Pavlovits kirjoitti:Tuo on vähän vaikea kysymys. Onko huono se, joka kiihtyy huonosti, se joka on huono ajettava, vai se jossa on paljon vikoja?
Olen omistanut auton johon täsmää nuo aivan kaikki kriteerit
Autoni oli pakettiautoksi katsastettu Opel Astra f korimallin farkku, Isuzun 1.7 litraisella turbo diesel tekniikalla, vuosimallia 1993. Ahtoja ei oltu yhtään nostettu, muistaakseni tehtaan jäljiltä tuossa autossa on ollut ahtoja huimat 0.3 baria. Edellisen omistajan toimesta syöttöjä oli hieman laskettu jotta olisi oikein taloulellista ajaa ja sitä se kyllä olikin, tankillisella pääsi yli 1000km, ei se kuluttanut kuin jotakin 4.5 litraa / 100km ja se kyllä tuntui kiihtyyydessäkin... Kiihtymistä vaikeutti sekin kun sitä autoa ei ilmeisemmin oltu huollettu oikein kunnolla, kilometrejä oli mittarissa 519 000km kun sen ostin, kun myin sen pois niin mittarissa oli yli 525 000

Jokainen metri tuon 6000km aikana oli tuskaa, haalin paljon Ladan osia kotiini, tuolla autolla oli todella kätevä kuljettaa rojua kun oli aika paljon tilaa kun autoni oli vain 2 paikkainen. Öljyä se vei todella paljon ja oli huono lähtemään käyntiin kylmänä, kesälläkin sitä sai hehkuttaa pari kertaa vaikka oli +20 lämmintä

Eikä sillä autolla mihinkään päässyt, ihan kaasu pohjassa kun yritti kiihdyttää niin oli todella työn ja tuskan takana että sai 80km/h mittariin, eipä se paljoa siitä kovempaa suostunut tasaisella maalla kulkemaan, eikä tarvinnut kauan ajaa kaasu pohjassa niin lämmöt nousivat liikaa ja autoni alkoi keittämään, leikkö alkava kansivika ollut?... Yleensä perus matka-ajoa joutui taittamaan sellainen 60-70km/h mittarissa, kerran sain moottoritiellä alamäessä 110km/h mittariin kun tarpeeksi pitkään vedätti, alamäkeä oli vielä jäljellä mutta lämmöt alkoivat nousta todella nopeasti ja vauhti hyytyi alle sataseen

Koitin muutaman kerran leikkiäkkin sillä, kyllähän se käsijarrusta poikittain lähti hiekalla

Mutta mitenkään sitä laitetta ei tahtonut saada sutimaan, hiekalla kun huudattin kierrokset 5000 asti ja rempas kytkimen ylös 1 vaihteella niin se suti jotain vajaan metrin verran toisella pyörällä, sit hyytyi pahasti

Asvaltilla kun kokeilin joskus samaa niin vähän raapas, jäi alle 10cm mittainen vana asvalttiin, auto otti vain kauhean hypyn eteenpäin ja oli niskat koetuksella...

Kaikki siinä autossa oli kyllä hajalla, leimaakin oli parisen kuukautta jäljellä kun sen 100€ ostin ja noh, mitäpä voi satasen romulta olettaakkaan?...

Ajo-ominaisuuksiltaankin se oli mielestäni aivan karmea laite, minulle jäi kaikinpuolin todella huono mielikuva siitä romusta, mutta kaiken sen surkeuden takia sitä autoa olen kyllä muistellut nauraen, oli se toisaalta aika vinha laite kun se oli niin totaalinen p*aska
Kun leimaa oli enää muutama päivä jäljellä, myin sen mustalaisille samaan 100€ kauppahintaan ja sain kaupan päälle peräti 2kpl autoradioita!

Eipä mennyt kauaa kun mustalaiset paalasivat sen, eivät tainneet nekään tykätä eivätkä yrittäneet korjata (kuten en minäkään) vikoja, koska niitä oli todella paljon... En tiedä minkälainen ajettava tuo auto on ollut silloin kun mittarissa on ollut alle 100 000km, olisi kiva päästä kokeilun vuoksi joskus koeajamaan samanlainen härveli joka olisi vielä siisti ja ehjä. Mutta vaikka vastaani tulisi samanlainen auto joka olisi oikeasti siistikuntoinen ja vähän ajettu, en silti maksaisi sellaisesta kovin montaa sataa euroa, oli se oma diesel hirviöni sen verran karmea kokemus
