Sivu 3/4
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 17.12.2012 18:03
Kirjoittaja Karvanoppa
Kuinkahan sopii ekopuusti suomen talveen? Lähinnä kuinka nopeasti saa kopin lämpimäksi, vaikka vanha viisaushan tietää kertoa kylmyyden olevan vaan väärää pukeutumista. Silti jos kaljat jäätyy hantin jalkatilassa kyläringillä , niin kuin tuppasi vanhan escortin kanssa käymään, en välttämättä voortikaupoille lähde.
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 17.12.2012 18:09
Kirjoittaja Pavlovits
J.J.Lehto 1982

Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 17.12.2012 18:17
Kirjoittaja Evreka
Latikka kirjoitti:Moi!
Kyllä tuollainen litrainen ekoturbobuusti (4l/100km) olisi poikaa eläkeläiselle, kun noin vähällä pääsee.
Mulla on kaksivuotias farkku-Focus 1,6. Siis vapaasti hengittävä, vaan poteneeko kenties hengenahdistusta, kun sekalaisessa rauhallisessa normiajossa tuo on kuluttanut tähän mennessä, ainakin ajotietokoneen mukaan, 8,7 litraa bensiiniä satasella. Tosin ainahan nuo ajotietokoneet taitavat fuskata.
Pentele kun tuli hankituksi tuo nykyinen bensarosvo. Kyllä tuollainen ekoturpopuusti olisi oiva peli. Harmi, ettei ole tuollaista säästöpossua kulkupelinä. Polttoainekulut puolittuisivat ja verossakin säästäisi.
Vahinko, että vähävaraisella on harvoin varaa ruveta säästämään autoilun polttoainekustannuksissa.
Eläkeläisten suosikki, punto, menee pienellä. Alle 5 litran pääsee matka-ajossa.
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 17.12.2012 22:32
Kirjoittaja Latikka
Niinpä.
Kyllähän tuollainen Punto olisi varmaan oiva ja taloudellinen peli, mutta tavaratilaltaan usein liian pieni.
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.12.2012 0:35
Kirjoittaja toktornivako
Pavlovits kirjoitti:J.J.Lehto 1982

Muuten hyvä mutta kyseessä on Scuderia Italia -tallin vuoden 1991 Dallara 191 -auto

Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.12.2012 2:34
Kirjoittaja Latikka
Hei!
toktornivako kirjoitti:"Eco" on päivän sana!
Edelleenkin, jo vain ainaski, se on hyvä.
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.12.2012 8:19
Kirjoittaja Pavlovits
Näpyttelyvirhe tuossa Dallarassa. 1982 taisi vielä ajaa kartingia.
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.12.2012 17:11
Kirjoittaja Zapsky
Pohdin tuota Partnerin "EcoBoostia". Mahtaako olla mitenkään rekisteröity tuo nimi? Ihan virallisena teknologiana sitä myyvät. Vai kaipa ne olis jo siitä jääneet kiinni...
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 25.2.2013 23:14
Kirjoittaja samarai
Pakettiautoissa tuo trendi alkoi jo yli 10. sitten, että siirryttiin paljolti sieltä 2,5L tienoilta sinne 1,9/2,0 tienoon turbodieseliin. Kummasti niitä kuitenkin näkee joskus jopa yli 500tkm ajettuina myynnissä ilmoituksen perusteella "hyvällä koneella". Nykyisin on kyllä suuremmissa 3,0 moottoreitakin ainakin Ducatossa ja 3,2 Transit.
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.3.2013 15:04
Kirjoittaja t tulppu
Jokari kirjoitti:Ottamatta kantaa itse innovaatioihin, niin milloinhan Ladalta nähtäisiin mitään vastaavaa?
- Ei koskaan koska venäläiset osaavat vain kopioida valmiita ratkaisuja tai tarvitsevat ulkopuolisia, osaavampia tahoja ohjailemaan.
Hyva Jokari hyva. Volkkarikin Kopioitu Skodalta Meinaan siis porssen suunnitelema kupla. 12 kohtaa kopioitu kyseisesta vehkeesta..
Ja japanilaiset autot kopioitu englantilaisista autoista. japanissakaan ei viela autoja tehtais ilman euroopan apuja.
Ja toivottavasti venalaiset ei kopioi fordia. onhan niilla jo 3 sylinterinen oka auto jos siihen laittaa pienen imurin katolle niin turbo on valmis.... Kuvitelkaa mondeon kokoinen auto niin 1.0- 1.2l kone kestaako 300 tuhatta ja kone on tehty kertakayttoa varten eli siis ei voi edes korjata vaan osta uusi kone jos yksi pytty pimeaksi menee..
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.3.2013 15:46
Kirjoittaja juippi11
Muutama yli 200 tkm ajettu TSi-Volkkari näkyi olevan jo nettiautossa. Ei se nyt mahdotonta ole että kestäisivät, mikäli koneen laakerit ja alakerta on mitoitettu tehojen eikä sylinterien koon mukaan. Vai onkohan sylinterien ja mäntien pienempi koko syynä että väljistyisivät aiemmin, en osaa sanoa.
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.3.2013 17:13
Kirjoittaja Jaska HKI
t tulppu kirjoitti:Jokari kirjoitti:Ottamatta kantaa itse innovaatioihin, niin milloinhan Ladalta nähtäisiin mitään vastaavaa?
- Ei koskaan koska venäläiset osaavat vain kopioida valmiita ratkaisuja tai tarvitsevat ulkopuolisia, osaavampia tahoja ohjailemaan.
Hyva Jokari hyva. Volkkarikin Kopioitu Skodalta Meinaan siis porssen suunnitelema kupla. 12 kohtaa kopioitu kyseisesta vehkeesta..
Ja japanilaiset autot kopioitu englantilaisista autoista. japanissakaan ei viela autoja tehtais ilman euroopan apuja.
Ja toivottavasti venalaiset ei kopioi fordia. onhan niilla jo 3 sylinterinen oka auto jos siihen laittaa pienen imurin katolle niin turbo on valmis.... Kuvitelkaa mondeon kokoinen auto niin 1.0- 1.2l kone kestaako 300 tuhatta ja kone on tehty kertakayttoa varten eli siis ei voi edes korjata vaan osta uusi kone jos yksi pytty pimeaksi menee..
"toivottavasi venäläiset eivät kopioi Fordia"

....venäläisten ja Fordin yhteistyö alkoi jo 84 vuotta sitten1929 kun alettiin tehdä Fordin muotilla "venäläisiä" kuorma-autoja.Henry Fordin mielestä parasta hiekkaa sosialismin rattaisiin oli kapitalistien edistyksellisyys autotekniikassa.Fordin jäljitelmäkuorma-autoilla oli merkittävä osuus kommunistien voittoon Suuressa Isänmaallisessa Sodassa.Niimpä jopa Stalin kehui Henry Fordia suurimmaksi industrialistiksi maailmassa.
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.3.2013 21:51
Kirjoittaja t tulppu
Rahalla ei ole isänmaata.. Fordikin otti rahan mistä helpoiten sai...
Ja chervolet jatkaa venäjällä samalla mallilla...
Kertokaa viisaat mikä Lisenssi kopioimisen ero tavallisen kopioimisen kanssa... Jos venäläiset kopioineet lisenssillä fordia ja fiiattia..... Niin kiinalaiset kopiovat hondaa toyotaa BMW ja ilman lisenssi sopimusta....Minusta siinä on hirmu ero.... Toisella lupa kehittää autoa mieleisekseen mutta kummalla...
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 18.3.2013 22:19
Kirjoittaja t tulppu
3..ralli autossa ..
Jo VW transborterissa 1.6 muistaakseni kestää ilman turboa 500000. 50 HP ja turbon kanssa 70hp 220- 300tuhatta. Eikä yhtään yli... Siis jos ostat takapotku vokkelin niin siihen käy vissiin helposti 2.0 Audin diisseli. Ruppee kulku maistumaan.
jotkut on jopa Volvon koneita pakuihin laittanut siis vweihin..
Nykyään kaikki virmat ostaa osaamista eri lähteistä.. Istuin Taksissa Opel zafira niin siinä oli fiiatin kone kuski oli erittäin tyytyväinen Opelin ja fiiatin ristisiitokseen.
Renauld käyttää Dacia dusterissa Nissanin nelivetoa.
Venäläinen gas käyttää Amerikkalaista gummingsia..
Amerikkalaiset käyttää maastureissa Fiiatin koneita.
Fiiat omistaa Amerikkalaisia merkkejä..
Toyotalla yhteis työtä Psa yhtiön kanssa eli sama citikan pösön ja joku muu..
Volga käyttää Amerikkalaista konetta...
Että ketkä kopio ja ketä kohta varmasti Autontekoon tarvitaan vain noin 5 tehdasta josta kukin ostaa osansa.ZF valmistaa vaihdelaatikot jne....... Mutta se on varma etten osta 300tuhatta ajettua egoboost koneista mondeon kokoista autoa..teki sen merkki kuin merkki.... En edes ladana. Jos ostan niin siinä pitää olla rehellisiä kuutioita. 1.8- 2.3.... 40 %tehon lisä 40% kestävyys heikennys.
Jos uudesta kysymys ja tarkoitus 3 vuotta pitää ja jättää paljot kilometrit muitten murheeksi. Niin vois koe ajaa...
Re: Entäpä EcoBooost ?
Lähetetty: 30.3.2013 17:49
Kirjoittaja Zapsky
Lattarauta kirjoitti:Ei ole ecoboosteilla vielä paljoa ajettu? kun Nettiauton eniten ajetussa on vasta 15tkm.
Mitenkä kauan näitä 1.0 boosteja on myyty? Ja mihinkä kaikkiin koppiin?
Huhtikuusta 2012 asti on suomessa myyty litraisia EcoBoost moottoreita.
Siinä vielä
Wikipedian artikkeli aiheesta.