Sivu 3/11

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 14.10.2012 19:02
Kirjoittaja kappa12
Lada liikkuu taas omin voimin... Kytkimen sylinterit uusittiin ja jo vain alkoi pelaamaan(pientä säätöä pitää vielä tehdä)... Samalla tutkiskelin takapään ruostetilannetta...

Kuva

Tankin puolella on enemmän paikkailemista...

Kuva

Varapyörän puolella ei oo ihan niin paljon tekemistä, mutta kyllä sieltä varapyörä silti kurkkii...

Pitää tutkia josko jostain löytyis värikoodi tuohon, arvauksia saa esittää... Niin joo, tutkittiin kaverin kans igorin konehuonetta ja todettiin että sikäli mikäli tämän ikäisessä Ladassa pitäis olla kärjellinen sytytys alkaappitäen niin tähän on jossain vaihees vaihdettu kärjetön tilalle... Paapan varastoista löytyi kyllä joskus AvtoVazin jakajapaketti jossa oli käytetty jakaja sisällä, joten alkuperäiset hilutkin on tallella...

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 14.10.2012 20:27
Kirjoittaja Pikkujehu
Moro!

Itselläni on vm -94 lada 1500S ja tuollainen tummahkon punainen. Koodi on takaluukkuun liimatun paperilapun mukaan 127.

linkki: http://www.aijaa.com/bjX5sp

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 14.10.2012 21:46
Kirjoittaja kappa12
Pikkujehu kirjoitti:Moro!

Itselläni on vm -94 lada 1500S ja tuollainen tummahkon punainen. Koodi on takaluukkuun liimatun paperilapun mukaan 127.

linkki: http://www.aijaa.com/bjX5sp
Väittäisin että tämä on vähä enemmän viininpunainen, pitää tutkia josko kontista löytyis jostain värikoodi...

http://www.servis-lada.ru/index.php?cat ... c62c3f43e5

Tuollainen linkki löytyi jostain hakutoiminnolla, melkeinpä väittäisin että tuolta löytyvä 125 olis lähellä totuutta... Varmimmin saa oikean värin varmaankin kun menee tankin luukun kans maalikauppaan... Täs vaihees autoa ei oo tarkoitus ylimaalata, lähinnä paikkamaalailua ja helmojen maalaus olis tarjoituksena...

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 15.10.2012 7:56
Kirjoittaja Pikkujehu
Autoilla on 5 vuotta ikäeroa, eli on hyvinkin mahdollista, että koodit ja värisävyt ovat muuttuneet hieman.

Itsekin ajattelin ottaa luukun mukaan mennessäni maalikauppaan kun sen aika koittaa, sillä tuossa omassakin autossa on rapeutta samoissa paikoissa. Kyljissä kulkevaan pellin pokkaukseen on aika hyvä rajata maalattava alue...

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 15.10.2012 13:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Varokaa hukkaamasta sitä luukkua kun sen kanssa seikkailette. :lol:

Kuulostaa huvittavalta mutta näitä on käynyt monelle.

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 15.10.2012 13:56
Kirjoittaja kappa12
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Varokaa hukkaamasta sitä luukkua kun sen kanssa seikkailette. :lol:

Kuulostaa huvittavalta mutta näitä on käynyt monelle.
Tuokin on muuten ihan tosi... Jonkin verran harmittais jos näin pääsis käymään...

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 17.12.2012 7:49
Kirjoittaja kappa12
Kuva

Pitkästä aikaa tällekin Ladalle on jotain saatu tehtyä... Kaasarin sain purettua ja aloitettua putsaamisen... Aihettakin tietysti oli... Jokunen kalvo oli revennyt ja useampikin paikka jumissa, ihme että tämä Lada on käynyt niinkin hyvin kun se kävi...

Onneksi joulun pyhät on vapaata niin saa keskittyä tämänkin tekemiseen, nyt kun ralli-fiatin laatikkoremonttikin on tehtynä ja Laineen Lada katsastettuna...

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 25.12.2012 18:25
Kirjoittaja kappa12
Kuva

Kinkun sulattelun ohessa sain kaasarinkin kasattua... Olihan se jo vähä putsauksen tarpeeskin, reseptinä pari päivää polttoöljys ja tunti ultraäänipesuris... Kasaus vaihees tietysti katos se pieni sokka joka pitää tuota kakkoskurkun alipainekellon tankoa paikallaan tuos tapis, sellainen pitää siis jostain kattella...

Tuosta kaasarista oli jostain syystä poistettu ryypyn alipainesysteemin tanko kokonaan, mikähän tuos on ollu ideana....?

Niin joo, jos jollain on daaz 2105 kaasarin romu ylimääräisenä niin saa tarjota yv:llä varaosiksi... Noita varaosakaasareita olis näköjään hyvä olla muutama jemmas...

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 30.3.2013 8:06
Kirjoittaja kappa12
Siinähän se talvi taas meni ja viimmeinkin oon saanu otettua itseäni niskasta kiinni ja aloitettua Ladan kunnostus urakan, mielekästä hommaa, mitä enemmän tekee, sen enemmän tulee uutta tekemistä vastaan... Etupään purkamisella oon aloitellu, tarkoituksena olis vaihdella kaikki etupään nivele, jouset ja iskarit... Kävi toki selväksi että kuskinpuolen alatukivarsi menee myös vaihtoon, joku aiempi seppä oli katkonut iskarin kiinnikkeen pultit ja reippaasti hitsannut sen kiinnikkeen alatukivarteen... Samoin kuskin puolen lattia on kohtuullisen järkyttävässä kunnossa, edelliset sepät on sitä heppinyt kasaan ja sielä on paikkaa paikan päällä... Oli taas mieltäylentävää huomata että urakka paisuu kun pullataikina... No, ei se auta... Ei tämä ihan vapuksi oo lemattavis, mutta jos edes tämän kesän mittaan...

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 30.3.2013 9:52
Kirjoittaja JLaines
Tuli muutes justiinsa mieleen notta haetaan seuraavana talli-iltana se korigrilli ja moottorinosturi sieltä Ruhasta. Ois sitten vähän mielekkäämpi purkaa tota sun silmä terää hitsauskuntoon, kun ei joka knööli mee korvaan :wink:

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 31.3.2013 13:17
Kirjoittaja Jaska HKI
Pikkujehu kirjoitti:Moro!

Itselläni on vm -94 lada 1500S ja tuollainen tummahkon punainen. Koodi on takaluukkuun liimatun paperilapun mukaan 127.

linkki: http://www.aijaa.com/bjX5sp
Katsoin Sadolinin tehtaan värikartasta " Visnja" 127 eli kirsikka,

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 31.3.2013 16:53
Kirjoittaja kappa12
Tilausta pistetty eteenpäin kuskin lattiasta ja epämääräisestä kasasta muita osia, eiköhän se tästä vielä iloksi muutu... :lol:

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 31.3.2013 18:12
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Eipä tosiaan kannata itse rakennella noita TakaPotkun pohjan osia kun naapurista saa tavaraa melko järkevään hintaan.

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 31.7.2013 11:21
Kirjoittaja kappa12
Tämäkin etenee, hitaasti mutta varmasti... Etupäätä ja konetta on purettu... Edestä tietenkään ei alatkivarsista suostunu lähtemään kaikki mutterit irti, vaan pultit katkeili... Laitetaan siispä uutta tilalle...

Mutta millä hemmetillä tuon ylätukivarren pitkän pultin saa tuolta pois...? Sais tukivarren pois puslien vaihtoon...

Koneesta pitäis ottaa kansi pois että sais vaihdettua ohjurien kumit, läpättyä venttiilit ja vaihdettua kansipaffin, sieltä välistä on jotain vähä tirrannu...

Pikkuusen on kyllä vielä hitsattavaakin... :shock: Elikkä ei välttämättä oo tällekkään kesää valmiina... :?

Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta

Lähetetty: 31.7.2013 13:15
Kirjoittaja jta
Ite yleensä ottanu tuon ylätukivarren pultin pois että jättäny mutterin siihen pultin nokkaan ja vasaralla naputellu samalla kun toisesta päästä nitkuttanu listalla edestakaisin. Yleensä lähtee suht. kivuttomasti tuollain pois. Sitten kun ei pysty enää vasaralla lyömään pulttiin niin sopivaa tuurnaa/pulttia käyttää millä saa lyötyä pulttia ulos.