Projekti: Tšernobõl

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja sasu »

Hannnu kirjoitti:Kivasti ottaa jenkaa :P Onko tossa noin kovat imuäänet vai mikä se suhina videolla oli? :)
Sattui tulemaan tyhjäkäynninsäätömoottorista, joka horas kokoajań ilmaa. Nykyään kuitenkin järjestelmä "tukittu" samalla tavalla kuin yksipisteruiskussani oli.

Seossuhdemittarin sain asenneltua ja näyttäis ihan ok -seoksia. Kampiakselin asentotunnistimen paikkaa pitää vielä hieman parannella mutta muuten täysin toimiva kokonaisuus, viikon jo ajelleena.

Ja se kuinka paljon paremmin tää toimii ku se ykspisteruisku 8) Seuraavaks sit vaan megaspruutta ja eaton, hihnapyörä kun löytyy jo valmiiksi 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Hieno ja siisti LADA! Miten olet saanut sen noin siistiks? Kone huoneessa ei roiku johtoja eikä putkissa ole amis käyriä! Ei mattamustaa tai karvoitusta katolla!? HIENOA!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Tässäpä suht kliini oldschool meiningin lata! plussat siitä.

Mutta kusipäänä laitan vielä tyyliin sopivia parannus ehotuksia :lol:

-Merkit siivoilla poies kokonahan, hommaa, mutta tekee vielä siistimmän.
-Kirkkaat vilkut sivuille, taikka vilkut pois kokonaan.
-Etuvaloihin jotain. kenties vilkun lasille tummennus? tässäkin oma taikinointi, mutta vähän yhennäkösyyttä muun auton kanssa.
-Sisustasta piiloon sinne kuulumattomat, eli moottorin ohjaus boksi ja waffari. Mega menee ainakin nätisti piiloon 8)
-Takavalojen modaus oranssittomiksi, eli ylläällä punannen, ja allaalla kokovalkonen/kirkas. Ohjeet tähän voin antaa, vaikka luultavasti jo tiedossa?
-Sisustaan valkosta? esim penkit ja kenties oviverhoilua ja kojelautaa?


Mutta ilman näitäkin muutoksia, siisti lata!
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja sasu »

Kiitosta kiitosta.

Sisustaan en mielelläni valkoista tunge, tällähetkellä hydrauliikkafirmassa töissä ja täten toi valkonen ei oo hirveen pitkäikänen värivalinta.

Ecu menee piiloon, kyllä. Etolasta pitää hakea mustaa muovilevyä ja tehdä siitä jokin peitelevy kun hiilikuitulevyn toimittajalla kestää. Ovipahvit ja maybe muita pisteosia, mut siitä myöhemmin.

Etuvalot löytyy jo hyllyltä vilkuttomina. En vaan hirveesti tykkää niistä. Ehkä ne maittais hyvin niiden "crystal" -takavalojen kanssa joita näkee vw 2-koppasissa usein ja vanhoissa bemareissa. Saakohan laadaan näitä jostain?

Merkit luultavasti poistunee jossainvaiheessa, varmaan samalla kun tekee kaaret tähän. Pitäis siis leveempää vannetta saada alle mut kaaret pistää vähän hanttiin.

Ja sopivan pikkucuulerin löysin tänään, 1.8dl td -escortista. Nyt vaan jostain prkl se puhallin.
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Mitäs sitten tapahtuu, Kun olet saanut ruuvin ja megan kiinni ja katsastus hönkää niskaan?
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja sasu »

Hannnu kirjoitti:Mitäs sitten tapahtuu, Kun olet saanut ruuvin ja megan kiinni ja katsastus hönkää niskaan?

Tarkotus olis ajella ihan autolla.
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja sasu »

Leimalla kävin mutta ei mennyt läpi, jäi oikeastaan vain huurteenpoistajan toimimatttomuudesta ja maavarasta kiinni.

Nyt oiskin sit tarvetta selvittää mikä tossa huurteenpoistajassa on vikana, takalasin lämmitinkään ei toimi kuten ei myöskään peruutusvalot.

Uuden sulakkeen kun laittaa sisään ni se polttaa sen, joten jossain on ilmeisesti oikosulku.

Sähkökaavioita en -96 2107 1700i:hin löytänyt eikä delta-autokaan niitä halua antaa joten mistäköhän kannattais alkaa etsiskelemään?
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Tos ois sitä optikkoliikkeen tarjontaa:
http://www.pro-sport.ru/cms/index.php?categoryid=253
http://www.pro-sport.ru/cms/index.php?categoryid=254
Oma suosikkini on kyl täs:
Kuva
Ja onhan meikä tuoni ne valot, mitkä on siin Black Editionissa.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja Sergy »

sasu kirjoitti:Leimalla kävin mutta ei mennyt läpi, jäi oikeastaan vain huurteenpoistajan toimimatttomuudesta ja maavarasta kiinni.

Nyt oiskin sit tarvetta selvittää mikä tossa huurteenpoistajassa on vikana, takalasin lämmitinkään ei toimi kuten ei myöskään peruutusvalot.

Uuden sulakkeen kun laittaa sisään ni se polttaa sen, joten jossain on ilmeisesti oikosulku.

Sähkökaavioita en -96 2107 1700i:hin löytänyt eikä delta-autokaan niitä halua antaa joten mistäköhän kannattais alkaa etsiskelemään?
On mulla tossa yhes venäläises korjaus-oppaassa hyvät sähkökaavat noihin. Voin kiikuttaa ne sulle tos jossain vaihees, kuhan löydän ne muuton jäliltä.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ehken ole lukenut tarpeeksi tätä juttua, mutta jäin ihmettelemään HuurteenPoistajaa. Siis huurteenpoistaja ei toiminut katsastuksessa?

Mikä on Huurteen Poistaja?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Siis veikkaanpa et todennäköisesti takalasin lämpäri. Mut kun toi Sasu on sellainen hydraulikkamies, niin ei siitä koskaan tie :D
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja Mara »

Lämppäristä/ -puhaltimesta nyt kuitenkin on varmasti kyse, katsuria ei v*ttujakaan kiinnosta lämpiääkö takalasi.

Hienon näköinen laite, pilattu vaan jo tehtaalla kun on liian myöhään valmistunut.. :)
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Siispä jos puhallin on totaalisesti hirttänyt, niin eikös tuo voisi poltella sulakkeitakin. Ja olihan noita sähkökaavioita tarjolla siellä Team Lada VAZ Here -sivustoilla vai missä ne nyt oli.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja Marko »

Jos puhallin on jumissa,ei se voi polttaa sulaketta,Ainoastaa kiinni mennes.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
sasu
Viestit: 120
Liittynyt: 26.10.2008 17:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Projekti: Tšernobõl

Viesti Kirjoittaja sasu »

Ärr.

Koitin jotain katsella tota sisätilan lämmitintä mut eihän se alkanut rokkaamaan. Pitänee varmaan ostaa uusi (?) jos niitä jostain saa ja kokeilla sillä.

Sit viel töötti puuttu, lasinpesunestesäiliö, ja jotain muita pikkujuttuja. Eiköhän tälle saada leima jo seuraavilla viikoilla.
Vastaa Viestiin