Sivu 3/8

Lähetetty: 20.10.2004 10:59
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Vielä löytyy muutama kappale. Laitoin asiasta vielä privaviestiä.

Lähetetty: 13.3.2005 11:35
Kirjoittaja ilkkahy
Puoli vuotta myöhässä, mutta saakos noita enää?

Lähetetty: 13.3.2005 13:41
Kirjoittaja RTJN65
Saa, mutta olet hetken myöhässä. Just toin muutaman ja kaikki on varattu.

Olisko pöhö-andreilla yhtään?

Lähetetty: 13.3.2005 13:59
Kirjoittaja laada1600
joo tuommoselle olis tarvetta, jos joltain löytyy sopuhintaan niin voisin ostaa

Lähetetty: 18.3.2005 13:37
Kirjoittaja Laabor 1500s
mulle kans tommonen jos niitä sattuu vielä tulemaan markkinoille.

Lähetetty: 1.4.2005 15:06
Kirjoittaja Sergy
eihä tosta pelkästä simpukasta oo paljoo apuu, ku pitäis vaihtaa myös itse simpukka, myin tos yhen jo pois larssi21074lle, ja kuulema oli mahtava. siinä luvataan ohjauksen keveytyvän puoliks, eli 30kg voimankäytöstä, 15kg. voisin vaikka koht puolin tuodakin muutaman satsin. hintaa ois 150e+postikulut.
Larssin kertomus siitä: Kyllä tuo tuli heti laitettua. Siinä tuntu olevan jo uutena hammasvälykset vedetty liian tiukalle, ohjauksen keskiasennossa se hieman takkuili. Sen saa onneks säädettyä siitä kannessa olevasta mutterista. Nyt se toimii herkästi eikä ole ohjauksessa puolta kierrosta väljää. Mulla on kyl kaikki etupään nivelet vaihettu ni ei oo ihmekään että ohjaus toimii tarkasti!! Sitä apusimpukkaa muuten joutu vähän muokkaamaan ettei ottanu pakoputkeen kiinni..
En ole vielä ehtiny sillä paljon ajelemaan, vähän jääradalla. Alla on 175 leveet nastarenkaat, mut niillähän se ohjaus ei muutenkaan mikään jäykkä ole.
Toisaalta se tuntu aika hyvälle kun tallin lattialla veivasin ohjausta ees taas paikallaan, ei varmasti ole yhtään jäykempi kuin vakio
Kerron kyllä kun saan parempia tuntumia siihen..

Lähetetty: 1.4.2005 18:34
Kirjoittaja ilkkahy
Itseäni kiinnostaa vain tuon kuulalaakeroidun apusimpukan ostaminen. Hinta aikaisemmin tuolla näyttää olleen vain noin 20e paikkeilla.

Lähetetty: 1.4.2005 18:42
Kirjoittaja Jaska HKI
Autoteknillinen käsikirja vuodelta 1962:
"Auton ohjauslaitteessa on toistakymmentä nivelkohtaa,joiden kitkahäviöt vaikuttavat ohjauslaitteen kokonaishyötysuhteeseen.Ketjussa viimeisenä olevan ohjausvälityksen hyvällä hyötysuhteella on erityisen suuri merkitys."

Lähetetty: 6.9.2006 0:05
Kirjoittaja Larppis
Kaivelin tämän viestin esille. Elikkäs kun itse autoista vähemmän tiedän, niin kysäisen, että millainen operaatio tämän apusimpukan vaiht on ? Vaihdetaanko tunnin sisään vai pitääkö repiä paljonkin kaikkea edestä pois, että tämän saa vaihdettua ? Kellään yksinkertiasta tai monimutkaista selitystä, tai kenties kuvaa mihin kohtaan tämä tulee ?

Lähetetty: 6.9.2006 2:00
Kirjoittaja larssi21074
Vaihdoin yhteen autoon alle 20 minuuttia. Uskokaa tai älkää.

Vaihdoin pelkän apusimpukan, en sen vartta eli en ottanut niveliä irti sen varresta koska se on sama kuin vakiossa! Nopeuttaa vaihtoa!! :P

Lähetetty: 6.9.2006 6:17
Kirjoittaja cassu
Larppis kirjoitti: Kellään yksinkertiasta tai monimutkaista selitystä, tai kenties kuvaa mihin kohtaan tämä tulee ?
[ Kuva 1 | Kuva 2 | Kuva 3 | Kuva 4 ]

Lähetetty: 6.9.2006 17:25
Kirjoittaja pappa- igor
kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan :roll: tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????

Lähetetty: 7.9.2006 10:45
Kirjoittaja cassu
pappa- igor kirjoitti:kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan :roll: tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????
Kysyppä toisiko RTJN65 moisen seuraavalta reissulta...

Lähetetty: 7.9.2006 17:28
Kirjoittaja ladaracing pori
[quote="pappa- igor"]kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan :roll: tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????[/quote]

Itsellä on ollut jo jokunen vuosi tuollainen itse tehty laakeroitu apusimpukka.
se on tehty neulalaakereilla ja on kestänyt kyllä.
Nykyään olen Pöhöltä ostanut noita venäjän mallisia koska ne ovat halvempia kuin tuon itsetehdyn koneistus+laakerit. Tuo tehtiin silloin kun noista ei Suomessa tiedetty mitään vielä.

Lähetetty: 8.9.2006 15:14
Kirjoittaja Larppis
pappa- igor kirjoitti:kuinkakohan paha olisi porata/sorvata sopiva akseli ja laakerit vanhaan apusimpukkaan :roll: tulisikohan kestään/pelaan? Heitin vaan kysymysen ilmaan kun ei oo kukaan tuttu ny menos venäjälle, että vois apu-simpukan tuoda... vai onko????
itse juuri pöhö-andreilta ostin n. viikko sitten kyseisen kapistuksen. Taisi olla että vielä saattoi jäädäkkin 1/2kpl:tta.