Oliko Oskun Monarkki Ilo Piano- moottorilla vai Sachsilla ? Näyttää mainoskuvassa ihan samanlaiselta kuin minun Monarkki.
tuo Hopeasiipi vai Hopeapääskykö se oli, molempia teki Helkama, ja ne olivat Demmin moottorilla, on myös tuttu peli.
Ihan ensimmäinen mopokokemus ennen tuota Monarkkia ja mopoikää oli laite nimeltä CycloVap. variaattorivetoinen keksintö, josta oli rinnakkaismerkit AutoVap ja Vapsa.
itella oli italjet crossari 50cc läppäpytyllä ja 15 millisel kaasaril jossa 105 milline suutin.. ja kulki sen 80-90km/h ja olisinko ollu 2 vai 3 luokalla..
Kolmentoista ikäisenä mulla oli Solifer speed. Se oli sellainen 60-luvun kromitankkinen, käsivaihteinen ja puhallinjäähdytteinen malli.
Kun täytin 15, sain uuden Tunturi Super Sportin. Se on vieläkin rekisterissä ja ajokunnossa.
v. 1978 ostin uuden Honda Monkeyn. Lujaa laatua idästä.
Edestä vaihdoin vähän isomman rattaan, pakoputkesta porasi pois kuristimen, vaihdoin kumilampun alkuperäiseen missä nopeusmittari, alumiiputksta tehdyt jalkatapit alkuperäiseen rautamalliin ja Solifer SM mallin tavarateline.
Tuolloin mopoilla oli maksimipaino ja tehoa sai olla vain 1,5 hp. Siksi lamppu ja jalkatapit oli vaihdettu kevyempiin.
Eiköhän nämä liikennerikkomukset ole vanhentuneet.
tuossa selailin albummeija tunturi super sportin jälkeen tuli Ancilloti 50cc vm79 crossi pyörä sachsin 6 vaihteisella koneella renkat 21/18 ja kaasuttimen sama bing mikä piikisissä seitkyt luvun kotareissa ja muissa 125cc sachin omistavissa laitteissa halkaisija on muistaakseni jotain likemmäs 30mm valtavan kokonen imukaula verrattuna 40mm mäntään. ilmaisin asian tiedustellakseni onko muille tullut tälläistä vastaan koska suomesaa en ole toista nähnyt ? en ole tohtinut hävitää ja ensi kesänä on tarkoitus entisöidä
Viimeksi muokannut Team perseauki racing, 18.1.2006 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ensimmäisenä oli automaattivaihteinen pappa-tunturi, johon koneen otin mikro-autosta ja runko löytyi kaatopaikalta. Sittemmin tuosta meni kiertokangen laakeri ja vaihteitakin piti saada vaihtaa, joten ostin toisen pappa-tunturin. Tämä on jalkavaihteinen ja parhaillaan taisi kulkea lähemmäs 70, ajettavuus vain on aika järkyttävä kun mennään yli 50. Tämä on edelleen tallessa ja aina välillä sillä ajelenkin
Eka mopo oli 70-luvulla, Honda CB 350. Se meni lunastukseen kun Hesalainen h-auto kuski kääntyi risteysalueella, ryhmitysmerkkien alla eteeni poikittain ja minä takaovesta sisään, hengissä säilyttiin, teho-osastolla paikattiin. Tänä päivänä ajellaan Pappa-Tunturilla vm 1979, käyttöentisöity viimesen päälle.