VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Projekti: Lada 1500tici
Mitäs tälle kuuluu?
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Re: Projekti: Lada 1500tici
Moottori on koneistettavana, mutta pitäisi olla siinä kunnossa että heti kun saa laakerit niin saa kasattua. Imuventtiilit pysyvät ainakin toistaiseksi vielä vakiona.
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Projekti: Lada 1500tici
Onse hyvä että joku muukin tekee täällä viimesenpäälle jotakin
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Re: Projekti: Lada 1500tici
Pientä päivitystä eli kone on ollut jo muutaman viikon paikoillaan ja ekat savut otettu pihalle.
Sylinterin poraus on nyt 78,5mm mäntinä wisecot. Venttiilit pysyivät saman kokoisina kuin viimeksi.
Palotilat on muotoiltu uudestaan. Kampiakseli hiottu ja kiillotettu. Veivit h-profiiliset. Lisäksi kone on varmaan nyt ensimmäistä kertaa kunnolla tasapainotettu.
Vauhtipyörästä lähti myös ylimääräiset tavarat pois.
Palje alueet laitettu kohdilleen. Levylukko odottaa asennusta.
Ahtoputket, välijäähdytin ja kaasuläppä pitäisi vielä laittaa uusiksi.
Tuli myös laitettua ulkoinen hukkaportti turbon oman hukkaportin lisäksi, jolla on tarkoitus rajoittaa pakopaineita.
Ei pitäisi mennä ahdin niin helposti tukkoon.
Kuva asennusvaiheesta:

Sylinterin poraus on nyt 78,5mm mäntinä wisecot. Venttiilit pysyivät saman kokoisina kuin viimeksi.
Palotilat on muotoiltu uudestaan. Kampiakseli hiottu ja kiillotettu. Veivit h-profiiliset. Lisäksi kone on varmaan nyt ensimmäistä kertaa kunnolla tasapainotettu.
Vauhtipyörästä lähti myös ylimääräiset tavarat pois.
Palje alueet laitettu kohdilleen. Levylukko odottaa asennusta.
Ahtoputket, välijäähdytin ja kaasuläppä pitäisi vielä laittaa uusiksi.
Tuli myös laitettua ulkoinen hukkaportti turbon oman hukkaportin lisäksi, jolla on tarkoitus rajoittaa pakopaineita.
Ei pitäisi mennä ahdin niin helposti tukkoon.
Kuva asennusvaiheesta:

Re: Projekti: Lada 1500tici
Hieman muutoksia kokoonpanoon.. Alkoi megan bugit siinä määrin harmittamaan, että tuli hommattua ecumaster moottorinohjaus.
Eli koneeseen tulee täysin sekventiaalinen ruiskutus ja sytytys. Jakajasta jää käyttöön enää pelkkä hall-anturi ja sytytys hoituu hukkakipinällä.
Eli koneeseen tulee täysin sekventiaalinen ruiskutus ja sytytys. Jakajasta jää käyttöön enää pelkkä hall-anturi ja sytytys hoituu hukkakipinällä.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Projekti: Lada 1500tici
tuleekos sulle kampuralle normi tikkeröinti ja toi vakio hall lukemaan nokan asentoa?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Projekti: Lada 1500tici
Elikkä kampuralle mansemotorsilta tulossa trikkeri ja tosta virranjakajan kiekosta kaikki muut sakarat irti paitsi yksi ja hall-anturi tutkimaan sitä.
Säätötarkkuus pitäisi olla melko hyvä tämän operaation jälkeen.
Säätötarkkuus pitäisi olla melko hyvä tämän operaation jälkeen.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Projekti: Lada 1500tici
juu, kyllähän se noin pelaa
meinaakko pistää pakolämpömittareita tohon?
mikäs mega sulla siinä oli?
meinaakko pistää pakolämpömittareita tohon?
mikäs mega sulla siinä oli?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Projekti: Lada 1500tici
En usko että ainakaan vielä tulee pakolämpöantureita laitettua, vaikka eihän sitä koskaan tiedä..
Tossa oli tuo ihan perus mega 1 v2.2 hi-res koodilla, mutta siinä oli vähän väliä jotain vikaa mm. ei lähtenyt kuumana käyntiin
ja välillä ei avannut startatessa ollenkaan suuttimia eli piti käyttää virtaa päälle/pois muutamaan kertaan ennenkuin käynnisty.
Luultavasti koodi meni aina sekaisin..
Tossa oli tuo ihan perus mega 1 v2.2 hi-res koodilla, mutta siinä oli vähän väliä jotain vikaa mm. ei lähtenyt kuumana käyntiin
ja välillä ei avannut startatessa ollenkaan suuttimia eli piti käyttää virtaa päälle/pois muutamaan kertaan ennenkuin käynnisty.
Luultavasti koodi meni aina sekaisin..
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Projekti: Lada 1500tici
ne karvalakki mallit on vähän karvalakkeja
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Projekti: Lada 1500tici
Nyt on auto ollut dynolla hetken aikaa säädettävänä ja ilmaantunut muutamia ongelmia.
Eli ensiksi kiinalainen bensanpaineensäädin lakkasi toimimasta (jos ikinä toiminut?).
Sen tilalle vaihdettiin aito bosch. Tämän jälkeen sillä ajettiin muutama veto ja bensapumppujen tuotto
loppui kesken. Nyt tilalle vaihtuu 044 bosch ja holley siirtopumppu joka tuottaa vapaana 410litraa.
Vanha pumppu testattiin ja se tuotti noin 105litraa tunnissa joka riitti noin 50% pulssisuhteeseen.
Muuten moottori vaikuttaa ihan lupaavalta. Myös sähköinen ahtopaineen ohjaussolenoidi on asennettu
ja ahtopainetta voi nyt siis luonnollisesti säätää ohjelmasta. Kytkimen kesto saattaa olla seuraava ongelma..
Eli ensiksi kiinalainen bensanpaineensäädin lakkasi toimimasta (jos ikinä toiminut?).
Sen tilalle vaihdettiin aito bosch. Tämän jälkeen sillä ajettiin muutama veto ja bensapumppujen tuotto
loppui kesken. Nyt tilalle vaihtuu 044 bosch ja holley siirtopumppu joka tuottaa vapaana 410litraa.
Vanha pumppu testattiin ja se tuotti noin 105litraa tunnissa joka riitti noin 50% pulssisuhteeseen.
Muuten moottori vaikuttaa ihan lupaavalta. Myös sähköinen ahtopaineen ohjaussolenoidi on asennettu
ja ahtopainetta voi nyt siis luonnollisesti säätää ohjelmasta. Kytkimen kesto saattaa olla seuraava ongelma..
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Projekti: Lada 1500tici
mikäs bensapaineen säädin sulla oli?
mullakin on joku aika halvan mallinen mutta toivottavasti toimii, bensapuoli muuten olis kunnossa kun on tankissa walboro 255 siirtopumppuna (menee muuten tosi helposti vakio ruiskupumpun tilalle) ja välisäiliössä painepumppuna sama 044 boschi, 10mm nailoni linjat ja 3/8 hydrauli liitoksilla kaikki letkut ainoot 2 klemmaria on bensatankin sisällä. mulle tulee kanssa se ahtopaineen säädin, helpompi laittaa katsastus säädöt kun ei tarvi peltiä avata
ei taida nivan asetelma enään pitää sullakaan
mullakin on joku aika halvan mallinen mutta toivottavasti toimii, bensapuoli muuten olis kunnossa kun on tankissa walboro 255 siirtopumppuna (menee muuten tosi helposti vakio ruiskupumpun tilalle) ja välisäiliössä painepumppuna sama 044 boschi, 10mm nailoni linjat ja 3/8 hydrauli liitoksilla kaikki letkut ainoot 2 klemmaria on bensatankin sisällä. mulle tulee kanssa se ahtopaineen säädin, helpompi laittaa katsastus säädöt kun ei tarvi peltiä avata

ei taida nivan asetelma enään pitää sullakaan

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Projekti: Lada 1500tici
Toi bensasäädin on suoraan kiskon päähän tuleva. Tässä mun polttoaine systeemissä kaikki pumput on ihan takakontissa näkyvillä.
Eikä tonne tankkiin taitais mahtuakkaan ilman muutoksia kun on asteekista. Noi walbron pumput taitaa olla kiinalaisia kanssa et miten kestoikä?
Siitä tollanen ahtopaineen säädin on kanssa hyvä että saa vaikka joka kierrosalueelle omat paineet. Kytkimen työtäkin voi hiukan avittaa kun ei
välttämättä tarvitse pitää täyttä ahtopainetta esim keskellä kierrosaluetta..
Eikä tonne tankkiin taitais mahtuakkaan ilman muutoksia kun on asteekista. Noi walbron pumput taitaa olla kiinalaisia kanssa et miten kestoikä?
Siitä tollanen ahtopaineen säädin on kanssa hyvä että saa vaikka joka kierrosalueelle omat paineet. Kytkimen työtäkin voi hiukan avittaa kun ei
välttämättä tarvitse pitää täyttä ahtopainetta esim keskellä kierrosaluetta..