Pikkuvikoja vai ei?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

degen kirjoitti:Joo se on venttiilikoppa. Itse tiukkasin ne mutterit pienellä t-vääntimellä ilman jatkovartta ristiin silleen että tiukatessa ilman voimankäyttöä tuntuu olevan tiukalla. On pitänyt.
Eli saa ihan huoletta kiristää? Ei ole siis haittaa että kuinka kireellä ne on.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Juu vartti takasin sitten kun kierteet menee.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
separi
Viestit: 144
Liittynyt: 19.7.2009 2:57
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja separi »

Venakopan muttereita ei apinanraivolla kannata kiristää. Ne on kuitenkin vain M6 ja alla on paksu kumitiiviste. Tiiviste suattaapi vaurioitua ylikiristämisestä. Noita muttereita vois kiristää ihan loputtomiin, kunnes se tiiviste on ihan lituskana siellä, eikä sitten enää tiivistäkään mitään. Kiristä ne mutterit kevyesti ristiin muutamaan kertaan vaikka pienellä räikällä ihan parin sormen voimalla kukin. Ei se ole niin justiinsa tuon kanssa.
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Onko normaalia että ensimmäisestä tulpan reiästä vuotaa mustaa öljyä tai jotain muuta kummaa? Ainakin se näyttää valuvan siittä reiästä, koska ylempää ei ole valunut mitään. Olisiko yksi tulppa mennyt mäsäksi?

Autossahan lukee moottoritilassa ettei saa koskea sytytysjohtimiin auton käydessä. Silti vahingossa koskin tulpan johtiin auton käydessä ja sain aevan järjettömän tällin. Isku kulki vasemmasta kädestä oikeaan käteen :shock: Tuleeko sieltä muoviletkun sisältä muka sähköä läpi??

Perän vuotamisen syy on ehkä selvinnyt. Taitaa olla perämötikässä siellä kardaanin puolella ne pienet mutterit löysällä tai tiiviste sökönä. Toinen vaihtoehto on se iso pultti perän toisella puolella, joka olisi löysällä.

Asiaa asian perään :D Pitkiä en ole vieläkään saanut toimimaan. Onkohan rele mennyt, kun vivun laittaa alas valojen ollessa päälle niin valot sammuu :lol: Pitkiä vilauttaessa, kuuluu naksahdus siellä sulakeboksin puolella joten sinne ainakin sähkö menee mutta ei sieltä valoille..

Tässä teille arvoisat ladailijat sellanen korjaus romaani että huhhuh :o Olisi kiva juttu jos joku osaa neuvoa. Ei muuten mutta pitäis kohta mennä leimalle näyttään :)

http://janne93.kuvat.fi/kuvat/ Täällä löytyy pari kuvaa mitä meinaan ja lisää on tulossa!
Avatar
pressa
Viestit: 10493
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ilmeisesti tulpan tiivisterengas on rikki, vaihda uusi tulppa. Tulpan johdot kannataa vaihtaa jos kerran lyö läpi (eli sait sen sähköiskun johdon pinnasta). Tarkista pitkien sulakkeet (ettei ole päädyt hapettuneet) ja ellei se auta niin sitten se pitkien rele.
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Vaihdan tässä lähipäivinä tulpat ja johdot, niin eiköhän ala taas kulkemaan. Ellei vika ole kytkimessä..

Noh asiasta kolmanteen.. Sisätilan puhallin ei ole toiminut juurikaan koskaan. Ensimmäisen ja viimesen kerran puolivuotta sitten kerran alkoi motarilla puhaltamaan, tuuriako? Miten tätä ongelmaa voisi alkaa korjailemaan? Sen tiedän että keskikonsolia pois ja alaräppänää auki :) Mitenkäs siittä eteen päin, että voiko sitä jotenkin testata onko vika kytkimessä vai puhaltimessa. Ei muuten mitään haittaa mutta jos pakkasta on vähänkin miinuksen puolella niin joutuu kärsimään siittä että lämmintä tulee vain "omalla vauhdilla.."

Mitenkäs mittari valoja sais korjattua? Pitäis palaa ajon aikana valoja siinä keskellä?? Vilkun valo, öljyn valo, akun valo ja käsijarrun valo näyttää toimivan. Kun siinä kerran niitä valoja löytyy niin miksei ne pala? Esim ajovalojen valo. Sen tiedän että ryypyn valon saa päälle kun yhdistää virtalukon vierestä pari johtoo, mutta ei sitä ruiskussa tarvi :D

Apuja kiitos!
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2928
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Oletko ihan perinteisesti ottanut mittariston käteen ja vaihtanut kaikki polttimot sieltä takaa? Usein ihan perinteisesti vaan palaneet noi lamput.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Yogi kirjoitti:Oletko ihan perinteisesti ottanut mittariston käteen ja vaihtanut kaikki polttimot sieltä takaa? Usein ihan perinteisesti vaan palaneet noi lamput.

Kauhee työ saada mittaristo käteen :D Ei ihan heti huvita tuolla ulkona märässä alkaa irrotteleen.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla on ainakin Ladassa mittaristo auton sisällä sateelta suojassa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Jokari kirjoitti:Mulla on ainakin Ladassa mittaristo auton sisällä sateelta suojassa.
No hehheh :lol: Lähinnä sitä meinasin että kun ei ole tallia ja se ei onnistu oikein että istut auton sisällä. Niin pakosti siinä kastuu tossa sateessa. Huomenna auto pitäis vielä olla ajokunnossa niin en taida välittää niistä mittarin turhista valoista.
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Osaako joku neuvoo ton lämppärin puhaltimen kanssa?
Avatar
pressa
Viestit: 10493
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Yogi kirjoitti:Oletko ihan perinteisesti ottanut mittariston käteen ja vaihtanut kaikki polttimot sieltä takaa?
Janne93 kirjoitti:Ei ihan heti huvita tuolla ulkona märässä alkaa irrotteleen.
Jokari kirjoitti:Mulla on ainakin Ladassa mittaristo auton sisällä sateelta suojassa.
Janne93 kirjoitti:se ei onnistu oikein että istut auton sisällä. Niin pakosti siinä kastuu tossa sateessa
No jopas meni hankalaksi, eikö autossa ole penkkiä että pystyisi istumaan? vai etkö mahdu sisälle?
Janne93 kirjoitti:Osaako joku neuvoo ton lämppärin puhaltimen kanssa?
Löysin muuten eräästä foorumista "Etsi" toiminnon avulla hienon UKK (UseinKysytytKysymykset) osion, sielläkin oli jonkun merkkisen auton lämppäri puhaltimesta juttua: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=11298
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Kyllä siellä kaikki sisusta on kiinni ja mahtuu oleen mutta joutuu siinä pakosti ulkona seisoon hetken ainakin että saa sen kunnolla käsiin. Nyt vielä tuolla pakkasessa niin huhhuh :? Ja kauheesti ruuveja että irtoo sekä johdot joutuu katsomaan ettei jää kiinni.

Tässä hieman tankataan ravintoa, niin sitten alan ihmetteleen sitä puhallin juttua. Kiva toi farmari mallin jääkaappi :D Odotan innolla kunnon pakkasia. Pitää muistaa vaan laittaa puolipeite aina iltaisin päälle niin ei jäädy ikkunat, varsinkaan tuulilasi molemmilta puolilta :D
Janne93

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja Janne93 »

Aloitin tota puhaltimen purkua suorittaan ja kauhee sotkuhan siittäkin tuli.. Kiinnikkeitä on mielestäni mahdoton saada takaisin :) Muutenkin koko muovi pömpeli vispaa edes takas, eikä ole edes vielä irti. Pitää olla niin kauheen pienet kädet ja sormet että saa mitään tehtyä. Muutenkin pitäis olla hieman laihempi että mahtuu makaan jalkatilassa :D

Paljonkohan maksaa se koko lämmitys härveli kaikkineen suojuksineen?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Pikkuvikoja vai ei?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Otithan ensin Keskikonsolin pois? Puhaltimen kotelo on hivenen hankala saada paikoilleen, mutta ne metalliklipsijouset menevät erittäin helposti paikoilleen kun puhaltimen kotelo on juuri oikealla kohdalla. Sitä ihan yllättyy kun ne naksahtavat paikoilleen oikein kohdistetussa kotelossa. Ensin saa räpeltää niitä ja kimpoilevat aina pois.

Mitä tarkoitat "Koko lämmityshärvelillä kaikkine suojuksineen"?

Kyselit noita mittarivaloja. Onko sinulla siinä 2105 vai 2107 Kojelauta? 2105 on niin helppo irrottaa että ei pitäisi olla ongelmaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin