Sivu 3/3

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 24.12.2009 18:56
Kirjoittaja punanenä
Nyt on jonkun verran turpon ominaisuudet selvinneet..
- Kylmäkäynnistyminen parani huomattavasti (autossa ei ole ryyppyä ollenkaan)
- Mukavampi ajella kun on voimaa enemmän, yleisö tykkää :lol:
- Maastoeteneminen on kutakuinkin ennallaan mutta hauskempaa :D
- Sytytysennakon lukitseminen ei ollut hyvä juttu, Muutetaan alkuperäiseksi heti kun saa uuden virranjakajan
- Bilteman dumppi ei kärsi pakkasta (mäntä jumittuu)
- Polttoaineen kulutus noussut rajusti
- Sytytystulppia syö oikein hyvällä ruokahalulla

Loppujen lopuksi turbottaminen ei kaduta mutta käyttökulkineeseen en laittaisi :shock:

Ladan huoltamaton ja kiusattu 1600 moottori tuntuu kestävä hetkellisesti yli kilon paineita :D :lol:

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 25.12.2009 1:44
Kirjoittaja Mara
punanenä kirjoitti: - Sytytysennakon lukitseminen ei ollut hyvä juttu, Muutetaan alkuperäiseksi heti kun saa uuden virranjakajan

Ladan huoltamaton ja kiusattu 1600 moottori tuntuu kestävä hetkellisesti yli kilon paineita :D :lol:
Kas, olikohan ensimmäinen joka julkisesti kehtasi tuomita kokeiltuaan kiinteän ennakon huonoksi. Hyvähyvä. :D

Kestää se ainakin kilon pidempäänkin, jos vaan on ennakot ja seokset kohdallaan, toki pakopaineetkin vaikuttavat. :)

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 8.7.2010 12:59
Kirjoittaja punanenä
Normaaleilla jakajan keskipakosäätimillä kone käy siististi ja vääntöä löytyy kaikilla kierrosalueilla mukavasti..

Mutta nyt sitten heikoksi kohdaksi paljastui kannen tiiviste.. Minkälaisia tiivisteitä on turboladoissa käytetty?

Ja jos joku osaa neuvoa liekkirengas asiassa niin olisi hyvä :shock:

Eli siis mikä on sopiva uran syvyys,leveys,profiili,liekkirenkaan korkeus ja profiili..

Tuossa pieni videonpätkä taas..

http://www.youtube.com/watch?v=i6lAV58VLRA

Nuo renkaat ovat sitten 31x10.5r15 ja auto on vakio välityksillä eli vaativat jo moottorilta jotakin että auto jaksaa liikkua 8)

Niin ja vaikka tuo auto näyttää muulta niin se on teknisesti ottaen niva :lol:

Seokset ovat ainakin lähellä oikeaa tulppien ja venttiilien värin perusteella (tumman ruskeat,ei karstaa).
Pakoapaineet todennäköisesti liian suuret (turbon pakopesän alku on hyvin ahdas ainakin näin perstuntumalta..."
Painetta ei ole rajoitettu millään kunnollisella systeemillä, kuormitustilanteessa ei ole edes mitattu mutta ilman kuormaa pääsi yli kiloon..
Ennakko myös on mikä on? Panin siihen missä moottori käy ja vetää parhaiten...Perstuntumalla sekin :)

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 6.1.2011 16:07
Kirjoittaja punanenä
Epäonnisella offireissulla sattui kaikenlaista...

Turbo leikkasi kiinni heti kättelyssä ( ei kai öljy kiertänyt kun pakkastakin oli reilusti....).

Auto kyllä liikkui ilman turboakin hirvittällä kíerrosten antamisella mutta se taas hajotti kaiken muun kytkintä myöten...

Öljyvalo vilkkui alusta astin ja akut ( punainen optima ja tavallinen motonet akku) siirtyivät myös akkujen taivaaseeen kyseisellä reissulla..

Kysynkin nyt että miten korjaan öljynpaineet, miten kytkimen saa kestämään kovan väännön...

Onko lada-moottorin aika vaihtua kytkimineen muuhun vai voiko tämän vielä elvyttää..?

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 6.1.2011 17:08
Kirjoittaja 1500i
"Hoitajaako nyt tarvitaan..."
Onko entinen pumppu väljä vai miksi ei nostanut paineita? Uusi sellanen ainakin ja koneeseen remontti jos kerran ilman paineita ajoit.
Mitä öljyä siinä muuten on? Tuntuu vain oudolta, että se oisi ollut niin paksua, että sen takia turbo menee :roll: toisaalta paineen valo ja paksut öljyt... ei hyvä :?

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 6.1.2011 18:49
Kirjoittaja punanenä
1500i kirjoitti:"Hoitajaako nyt tarvitaan..."
Onko entinen pumppu väljä vai miksi ei nostanut paineita? Uusi sellanen ainakin ja koneeseen remontti jos kerran ilman paineita ajoit.
Mitä öljyä siinä muuten on? Tuntuu vain oudolta, että se oisi ollut niin paksua, että sen takia turbo menee :roll: toisaalta paineen valo ja paksut öljyt... ei hyvä :?
"hoitajakin" olisi kiva mutta ei nyt liity asiaan.

Eli pitää saada VOIMAA ja KESTÄVYYTTÄ....

Ja etenkin niiden siirtoa pyöriin.....

EDIT.Asia korjattu vaihtamalla koko auto :shock: