Paljonko Ladasi "kiertää"?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

paljonko jengaa?

Äänestys päättyi 21.7.2004 13:42

3000-5000rpm
2
7%
5000-6000rpm
6
22%
7000rpm, ehkä päällekki
5
19%
joo keposesti 8000rpm, ylikki ehkä..
6
22%
Mistä mä tiiän ku ei oo mittaria!
8
30%
 
Ääniä yhteensä: 27

Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

vaihtovalo 6000 rajoittaja 7700. Nokka pitäis hommata jyrkempi kun rupeaa paras veto loppumaan 7000 jälkeen. Nykyinen turbo kun ei vielä rupea ahdistamaan, vanha rajoitti käyttökelpoisen alueen max 6000.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Ei tiedä, kiekkari hajos. :? Täytyy kattella sitten kun saan noi mittarit kuntoon. :)
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

yks 1200s otti 8 tonnin mittarin pohjaan.. eli reilusti yli.. tiedä sit kuin paljo pitää laittaa 11 tuhannen mittari et näkee.. :lol: :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Kyllä toi munkin 2107 ottaa sen mihin kiekkamittari päättyy, tarvis olla just joku 11tuhanne mittari et näkis kunnolla. :lol:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
lada 2104
Viestit: 113
Liittynyt: 10.1.2005 20:26
Paikkakunta: Puumala

Viesti Kirjoittaja lada 2104 »

mulla ottaa tuo combi mittarin tappiin saakka :) mut en tiiä sit kui tarkka se vakio mittari on :D
lada combi hypi ja pompi
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Enpä ole raaskinut pohjaan asti koittaa, siinä 5500 kohdalla tulee viimeistään vaihdettua kun veto alkaa sen jälkeen huonontua. Hitto kun turasin pienemmälle vaihdon liian myöhäiseksi niin pääsi yksi 626 ~95 1.8 tai 2.0 hatchback mazda ohi eilen. Nelosella ajelin 50 km/h todellinen nopeus ja se lähti rinnalle, urku auki ja samalla tajusin että sehän saavuttaa, kolmosta sisään ja uusi yritys, mazda senkun saavuttaa. Jos olisin laittanut suoraan kakkosen sisään niin se olisi melko varmasti jäänyt taakse, pitää ensikerralla vaihtaa heti oikea pykälä sisään kun rupeaa leikkimään. Meteli tosin oli kova ja hämmästyneitä katseita sieltä hopeanuolesta näkyi kun pääsivät rinnalle ja siitä ohi. Katsotaan kun nappis aiheuttaa hämennystä jahka se saadaan kunnon iskuun.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Enää ei etes viiti vedättää ladalla niinkovin kuin ennen, mikäs siinä jos kuuluis vain terveitä ääniä muttakun kuuluu kaikkea mahollista maan ja taivaan väliltä, pääasiallisina ääninä helinää, ihme rahinaa ja putkesta kantautuva infernaalinen resonanssiääni :mrgreen:

Männäviikolla vähän kierrättelin tuota vanhaa 1200S:ää, kyllä kiertää niin puhtaasti kun ladan kone ikinä voi :lol:

Kummasti vaan ihmisten päät kääntyilee kun antaa kaupungissa vähän enemmän happea...amisputki 4ever! :mrgreen:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

destor kirjoitti:Enpä ole raaskinut pohjaan asti koittaa, siinä 5500 kohdalla tulee viimeistään vaihdettua kun veto alkaa sen jälkeen huonontua. Hitto kun turasin pienemmälle vaihdon liian myöhäiseksi niin pääsi yksi 626 ~95 1.8 tai 2.0 hatchback mazda ohi eilen. Nelosella ajelin 50 km/h todellinen nopeus ja se lähti rinnalle, urku auki ja samalla tajusin että sehän saavuttaa, kolmosta sisään ja uusi yritys, mazda senkun saavuttaa. Jos olisin laittanut suoraan kakkosen sisään niin se olisi melko varmasti jäänyt taakse, pitää ensikerralla vaihtaa heti oikea pykälä sisään kun rupeaa leikkimään. Meteli tosin oli kova ja hämmästyneitä katseita sieltä hopeanuolesta näkyi kun pääsivät rinnalle ja siitä ohi. Katsotaan kun nappis aiheuttaa hämennystä jahka se saadaan kunnon iskuun.
Epäilen kyllä vähän että vakio-isolohkolla ei noita riisejä jätätellä, jos nyt kuski ei ole ihan peukalo keskellä kämmentä siellä riisissä. Sen verran pirteitä pelejä nuo tuppaavat olemaan.

Minä jäin ainaki melkein seisomaan luokkakaverin 1.3 Sunnyä vastaan vaikka olinkin varautunut kepittämään...eikä ollu kuskin osaamattomuudesta kiinni :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Sen verran voin kertoa että työmaan 1,6 L:nen Octavia vm. 2000 ja mutsin nuhapumppu Stilo vm 2004 ei kiihdy yhtä hyvin kuin tuo oma isolohko combi. Tämä on täysin mutu-tuntumalla tehty. Vertailut tehty autojen omilla nopeusmittareilla ja kiihdytys tehty Pyhtään Motellin risteyksestä Kotkaan päin ja luettu nopeus ensimmäisen nopeusrajoitus merkin kohdalla.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Täysin samanlaista 1.8 (jos se siis oli 1.8) mazdaa ajaneena pystyn sanomaan että kiihtyvyys on lähes samanlaista pienemmissä nopeuksissa, mutta satasen jälkeen riisi vie voiton. Tässä mazdassa oli mielestäni vielä aika reilusti porukkaa kyydissä, joten edellytykset ohituksen estolle olivat hyvät. Homma vaan töppäsi tuohon vaihdehölmöilyyn. Jopa vakionappiksella on menty tehokkaammista japanilaisista ohi, se vaan vaatii vähän kaistapäistä ajoa ja koko tien hyödyntämistä mutkissa sladien muodossa. Tehopulahan tuossa ruiskussakin on, mutta asia korjataan.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minun Lada kiertää reittiä Vuosaari,Itäkeskus,Länsimäki,Vuosaari.Eli 1r/vrk :lol: :lol:
eqpe

Viesti Kirjoittaja eqpe »

huomenna auto gauge paikolleen njiin saa ihimetellä. korvakuulolta en oo kovin huuattanu. no huomenna sen näkee oikeen mittarista
Avatar
LADA-POWER!
Viestit: 176
Liittynyt: 8.11.2005 11:49
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja LADA-POWER! »

parin kilometrin jää rataahan tuo kiertää näin talvisin!!! :lol:
Lada poweria!

Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
eqpe

Viesti Kirjoittaja eqpe »

aika on ilimeisesti suhteellista. mittarin sain kiinni ja heti kokeilemaan :shock: :twisted: 7Krpm kierti ko vähä lämmitteli.. ja jumalaton savu tallisa ja tumman läntinki se prk pieri oveen.. no pääasia että toimii
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

Kyllähä miullakii tuppaa kiertää. :) jäällä keposee men se 7000 rpm ja yks tuttu kehu et kaverinsa kans "huuvatti ladaa iha tapissa ainaskii 9000" kehuskelu mut otappas moisista tolkkua. :lol:
Vastaa Viestiin