Laakeroitu Apusimpukka

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Vielä löytyy muutama kappale. Laitoin asiasta vielä privaviestiä.
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Puoli vuotta myöhässä, mutta saakos noita enää?
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Saa, mutta olet hetken myöhässä. Just toin muutaman ja kaikki on varattu.

Olisko pöhö-andreilla yhtään?
Lada rules
laada1600

Viesti Kirjoittaja laada1600 »

joo tuommoselle olis tarvetta, jos joltain löytyy sopuhintaan niin voisin ostaa
Laabor 1500s

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

mulle kans tommonen jos niitä sattuu vielä tulemaan markkinoille.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

eihä tosta pelkästä simpukasta oo paljoo apuu, ku pitäis vaihtaa myös itse simpukka, myin tos yhen jo pois larssi21074lle, ja kuulema oli mahtava. siinä luvataan ohjauksen keveytyvän puoliks, eli 30kg voimankäytöstä, 15kg. voisin vaikka koht puolin tuodakin muutaman satsin. hintaa ois 150e+postikulut.
Larssin kertomus siitä: Kyllä tuo tuli heti laitettua. Siinä tuntu olevan jo uutena hammasvälykset vedetty liian tiukalle, ohjauksen keskiasennossa se hieman takkuili. Sen saa onneks säädettyä siitä kannessa olevasta mutterista. Nyt se toimii herkästi eikä ole ohjauksessa puolta kierrosta väljää. Mulla on kyl kaikki etupään nivelet vaihettu ni ei oo ihmekään että ohjaus toimii tarkasti!! Sitä apusimpukkaa muuten joutu vähän muokkaamaan ettei ottanu pakoputkeen kiinni..
En ole vielä ehtiny sillä paljon ajelemaan, vähän jääradalla. Alla on 175 leveet nastarenkaat, mut niillähän se ohjaus ei muutenkaan mikään jäykkä ole.
Toisaalta se tuntu aika hyvälle kun tallin lattialla veivasin ohjausta ees taas paikallaan, ei varmasti ole yhtään jäykempi kuin vakio
Kerron kyllä kun saan parempia tuntumia siihen..
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Itseäni kiinnostaa vain tuon kuulalaakeroidun apusimpukan ostaminen. Hinta aikaisemmin tuolla näyttää olleen vain noin 20e paikkeilla.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Autoteknillinen käsikirja vuodelta 1962:
"Auton ohjauslaitteessa on toistakymmentä nivelkohtaa,joiden kitkahäviöt vaikuttavat ohjauslaitteen kokonaishyötysuhteeseen.Ketjussa viimeisenä olevan ohjausvälityksen hyvällä hyötysuhteella on erityisen suuri merkitys."
Larppis

Viesti Kirjoittaja Larppis »

Kaivelin tämän viestin esille. Elikkäs kun itse autoista vähemmän tiedän, niin kysäisen, että millainen operaatio tämän apusimpukan vaiht on ? Vaihdetaanko tunnin sisään vai pitääkö repiä paljonkin kaikkea edestä pois, että tämän saa vaihdettua ? Kellään yksinkertiasta tai monimutkaista selitystä, tai kenties kuvaa mihin kohtaan tämä tulee ?
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Vaihdoin yhteen autoon alle 20 minuuttia. Uskokaa tai älkää.

Vaihdoin pelkän apusimpukan, en sen vartta eli en ottanut niveliä irti sen varresta koska se on sama kuin vakiossa! Nopeuttaa vaihtoa!! :P
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Larppis kirjoitti: Kellään yksinkertiasta tai monimutkaista selitystä, tai kenties kuvaa mihin kohtaan tämä tulee ?
[ Kuva 1 | Kuva 2 | Kuva 3 | Kuva 4 ]
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan :roll: tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

pappa- igor kirjoitti:kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan :roll: tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????
Kysyppä toisiko RTJN65 moisen seuraavalta reissulta...
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

[quote="pappa- igor"]kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan :roll: tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????[/quote]

Itsellä on ollut jo jokunen vuosi tuollainen itse tehty laakeroitu apusimpukka.
se on tehty neulalaakereilla ja on kestänyt kyllä.
Nykyään olen Pöhöltä ostanut noita venäjän mallisia koska ne ovat halvempia kuin tuon itsetehdyn koneistus+laakerit. Tuo tehtiin silloin kun noista ei Suomessa tiedetty mitään vielä.
Larppis

Viesti Kirjoittaja Larppis »

pappa- igor kirjoitti:kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan :roll: tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????
itse juuri pöhö-andreilta ostin n. viikko sitten kyseisen kapistuksen. Taisi olla että vielä saattoi jäädäkkin 1/2kpl:tta.
Vastaa Viestiin