Sivu 3/5
Re: Lada takaisin liikenteeseen, mitä tarkastaa leimalle?
Lähetetty: 5.11.2011 17:30
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
-jokke- kirjoitti:Peruutusvalot ei suostu toimimaan, koitin yhdistää johdot sekä ottaa liittimelle suoraa virtaa, ei pala valot. polttimot ehjät ja piirilevy näytti olevan ok.. mistä sitten etsiä vikaa?
Sulakkeet? Tuleeko virta taakse asti?
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus
Lähetetty: 5.11.2011 18:08
Kirjoittaja -jokke-
Sulakkeet ok joskin noita patentteja on jonkinverran sulaketaululla (ed. sivulla) ja virtaa tuskin tulee taakseasti kun ei silmämääräisesti takana ole vikaa (tuskin esim. molemmat piirilevyt mennyt, tai molemmat polttimot palaneet niin ettei vikaa huonaa tms.)
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus
Lähetetty: 8.11.2011 16:49
Kirjoittaja -jokke-
Ainiin! Muistin juuri, että sulaketaulussa olevia releitä, niistä yksi puuttuu? paikka sille kuiten on muttei relettä. edestäpäin katsottaessa muistaakseni toinen (viidestä?) releestä? Kuuluuko kaikkissa olla rele vai onko joku ekstrapaikka???
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus
Lähetetty: 8.11.2011 19:30
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
-jokke- kirjoitti:Ainiin! Muistin juuri, että sulaketaulussa olevia releitä, niistä yksi puuttuu? paikka sille kuiten on muttei relettä. edestäpäin katsottaessa muistaakseni toinen (viidestä?) releestä? Kuuluuko kaikkissa olla rele vai onko joku ekstrapaikka???
Voi olla, että on jos siellä näkyy kuparipalaset, jos ei ole kuin pelkkää muovia niin on ns. ekstrapaikka. Käyttäjänoppaassa huoltovihkossa on sulaketaulu ja selitteet mitä on minkäkin sulakkeen takana.
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus
Lähetetty: 11.11.2011 23:17
Kirjoittaja -jokke-
Kytkin ilmattu, akku vaihdettu, töötti korjattu, peruutusvalot toimii (onneks on kavereita joilla yleismittari pysyy näpeissä), takapenkin nakkasin paikalleen ja olis nyt niinku "leimakunnossa". Katsotaan millon kerkee autoa käydä näyttämässä konttorilta ja millainen tuomio sieltä tulee. Kiitoksia kaikille ketkä jaksaneet jakaa neuvoja.
Kerkesin vielä asentaa 6,5 koaksiaalit oviin sekä vedellä maat ja virrat soittimille, etupää soi jo kohtuudella. Vahvistinräkin tein konttiin. Kiinnitus ruuveilla selkänojan tukirautoihin. Jonkulaista koteloratkasua pitäis kehittää tolla 15'' subbarille että sais vähän matalia lisää, ajattelin tehdä ylöspäinampuvan kontinpohjan syvennyksen muotoisen.

Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus
Lähetetty: 15.11.2011 19:08
Kirjoittaja -jokke-
Noni, vähän takapakkia. Töissä sen verta kiirus ettei oo kerenny konttorilla käyttää.
Myös kytkin aiheuttaa harmaita hiuksia, nestesäiliö oli tyhjä, täytin sen ja ilmauksen jälkeen toimi perfecto.
Nyt kun auto seissyt tallilla vklp:n yli niin ei toiminutkaan enään niin hyvin, nestepinta ei ollut tippunut. Vetääkö jostain ilmaa vaiko mitä? Mistä lähden vikaa hakemaan?
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus
Lähetetty: 15.11.2011 20:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Joko Pää- tai Työsylinteri. Jos työsylinteri on täysi sohlo niin ei tomi kytkinkään kunnolla.
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus
Lähetetty: 15.11.2011 21:21
Kirjoittaja sergei 1200L
Tänään vaihdoin omaan 2105:n jarrutyösylinterin.. Toimi normaalisti mutta, pieni tippa oli kumin huulessa.
mätänetissä n. 12e.
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus
Lähetetty: 19.11.2011 10:04
Kirjoittaja -jokke-
Käytin konttorilla ja pomppas yllättäen PÄÄSTÖISTÄ, noh itse katsastusreissukaan ei ihan mennyt putkeen kun autoon tuli matkalla uusi vika jota ei ole ennen ollut, eli pätkii/nykii/ei jaksa vetää. Koskaan aikasemmin ei oo ollu mitään vastaavaa käyntihäiriötä.. Esimerkiksi: kolmosella kaasupohjassa menee 80km/h muttei vedä loppuun asti, nelosta tarjottaessa menee hetken nätisti kunnes alkaa rötäämään/pätkimään. Vapaalla ottaa "täydet" kierrokset muttei käy "kotorettua pyörimisnopeutta" kunnolla.
Hylkäysperusteet:
Hylätty: Ympäristöhaitat, bensiinimoottorin pakokaasumittaus, lambda-arvo, Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella, -
Hylätty: Ympäristöhaitat, bensiinimoottorin pakokaasumittaus, O2-pitoisuus, kierroksilla, Runsas happipitoisuus vääristää päästöarvoja.
Päästöjenmittaus
Päästöt tyhjäkäynnillä Päästöt kierroksilla
CO%: 0_______________ CO% 0,04
CO2: 13,1 ____________ CO2: 10.8
HC ppm: 45___________ HC ppm: 46
O2: 2,5_______________ O2: 5,4
Lambda: 1,32
Tosiaan tuo hitsin pätkiminen tuli vasta tänään, ilmaa vetää jostain? mikä olis voinu esim. irrota mikä vaikuttaa? ensimmäiset pakkaset? NYT olisi tarve pikaisille vastaukselle että saisin auton käytettyä katsastuksessa mahdollisimman pian. Jälleen suurkiitokset jo etukäteen jos joku asteekki tietäjä viitsii vastata.
- Joel
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus (Lambda ja O2 ar
Lähetetty: 20.11.2011 14:53
Kirjoittaja degen
Tarkasta:
Pakosarjassa olevan testiputken päässä on kumihattu paikallaan (löytyy lambdan vierestä, osoittaa ylös).
Kaasarissa tukos. Jos kaasari on putsattu kunnolla aikaisemmin, unohda tämä.
Kaikki letkut, etenkin imusarjassa kiinni olevat.
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus (Lambda ja O2 ar
Lähetetty: 20.11.2011 18:13
Kirjoittaja -jokke-
Kaasaria ei tuskin hetkeen putsattu, tarkistan letkut/ym huomenissa kun pääsen talilla käymään, silmämääräisesti mikään ei kumminkaan äkkiseltään katsottuna ollut irti.
Tosiaan vika tuli lauantai aamuna, edelliset ajot ajoin torstaina n. 20km suht. kovaa ajoa pienillä kierroksilla, polttelin karstoja ja mm. ajoin nelosella moottoritietä pitkän tovin kaasupohjassa. Silloin vielä auto toimi kuin "unelma"... Lauantaina huonohkosti käyntiin ja stumppailu/vedottomuus alkoi heti kun lähdin liikkeelle, vähänmatkaa toimi vielä huudattamalla ja konttorilla käynti huononi entisestään. Ennen tuota torstain ajeluita laitoin tuoretta ainetta 10l, sitäennen tankki oli lähes tyhjä.
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus (Lambda ja O2 ar
Lähetetty: 20.11.2011 23:41
Kirjoittaja -jokke-
Fundeerasin tota vianilmenemistä tohon edeltävään huudatukseen, käytin ilmanputsarin kopan pois ja kattelin et letkut oli paikallaan ynnä muuta. Koitin sitten kiristää kaasaria imusarjaan, mutterit oli "silminähden" löysällä ja kiristin lenkkiavaimella/hylsyllä mitä meni.. (n.2kierrosta pahimmat) enkä vieläkään hampaat irvessä kiristäny ja lähdin testilenkille. Aluksi auto pätki/rötäs kuten ennekin mutta n. puolenkilometrin jälkeen alkoi taas toimia kun unelma. Ajoin siinä sitten ihan kunnolla testiä eikä osottanu minkäänlaisia hyytymisen tms. merkkejä, tosin muutaman kerran sammahti kun meinas luisu karata ja joutu kytkinpohjassa ottaan vauhdin pois..
Voisiko tuo selittää nuo päästöarvot? Ja tosiaan jo pakokaasu mittauksessa arvot olivat "alueella" tyhjäkäynnillä...
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus (Lambda ja O2 ar
Lähetetty: 21.11.2011 8:34
Kirjoittaja lada.h.s
Mitenkäs se lambda-arvo nyt selvitettiin? Muistaakseni koulussa kerrottiin sen olevan puhtaasti laskettu arvo. Sitä ei suoraan näe mistään vaan se on laskettava ( pakokaasuanalysaattori laskee sen automaattisesti ).
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus (Lambda ja O2 ar
Lähetetty: 21.11.2011 16:29
Kirjoittaja -jokke-
Mietin tässä nyt kun puhuit lambda arvosta että, olisko auto imuvuodon ansiosta "karstoittanut" lambdan niin ettei heti toiminut kunnolla vaan vasta 'kunnolla' lämmetessään alkoi toimimaan?
Ei vielä uskalla käyttää uusinnassa kun ei ole varma, kun sekään ei ihan ilmaista ole. Jo silloin kun kuuli rekisteröintikatsastuksen hinnan meinasia ns.huonot lurahtaa housuun..
Re: 2105 vianetsintää määränpäänä katsastus (Lambda ja O2 ar
Lähetetty: 21.11.2011 21:52
Kirjoittaja degen
Eipä se kaasarin löysyys ainakaan tilannetta parantaisi. Ilmaahan se sieltä välistä imi. Jos auto alkaa toimia jälleen kunnolla niin takasin vaan näyttämään konttorille. Voisi sanoa että läpi menee jos toimii kunnolla eikä savuta ja katti ehjä.