Sivu 3/7

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 21.1.2011 18:32
Kirjoittaja lola
Nyt sai Kahvi uudet maslat Teboil S + putsari Bosch sisäänsä ja tulpat Densot. Vielä vaihdamme vaihdelootalle uutta öljyä ja käret! Ainut mikä hiukan ihmetytti oli tuo öljyn putsarin koko oli pienempi kuin edeltäjänsä pittudessa siis :shock:

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 24.1.2011 18:35
Kirjoittaja lola
Tänään oli vuorossa moottorin ja auton pesu. Suurempaa huomiota annoin painepesurilla konehuoneelle josta tulikin aika puhdas. Ainoa jonka suojasin oli virranjakaja. Nyt on kurvailtu jo yli 300km ja mukaavaa on ollut. En muista milloin olisin yhtä mielelläni mennyt ajamaan autolla. Hitto kun vielä lämpenisi kelit, jotta kärsisi paremmin hommailla autotallissa.

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 25.1.2011 14:00
Kirjoittaja lada.h.s
Hyvä että putsasit konetilan! Se näytti kuvista todella likaiselta.

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 25.1.2011 19:39
Kirjoittaja lola
Sieltähän löytyi kiiltävä kansi ja paljon muuta kun vetelin +70 asteisella vedellä lohkolle. Ainut asia mikä hatuttaa on, ettei noita pinttyneimpiä pas..ja saa oiken mitenkään pois! No onneksi tulee kesä ja pärpäset niin voi kokeilla lievästi hiovaa vahaa sinne, jahka on kopan maalannut uusiksi! Pikkuhiljaa olen taipumassa alkuperäisen värin puolelle värinumero: 235 kait? Vaimo kinuaa sitä kirkasta mustaa, vaan täytyy kait jättää se toistaiseksi tulevaisuuteen? Jos noita pas..ja ei saa liikkeelle niin sitten täytyy vetää uusi väri myös konehuoneen puolelle? Tietysti olisi hienoa kun olisi erittäin siisti pannuhuone!!

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 25.1.2011 20:07
Kirjoittaja E.P.
On olemassa käsitteet entisöinti, ja entistäminen. Jokaisen täytyy päättää kumpi on parempi. Itse arvostan jälkimmäistä enemmän, koska eivät autot ja laitteet valmistuksen jälkeenkään olleet kovin pitkään uutuuttaan kiiltäviä. Pienet käytön jäljet ja hyvä käyttövarmuus ovat tätä päivää. Mun mielestä hyvä niin.

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 25.1.2011 20:32
Kirjoittaja lola
Tietysti jätän konehuoneen / takakontin entiselleen jos saan niistä siedettäviä, jollen niin sitten ne maalataan samalla kun maalaan korin! Tavoitteena olisi hyvä ja siisti harrasteauto itselle ei enempää. Tuo museoajoneuvo homma haiskahtaa aika pilkun viilaamiselta joiltain osin voin toki olla väärässäkin? No se nähdään pistän kuvaa sitä mukaa kuin rupean autoa ropaamaan. Ensimmäisenä aijon kurkistaa pohjaa sisäpuolelta katsottuna alta olen jo asiaa vatuloinut!

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 25.1.2011 20:46
Kirjoittaja E.P.
Onko niin, ettei kiillottamalla maalipintaa saisi enää kuntoon? Ammattilaiset saavat myllyttämällä ihmeitä aikaan, ja aito alkuperäinen maali voi olla jopa parempi kuin nykyiset vesivärimaalit. Toki kuvissa näin netin välityksellä maali saattaa näyttää paremmalta kuin onkaan.

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 25.1.2011 20:58
Kirjoittaja lada.h.s
Kokeilleppa konehuoneen putsaukseen polttoöljyä! Sitä vaan rättiin ja hankaamaan! Kyllä lähtee pinttyneetkin paskat pois. Olen sitä itse 2 Ladaan
käyttänyt ja en ole voinut valittaa. Ja pö kun ei edes liuota maaleja eikä ole ihmiselläkään vaarallista eikä nouse päähän niinku jotkut liuottimet.

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 25.1.2011 21:50
Kirjoittaja E.P.
Elä nyt hyvä ihminen sitä polttoöljyä suosittele kenellekään, vaikka sitä itse käytitkin! Ei maalipintaa voi pestä polttoöljyllä. Konetilan pesuun on ihan omat aineensa. Polttoöljyllä voi nuuka pestä jotain moottorin osia, mutta ei ikinä maalipintaa.

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 25.1.2011 23:14
Kirjoittaja ElManu
Jos on tarkotus joskus maalata sitä pintaa, nii ei kannata polttoöljyä valella.. Ja saa vielä muitakin maaleja, kuin vesivärejä..

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 26.1.2011 0:08
Kirjoittaja lola
Meikän Ladaanhan ei vesilitkuja vedellä :lol: akryyliä kylläkin. Olen ollut fiksaamossa töissä, joten kaikenlaisia aineita on kokeiltu. Voi olla että tulee hyvä tai sitten ei? Täytyy vaan saada auto lämpimään ja voi kokeilla sitten! Ja vaikka autoon olisi kaatunut lamppuöljyä niin se auto täytyy hioa ja käsitellä rasvanpoistoaineella joka tapauksessa ennen pohjamaalausta :) We see then! Nyt täytyy paneutua sisätiloihin ja alkuun yrittää hommata uutta kumimattoa koko lattiaan siis original systeemiä. Aikaa nämä rassit vaatii se on selvä vaan mitäpä muutakaan meillä kuolevilla olisi, kuin aikaa tehdä jotain josta pitää!

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 26.1.2011 8:09
Kirjoittaja lada.h.s
Perusteluita sille miksei polttoöljyä voisi käyttää???
ElManu kirjoitti:Jos on tarkotus joskus maalata sitä pintaa, nii ei kannata polttoöljyä valella.. Ja saa vielä muitakin maaleja, kuin vesivärejä..
No tämä kuulostaa vielä ihan hyvältä perusteelta, mutta miksei sitä voisi muuten käyttää?

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 26.1.2011 9:48
Kirjoittaja E.P.
Olisi helpompi kertoa miksi polttoöljyä voi käyttää konehuoneen pesuun. Yhtään hyvää syytä kun ei ole olemassa. :)

Polttoöljy on öljyä. Ja juuri se öljy on tarkoitus saada pois konehuoneesta, ettei kerää sinne konehuoneeseen pölyä. Koska polttoöljy (lähes sama kuin dieselöljy) on öljyä, sen saa pois vain pesuaineella. On olemassa pesuaineita, joilla saa konehuoneesta öljyn irti ilman että tarvitsee käyttää polttoöljyä ensin. Polttoöljyllä pestessä pitää tehdä siis kaksinkertainen työ, vähintään. Tämä nyt alkuun tämmöisenä maalaisjärkeen helpohkosti uppoavana perusteena. :wink:

Sitten on enemmän ne tunteeseen ja epäilyyn perustuvat perustelut: Mitä öljy tekee maalipinnalle? Ehkäpä jopa polttaa sen ajan myötä. Vanhemmissa dieselautoissa ainakin on se tankkausluukun alapuoli karmeassa kunnossa. Ja vilpittömästi, tulisiko kenellekään mieleen pestä autonsa päälipintaa öljyllä? Sitä samaa maalia on siellä moottoritilassa, vaikka se ei ehkä sieltä pölyn alta aina näykään.

Pahoittelut, että tämä tuli tämän aiheen alle.

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 27.1.2011 2:11
Kirjoittaja samarai
E.P. kirjoitti: Vanhemmissa dieselautoissa ainakin on se tankkausluukun alapuoli karmeassa kunnossa.
Pahoittelut, että tämä tuli tämän aiheen alle.
Se vain äkkiseltään näyttää siltä, Transiteissa se on ainakin perinteisesti parhaassa kunnossa oleva korinosa :)
Tästä kertoo myös Jouko Mäki-Lohiluoma laulussaan "Transit-Mies".

Re: Lada 4D sedan 1200L VAZ-21013/2420 / 1985

Lähetetty: 27.1.2011 10:35
Kirjoittaja E.P.
Aii-van. Siinä kohtaa öljy toimiikin ruostesuojana. Enpä älynnyt. Taisinkin olla pinnallinen, kun ajattelin pelkkää kauneutta/rumuutta, enkä niinkään käytännöllisyyttä. :lol: Mutta älkää nyt silti peskö autojanne polttoöljyllä. :?