Sivu 3/4
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 12.3.2009 18:32
Kirjoittaja Jaska HKI
Pikaotannalla muutama.Tuskin noissakaan kaikki on mukana kun auton arvolla on tapana laskea kilometrien mukaan.
Mitsubishi Galant 450tkm 500€
Opel Vectra 300tkm 200€
Peugeot 205 (kauppakassi) 214tkm 300€
Toyota Carina 360tkm 390€
Renault 19(rapea ranskalainen) 276tkm 100€
Toyota Camry 422tkm 450€
Mersu 598tkm 500€
Volvo 440(huonomaineinen pikkuauto) 374tkm 500€
Toyota Corolla (riisikuppi) 395tkm 250€
Se että suostuu ajamaan takavetoladalla 400 000km lähentelee ihmiskidutusta.Satakympillä voisin ajaa jos edes toimisi mutta pää ja lompakko sanoo toisin

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 12.3.2009 21:46
Kirjoittaja Jokari
Jaska HKI kirjoitti:Se että suostuu ajamaan takavetoladalla 400 000km lähentelee ihmiskidutusta.Satakympillä voisin ajaa jos edes toimisi mutta pää ja lompakko sanoo toisin

Tässä on jo allekirjoitusainesta, ainakin ekan fraasin osalta

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 13.3.2009 20:57
Kirjoittaja BA3
Jokari kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:Se että suostuu ajamaan takavetoladalla 400 000km lähentelee ihmiskidutusta.Satakympillä voisin ajaa jos edes toimisi mutta pää ja lompakko sanoo toisin

Tässä on jo allekirjoitusainesta, ainakin ekan fraasin osalta

Juu,u aivan helmi ! Meinasi Sandelssit lentää suusta kun ton näin

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 13.3.2009 21:19
Kirjoittaja gti-perttu
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Jos revittely ja mustienrantujen teko on mukavaa, niin varaosa- ja rengaskauppiaille tälläiset harrastajat ovat varmasti erikoiseniloisenmukavankivoja

Meinaatko että tämmöset harrastajat huollattaa Ladojaan Teltta-autolla ja ostelee renkaansa Euromasterilta??

Voin kertoa, ettei näin ole.
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 13.3.2009 22:06
Kirjoittaja rotsi4
Tuntuu olevan usein samat naamat jotka tappelevat autojen kestävyysongelmien kanssa.
Oli automerkki mikä tahansa mutta nämä naamat samoja vuodesta toiseen, tuntuu myös olevan periytyvä ominaisuus, ja tarttuu kuin sukupuolitauti myös parinmuodostuksessa.
Monesti löytyy leveää alumiinivannetta kaljuilla renkailla,madallussarjaa, tummakalvoa, pörinäputkea, subbaria näistä biileistä, tyyliin tuning on käänteinen ilmiö huollolle.. ja auto se halvin mahdollisen sillä voimakoneella tai ekana käsiin eksynyt kun piti aamulla päästä töihin..
Kun kun se motti sitten hajoaa niin alkaa kamala hoppu, itku ja valitus varaosatiskeillä, osia tilataan ties mistä, (varsinkin kun se auto on turkkilaisten autojobbarien mistä lie kokoama ) iso varmuus että näitä ihme osia ei ikinä noudeta.
Varaosamyyjänä oppii tuntemaan asiakkaat, mutta itsessäkin kyllä samaa..
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 13.3.2009 22:24
Kirjoittaja 1500i
Siskon porukan vm.94 2105:nen axtec vaihtoi omistajaa n.260tkm ei syönyt öljyä tai muutenkaan vuotanut nesteitä.
Auto meni nuorelle pojalle ja oisiko ollut viikko niin oli sanonut että potkii kolmosta pois päältä

pitkäänhän tuo sillä kestikin.
Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia vaihteiden kanssa päälle on menneet ja pysyneet.
Taitaa olla tässäkin tapauksessa kuskilla vaikutusta asiaan (ei ole vielä hakenut kesärenkaita/muitakaan osia vaikka aikoi kestänekkö edes niin pitkään että tarttiskaan hakea epäilen

).
ps. kun kuulin kuka osti niin sanoin että ei pitkään kestä ja olin näköjään oikeassa

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 14.3.2009 7:32
Kirjoittaja Ukki
gti-perttu kirjoitti:Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Jos revittely ja mustienrantujen teko on mukavaa, niin varaosa- ja rengaskauppiaille tälläiset harrastajat ovat varmasti erikoiseniloisenmukavankivoja

Meinaatko että tämmöset harrastajat huollattaa Ladojaan Teltta-autolla ja ostelee renkaansa Euromasterilta??

Voin kertoa, ettei näin ole.
Tervehdykset toivottelen.
Kirjoitin varaosa- ja rengaskauppiailta, en nimennyt mitään erikseen. Jostakinhan ne renkaat ja korjauksessa käytettävät osat täytyy hommata, kun en ainakaan tunne sellaista puuta jossa niitä kasvaisi. Tai löytyisivätkö ne aamulla tyynyn alta, kun iltarukouksessa on ollut puhetta sellaisista puutteista.
Jos ei ole muuta paikkaa, niin hajoittamot eivät myöskään lahjoita, vaan iloisin ilmein myyvät niitä. Toivottelevat tervetulleeksi vielä takaisin (rahatukko kourassa)
Ne muutamat harvat kerrat, kun olen käynyt hajottamolla, niin joka ainut kerta on siellä ollut ostelemassa autoonsa käytettyjä osia näitä parkkipaikkojen rannuttajia. Hintataso on ollut, ainakin minulle, puolet uuden hinnasta, joten ei sekään erikoisen halpaa ole.
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 14.3.2009 20:11
Kirjoittaja Tupolev
Olen huomannut, että parhaat ja kestävimmät Ladat menevät aina autoinsinööreille, autoasentajille ja autonharrastelijoille. Me muut, jotka halutaan luotettavan käyttöauton, saamme aina huonoimmat Ladat. Itse en noudattanut 110-sarjan sähköjohtojen ja –laitteiden huolto-ohjelmaa, joten sain aina kärsiä toimimattomista sähköikkunoista ja –ovista. Lopuksi sähköjohtojen huolto-ohjelman laiminlyönti johti 220 mA vuotovirtaan. Peilistä näen syyllisen.
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 17.3.2009 16:31
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Kiitokset veli Tupolev raikkaasta ja - toivottavasti ymmärsin oikein - hieman ironisesta ja itseironisesta kommentista.
Lienee selvä, että kokeneilla autoharrastajilla on parempi flaksi näissä autohommissa, mutta tavallisella autoilijalla pitäisi sitten olla tukenaan asiantunteva, myös ennakoiva huolto.
Vähän samaan sarjaan kuuluvat takavuosien autotehtaiden koeajajat, jotka usein olivat entisiä kilpa-ajajia. He olivat tottuneet nilkuttamaan maaliin vähän puolikuntoisellakin pelillä, eivätkä kokemuksensa ansiosta tehneet niitä virheitä, joita Aloitteleva Autoilija sitten teki.
Vasta noin 1970-luvulla alettiin koeajajina käyttää myös ns. pystymetsästä nykäistyjä kuljettajia, millä oli selvästi autoja kehittävä vaikutus.
Kirjoitustesi perusteella pidän Sinua kyllä ainakin mainitsemaasi autoharrastaja-luokkaan kuuluvana.
parhain terveisin
SvS
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 18.3.2009 16:22
Kirjoittaja Jaska HKI
rotsi4 kirjoitti:Tuntuu olevan usein samat naamat jotka tappelevat autojen kestävyysongelmien kanssa.
Oli automerkki mikä tahansa mutta nämä naamat samoja vuodesta toiseen, tuntuu myös olevan periytyvä ominaisuus, ja tarttuu kuin sukupuolitauti myös parinmuodostuksessa.
..
Ei oo revitelty eikä kumia poltettu.Hattuhyllyynkään ei ole porattu kaiuttimille reikiä.Radion asentamista olen harkinnut pitkään.Parasta on tarjottu ja huollot Delta autossa.Matkat ollleet päivittäistä 20km:n ajoa töihin ja viikonloppuisin 5km:n kauppareissuja.Lohkolämmittimellä on moottori lämmitetty ,3 kertaa vuodessa käsin vahattu..... ja näin Lada palkitsee 6 kertaa jättänyt tielle 65 000 km aikana.Oliskohan väärä merkki?
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 18.3.2009 16:31
Kirjoittaja Jokari
Onhan se tietysti liikaa vaadittu että satakymppi kestäisi siistissä ajossa 65 tkm, siinä missä nyt jo 19v. takaveto ei ole jättänyt tielle kertaakaan 50 tkm aikana enemmän tai vähemmän "possokäytössä"
Voi olla että kun hyppyyttää satakymppiä
näin 200 km päässä kotoa, niin koti ei tartte enää tulla...

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 18.3.2009 16:37
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Mitkä ovat olleet syyt, jotka ovat katkaisseet matkanteon 6 kertaa 65000km aikana? Olisi mukava tietää, niin voisi tarkastaa ainakin ne kohdat, että ei tuo oma kulkupeli ainakaan niiltäosin vikautuisi. Nyt sillä on ajettu 36000km eikä ole kertaakaan edes yrittänyt jättää matkantekoa kesken. (koputtelin maalaamatonta puuta, otsaa)
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 18.3.2009 16:55
Kirjoittaja Jaska HKI
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Mitkä ovat olleet syyt, jotka ovat katkaisseet matkanteon 6 kertaa 65000km aikana? Olisi mukava tietää, niin voisi tarkastaa ainakin ne kohdat, että ei tuo oma kulkupeli ainakaan niiltäosin vikautuisi. Nyt sillä on ajettu 36000km eikä ole kertaakaan edes yrittänyt jättää matkantekoa kesken. (koputtelin maalaamatonta puuta, otsaa)
Marssijärjestys:
1 Vahvikkeeton (Ural moottoripyörän sisäkumi?)vesiletku pullistuu niin että jäähdytysvedet tulevat pihalle.Syy Varkaus tehtaalla?Delta vaihtoi uudet tilalle.
2 Sama toistamiseen
3 Löysälle jätetty laturin moniurahihnapyörän kiinnitysmutteri aiheuttaa hihnapyörän peruuntumisen mikä taas sorvaa laturin akselin ja hihnapyrän pilalle.Syy huolimattomuus.
4. Kannentiivistevaurio.Lämmöt nousee,kone rytkyttää,Ce valo palaa.Voi liittyä 1 ja 2
5.Selittämätön käyntihäiriö,korjautui itsestään.Viittaisi alkavaan sytytysyksikkövikaan?
6.Kylmänä pystyi ajamaan 10km.Koneen jäähdyttyä pystyi ajamaan 10km.Vikaa ei löydetty Delta autossa.Tämän jälkeen toimi noin 1000km.
7.Kahdellla pytyllä nilkuttaen kotiin( 1km).Ei enää käynnistynyt.Sytytysyksikkövika.
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 18.3.2009 17:24
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Jaska HKI kirjoitti:1 Vahvikkeeton (Ural moottoripyörän sisäkumi?)vesiletku pullistuu niin että jäähdytysvedet tulevat pihalle.Syy Varkaus tehtaalla?Delta vaihtoi uudet tilalle.
2 Sama toistamiseen
Terve!
Voisiko syy olla siinä, että jäähdytysjärjestelmän täyttötulpan ylipaineventtiili toimii väärin?
menestystä
SvS
Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??
Lähetetty: 18.3.2009 18:45
Kirjoittaja Sepesusi
Mulla hajosi heti uutena(v. 2000) lämppärin letku konehuoneen puolelta,onneksi olin niin lähellä huoltoa että pääsin nilkuttaan sinne.Jotain jätekumia ilman vahvikkeita oli sekin.