Lada 1500S 21053 "Square"

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nyt vinkki! Keskity tässä vaiheessa vain olennaiseen. Tiedän että olet kova näpläämään ja vielä p*irun hyväkin siinä, mutta sanoisin että kannattaa laittaa nyt vain kaikki effortti siihen, että saat sen Axteckin pelaamaan.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja Jusu »

lada.h.s kirjoitti:Oletan että normaalit mittarien taustavalojen polttimot ovat samanlaiset kuin Tupliksessa, eli bajonettikantaiset 3W polttimot?
Mie ainakin löysin yhestä 2105 mittaristosta ihan tavallisia lasinkantasia polttimoita, en muista enää oliko 3w vai 5w.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Lasikantojahan noissa pääasiassa on ollut. Tai niissä reilussa 10mittaristossa joita olen räpeltänyt, viskannut menemään tai vaihtanut.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja E.P. »

THI-900 kirjoitti:Nyt vinkki! Keskity tässä vaiheessa vain olennaiseen. Tiedän että olet kova näpläämään ja vielä p*irun hyväkin siinä, mutta sanoisin että kannattaa laittaa nyt vain kaikki effortti siihen, että saat sen Axteckin pelaamaan.
Samaa itsekin mietin ensin. Mutta halpaa harrastamista se vielä on, jos ladan mittarivaloja vaihtelee. Ja parempi se on energiaansa noin tuhlata, kuin vaikkapa autoja rikkomalla. Auton räplääminen on aina hyvästä. Itsekin pistin ammattikoululaisena Land Cruiserin palasiksi, ja vakaana aikomuksena oli se kunnostaakin. Paljon siinä oppi, eikä vähiten peltiä hitsaamaan. Eli ainakin minulta täysi tuki autoharrastamiseen.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

THI-900 kirjoitti:Nyt vinkki! Keskity tässä vaiheessa vain olennaiseen. Tiedän että olet kova näpläämään ja vielä p*irun hyväkin siinä, mutta sanoisin että kannattaa laittaa nyt vain kaikki effortti siihen, että saat sen Axteckin pelaamaan.
Joo ymmärrän tämän asian aivan mainiosti. Ainoa ongelma on vain se että auto ei ole minulla kotona joten isompien remonttien tekeminen
ei välttämättä onnistu ilman etukäteen suunnittelua. Siksipä joskus joutuu varsinkin tämän auton tapauksessa keskittymään epäolennaisiimpiin asioihin.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

E.P. kirjoitti:Ja parempi se on energiaansa noin tuhlata, kuin vaikkapa autoja rikkomalla.
kyllä se vaan kummasti piristää vaikka jonku ooppelin paskan tuhoominen soramontulla, nimim. kokemusta on... :lol:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

pvdriver kirjoitti:kyllä se vaan kummasti piristää vaikka jonku ooppelin paskan tuhoominen soramontulla, nimim. kokemusta on...
Tätä en rohkene epäillä! :D
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Ei ole olemassa paskoja Opeleita. :shock: :wink:

Terv. entinen Opel-mies ja Mobilistin kestotilaaja.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

oisitko ollu halukas ostamaan läpimädän loppuunajetun 20v vanhan vectran raadon? :shock:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Hoiditko sen auton asianmukaisesti kierrätykseen, vai jätitkö muiden riesaksi ja kuluiksi sinne montulle?
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ööh joo toki toki... :lol: laitanko romutustodistuksen sähköpostiin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Nyt on mittarinvalot vaihdettu. Siis kaikkien isojen mittarien taustavalot. Ja tiettyjen merkkivalojen polttimot vaihtuivat myös kirkkaampiin.
Siihen varoitusvalo kombinaatioon en saanut vielä polttimoita vaihdettua, mutta sen tekee joskus.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
degen
Viestit: 1314
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja degen »

Sitten kun säädät sitä tyhjäkäyntiseosta, niin tuki täystehotunnistimen letku. Ettei se silloin ruuvia kääntäessä säädä seosta.
Pelkkä käyntiin jääminenkään ei minusta siinä riitä, sillä ei sen pitäisi myöskään pöpöttää pudottaen kiekat jonnekin 400 tuntumaan.
Itse painiskelin tuon ongelman kanssa aika kauan ja syyksi selvisi roska tyhjäkäyntikanavassa ja liian laiha seos.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Pääsikö ajatusvirhe? Täystehotunnistimen nimenomaan pitää saada alipainetta säätämisen aikana, muutenhan koko säätöjärjestelmä ei ole edes toiminnassa. Ei sitä alipaineletkua ole tarve tukkia, missään tilanteessa. Täystehotunnistin toimii niin, että kun kaasu avataan täysin, loppuu imusarjasta alipaine ja siten loppuu axtec:in säätely kiihdytyksen ajaksi. Kun kaasua taas höllätään kiihdytyksen jälkeen, alipaine imusarjassa ylittää määrätyn rajan, alkaa järjestelmä säädellä seosta omaan malliinsa.

Näinhän se menee monissa muissakin autoissa, että lambda-arvo ohitetaan/unohdetaan täyskaasukiihdytyksen aikana.

Tarkennetaan: Moottorin pitää jäädä suoraan tyhjäkäyntikierroksille, kun kaasu suljetaan osakaasualueelta. Jos ei jää, on seosruuvin perussäätö pielessä.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Meinasin laittaa tämän auton virallisesti omiin nimiini ja hankkia siihen siirtokilvet tai koekilvet.
Kuinka paljon siirtokilvet kustantaa? Ja saiko niitä käyttää vain yhden päivän? Entäpä koekilvet?
Tämä siksi jotta saisin auton vietyä koululle jossa venojen säätäminen ja kaasarin säätö käy huomattavasti helpommin.
Pakokaasuanalysaattorilla on helppo säätää kaasari kohdilleen, ja siellä voi myös testata dynamometrilla jarrut sekä iskarit.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Vastaa Viestiin