1600SL "Jallulada"

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Päästölappu hommattu \o/
Hiukan joutui weberin ruuvia kääntämään ja se oli siinä - eikä ihme kun korvakuulolla sitä käänneltiin :)

Kaveri kävi tuo hakemassa ja kuulemma tuntuisi aika hyvin toimivan. Hänen mukaansa aika kova alusta eli hyvältä vaikuttaa sekin. Kulusta ei oikein osaa sanoa kun kuulemma hakkaa tyhjää vähän joka vaihteella... sen verran liukas keli.

Saattaa olla aikamoista rallia luvassa viikonlopuksi 8)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Huomaatkos, on se melkoista taistelua noiden päästöjen kanssa... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Jokari kirjoitti:Huomaatkos, on se melkoista taistelua noiden päästöjen kanssa... :lol:
Joo ihan kauhee homma :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

LEIMA \o/

Ei mitään huomautuksia ja suoraan leimalle... nyt on todella hyvä fiiwis :)

Kaveri ajoi siirtokilvillä auton inssille ja kaikki meni putkeen. Inssi oli kysässyt että onko tässä madallusjouset... vastaus oli luonnollisesti että ei. Oli kuulemma ollu vaan niin erikoisen väriset vieterit ja tolpat :)

Kuskin penkin vaihdosta oli inssin kommentti ollut "ai täällä on vähän penkin kiinnityksiä paranneltu" - aika hyvin kun oli pultattu pohjasta läpi :D

Kaveri otti alleen tuon mun legacyn ja mulla on tämä lada nyt alla. Ensimmäiset kokemukset jalluladasta:
- Alusta vaikuttaa jopa vähän kovalta = todella helppo laulattaa luisussa... toki perä lähtee todella herkästi alta joten tarkkana saa olla
- 1600:n kone vääntää todella hyvin. Weberillä kun avaa kakkoskurkun niin välittömästi luisussa ainakin vielä kolmosella - kyllä lähtee!
- Legacyn korkeussäädettävä penkki ristiselän tuella on suorastaan jumalaisen hyvä ladan orkkinpenkkiin verrattuna. Todella hyvä ajaa.

Illalla vaihdan öljyt ennen kuin alan kunnolla laulattamaan tuota laitetta. Max Lifet ja uus filtteri on jo ostettu.
Tähän liittyen kyssäri:
- öljynpaine mittari on miltei nollassa tyhjäkäynnillä. Vasta isommilla kierroksilla alkaa viisari lähentymään puoltaväliä. Onko tämä normaalia?
Tosin illalla uutta öljyä ja filtteri niin ties vaikka vaikuttaisi jotain. Kone kuitenkin käy todella nätisti.

Ei kyllä sanoin pysty kuvaamaan kuinka hyvä meininki tällä hetkellä. 26v lada leimalle niin että köyhät kadehtii :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nyt on muuta kilsa takana ns. sorapätkää... ei vaan voi uskoa vieläkään kuinka erilainen tuo on kuin vakiolada. Todella vakaa ajettava, mutkat voi vetää kolmosella halutessaan todella lujaa sekä moottori kehrää kuin kissa.

Muutamia huomioita:
- vanha öljy oli ihan litkua vaikka se hetki sitten näytti hyvältä. Öljy taisi jopa hieman haista bensalle... ilmeisesti käytetty niin paljon paikoilaan ja ryypyllä, tai sitten bensapumppu vuotaa öljyn sekaan. No nyt on Max Lifet sisässä ja seraillaan tilannetta.
- lämppärin hana tuntuu jumittelen ja tahmaavan... ei ainakaan vielä vuoda. Ihan sama missä asennossa se on, joka tilanteessa tulee kuumaa :)
Huomenna vois kattoa jos sais haettua uuden hanan ja vaihtaa sitten kun on lämmintä - tai sitten kun se alkaa vuotamaan :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nyt on ladaa laulatettu oikein autaumuksella... polvi alkaa olemaan aika valmis :)
Tarttee saada tuota poljinta vähän säädettyä että ajaminen tulee nautittavammaksi.

Uusi lämppärin hana on ostettu, mutta paketti oli näköjään jonkun toimesta jo avattu ja tiivisteet puuttuu - taattua mätänet laatua.

Rattia vois tuoda vielä vähän lähemmäs kuskia ja ehkä siinä samalla vähän laskea sitä.

Nyt kun pakkanen kiristyy niin pitokin paranee... äsken kotio ajellessa alkoi jo tulemaan sellainen olo, että voisi olla enemmänkin voimaa ladassa.
Näinhän tosin aina käy kun pääsee sinuiksi auton kanssa :)

Tuo öljynpainemittari on kyllä vekkuli... yhessä vaiheessa se taisi toimia kuten kuuluu eli nousi aika korkealle. Nyt taas se on siellä miltei nollissa. Olikohan tuo anturi sitten paskainen tai jotain - vai mistä tuollainen seilaaminen voisi johtua?

Avasin äsken litran karhun... kyllä kelpaa :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Hyvä homma et Lada laulaa, kannattanee ensimmäiseksi paineanturi tutkailla ja vaikka vaihtaa uusi :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

'aatee' kirjoitti:Hyvä homma et Lada laulaa, kannattanee ensimmäiseksi paineanturi tutkailla ja vaikka vaihtaa uusi :)
Joo vois tuon anturin kyllä vaihtaa uuteen.
Äsken kävin taas tankilla ja vihdoinkin tajusin miten tuo tripin nollaus tappi oikein toimii... sitä pitääkin reilusti pyöritellä eikä painaa, kuten muissa autoissa.

Bensaa palaa ihan hulluna kun paahtaa pikkuteitä menemään lappu lattiassa... yli 15/100km menee tällä hetkellä :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Eikös olekkin kumma miten lähes kelvottomasta autosta saa jo ihan siedettävän pikku parannuksilla, jotka ei mielestäni useimpien taloutta kaada? :lol:

15,7 L/100 km on mun ennätys 100% rataolosuhteissa Weperillä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Jokari kirjoitti:Eikös olekkin kumma miten lähes kelvottomasta autosta saa jo ihan siedettävän pikku parannuksilla, jotka ei mielestäni useimpien taloutta kaada? :lol:

15,7 L/100 km on mun ennätys 100% rataolosuhteissa Weperillä...
Joo kyllä tuo on todella paljon parempi mitä vakiolada.
Kone laulaa todella mahtavasti eikä sitä bensaakaan ainakaan öljynvaihdon jälkeen ole tuonne öljyn sekaan menny... ainakaan vielä.

Alusta on saanut kehuja jokaiselta, joka on kyydissä istunut/ajanut tuolla. Eihän tuokaan mikään ubersporttinen ole mutta jo tarpeeksi jämäkkä hauskanpitoon.

Mitä tässä nyt on ehtinyt vähän toista tankillista sutimaan niin kyllä se lukko saattaa sinne taka-akselille tulla ostoslistalle. Kuitenkin käyttäytyisi varmaan aika paljon loogisemmin sillä.

Jarrut tuossa on jotenkin oudot. Tasaisen raskas poljin ja sitten vain jossain kohtaa alkaa lukottamaan = ei mitään tuntoa. Oliskohan tehostin jotenkin rikki tai sitten vaan pitkä seisonta on pistänyt paikat tahmeiksi? Noh tämän kanssa pystyy nyt toistaiseksi elämään, kunhan muistaa vaan tuon ominaisuuden.

Pitää nyt vaan toivoa että pysyy tiellä :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei kyllä ole omassa kikottimessakaan juuri minkäänlaista tuntoa tuon jarrupolkimen suhteen eikä toisessakaan millä tossa ajelin muutaman satkun. Tää jälkimmäinen laite vaan irrottaa perää vielä satasen vauhdista nelosella...puolella kaasulla. Oisko tuossa jo ihan riittämiin tuollaiselle pulkalle... :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Jaa no se jarru taitaa sitten vaan olla tollanen... no kaikkea ei voi saada - ainakaan ilmaiseksi.

woihan wanha wihtahousu sentään kun mätänetin myymään lämppärin hanaan ei saa sieltä enää tiivistettä. Tarttee sellainen jostain taikoa.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nyt on kunnon tiivisteet olemassa lämppärin hanaan... vielä kun tulisi sellainen keli että joku viittis tuolla pihalla tuon vaihtaa, niin hyvä :)

Lada kiertää todella mukavasti... sinne 6000rpm ottaa ihan eleettömästi. Edellinen laitos ei niin pitkälle nikottelematta kivunnut - tosin siinä oli kyllä virranjakajassa vähän väljyyttä niin sekin varmaan jotain vaikutti.

Eilen ehdittiin manailla kun keli oli mitä oli ja auto sutin miten sattui... välillä lähti hienosti alta ja välillä vaan toinen pyörä hakkas tyhjää ja auto meni minne sattui.
Onneksi tähän on löytynyt lääke - torsentyyppinen lukko on tulossa :D

Lukko saadaan paikoilleen siinä kevään korvilla, jos ei mitään yllätyksiä tule. Eiköhän ala taitttumaan sen jälkeen :D

Tuli muuten penkkaneitsyyskin korkattua eilen. Taittelin yhdellä vauhdilla pari 90 asteen mutkaa ja siitä sitten kunnon neulansilmään... Meni vähän pitkäksi ja takakulma penkkaan. Hyvin se sieltä sai tukea ja matka jatkui kunnon röhönaurun saattelemana. On tää vaan vahva laite.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Asiaa!

Nyt saa AI:n orkkisklassikkokin kunnon kyytiä heinikossa hapattamisen sijaan! :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Tarviihan sitä penkoista ottaa vähän välillä tukea, pelti on helppo oikasta :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin