varaosia tallinnasta

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Jussin kanssa tosiaan tuolla käytiin. Turpiin ei tullut, mutta rahat meni. Rahojen menoa kutsutaan kyllä kaupan käynniksi eikä ryöstöksi. Voin kyllä väittää ettei se Viron ostosmatkailu kyllä oikeen kannata rahallisesti. Mutta jos matkan ottaa myös matkana ja kokemuksena yms. niin eihän kaikkea voi laskea rahassa.

Myyjä pyöritteli osalistan nähtyään päätään, mutta melki kaikki löytyi mitä tilattiin. Tarkistukset siitä, että tuliko sitä mitä piti on vielä kesken. Myös myyjien pelaus ees taas tuntui vähän hämärältä. Ja tosiaan eri tyyppi rahastaa kun antaa osia. Hintojen vertailu juuri esim. Motonettiin on myös vielä kesken, mutta valmistunee tässä. Ainoa vaan että taitaa mennä siihen että kokonaissummaa verrataan Motonetin vastaavaan. Meinaan jos ei joku osaa viroa ja suomenna mitä kuiteissa lukee, jolloin voitaisiin verrata osien yksittäisiä hinta eroja. Kuitenkin hintoja ei voida suoraan vertailla, kun kuten Jussi mainitsi niin valmistusmaissa jne. on eroja.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Tässä jotain listaa mitä tuli ostettua ja mitä maksoi (ja mistä saan selkoa että mitä on ostettu vaikka ei viroa osaakkaan). Vertailu on euroissa, mutta suluissa hinta Eestin kruunuina. Kurssi 1 euro = 15 kruunua. Eli Volga Kaupluse on merkitty V ja Motonet M.

Kytkimen pääsylinteri: V: 13,27 (199) M: 19,17
Kytkimen työsylinteri: V: 11 (165) M: 12,45
Yläpallonivel: V: 5,27 (79) M: 7,40
Alapallonivel: V: 5,27 (79) M: 7,40
Raidetangonpää (ulompi): V: 5 (75) M: 5,72
Lämmityslaitteenhana: V: 8,67 (130) M: 13,50
Jännitteensäädin (erillinen): V: 5,67 (85) M: 16,90
Virtalukonpohja (8 liitintä): V: 3,67 (55) M: 9,80
Takajarrusylinteri (automaattisäätö): V: 8,13 (122) M: 7,40

Kokonaissumma: V: 65,97 (989) M: 99,74

Että ei tolla nyt kuuhun asti pääse tolla etotuksella. Jännitteensäätimen kohdalle herää epäilys myykö Motonet vielä mekaanista säädintä, jonka Virossa sanottiin poistuneen markkinoilta... Jarrusylinterien hinta varmaan nousi 'Made in Italy' merkin takia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Sijaitseeko Kadaka autoturg samassa paikassa kuin Kadaka turg(Mustamäen tori). Myydäänkö siellä myös alkuperäisiä sivupeilejä, siis sellaisia mustia, joita näkee 80-luvun alun Ladoissa? Entä tuuletusikkunan avauskahvoja? Lähinnä siis pisteosia.

Tuli mieleen, tiedän erään paikan (Suomessa), jossa seisoo Lada 2102, jossa kiinni kromipeilit. Hintatiedustelu myyjältä, sanoi, että 50e pitää saada. On säilönyt autoja ja tietänee (omasta mielestään) niiden arvon.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo, eihän noilla ns. kulutusosilla suuria hintaeroja ole (mitä löytyy esim. Motonetin tai jonkun muun harakirin hyllystä). Hintaeroa alkaa tulla vasta sitten kun verrataan Viron hintoja sellaisiin varaosiin mitä ei saa Suomesta kuin Deltasta. Esim. syyläri Samaraan maksaa Virossa n. 800kruunua (n.50e) jne.

Vaihdoitteko te muuten jossain sataman Monexissa tollasella tappokurssilla euronne? :P 8) Oikea vaihtokurssi on n. 15,6. Eihän se pienissä määrissä vaikuta mutta suuremmissa on merkitystä. Tallinnassa vaan noi rahanvaihtopisteet on varsinaisia turistien kusettajia mitä ei esim. Tartossa ole, siellä kurssi pyörii summasta riippumatta kaikissa pisteissä n. 15,6, mitä Tallinnassa ei makseta. Eurex ja Tavid on ehkä parhaat vaihtopaikat.

Varsinaisten ostosmatkailun aika on ollut mielestäni ohi jo monta vuotta sitten. Hinnathan on Virossa nousseet kovasti ja hintaeroja ei yleisesti enää oikeastaan ole kuin lähinnä tupakassa. Kalliimmat viskit ja konjakitkin saa halvemmalla laivalta, samoin apteekkitavarat alkaa kutakuinkin olla Suomen hinnoissa, dieseli taitaa olla jo kalliimpaa jne.. Mutta matkailumaana se on kiehtovampi kuin esim. Ruotsi ja lähempänä.

Se Kadakan Autoturg on Kadakateen "päässä", avoinna ainakin viikonloppuisin. Sitä Mustamäen toria (Kadakaturg) ei enää ole olemassa (eikä siis sama paikka kuin Autoturg) vaan paikalla on Prisma. (jotain pientä myyntiä ehkä jossain on).
Pisteosia Autoturgilta saa lähinnä tuurilla, riippuu paljon siitä paljonko on varaosamyyjiä paikalla. Liikkeistä löytyy helpommalla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Joo en mää varsinaisesti ole Viroa pelännyt onhan siellä tullut käytyä. Mutta ei siellä kuten muuallakaan yksin viitsi käydä. Kaksin tai porukassa aina kivempaa. kerrankin löytyy joku rohkea joka sinne uskalsi mukaan lähteä. Vaikka itelle toi oli enemmän turistireissu, ei sieltä tosiaan edes keksi mitään ostettavaa.

Suomen satamassa noi rahat vaihdettiin ja jotain tota 15 se kurssi oli, ainahan ne jotain repii välistä ei ne ilmaiseksi palvele kukaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Joo no eipä Suomen satamissa kauheesti kannata rahaa vaihtaa :!:

Mulla oli toiveena että Tallinnasta olisi löytynyt Nivan pyyhkijänvivusto, sitä kun ei Suomesta mistään saa (ellei Teltasta, maksaa varmaan miljoonan) mutta sen olisi saanut vasta seuraavaksi päiväksi.

No tuotiinko mulle ees tupakkaa? :shock: Veli Alexei on mennyt maan alle mun rahojen kanssa :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nonnis kirjoitti:Joo no eipä Suomen satamissa kauheesti kannata rahaa vaihtaa :!:

Mulla oli toiveena että Tallinnasta olisi löytynyt Nivan pyyhkijänvivusto, sitä kun ei Suomesta mistään saa (ellei Teltasta, maksaa varmaan miljoonan) mutta sen olisi saanut vasta seuraavaksi päiväksi.

No tuotiinko mulle ees tupakkaa? :shock: Veli Alexei on mennyt maan alle mun rahojen kanssa :lol:
Vivusto oli siis joo loppu hyllystä. Kravatti setä mikä lie tj sitä soitteli ties mihin mutta tosiaan huomiseksi ois saanut vasta ja kun ei meillä ollut aikaa sitä jäädä odottaan.

Lasten Malporoo on kartonki. Rahat meni vaikka ei hydrauliikkapalveluita ostettukaan. :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Oma mielipide asiasta:
Tallinnassa ja muuallakin eestissä osat ovat halpoja verrattuna suomen hintoihin. Hintoja ei tietenkään kannata verrata motonetin hintoihin koska siellä myytävät osat ovat halpoja tarvikeosia. Jos joku nyt pätee ja väittää että esim. italialaiset tarvikenivelet ovat yhtä hyviä kuin alkup.venäläiset niin kannattaa tässä vaiheessa ottaa osat käteen ja verrata!! Alkuperäiset ovat paljon parempia ja myös tallinnassa KALLIIMPIA kuin italialaiset tarvike osat!!
Esim. ohjausvarsi, se pitkä välitanko maksaa tarvikkeena suomessa n. 20jewroa. Deltassa orkkis n.50jewroa. Tallinnassa orkkis n. 13jewroa.

Kaksi hyvää kauppa on kävelymatkan päässä satamasta: osoitteissa Kunderi 25 ja toinen muistaakseni Kunderi 15
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

larssi21074, sitähän tuossa sanoin että ei vertailu nyt sovi niin yks-yhteen. Mutta koska kummiskin valtaosa laskee aina nuo vain rahassa eikä laadussa niin tuon vertailun kumminkin suoritin. Totta varmaan puhut että venäläisten laatu monessa kohti näissä Ladan osissa on italialaista parempaa. Kuitenkin tuo venäläinen elektroninen ulkoinen jännitteensäädin mallia 'Made in Italy' Motonetissä on varmaankin parempi laatuinen kun tuo Virosta ostamani 'Made in Russia'-malli...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:larssi21074, sitähän tuossa sanoin että ei vertailu nyt sovi niin yks-yhteen. Mutta koska kummiskin valtaosa laskee aina nuo vain rahassa eikä laadussa niin tuon vertailun kumminkin suoritin. Totta varmaan puhut että venäläisten laatu monessa kohti näissä Ladan osissa on italialaista parempaa. Kuitenkin tuo venäläinen elektroninen ulkoinen jännitteensäädin mallia 'Made in Italy' Motonetissä on varmaankin parempi laatuinen kun tuo Virosta ostamani 'Made in Russia'-malli...
siis toi virosta ostettu venäläinen säädinhän on aivan paras, siinä on diagnostiikkakin vikojen määrittelyyn vai käsitinkö tuon kirjoituksen väärin, menee vähän sanat sekaisin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:larssi21074, sitähän tuossa sanoin että ei vertailu nyt sovi niin yks-yhteen. Mutta koska kummiskin valtaosa laskee aina nuo vain rahassa eikä laadussa niin tuon vertailun kumminkin suoritin. Totta varmaan puhut että venäläisten laatu monessa kohti näissä Ladan osissa on italialaista parempaa. Kuitenkin tuo venäläinen elektroninen ulkoinen jännitteensäädin mallia 'Made in Italy' Motonetissä on varmaankin parempi laatuinen kun tuo Virosta ostamani 'Made in Russia'-malli...
siis toi virosta ostettu venäläinen säädinhän on aivan paras, siinä on diagnostiikkakin vikojen määrittelyyn vai käsitinkö tuon kirjoituksen väärin, menee vähän sanat sekaisin?
Mutta se ei kuulemma ole kovin pitkäikäinen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
sps1

Viesti Kirjoittaja sps1 »

Itse en ole käynyt virossa mutta ymmärtääkseni hinnat putoo vielä oikein reilusti kun menee enemmän sisämaahan. Mulle tuli iso kasa 2105 peltejä tuohon mun vanhan VFTS:än entisöinti projektiin ja ne olisi maksaneet täällä varaosaliikkessä noin 300 euroo mutta jostain viron sisämaasta tuotuna hintaa kertyi alle 100 euroo :) Olisivat kuulemma maksaneet Tallinnassa paljon enemmän :?
horus

Viesti Kirjoittaja horus »

Tämä viestiketju vaikuttaa osoitteine kaikkineen senverta tarpeelliselta että olisko moisesta tehtävä oikeen 'tiedote' jotta ei hukkuisi aikojen saatossa ? :wink:
Ties vaikka ittekkin tulis varaosaostoksilla poikettua samalla kun muuten harrastaa matkailua...
Hellu

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Mielenkiintoisia osoitteita, ehdottomasti jonnekin linkkilistalle ylös..

Itse tosin idän tyttönä raahaan/ raahautan osat suoraan emämaasta eli Vennäältä. Svetogorsk on hyvä mesta eikä hinnan kirousta ole vielä tullut vastaan. esim koko pakoputki-hässäkkä tiivisteineen sun muineen n. 35e ja käsijarruvaijeri kaupan päälle..

Tiiä häntä kuin paljo kaveri otti hakupalkkiota...

Kuiteista ei kyllä saa tolkkua senkään vertaa kuin virolaisista, joten olen heittänyt ne jorpakkoon heti asennuksen jälkeen. Eikä ole ollut valittamista.

->Hellu
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

tulipa käytyä Virossa ja samalla ostettua nämä varaosat.
Tässä vertailu Motonetin hintoihin:

110 umpio(Bosch) Viro 55.50 € , Motonet(merkistä ei tietoa) 224,00€
110 umpion lasi (Bosch) 7,5€ , Motonet -ei myynnissä
110 vetoakselin suojakumi Viro 1,90€ , Motonet 6,90
Samara valonsäädinlaite 7,7€, Motonet -ei myynnissä

Ekan kerran muuten kun en enään tankannut Virossa, naftan hinta noin 0,8 € litra. Bensiini on halvempaa n. 0,7€ litra!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin