Paljonko Ladasi "kiertää"?
vaihtovalo 6000 rajoittaja 7700. Nokka pitäis hommata jyrkempi kun rupeaa paras veto loppumaan 7000 jälkeen. Nykyinen turbo kun ei vielä rupea ahdistamaan, vanha rajoitti käyttökelpoisen alueen max 6000.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Enpä ole raaskinut pohjaan asti koittaa, siinä 5500 kohdalla tulee viimeistään vaihdettua kun veto alkaa sen jälkeen huonontua. Hitto kun turasin pienemmälle vaihdon liian myöhäiseksi niin pääsi yksi 626 ~95 1.8 tai 2.0 hatchback mazda ohi eilen. Nelosella ajelin 50 km/h todellinen nopeus ja se lähti rinnalle, urku auki ja samalla tajusin että sehän saavuttaa, kolmosta sisään ja uusi yritys, mazda senkun saavuttaa. Jos olisin laittanut suoraan kakkosen sisään niin se olisi melko varmasti jäänyt taakse, pitää ensikerralla vaihtaa heti oikea pykälä sisään kun rupeaa leikkimään. Meteli tosin oli kova ja hämmästyneitä katseita sieltä hopeanuolesta näkyi kun pääsivät rinnalle ja siitä ohi. Katsotaan kun nappis aiheuttaa hämennystä jahka se saadaan kunnon iskuun.
Enää ei etes viiti vedättää ladalla niinkovin kuin ennen, mikäs siinä jos kuuluis vain terveitä ääniä muttakun kuuluu kaikkea mahollista maan ja taivaan väliltä, pääasiallisina ääninä helinää, ihme rahinaa ja putkesta kantautuva infernaalinen resonanssiääni 
Männäviikolla vähän kierrättelin tuota vanhaa 1200S:ää, kyllä kiertää niin puhtaasti kun ladan kone ikinä voi
Kummasti vaan ihmisten päät kääntyilee kun antaa kaupungissa vähän enemmän happea...amisputki 4ever!

Männäviikolla vähän kierrättelin tuota vanhaa 1200S:ää, kyllä kiertää niin puhtaasti kun ladan kone ikinä voi

Kummasti vaan ihmisten päät kääntyilee kun antaa kaupungissa vähän enemmän happea...amisputki 4ever!

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Epäilen kyllä vähän että vakio-isolohkolla ei noita riisejä jätätellä, jos nyt kuski ei ole ihan peukalo keskellä kämmentä siellä riisissä. Sen verran pirteitä pelejä nuo tuppaavat olemaan.destor kirjoitti:Enpä ole raaskinut pohjaan asti koittaa, siinä 5500 kohdalla tulee viimeistään vaihdettua kun veto alkaa sen jälkeen huonontua. Hitto kun turasin pienemmälle vaihdon liian myöhäiseksi niin pääsi yksi 626 ~95 1.8 tai 2.0 hatchback mazda ohi eilen. Nelosella ajelin 50 km/h todellinen nopeus ja se lähti rinnalle, urku auki ja samalla tajusin että sehän saavuttaa, kolmosta sisään ja uusi yritys, mazda senkun saavuttaa. Jos olisin laittanut suoraan kakkosen sisään niin se olisi melko varmasti jäänyt taakse, pitää ensikerralla vaihtaa heti oikea pykälä sisään kun rupeaa leikkimään. Meteli tosin oli kova ja hämmästyneitä katseita sieltä hopeanuolesta näkyi kun pääsivät rinnalle ja siitä ohi. Katsotaan kun nappis aiheuttaa hämennystä jahka se saadaan kunnon iskuun.
Minä jäin ainaki melkein seisomaan luokkakaverin 1.3 Sunnyä vastaan vaikka olinkin varautunut kepittämään...eikä ollu kuskin osaamattomuudesta kiinni

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Sen verran voin kertoa että työmaan 1,6 L:nen Octavia vm. 2000 ja mutsin nuhapumppu Stilo vm 2004 ei kiihdy yhtä hyvin kuin tuo oma isolohko combi. Tämä on täysin mutu-tuntumalla tehty. Vertailut tehty autojen omilla nopeusmittareilla ja kiihdytys tehty Pyhtään Motellin risteyksestä Kotkaan päin ja luettu nopeus ensimmäisen nopeusrajoitus merkin kohdalla.
Täysin samanlaista 1.8 (jos se siis oli 1.8) mazdaa ajaneena pystyn sanomaan että kiihtyvyys on lähes samanlaista pienemmissä nopeuksissa, mutta satasen jälkeen riisi vie voiton. Tässä mazdassa oli mielestäni vielä aika reilusti porukkaa kyydissä, joten edellytykset ohituksen estolle olivat hyvät. Homma vaan töppäsi tuohon vaihdehölmöilyyn. Jopa vakionappiksella on menty tehokkaammista japanilaisista ohi, se vaan vaatii vähän kaistapäistä ajoa ja koko tien hyödyntämistä mutkissa sladien muodossa. Tehopulahan tuossa ruiskussakin on, mutta asia korjataan.
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
parin kilometrin jää rataahan tuo kiertää näin talvisin!!! 

Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa