Sivu 3/5

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 22.2.2009 21:21
Kirjoittaja Jokari
Jaska HKI kirjoitti:Vaihdelaatikkokin on kestotavaraa ei sitä normaalissa käytössä rikki saa.
Tästä jaksan olla ihan oikeasti eri mieltä takavedon kohdalla. Mainitaan nyt että ITSE en ole saanut omia laatikoitani hajalle vaikka toisella on jo 206 tkm mittarissa ja käyttö on melko armotonta.
Tiedän lähes kymmenkunta hajonnutta lootaa jotka on olleet ihan normikäytössä ihan muunkin maan mittapuilla. Suurin osa näistä on viisivaihteisia, joissa mm. hyppii 3,4,5-vaihteet pois päältä, pari laakerivikaista ja muutama synkronsa hajottanut. Lisäksi yksi hirveää rohellusta pitävä loota löytyy ihan samasta tallistakin.
Ja löytyyhän näitä lootarikkoja tältäkin foorumilta ihan kotitarpeiksi, joten en menisi väittämään takavedon laatikkoa mitenkään erityisen kestäväksi osaksi.

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 2.3.2009 13:09
Kirjoittaja Voitto
Onko kellään ollut murrosnivelongelmia etuvetoladoissa tai onko kukaan
kuullut että jollain olisi ollut?

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 2.3.2009 13:34
Kirjoittaja ralli lada
Jokari kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Vaihdelaatikkokin on kestotavaraa ei sitä normaalissa käytössä rikki saa.
Tästä jaksan olla ihan oikeasti eri mieltä takavedon kohdalla. Mainitaan nyt että ITSE en ole saanut omia laatikoitani hajalle vaikka toisella on jo 206 tkm mittarissa ja käyttö on melko armotonta.
Tiedän lähes kymmenkunta hajonnutta lootaa jotka on olleet ihan normikäytössä ihan muunkin maan mittapuilla. Suurin osa näistä on viisivaihteisia, joissa mm. hyppii 3,4,5-vaihteet pois päältä, pari laakerivikaista ja muutama synkronsa hajottanut. Lisäksi yksi hirveää rohellusta pitävä loota löytyy ihan samasta tallistakin.
Ja löytyyhän näitä lootarikkoja tältäkin foorumilta ihan kotitarpeiksi, joten en menisi väittämään takavedon laatikkoa mitenkään erityisen kestäväksi osaksi.
Tänä talvena yhdestä laatikosta hukkui kakkonen ja on noita ainakin kolme hajonnut jo aiemminkin.
Takaiskaritkin tuntuvat katkeavan helposti, vaikka nyt olikin hiluxin iskarit takana.

Takavedon vetarit tuntuvat kestävän ihan hyvin jos niitä kierteitä ei lasketa.

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 2.3.2009 13:46
Kirjoittaja Mara
^ Kyllä ne vetaritkin saa poikki, tai ainakin kierteelle ammattikäytössä. Ei tosin välttämättä ihan katuajossa vakiokoneella.

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 2.3.2009 14:02
Kirjoittaja ralli lada
Juu kyllä varmasti saa rikki, mutta vakio tehoihin nähden kuitenkin melko tukevat.

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 25.7.2009 23:08
Kirjoittaja XXX
START kirjoitti:onkos kellään bensa tankki ruostunut puhki/muuten ruvennut vuotamaan???
Mulla alkoi takavetoisesta tankki vuotamaan. Sauma oli alhaalta ruostunut. Vuoto alkoi pienenä tiputteluna, mutta kun kulutus ylitti 20l/100km piti vaihtaa ehjä tankki tilalle.

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 26.7.2009 6:55
Kirjoittaja Kessu
Tuntuu siltä, että samaroiden kohdalla on ihan normaalia sellainen "kevyempi rusahdus" kun vaihtaa kakkoselle... Molemmissa samaroissa se on kuulunut eikä ole hajonnut loota. Ja kaikki muut vaihteet on toiminut täysin normaalisti... Hyvä, upea, ihana auto! :D

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 30.7.2009 7:47
Kirjoittaja kommari2105
Etupyörän laakerit, yla ja alapallonivel, tapyöränlaakerit, perä tottakai särkyy väärässä ajossa
ristitapit kardaani, elkuperäiset. ovien lukot ku huoletaan kunnolla, termostaattikin on kestävä.
oik, yläpallon oon vaihtanu, kesti 18v. laatikkokin on kestäny tänne asti, ja kytkin

Joskus ihan miettiny jos kaikki pyöriin tulevat osat panis uudet, ei ussr
Kuinkahan kävis...

ei ees tulis lada miehille vara rikkoa. :lol:
toisinku bmw omistajille :lol:

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 31.7.2009 17:52
Kirjoittaja Team perseauki racing
hep käsipystyyn.. parissa kanttilampussa on kahva ollut entinen yhden olen saannut itse...

meinasin tänne laittaa jotta kattovalon johto, mutta edellistä käyttiksestä jostain mysteeristestä syystä paloivat sisävalojen johdot, ja oikein kunnolla. oli johdon muovipäällinen sulanut koko matkalta pois.

loppupeleissä aika vaikea määritellä mikä on kestävin kohde ylipäätään missään autossa, yksi jos sannoo että hällä ei ole iällään menny niin taatusti on joku sen joskus joutunut vaihtamaan. nuita lattarautoja on tontilla kiertänyt jo yli parikymmentä ja jokaisessa on jotakin ollut. eli yhden ehjän ainakin on saannut aina rakeneltua.

tosin ääni ehkä kuitenkin kannelle, koskaan en ole vakiota halkinaista nähnyt vaikkakin pakoventiili palaa 2 tai 3 pytystä huollosta huolimatta reilun sadan tuhannen jälkeen. joskus jopa niin raakasti että hukkuu palanen.

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 31.7.2009 18:07
Kirjoittaja THI-900
Meneen nyt vähän huumoriksi, mutta onko kukaan saanut veiviä rikki :D

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 31.7.2009 18:34
Kirjoittaja AI
On tuolla tallissa yksi veivi josta on "hampaat" aika heikossa kunnossa. -71:n veivistä jäi kädensija käteen, toinen veivi vääntyi...

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 31.7.2009 20:30
Kirjoittaja THI-900
AI kirjoitti:On tuolla tallissa yksi veivi josta on "hampaat" aika heikossa kunnossa. -71:n veivistä jäi kädensija käteen, toinen veivi vääntyi...
Roger that :lol:

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 1.8.2009 20:40
Kirjoittaja markku
Vahvin varmaan TURVAVYÖT :lol: :lol:

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 1.8.2009 21:19
Kirjoittaja ralli lada
THI-900 kirjoitti:
AI kirjoitti:On tuolla tallissa yksi veivi josta on "hampaat" aika heikossa kunnossa. -71:n veivistä jäi kädensija käteen, toinen veivi vääntyi...
Roger that :lol:
Täällä myös väännetty yksi veivi ihan soiroksi, oli kone vissiin jotenkin huonosti pyörivää mallia :lol:

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Lähetetty: 17.6.2010 1:20
Kirjoittaja XXX
Omia esimerkkejäni kohteista joiden kanssa itselläni ei ole ollut ongelmia eikä ole ollut mitään hajoamisen merkkejä havaittavissa:


-perä
-kardaani
-mittarit
-ovenkahvat
-kytkimen pääsylinteri
-jäähdyttäjän tuuletin (sähkötoiminen)