Sivu 3/39

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 19.2.2010 17:56
Kirjoittaja lada.h.s
Miksi sillä ei voisi olla ajettu 69000? Minun kasikutosella Nappiksella on oikeasti ajettu vain se 64500! Olisin laittanut kuvan
mutta en tietenkään osannut :(

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 19.2.2010 18:17
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tekisi mieleni vahtaa tuo Termostaatti. Mutta meneekö tämä nyt taas siihen, etten malta pitää näppejäni tuosta erossa? Voi kuitenkin olla hyvä ensin katsoa miten lämmöt toimivat vähän lauhemmilla keleillä.

Saattaa tosiaan olla, että vaihdan nuo Etulokarit niihin SÄMIssä olleisiin. Niissä on hyvä, tukevat ja juuri sopivan kokoiset jatkoläpät. Lokarin vahtohan ei ole kovinkaan kummoinen homma.

Sumuvalo ei toimi. Onko sumuvalo pakollinen varuste autossa, johon se on asennettu? En ole koskaan nähnyt Syynääjän kokeilevan sitä. No, helppohan se on laittaa toimimaan. Karvoja tarvii vain vähän nostattaa.

On siellä pari ruostekukkaröpelöä takalasin tiivisteen alapuolella. Taisi olla yksi konepellin etuosassa. Mutta vastahan sitä pesun ja vahauksen yhteydessä ne kaikki kivat röpelot, kolhut ja naarmut esiin saadaan. Kyllä tuosta aika hyvin nytkin ne näkee, koska auto on pesty täysin puhtaaksi. Ihan kun siinä olisi vielä vahauskin pinnassa.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 19.2.2010 18:27
Kirjoittaja Uitukki
Takasumuvaloa ilmeisesti tarkoitat? Sehän on ollut pakollinen varuste -94 ja sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa ellen nyt ihan väärin muista. Tuota vanhemmissa ei käsittääkseni tarvi pelata vaikka olisi asennettu???

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 19.2.2010 22:56
Kirjoittaja 1500i
Pitääpä "poistaa/korjata" korvan takaa tuo ake tieto. Se oli siis katsastusasema tietenkin mistä niitä voi kysyä. Tietenkin jos ne on otettu ylös ainahan eivät näy ottavan vai kysyikö ne että saiko ne merkitä muistelen että jollain kertaa ainakin kysy.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 20.2.2010 6:59
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Meniköhän tämä nyt siihen, että lähdenkin tänään järjettömänä pakkasaamuna käymään Venäjällä. VäliPala ainakin on tuolla piuhan perässä. Miksei sitä voi mennäkin. Ei varmasti ole ruuhkia, kun Pohjois-Karjalalaiset, huonohampaiset, miehet ovat uunin kupeessa. Kylmyyttä ilmoittelee IlmastoTieteellinenKeskusteluLaitos olevan nyt 7aamulla 29,9 täällä Joensuussa.

Olisihan tuolla jotain tuomisiakin odottamassa. Ellei tässä sitten nukahda tuohon sohvaan kun katselee Suomen lätkytellessä lättyä laitoihin tuolan VanMuuverissa. Näkeepä.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 20.2.2010 12:35
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Onneksi LätkänLätynLätinä oli heti niin unettavaa että järkeistin hommaa. Ei mitään VenäjänMaata vaan sohvaa selkään oikein kunnolla. Piuha irti autosta ja köllimään.

Mitä sitä näillä pakkasilla meikäläinenkään, parempihampainen, sinne rajalle rynnimään. Onhan noita päiviä.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 20.2.2010 13:38
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No, jopas! :shock:

Siirtelin tuossa vähän työkalua ja rouma SÄMPYstä VäliPalaan. Takaluukkua siinä tutkin vähän samalla. Rekisterikilven valothan olin jo aiemmin korjannut.

Nyt näin siinä kauniin punaisen johdon, jossa oli apiko pää vapaana. Katselin ja kiertelin. Etsin sille paikkaa ja kas! Takaluukun lukitusmekanismin kyljessä on mötikkä. Aivan kuin se olisi moottori.

Kertokaas aloittelijalle onko tämä tosiaan lukkomekanismin moottori. :shock:

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 20.2.2010 14:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
ÄH! Idiootti! Tietenkin se mottimutikka on takalasinpyyhkimen moottori. Voi härregut. Ei olen näitä HässiBäggejä ollut näpissä pitkään aikaan niin enhän tuota älynnyt.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 20.2.2010 15:23
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Laiton VäliPalan torstaina 17.2.2010 omiin nimiini ja liikennekäyttöön.

No, perjantaina 19.2.2010 oli postilaatikkoon AKE-postia. Vilkaisin juuri otetta tarkemmin.

POISTETTU Tieliikennekäytöstä. Tavallinen Poisto :shock: :shock: :shock:

Voi Veivi sentään. Vakuutusyhtiössä käynyt kevyt sähläys. Onneksi en lähtenyt aamulla rajalle pyrkimään. Jo olisi ollut tuurintynkää, jos sinne olisin kömpinyt ja siellä moinen oltaisiin sitten huomatta.

Maanantaina tuima ilme kasvoilla vakuutusyhtiöön. TuttuTätihän siellä on aina ollut minua palvelemassa ja hommat ovat sujuneet todella hienosti. Ei tässä varmaan mitään suurempia kommervenkkejä tarvita, mutten aio maksaa uutta otetta, koska selvästi sanoi, että otetaan ajoon.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 20.2.2010 21:32
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Eipä ole lämpiämisissä ongelmaa. Lämpötilamittari alkaa elpyä. Liekö ollut niin kauan vähällä ja lyhyillä ajoilla, että jotenkin anturi tai mittari tottunut vain siihen muutamaan viisarin asentoon.

Nyt jo nousi lämmöt vähän normaalimmin. Ensin ei hievahdakaan. Melkokauan näin ja sitten hypähti sinne lähelle sitä ensimmäistä viivaa. Siitä sitten hiipii tasaisemmin. Sittenpä alkoikin toimia aina vain normaalimmin. Eli ei räpelletä termaria.

Rolinatkin saattavat sittenkin tulla jostain pakoputken resonoinneista etupäästään. Jossain vaiheessa kuulosti aivan kuin katalysaattorin lämpösuoja olisi helissyt. Tämä täytyy vielä varmistaa. Vaikka ei sillä, kyllä minä annan tuon rolista kun se kerran haluaa.

Vasemman takaoven painauma on mielenkiintoinen. On sitä ovea täytynyt melkoissella voimalla paiskata auki, kun se on saatu satutettua etuoveen. Siitä se on painauma tullut.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 20.2.2010 21:47
Kirjoittaja pikku-maukka
ne on vähän tuollaisia nuo mittarit välillä. omassa axteekissa temmpus lämpömittari kun sitä hain, heilu kierroksien mukaan. no kun osan matkaa oli ajettu välillä näytti järkevää eikä heiulunu, ja seuraavana päivänä toimi ihan oikein. eli oisko jotain hapettumaa jossain, tai sit voi juuri jumia tiettyihinkohtiin jos ei oo paljoo ajaettu.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 22.2.2010 17:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Poistelinpa sitten tyylilleni uskollisena valoautomatiikan. Edellinen omistaja vinkkasi, että pitkät eivät tahdo jäädä päälle. No, syyhän on selvä. Pitkiä ei juuri koskaan ole tarvittu eli valokatkaisinta ei ole juurikaan käytetty. Varsinainen valojen kytkeminen nappulasta oli siis ollut niin vähäistä, että katkaisija oli vähän kuollut. Nytpähän sille tulee käyttöä.

Lämpömittari toimii koko ajan herkemmin. Mitään viivettä ei alhaisissa lämpötiloissa enää ole. No, jos nyt siinä eräässä kohdassa vähän, niin mitä tuosta.

Nyt ollaan sitten tieliikennekäytössä. VakuutusRouva oli kovin pahoillaan ja pyyteli anteeksi. Eikä minun tietenkään tarvitse maksaa sitä uusinta uutta otetta. Josko paperit tulisivat keskiviikkona niin pääsisi pyrähtämään Venäjälle. Lie käytävä tankkaamassa vielä kerran ennen Lauantaita, ettei suomipolttoaineella tarvitse ajella Mopilistiaan ja sieltä Kuusaalle.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 22.2.2010 17:35
Kirjoittaja lada combi
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Vasemman takaoven painauma on mielenkiintoinen. On sitä ovea täytynyt melkoissella voimalla paiskata auki, kun se on saatu satutettua etuoveen. Siitä se on painauma tullut.
Eipä siihen hirmuista voimaa tarvita, jos rajotin ollut rikki... näitä näkee melko usein :?

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 22.2.2010 22:41
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Katselin tänään Mestistä JetSetissä. VäliPalan repsikan kylki oli sinne paarin tupakkapaikalle päin. Ja mitä ihmettä! :shock:

Saamari siinä kyljessä oli kaksi pitkää naarmua. Jokuko jo mennyt hinkkaamaan sitä? Tai sitten en ollut huomannut moisia. Tuoreen näköisiä kyllä olivat. Käytön jäliäkö heti tulee ja noin selviäkin vielä? Kaikkea sitä.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala

Lähetetty: 22.2.2010 22:59
Kirjoittaja khj-582
Aina jos auto on yhtään provosoivemman näköinen tulee jälkiä.
Eritoten jos auto on parkissa jonka läheisyydessä on alkoholin vaikutuksenalaista väkeä.
nimim. ruttujen-määrä-kyljissä-lisääntyi-takalasitarran-kiinnityksen-jälkeen