Marko kirjoitti:Miten niin ajaton auto on turvaton,sikskö,et siin ei oo ajonvakautus järjestelmää,turvatyynyy ja muuta rojuu?
Olisko mitään tekemistä 31 vuotta vanhan korimallin "hieman" puutteellisilla törmäysominaisuuksilla? Nämä nyt ei ole sen häävimpiä takavedossa tai saranassakaan.
Eihän suurlujuuskori tee vielä autosta turvallista yksinään, mutta turha ruveta väittämään että vuoden 2009 Niva olisi turvallisuudeltaan edes verrattavissa nykypäivän tuotteisiin.
Se pitääkö ajonvakautusjärjstelmiä, turvatyynyjä yms. "rojua" tarpeellisena on toki makuasia ja jokaisen päätettävissä, mut turha ruveta mussuttamaan siitä jos joku niitä autostaan haluaa löytyvän.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tuntuu vaa tänä päivänä olevan mones asias nii,et ajotaitoo ei ajatella paljon ja luotetaa pelastavii lisävarusteisii,et semmosta mussuttamista tällä kertaa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Tosiaan tuntuu koeajajien mukaan että autolla ei tee mitään jos ei ole ajonvakautus järjestelmää ja kaikkia muita herkkuja. Korvataanko näillä järjestelmillä kuskin ajotaidon/älyn puuteita ja sallitaan näin kovempi tilanne nopeus? Sitten ollaankin metsässä jos niitä ei ole ja ei voi kun puolustella "luulin että tässä on kun tuossakin on..."
Kumpi sitä autoa ohjaa auto vai kuljettaja?
juu tänä päivänä on trendi että mitä enemmän on näitä kolminumeroisia lyhenteitä niin sitä parempi auto/kuski. tästä on kyllä ollu aiemminkin että huono kuski kaipaa näitä lyhenteitä ja rattimies hitsi niihin ku eivät anna autoa ajaa.itse en tykkää edes abs jarruista kun lyövät jo polven paskaksi jos tulee tiukempi tilanne.mutta onneksi ei omissa autoissa sellaisia ole eikä toivottavasti tule. autoina on 1200L(1600)lada v.87, 500se mese v.83 ja 50%bmw E30 316i v.91. se vaan on valtiolle enemmän vero rahoja kun ihmiset autoja ruttaa ja niitä korjauttaa, laitetaan raha kiertoon
Nivalla ei kolaria haluaisi ajaa turvatyynyn puuttumisen ja vanhentuneen korirakenteen takia. Tärkeistä turvavarusteista puuttuu ABS:t ja tietysti ajonvakautus, joka on tällä hetkellä tehokkain turvavaruste turvavöiden jälkeen.
http://www.chooseesc.eu/ sivuilla olevat videot näyttää mitä eroa on jos autossa on ESC/ESP/VSC päällä tai pois, edes rallimestari Sebastian Loeb ei pysty estämään luisua. Siinä ei ole eroa onko ratin takana rallimestari tai juuri kortin saanut jos tielle tulee yllättävä este, joka on väistettävä silmänräpäyksessä. Jos ajonvakautus puuttuu, auto lähtee käsistä.
samarai kirjoitti:Vuoden 2009 - 21054 ja 21074 mallien vertailu: http://www.zr.ru/articles/58526/
Hinnat Venäjällä 2105 n.3700 euroa ja 2107 hieman alle 4000 euroa.
Noilla hinnoilla vois jopa harkita hankkivansa uuden 2105:n kilpurin aihioksi (toki tuleehan tuohon rahti ja tullit lisäks)... Olis ainakin ehjä ja ruosteeton koppa...
Mulla on jännyt vähän epäselväksi tuo uusien takaveto ladojen tuonti eli saako noita tuoda suomeen ja pistää rekisteriin?mua ainakin kiinnostaisi uuden karhea 2105 tai 2107 jos joskus on varaa semmoseen
Paukautin tuossa männä keväänä 90km/h (Samaran mittarin mukaan eli n.80km/h) peuraa päin... onni onnettomuudessa eläin sattui juuri vasempaan kulmaan. Vasen umpio hajos ja karvoja löyty pitkin kesää joka pellin välistä... no vääntyihän se nokkapeltikin vähän mut se painettiin takan ja kunnossa oli... toisen Samara "onnettomuuden" tiedän missä kuski ajoi 160km/h 80km:n alueella ojaan. Repsikan jalkatila tuli penkin reunan tasalle ja ratti oli 90asteen mutkalla...
Mutta näistä kokemuksista Lada on ihan yhtä turvallinen auto kuin muutkin... törmäykselle kun ei voi mitään. Ja loppu onkin pelkkää tuuria...
konkelo kirjoitti:Mulla on jännyt vähän epäselväksi tuo uusien takaveto ladojen tuonti eli saako noita tuoda suomeen ja pistää rekisteriin?mua ainakin kiinnostaisi uuden karhea 2105 tai 2107 jos joskus on varaa semmoseen
Jaa-a..., taitaa olla suurin ongelma se että noi ei taida täyttää noita päästövaatimuksia... Rallikäyttöön tuo ei taasen ole ongelma, kun tekee siitä siirtokilpi pelin, eikä silloin tartte noita verojakaan miettiä...
Järvenpään Delta-Autossa taitaa olla vielä uusi Niva myynnissä? Siinä portin pielessä seisoi uuden näköinen mustanharmaa kilvetön Niva. Harmi kun olin veljen kyydissä ja ei pyynnöstä huolimatta kerennyt pysähtyä "ihailemaan mitään ryssänvehkeitä".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
olisi se kyllä mukavaa käydä venäjällä kattelemassa itelle uutta ladaa kun valikoimakin on tuplasti laajempi kun meillä.tietysti se on eri asia mitä saa sieltä tuoda ellei sitten tosiaan satu löytämään jotakin "porsaan reikää" jonka avulla saisikin itselle uuden 2105 vaikka haaveeksi se kyllä taitaa jäädä
samarai kirjoitti:Vuoden 2009 - 21054 ja 21074 mallien vertailu: http://www.zr.ru/articles/58526/
Hinnat Venäjällä 2105 n.3700 euroa ja 2107 hieman alle 4000 euroa.
Noilla hinnoilla vois jopa harkita hankkivansa uuden 2105:n kilpurin aihioksi (toki tuleehan tuohon rahti ja tullit lisäks)... Olis ainakin ehjä ja ruosteeton koppa...
Mulla on jännyt vähän epäselväksi tuo uusien takaveto ladojen tuonti eli saako noita tuoda suomeen ja pistää rekisteriin?mua ainakin kiinnostaisi uuden karhea 2105 tai 2107 jos joskus on varaa semmoseen
Minuakin kiinnostaisi tietää, että voiko laittaa rekisteriin. Jotain muutoksia kai joutuisi tekemään?
Niitähän voisi aloittaa vaikka myymään täällä. Näin lama-aikana menisivät hyvin kaupaksi.
4000€ + mahdolliset muutoskustannukset eivät uudesta autosta olisi paljoa.
Bonus-varusteitakin pystyisi lisäämään eikä hinta menisi yli nykyisten uusien autojen.
jos 2105 ja 2107 alettaisiin tekemään "modernisoitua" versiota eli kone vaihdettaisiin parempaan ja laitettaisiin ohjaustehostin niitä vois alkaa myymään täälläkin aivan siinä missä nivaakin.
Lähinnä Ladaan pitäisi saada EU-tyyppihyväksyntä, että sitä voisi myydä täällä. Se onkin tavalliselle tallaajalle aivan ylihinnoiteltu ja mahdoton juttu.
Tekniikka sinänsä on jo nyt kuin Nivassa, sama peruskone (1,6 litrainen) monipisteruiskulla (tosin euro-3 tänne tarttis euro-4) ja kai sinnekin se tehostin saatais ja mixei vaikka abs ja turvatyynytkin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Eilen (27.5.09) alkoi Priora "Universal" (VAZ 2171) mallin sarjatuotanto ja se korvaa samalla 2111 mallin ("110 farmari").
Myyntiin auto tulee diilereille 20.6 ollen silloin kallein myynnissä oleva Lada-malli.