste on terävä ja jaksaa liikkua kepeästi ilman älytöntä polkemista. Jos vähänkään tuntuu tahmealta niin eikun ykköselle rahtusen pienempää päätä ja/tai hieman isompaa lisäilmaa.
Kakkosen kun poljet selälleen niin webrun täytyy karjaista kunnolla, jos vaan tuntuu ettei vauhti kiihdy niin rahtusen isompaa lisäilmaa kiiinni ja/tai pienempää pääsuutinta.
Tarkistas START vielä kuitenkin kohon korkeus ja ennenkaikkea kohon maks. liike ilman tiivistettä, messinkikoholle kohon korkeus 41 mm ja isku 10 mm joten toinen lukema 51 mm. Melko kriittisiä siitä että nuo on kunnossa.
Millä kierrosalueella nykimistä esiintyy? Alle vai yli 2500 vai molempia? Kierrosten tietäminen on tarkkaa että voi edes arvata missä piirissä vetää laihalle...
Seosputket F50/F6
pääsuuttimet 150/150
ilmat 170/180
tyhjäkäynnit 50/80
apukurkut 3.5/4.5
Pintakaasulla pyörii sopivan laihalla 15-16, kevyt kiihdytys 13.x ja reippaampi kiihdytys molemmilla kurkuilla vetää nopsaan parhaan tehon alueelle 12-13. Ja silti vetää vielä rahtusen rikkaalle likempänä kuutta tonnia, AFR pyörii siinä 11 - 11,5 joten seuraavaksi pudottanen kakkosen päätä hieman pienemmäksi ja/tai rukkaan 190 ilman kakkoselle.
Ennen oli 150/150 eikä näillä meinannut jaksaa enää kiertää kolmosella yli viidentonnin, yllättäen sikarikas seos ei pala kunnolla ja kone jää huutamaan samoille kierroksille, nyt vetää kepeästi 6000 myös kolmosella...
AFR huitoi vanhoilla suuttimilla 10.xx lukemia jo 4500 jälkeen joten ei kumma kun ei meinaa kiekaista..
Näistä ei toki kannata vetää mitään johtopäätöksiä koska sulla oli F66 putket molemmilla kurkuilla eikä näistä ole mulla mitään kokemusta.
Mut siihen pitäs pyrkiä että ykköskurkun puolella kaasun vaste on terävä ja jaksaa liikkua kepeästi ilman älytöntä polkemista. Jos vähänkään tuntuu tahmealta niin eikun ykköselle rahtusen pienempää päätä ja/tai hieman isompaa lisäilmaa.
Kakkosen kun poljet selälleen niin webrun täytyy karjaista kunnolla, jos vaan tuntuu ettei vauhti kiihdy niin rahtusen isompaa lisäilmaa kiiinni ja/tai pienempää pääsuutinta.
Tarkistas START vielä kuitenkin kohon korkeus ja ennenkaikkea kohon maks. liike ilman tiivistettä, messinkikoholle kohon korkeus 41 mm ja isku 10 mm joten toinen lukema 51 mm. Melko kriittisiä siitä että nuo on kunnossa.
Millä kierrosalueella nykimistä esiintyy? Alle vai yli 2500 vai molempia? Kierrosten tietäminen on tarkkaa että voi edes arvata missä piirissä vetää laihalle...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Kommentoin START:in puolesta kun ei sillä ole vielä korttia ja minä olen ajellut kaikki koeajot, ei ole kierrosmittaria vielä paikoillaan mutta jossain n.2000rpm ja sen alle nykii reilusti.
Eniten ilmenee kun yrittää ajaa kolmosella ihan pintakaasulla kylällä, nykii niin pahasti että on pakko kepittää pienemmälle ja ajaa isommilla kierroksilla.
Eniten ilmenee kun yrittää ajaa kolmosella ihan pintakaasulla kylällä, nykii niin pahasti että on pakko kepittää pienemmälle ja ajaa isommilla kierroksilla.
21013 2300tic
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Joo ensin tosiaan se bensapinta tarkistukseen ja sen jälkeen lähtisin koittaan 55 tyhjäkäyntisuutinta ykköselle, tahtoo jäädä rahtusen alimittaiseksi minunkin vakio maamoottorissa 
Kattokaas muuten myös monta kierrosta seosruuvi on pohjasta auki, jos on yli 2 kiekkaa niin tyhjäkäyntisuutin on alamittainen.

Kattokaas muuten myös monta kierrosta seosruuvi on pohjasta auki, jos on yli 2 kiekkaa niin tyhjäkäyntisuutin on alamittainen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
veikkaisin että on ylu kaks kiekkaa seos ruuvi. ei satu oleen semmosta suutinta hyllyssä, täytyy vissiin tilailla. tossa tais muuten olla muovinen koho
tarkistan kun jaksan. ja sen kohon korkeudenkin vois yrittää tarkastaa, jos vaikka sattus osaamaan
mites tohon bensan kulutukseen, vaikuttaako siihen eniten pää suutin? eli ropaanko pienempää että sais edes vähän inhimillisemmäksi, vai onkohan ne nyt jo liian pienet? ja tietysti sais enemmän tolkkua siihen, kun sais vähän tavallisen rauhallistakin ajoa alle
kiekkamittarikin pitäs melkeen ostaa..


mites tohon bensan kulutukseen, vaikuttaako siihen eniten pää suutin? eli ropaanko pienempää että sais edes vähän inhimillisemmäksi, vai onkohan ne nyt jo liian pienet? ja tietysti sais enemmän tolkkua siihen, kun sais vähän tavallisen rauhallistakin ajoa alle
kiekkamittarikin pitäs melkeen ostaa..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Muoviselle koholle säätöarvot on 35/51 mm. Muista mitata kaasarin kansi pystyssä pöydällä, ilman tiivistettä.
Bensankulutukseen vaikuttaa niin moni tekijä kuin pelkkä kaasarikin. Missään tapauksessa suuttimet ei ole ainakaan liian pieniä, pikemminkin päinvastoin. Ja säätö aloitetaan aina rikas -> laihempaan. Ykkösellä voi olla huoletta pienempääkin suutinta, kuormitus ei ykköskurkulla koskaan nouse kovin kummoiseksi.
Kulutuksesta vois kans koittaa saada jotain tarkempaakin dataa kuin mittareiden perusteella noin-suurinpiirtein arviointi..
Tänään koitettiin tiimiläisen ladaan kakkoselle 150/200 ja vielä vetää paksulle, ei auta kuin pääsuutinta pienentää ja tuoda ilmaa alas rahtusen.
Bensankulutukseen vaikuttaa niin moni tekijä kuin pelkkä kaasarikin. Missään tapauksessa suuttimet ei ole ainakaan liian pieniä, pikemminkin päinvastoin. Ja säätö aloitetaan aina rikas -> laihempaan. Ykkösellä voi olla huoletta pienempääkin suutinta, kuormitus ei ykköskurkulla koskaan nouse kovin kummoiseksi.
Kulutuksesta vois kans koittaa saada jotain tarkempaakin dataa kuin mittareiden perusteella noin-suurinpiirtein arviointi..
Tänään koitettiin tiimiläisen ladaan kakkoselle 150/200 ja vielä vetää paksulle, ei auta kuin pääsuutinta pienentää ja tuoda ilmaa alas rahtusen.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Tuon oman DGAV:n aukasin tänään ja sieltä löyty seuraavaa:
Putket F66/F66
Ilmat 125/170
Pääsuuttimet 125/140
Tyhjäkäynti 45/50
Apukurkut 3.5/4.5
Seosputke kun otin irti niin sieltä paljastu epämääräistä likaa. Kaasari on ollut vähän huonolla säilytyksellä edellisen omistajan jäljiltä. Oli säilytetty muovipussissa joka oli puolillaan vettä ja tämän takia sitä on tarvinnu putsailla aikas rankasti.
Putket F66/F66
Ilmat 125/170
Pääsuuttimet 125/140
Tyhjäkäynti 45/50
Apukurkut 3.5/4.5
Seosputke kun otin irti niin sieltä paljastu epämääräistä likaa. Kaasari on ollut vähän huonolla säilytyksellä edellisen omistajan jäljiltä. Oli säilytetty muovipussissa joka oli puolillaan vettä ja tämän takia sitä on tarvinnu putsailla aikas rankasti.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
ei kun aattelin jokari noista sun suuttimista, kun on isommat päät ja ilmat kun mulla, niin ei kai mulla pitäisi kauheesti ainakaan pienemmät suuttimet olla? vetoja on ylhäällä kuitenkin tuossa myllyssä jo vähän enemmän kun jossain vakio ruiskuvehkeessä, vaikkei sitä voi mihinkään kisavehkeeseen tai muuten oikeesti nopeaan verrata.
ei sillä että tietäisin mikä mylly siellä jokarin ladan pellin alla oikeasti murisee
oisko tuonne kakkosen ilmoihin hyvä kahtella jopa ihan reilusti isompaa? ja ykkösellekkin varmaan vara vielä hivenen isontaa (155?)
melkeen vois pistää tiluuseen sen 55 tyhjäkäynnin, ehkäpä vielä toisen 60. ja sitten jos edes yksi 155 ilma ja tarvii vielä kahtoa mitä hyllystä uupuu niin on ainakin mistä valita, ilmoja löytyy ainakin joitain hajakokoja, 160, 170 ja ettei olis vieläkin isompaa ollut ja päitäkin on hieman isompia ja sitten jotain vähän pienempääkin
niin ja unohtui vielä kysyä että missä kohtaa tuolla kakkos kurkun tyhjäkäynnillä on oikeesti merkitystä?
no niin, kai sitä arvailujen sijasta pitäs ihan oikeesti välillä tehäkkin jotain, ettei olisi aina vain melua tyhjästä ja puhetta ilman tekoja
ei sillä että tietäisin mikä mylly siellä jokarin ladan pellin alla oikeasti murisee

oisko tuonne kakkosen ilmoihin hyvä kahtella jopa ihan reilusti isompaa? ja ykkösellekkin varmaan vara vielä hivenen isontaa (155?)
melkeen vois pistää tiluuseen sen 55 tyhjäkäynnin, ehkäpä vielä toisen 60. ja sitten jos edes yksi 155 ilma ja tarvii vielä kahtoa mitä hyllystä uupuu niin on ainakin mistä valita, ilmoja löytyy ainakin joitain hajakokoja, 160, 170 ja ettei olis vieläkin isompaa ollut ja päitäkin on hieman isompia ja sitten jotain vähän pienempääkin
niin ja unohtui vielä kysyä että missä kohtaa tuolla kakkos kurkun tyhjäkäynnillä on oikeesti merkitystä?
no niin, kai sitä arvailujen sijasta pitäs ihan oikeesti välillä tehäkkin jotain, ettei olisi aina vain melua tyhjästä ja puhetta ilman tekoja

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Edelleenkin meillä on täysin eri seosputket ja siksi suuttimien vertailu on kohtuu turhaa, koska seosputket muodostavat seoksen reikien määrän/sijoituksen perusteella tietyille kierrosalueille.START kirjoitti:ei kun aattelin jokari noista sun suuttimista, kun on isommat päät ja ilmat kun mulla, niin ei kai mulla pitäisi kauheesti ainakaan pienemmät suuttimet olla? vetoja on ylhäällä kuitenkin tuossa myllyssä jo vähän enemmän kun jossain vakio ruiskuvehkeessä, vaikkei sitä voi mihinkään kisavehkeeseen tai muuten oikeesti nopeaan verrata.
ei sillä että tietäisin mikä mylly siellä jokarin ladan pellin alla oikeasti murisee![]()
oisko tuonne kakkosen ilmoihin hyvä kahtella jopa ihan reilusti isompaa? ja ykkösellekkin varmaan vara vielä hivenen isontaa (155?)
melkeen vois pistää tiluuseen sen 55 tyhjäkäynnin, ehkäpä vielä toisen 60. ja sitten jos edes yksi 155 ilma ja tarvii vielä kahtoa mitä hyllystä uupuu niin on ainakin mistä valita, ilmoja löytyy ainakin joitain hajakokoja, 160, 170 ja ettei olis vieläkin isompaa ollut ja päitäkin on hieman isompia ja sitten jotain vähän pienempääkin
niin ja unohtui vielä kysyä että missä kohtaa tuolla kakkos kurkun tyhjäkäynnillä on oikeesti merkitystä?
no niin, kai sitä arvailujen sijasta pitäs ihan oikeesti välillä tehäkkin jotain, ettei olisi aina vain melua tyhjästä ja puhetta ilman tekoja
Todella hintsusti olen myöskin löytänyt juttua noista F66 putkista ja kun ei ole kokemusta niistä. Kuitenkin tuo F50/F6-setti on hyvin yleisesti käytetty paketti ihan virivehkeissäkin.
Ihan vakiomylly mulla on, kuten voit havaita omassa topikissani olleesta dynolapusta...

Kakkoskurkun tyhjäkäyntisuuttimen kautta tulee bensaa vain sen lyhyen hetken aikaa kun kakkosen läppä alkaa aukemaan. Se paikkaa äkillistä seoksen laihentumista samaan tapaan kuin ykköskurkun normi kiihdytyspumppu.
Sinne saa laittaa reilun isoa suutinta (70 ->) jos tuntuu yhtään nykäisyä siinä vaiheessa kun polkaiset kakkosen selälleen.
Itse suurensin omastani 50 -> 80 ja tämä todella kannatti, viiskymppisellä tuli kunnon laiha piikki mittariin ja tuntui raivostuttava nykäisy, nyt veto jatkuu vain kovempana ihan portaattomasti eli juuri sitä mitä olinkin hakemassa. Lambda ei myöskään noteeraa juuri mitään seoksen laihentumista..
Tänään taas ajelin lampaatan kanssa ja nyt on todella mieleinen setuppi ikinä:
F50/F6
1. 145/170
2. 150/190
50/80
Nyt pysyy seokset täyskaasulla nätisti siinä 12-12,5 aina 6000 saakka ja parhaan tehon alueelle siirrytään lähes heti kun kakkosen polkaisee auki 3000 jälkeen.
Ykkösellä kiihtyy ja vääntää hyvin ja tasakaasulla seokset huitelee nopeudesta riippuen sopivan laihalla, siinä 15-16 välillä.
Olen kyllä todella tyytyväinen, alkaa jo olemaan alkeellisimpien ruiskujen tasolla weeperin toiminta kaikinpuolin

Tälläisiin muutoksiin en olisi kyllä ikinä uskaltanut ruveta ilman laajakaistaa, kun tuo tavan kaksikurkkuinen ei noteeraa suutinmuutoksia läheskään samalla tavalla kuin esim. tuplat. Ei todellakaan tiedä välillä laihentaisiko vai pitäisikö saada rikkaammalle. Tarkkaa hommaa

Harmi kun asuisi lähempänä niin olis mukava auttaa enemmän...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Tätä on omaa ens kesän projektia varten todella mielenkiintoista lukea... Numeerinen datahan on tietysti turhaa, mutta jotain apua kuitenkin on. Mulla kun edelleen on se DGMS. Keep up going good work!
EDIT: Odottelen muuten Jokari sitten kulutusmittaustakin. Mielenkiintoista nähä, että mitä vaikuttaa.
EDIT: Odottelen muuten Jokari sitten kulutusmittaustakin. Mielenkiintoista nähä, että mitä vaikuttaa.

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
THI-900 kirjoitti:Tätä on omaa ens kesän projektia varten todella mielenkiintoista lukea... Numeerinen datahan on tietysti turhaa, mutta jotain apua kuitenkin on. Mulla kun edelleen on se DGMS. Keep up going good work!
EDIT: Odottelen muuten Jokari sitten kulutusmittaustakin. Mielenkiintoista nähä, että mitä vaikuttaa.
Ja tuon karburaattorin kanssa ei päde oikein tavallisen progressiivisen kaasarin opit, vaatii tietyissä tapauksissa melko erikoiset suuttimet toimiakseen hyvin. Usein hyvin isot tyhjäkäynnit molemmille puolelle = 60+, isohkot pääsuuttimet ja vielä isommat ilmat joilla estetään seoksen järjetön rikastuminen pienemmissä koneissa. Usein käytetyt seosputket on F50 eikä usein mukana seuraavat F66..
Netistä löytyy kivasti juttua kyseistä kaasarista ja sen säätämisestä.
Toivottavasti vaan noissa uustuotanto-DGxS:ssä kestää ne läppien väliset rattaat, pari tapausta nähnyt että hampaat on kuluneet melko nopeasti loppuun.
Made in Spain valitettavasti

Kulutuslukemia tulossa pian ja varmasti

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™