Sivu 3/14
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 11.3.2015 19:30
Kirjoittaja Jamo
Niille jotka ei tiedä minkänäköinen on VW etuvetoisen öljypohja niin kuvaa
VW:n kannen takapäässä on aika pitkä letkunlähtö lämmityslaitteelle menevää letkua varten, se pitää kai tehdä niin lyhyeksi kun mahdollista, tai tulpata koko reikä ja ottaa kuuma neste samasta paikkaa mistä ylävesiletkukin lähtee. Pakosarja pitää vaihtaa sellaiseen jossa on ulostulo keskellä, jotta pakoputken saisi kiemurreltua raidetankojen etupuolelta, ja arvasin jo paljon etukäteen että niin joutuu tekemään.
Öljynsuodattimella on ahdasta simpukan ja muiden takia. Tiedä auttaisko pienempi suodatin vai mikä? Öljynjäähdyttäjälle ei taitaisi olla tilaa ollenkaan.
Moottorin tukijalkojen pultin reiät on aika hyvin kohdallaan.
Vähä pitäis saada alemmas tulemaan
Jos tuota öljypohjaa käyttäis niin se pitäis katkaista heti tyhjennystulpan takapuolelta ja madaltaa palkinkohta ja sen jälkeen koko pohja olisi käytännössä pilalla, ehkä paremman saa kun käyttää Ladan ö-pojaa se kun on yhtä leveä ja hihnakoneessa pituuskin on melkein sama, eli muokkausta ja pultin reikien porausta se tarvittis. Kuvissa tuo kone on pumpun puolelle kallellaan, mutta lopullinen asento pitäis tulla niin että kallistusta olisi jonkin verran turbon puolelle. Välilaipan ansiosta tua koneen ja tulipellin ahdas väli vähän väljenee kai.
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 11.3.2015 21:47
Kirjoittaja Jamo
Seurataanko/kiinnostaako tämä?
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 12.3.2015 10:16
Kirjoittaja Stuba
Täältä ainakin yksi seuraaja ilmoittautuu

Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 12.3.2015 11:13
Kirjoittaja Flaiman
Kiinnostaapa hyvinkin seurata kun tehdään huolella. Onnistuneita kuvia kaikenlisäksi niin pysyy hyvin mukana.
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 12.3.2015 16:45
Kirjoittaja veli samara
Pakkohan tätä on seurata kun harva laittaa TD-koneita ladaan.

Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 12.3.2015 23:19
Kirjoittaja matomaukka
Seurataan.
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 13.3.2015 10:00
Kirjoittaja MrKz
Täällä kans seurataan mielenkiinnolla miten projekti edistyy

tsemppiä kyllä siitä hyvä tulee, mahtaa ladassa vääntää kivasti tdi motti verrattuna näiden vakio bensakoneeseen
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 16.3.2015 18:51
Kirjoittaja Jamo
MrKz kirjoitti:Täällä kans seurataan mielenkiinnolla miten projekti edistyy

tsemppiä kyllä siitä hyvä tulee, mahtaa ladassa vääntää kivasti tdi motti verrattuna näiden vakio bensakoneeseen
Selvennän sen verran että tuo ei ole TDI-motti vaan esikammiodiesel, I tarkoittaa suorasuihkutusdiisseliä

Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 16.3.2015 19:02
Kirjoittaja Jamo
Nyt oon ottanu VW:n öljypohjan pois ja suunnitellu mitenkä muutan öljypumpun imuputkea. Odotan myös että joku tarjoaisi Ladan hihnakoneen öljypohjaa, mutta taidan ottaa oljypohjan siitä koneesta mikä mulla on, se vaan, että ei aivan heti viittisi alata purkamaan kokonaista toimivaa konetta, jos vaikka joku ostais sen kokonaisena.
Tältä näyttää öljypumppu imuputkineen

Suunnitelin putken niin että katkaisen tuon alumiiniputken, ja sitte ku se on sopivasti kartio sisäpuolelta niin lyön sinne 18mm kupariputkea jonkun liiman kanssa vasaralla, niin kyllä pitää. Sitte vaan tarvittavat taivutukset. Onko joku konsti miten taivutetaan kupariputkea kylmänä ilman taivutustyökalua niin, ettei se mene littaan?
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 16.3.2015 21:00
Kirjoittaja saquzi
Lestin kanssa, tai jos ei sitä ois nii ite koittasin laittaa putken johkin sen putken paksuseen väliin ja taivuttaa. myös voisi auttaa ottaa tarpeeks pitkä pätkä sitä, lyödä toinen pää lyttyyn ja täyttää vedellä ja toinen pää puristaa lyttyyn ja pakastimeen... Jonka jälkeen koittaa taivuttaa.
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 18.3.2015 16:37
Kirjoittaja mush
En nyt muista tarkkaan missä, olisiko ollut Transportterin pumpussa peltiputkesta imuputki laipalla pumpussa kiinni? Siitä saattaisi olla helpompi modata kuin tuosta kokonaan valetusta. Jostain koneesta sellainen kyllä löytyy jos tuosta ei viitsi modata.
Tarkistuksen jälkeen, taisikin olla T4:n pumppu mikä oli mielessä, mutta on noita kuitenkin. Esim. tämän pitäisi kai sopia modattavaksi:
http://www.volkspares.co.uk/view/oil-pu ... 6e059c9159
1,9 lohkohan on korkeampi, mutta taitaa olla apuakseli samalla korkeudella öljypohjasta, eli sellaisenkin pumppu pitäisi kyllä käydä.
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 18.3.2015 21:02
Kirjoittaja toktornivako
saquzi kirjoitti:Lestin kanssa, tai jos ei sitä ois nii ite koittasin laittaa putken johkin sen putken paksuseen väliin ja taivuttaa. myös voisi auttaa ottaa tarpeeks pitkä pätkä sitä, lyödä toinen pää lyttyyn ja täyttää vedellä ja toinen pää puristaa lyttyyn ja pakastimeen... Jonka jälkeen koittaa taivuttaa.
Mitenkä sille putkelle käy kun sisällä oleva vesi jäätyy? Mutta silti sen kupariputken jättäisin kyllä hyllyyn.
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 19.3.2015 14:17
Kirjoittaja saquzi
En tiedä, mutta ainakin turvakaaria jotkut väsäilee noin että jäädyttää, auttaa aika paljon.
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 19.3.2015 15:29
Kirjoittaja toktornivako
? Eikö tämä opetettu jo ala-asteella? Vesi laajenee jäätyessään ja halkaisee sen turvakaari putkenkin!
Re: VW1.6TD koneen tälläys ladan keulalle (aktiivinen)
Lähetetty: 19.3.2015 17:49
Kirjoittaja veli samara
Oiskohan kyseessä ollut kuitenkin hiekka, tai ihan liikkuvassa olomuodossa oleva vesi?