
Nyt on siis ihmetelty tuota sytkäpuolta. Säädetty tulpista kärkiväli, säädetty ja vaihdettu katkojan kärjet, tai siis toisessa järjestyksessä. Vaihdettu tulpanjohdot. Pyöritelty, pällistelty ja ihmetelty miksei se käy nätisti vaan pätkii ja ravistaa. Tänään huomasin, että virranjakajalta puolalle menevä piuha oli aivan löysällä ja sorkittaessa kipinää vaan lenteli. Tässä on jo ehditty epäillä kaikenlaista kannentiivisteestä venttiilinvälyksiin, mutta nyt on ohkainen toivo, että tuo oli se pahin vika. Pitää huomenna koettaa saada sytkä suurin piirtein kohdalleen niin saisi kokeiltua paraniko käynti yhtään. Kuten toisaalla jo kerroin, niin nappasin sitten typeryyksissäni virranjakajan irti katsomatta yhtään missä kohtaa se oli menossa... Käsi on aivoa nopeampi...
Jos saisi noilla sen käymään nätisti niin voisi ryhtyä säätämään venttiilinvälykset. Sen jälkeen voisin ruveta harkitsemaan peltitöitä.
Stroboskooppi olisi kova sana ja vielä kovempi kun sitä osaisi käyttää... Pitää kysellä tuttavapiiristä jos löytyisi joko ko. laite tai kokemusta sen käytöstä, autonroplaajia ei vain ihan kauhean paljoa kaveripiirissä ole. Jos joku foorumilainen pyörii Espoon suunnalla ja haluaisi stroboa lainata ja käyttökouluttaa, en toki pahastu.