Sivu 3/3
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 9.1.2012 20:01
Kirjoittaja Marko
Olen samaa mieltä, jos tarjontaa olis ja tuonti olis noin niinku suurinpiirtein asiallista.Mutta tää sama asiahan koskettaa joitakin muitakin Ladan malleja.
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 9.1.2012 23:53
Kirjoittaja toktornivako
Juu muttei kannata elätellä turhia että sen muka 5tonnilla sais! Makso ne Nivatkin yli 13tuhatta

Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 10.1.2012 8:02
Kirjoittaja matvei
Eihän toki sillä rahalla ..tarkoitin, että käytetyistä voisi löytyä; että usea voisi olla valmis panostamaan tuon verran "elämäntapaansa".
Jos jonkun veikkauksen heittäisi uuden takapotkun lopullisesta hinnasta meillä, niin sanon että 16.000e ..tai enemmän. Uus Niva makso meillä autoliikkeessä muistaakseni 14.500e, ja Saksassa, tuon Pressan laittaman linkin mukaan, se ois siellä tonnin halvempi mitä kartanolatukka ..et näistä katsottuna!
Kummaahan se on, kun koko maailma elää "no limits"-markkinataloudessa, jossa ihmisille luodaan puoliväkisin keinotekoisiakin tarpeita, jotta saatais vaan kasvua aikaan. Ja sitten ei tyydytetä asiallista ja oikeaa tarvetta saada hilavitkuttimista vapaa, yksinkertainen, tilava, hyvällä maavaralla oleva, lämmin perusauto maaseudulle! Lisäksi malli jolla olisi jo perinteitä kivasti.
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 10.1.2012 21:10
Kirjoittaja Laabani
Mitenköhän, jos onnistuisi löytämään ns. käytetyn, siis vähän käytetyn, eli jotakin 2008-2011 vm. combin? Sittenhän siihen ei voitaisi langettaa uuden auton veroa Suomeen tuotuna...?
Kukahan osaisi/viitsisi asiaa tutkiskella tai tiedustella... Mitäänhän ei tietenkään saa ilmaiseksi, mutta olisi se kiva tietää, kun oma tietotaito ei riitä moiseen toimintaan.
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 10.1.2012 21:32
Kirjoittaja 1500i
Tämän päivän savon sanomassa oli juttua kuopiolaisesta autokauppiaasta joka on miettinyt Nivan maahantuontia. Jutusta sai sen käsityksen, että mitään "hirmu bisnestähän" se ei oisi, mutta silti. Hinta muodostuisi mahd. sinne~13t€ kieppeille

mikä on kyllä minusta sille kulutukselle näillä pa:n hinnoilla ihan liikaa. Ja toisekseen jos ne on jo uudekseltaan ruosteessa kuten mitä deltta toi niin ei kiitos
Hänen kauttaan saa myös Ladan osia

Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 10.1.2012 23:54
Kirjoittaja toktornivako
Käytetyn (Uudehkon/vähän ajetun) maahantuonti Venäjältä ei oikein luonnistu/kannata, ensinnäkin hinnat on sitäluokkaa että saa uuden samaan hintaan ja toisex ovat euro3:sia järjestään

Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 11.1.2012 9:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
itse mietin kanssa vaiihtoehtona uuden Prioran tuottamista Saksasta, mutta kyllä sen verran on mukavuuden halua ja tarvii varmaa käyttöautoa, että parempi pysyä perinteisissä merkeissä. Meinaan miten mahtaisi tarvittavat takuukorjaukset yms huolto asiat toimia Delta-auton kautta, jolla kuitenkin on virallinen edustus Suomessa, mutta kun muiden Ladan osien saatavuus heidän kautta on hyvin epävarmaa. Olis se sit kiva ku uusi 15te auto seisois deltassa odottamassa osia puoli vuotta. Kyllä tuon hintaisesta autosta täytyy jo pitää huolta, ei voi ensimmäisen vian tultua hylätä takapihalle. Enkä siis meinaa, että Ladassa olisi erityisen paljon vikoja, mutta kyllä niitä kaikkia pikkujuttuja ja isompiakin voi sattua ihan mihin tahansa merkkiin ja silloin tarvitaan palvelua.
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 11.1.2012 13:36
Kirjoittaja Laabani
toktornivako kirjoitti:Käytetyn (Uudehkon/vähän ajetun) maahantuonti Venäjältä ei oikein luonnistu/kannata, ensinnäkin hinnat on sitäluokkaa että saa uuden samaan hintaan ja toisex ovat euro3:sia järjestään

Entäs Saksasta tai jostakin muusta eu-maasta??
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 11.1.2012 15:41
Kirjoittaja toktornivako
Lada-Jussi kirjoitti:itse mietin kanssa vaiihtoehtona uuden Prioran tuottamista Saksasta, mutta kyllä sen verran on mukavuuden halua ja tarvii varmaa käyttöautoa, että parempi pysyä perinteisissä merkeissä. Meinaan miten mahtaisi tarvittavat takuukorjaukset yms huolto asiat toimia Delta-auton kautta, jolla kuitenkin on virallinen edustus Suomessa, mutta kun muiden Ladan osien saatavuus heidän kautta on hyvin epävarmaa. Olis se sit kiva ku uusi 15te auto seisois deltassa odottamassa osia puoli vuotta. Kyllä tuon hintaisesta autosta täytyy jo pitää huolta, ei voi ensimmäisen vian tultua hylätä takapihalle. Enkä siis meinaa, että Ladassa olisi erityisen paljon vikoja, mutta kyllä niitä kaikkia pikkujuttuja ja isompiakin voi sattua ihan mihin tahansa merkkiin ja silloin tarvitaan palvelua.
Hoitaako "Deltta-Auto" Ladan taakuuta? Siis muiden kuin mitä itse aikanaan myrkyttivät mailmalle!
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 12.1.2012 17:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
niin totahan ei tiedä hoitaako, ainakin ne on merkin virallinen edustus suomessa, mutta toisaalta, nyt kun on hävitetty ainoakin tehtaan omistusosuus Deltasta niin varmasti vastuuta on vielä helpompi pakoilla, jos sitä nyt mikään velvoittaa muutenkaan. Tommosen auton omistaminen on siis aika riskialtista, jos nyt sattuu niin että jotain hajoaa, kyllä yli 10te tuotteessa toivoisi jotain takuita olevan
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 12.1.2012 17:48
Kirjoittaja pressa
Virallisen maahantuojan tulee hoitaa takuuasiat (tehtaan myöntämä takuu, yleensä 24kk) jos auto on samaa mallia kuin virallisestikin maahantuodut, erikoismallien takuuasiat ovat sitten vaikeita kun tietotaitoa ei ole. Takuaa asiat pitää hoitaa kohtuullisessa ajassa, toki 9 viikon osien odotuskin on kohtuullista kun pitää tehtaalta asti tilata. Tälläisiä vastauksia olen saanut kun olen "uitettujen" asioita hoitanut.
Re: Takapotkulatukan maahantuonti?
Lähetetty: 23.1.2012 14:12
Kirjoittaja Laabani
Oliko tästä nyt pääteltävissä se, että uutta takavetovarmaria ei saisi Suomeen kilpiin? Edes rahalla? Käsittääkseni niin loistava EU-päättäjä on pyrkinyt yhtenäistämään EU-maiden lainsäädäntöjä...