Toi trabant on todella upea paljon hienompi kun moni muu sähkö/hybridi auto
Vaikken olekkaan mikään ympäristö hippi ja pidän ilmastonmuutos hössötystä enempi median propagandana niin suhtaudun kuitenkin avoimesti sähkö autoihin enkä ole niin ennakkoluuloinen kuten moni tuntuu olevan.olisi mukava nähdä markkinoilla lisää itäblokin klassisia automerkkejä muunnettuna sähköautoksi esim. mosse vois olla kiva
Eiköhän ajan kanssa kun tekniikka kehittyy tarpeeksi niin alkaa ilmestymään joitain halpis sähkö autoja idästä.
"Aikatauluissa ei ole tapahtunut muutosta, sillä marraskuun toimitukset ovat tuotannon ensimmäisiä kappaleita. Valmet Automotiven viestintäjohtaja Teija Åhlmanin mukaan Yhdysvaltoihin toimitetaan tämän vuoden puolella kuitenkin jo pieni erä autoja. ”Muun muassa ennakkotilaajille toimitetaan sadan kappaleen nimikoitu erä”, Åhlman kertoo.
Sis Fisker Karmasta on kysymys. Taloussanomien jutusta lainaus. Mistään muualta en ole löytänyt mainintaa siitä, onko vielä ensimmäistäkään vasaraniskua tehty. Jos jotain olisi tapahtunut, luulisi tuon kiinnostavan ainakin saman verran kuin se kuka nai ketä BB-talossa.
Ketään ei kiinnosta, mistä sähkö näihin saadaan. Miettikääpä, paljonko sähköenergiaa tarvitaan, jos vaikka puolet autoista kulkisi sähköllä. Viherkuher-piipertäjät kannattavat sähköautoja samalla kun vastustavat sähkönkulutuksen kasvua. Ei toimi tämä yhtälö.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Toveri Sladimir kirjoitti:Ketään ei kiinnosta, mistä sähkö näihin saadaan. Miettikääpä, paljonko sähköenergiaa tarvitaan, jos vaikka puolet autoista kulkisi sähköllä. Viherkuher-piipertäjät kannattavat sähköautoja samalla kun vastustavat sähkönkulutuksen kasvua. Ei toimi tämä yhtälö.
aivan samaa mielipuolta tästä asiasta, niin kauan kun ihminen liikkuu, siitä tulee jätettä jollain tapaa
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Toveri Sladimir kirjoitti:Ketään ei kiinnosta, mistä sähkö näihin saadaan. Miettikääpä, paljonko sähköenergiaa tarvitaan, jos vaikka puolet autoista kulkisi sähköllä. Viherkuher-piipertäjät kannattavat sähköautoja samalla kun vastustavat sähkönkulutuksen kasvua. Ei toimi tämä yhtälö.
Ei viherpiipertäjät pysty koskaan perustelemaan idioottimaisia mielipiteitään millään järkisyillä. Hei se sähköhän tulee sieltä töpselistä, seinän sisältä..
Jos kaikki Suomen autot kulkisivat sähköllä, ydinvoimaloita pitäisi rakentaa neljän laitoksen verran lisää jotta katettaisiin tuo sähkönmäärä. Siinä saa muutaman ekolokisen tuulivoimalan rakentaa, jotta päästään neljän ydinvoimalla sähköntuotannon tasolle...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Toveri Sladimir kirjoitti:Ketään ei kiinnosta, mistä sähkö näihin saadaan. Miettikääpä, paljonko sähköenergiaa tarvitaan, jos vaikka puolet autoista kulkisi sähköllä. Viherkuher-piipertäjät kannattavat sähköautoja samalla kun vastustavat sähkönkulutuksen kasvua. Ei toimi tämä yhtälö.
Ei viherpiipertäjät pysty koskaan perustelemaan idioottimaisia mielipiteitään millään järkisyillä. Hei se sähköhän tulee sieltä töpselistä, seinän sisältä...
Jonkun viherpiipertäjän idea oli myös pumpata tunturien/mäkien päälle vettä ja laskea vesi "jokena" alas tunturin/mäen päältä, jotta siitä voitaisiin ottaa vesi energiaa
En tiedä meinasivatko käsivoimin pumpata vettä...
Joillakin markkinoilla joku auton nimi ei ole oikein myyvä, kuten Kalina Suomessa. Mikäli tätä autoa alettaisiin tuoda meille, sille luultavasti keksittäisiin täällä toinen nimi: http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... saamistaan
Tatu Waloranta kirjoitti:Jonkun viherpiipertäjän idea oli myös pumpata tunturien/mäkien päälle vettä ja laskea vesi "jokena" alas tunturin/mäen päältä, jotta siitä voitaisiin ottaa vesi energiaa
En tiedä meinasivatko käsivoimin pumpata vettä...
Kyseessä eräs idea tuulivoiman varastoimiseksi. Kesällä kun tuulee mutta sähkön tarve vähäinen voisi tuulisähköllä pyörittää pumppuja ja täyttää patoaltaita talven varalle. Täällä olemassa olevat altaat tosin täytyy syksyllä sateista ja keväällä sulamisvesistä, mutta esim. norjassa on olemassa täyden mittakaavan koelaitoksia.
Sähkön riittävyys ongelman lisäksi tulee vastaan siirtokapasiteetti. Se on koko sähköverkon osalta riittämätön.
Sähköautot ovat liian kalliita, jotta kiinnostuisin. Muutamalla tonnilla voi valita miltei mitä haluaa itäisen naapurimme automallistosta. Joukossa on myös erittäin taloudellisia laitteita.
Eihän sillä ole mitään merkitystä vaikka menisi 3L/100 bensaa, saastuttaa Vähemmän saastuttavaa on ajella sähköautolla, jonka tarvitsema sähkö on tuotettu esim. hiilellä, ei päästöjä
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.