Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Ei minun mielestä noita pikku sitikoita ole paljoa ollu koskaa. Kotikylällä oli kyllä pitkään eräällä pariskunnalla AX. Taisi olla vuosimallia -89 ja käsittääkseni oli uudesta asti naapurilla. Leskeksi jäätyään emäntä jatkoi sillä ajeluaan mutta tällävuosituhannella ajelut loppui kun terveys meni. Ei mitään tietoa mihin kyseinen auto päätyi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Austinissa kyllä... mutta entä muissä.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Minulla on yksiJaska HKI kirjoitti:Missä OPEL CORSA A:t ????


Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Kajaanissa on kovemman luokan sitikkaharrastaja, joka oli muuttanut sukunimenkin melkein samaksi kuin automerkki. Toinenkin sitikkamies on tiedossa, ja hänellä oli/on AX:n GT-versio, sekä useampi CX. Visaa ei tainnut olla. Visan lähtökohtaa eli Peugeot 104:ää en ole muistaakseni ikinä nähnyt.
Corsamiehellä on liian ehjä se auto, ei Jaska siitä kiinnostu..
Corsamiehellä on liian ehjä se auto, ei Jaska siitä kiinnostu..
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Veljellä oli Lancia Prisma siihen kävi samat alustan ja vetoakseleiden osat kuin Fiat Regataan.virtain kirjoitti:Malagassa ja Regatassa on aika paljonkin ihan samoja osia (Alustassa etenkin...Myös ovet on samat,vaikka kahvat erilaiset)...Malagathan tehtiin silloin,kun Seatti Oli vielä oikea Seatti...Eikä mikään volkkarin koriin merkkimuutoksilla tehty "seatti"....Vanhassa Volkswagen Jetassa on korin muotoilussa samoja piirteitä,kuin Malagassa ja Regatassa.juippi11 kirjoitti:Malagan ulkonäössä vivahtaa Regatan lisäksi jotain volkkarimaista. Tekniikkahan kyllä oli System Porschea, Samaran tyyliin.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Allekirjoittaneella on ollut mm. Renault 12TL ja Renault 18TS.Nettiautossa on pitkään roikkunut harvinainen 2 litran malli.Kukahan senkin pelastaisi.Veljellä ja työkaverilla oli Citroen Visa ihan oikeilla rautajousilla.Aika paljon te se itse miehen autoja vaikka kabiini oli ehtaa ranskalaista muotoilua.Fiat 127:lla ja 128:lla on tullut ajeltua. Ykkössarjan pösöissä ja Citroen Visassa oli sama PSA:n kone.juippi11 kirjoitti:Joo, kylläpä se pösön oleskelupaikka äkkiä tulee, kun sieltä lähtee Kuusamoa päin ajelemaan.
Kaikista eniten minua on toteutumattomista autokaupoista ketuttanut, kun en ostanut n. 30 tkm ajettua, ruosteetonta oranssia Fiat 127:aa hurjalla 300 euron kauppahinnalla. Tuttu jobbari sen osti ja möi pian lähes kymmenkertaisella summalla.
Semmoista arkiliikenteestä kadonnutta mallia kuin Renault 12, näin pari viikkoa sitten useamman hyväkuntoisen yksilön samalla harrastajalla. Ei olleet entisöityjä vaan hyvin säilyneitä. Jotain siinä puhuttiin myös Volvon 340:stä, joka oli rellun kanssa melkein samalla koneella. Ei niitäkään enää näe, ainakaan alkupään remmivetoisia.
Tutulla on tosi siisti (oikeasti kuin pakasta vedetty), vain 490 tkm ajettu porrasperäinen Corsa A
Oliko Citroen Visoja ja AX:iä joskus paljonkin? Ei ainakaan enää.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Hyvin olen Opelit kiertäny,vaikka näyttää olevan mainettaan parempi auto.Lada ilmiö on arkipäivää kun kaikki pyrkivät ohivirtain kirjoitti:Minulla taitaa tällä hetkellä olla Opeleita eniten (Ascona B 3kpl) (Ascona C 4Kpl) (Corsa A GSI 1KPL) (Kadett C 1Kpl) (Manta A 1Kpl)...Uitukki kirjoitti:Mitä automerkkiä virtaimella on eniten?

Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Tänään näin linkin autoa vastaavan lavaSubarun. Olisin arvellut 70-lukuiseksi mutta on näköjään noinkin tuore kuin 80/90 -luvun vaihteesta. No sepä taitaa perustua toisen polven Leoneen 70-luvun lopusta. Vanhat Subarut on hävinneet ruosteen syöminä, ja jotkut on pelänneet erikoista tekniikkaa. Esim. jakohihnan katkeaminen ei ainakaan kaikkia Subarun boksereita hajota, moni auto joutui romikselle hihnan katkettua kun pelättiin kallista remonttia.
http://www.nettiauto.com/subaru/pickup/5858577
http://www.nettiauto.com/subaru/pickup/5858577
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Näkyy olevan tuossa nettiautossa myynnissä olevassa Subarussa alla Peugeotin peltivanteetjuippi11 kirjoitti:Tänään näin linkin autoa vastaavan lavaSubarun. Olisin arvellut 70-lukuiseksi mutta on näköjään noinkin tuore kuin 80/90 -luvun vaihteesta. No sepä taitaa perustua toisen polven Leoneen 70-luvun lopusta. Vanhat Subarut on hävinneet ruosteen syöminä, ja jotkut on pelänneet erikoista tekniikkaa. Esim. jakohihnan katkeaminen ei ainakaan kaikkia Subarun boksereita hajota, moni auto joutui romikselle hihnan katkettua kun pelättiin kallista remonttia.
http://www.nettiauto.com/subaru/pickup/5858577






Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Pitää varmaan sitten tuokin käydä ostamassa, niin saa samalla paremmat renkaat pösöön.. Tipon ja Tempran mainitsinkin aiemmin. Toisella veljellä oli tosi pitkään 1,6 DGT Tipo. Pikkuvikaa siinä välillä oli, ja konekin piti remontoida venttiilin hajottua n. 250 tkm ajettuna. Ihmeauto Kittin inspiroima mittaristo näytti silloin hienolta. Se yksilö poistui kilvistä lopulta n. 500 tkm ajettuna, ja taitaa viimeisen omistajan kuoltua seisoa jossain kajaanin suunnalla edelleen. Toissa syksyllä jopa ajoin Tipolla, oli tosin sekin kilvistä poistunut yksilö. Ärhäkkä kone tuntui olevan. Tipot ruostui aivan samaa tahtia kuin Ritmotkin, veljen autoon vaihdettiin helmat jo auton ollessa kolmevuotias. Takaluukku siinä ei ruostunut, kun oli muovia. Temproja olen nähnyt vielä silloin tällöin, täällä pohjoisessa eivät niin nopeasti katoa mitä etelämmässä. Tipo oli muistaakseni kova syömään öljyä ehjänäkin, ehkä kaikki ei muistaneet seurailla kulutusta. Kone oli 128:n peruja, lohko vielä vanhempaa suunnittelua jostain 50-luvulta. Stilossakin se sama kone näytti vielä rahisevan, käyttöominaisuuksiltaan oli hyvä motti.Näkyy olevan tuossa nettiautossa myynnissä olevassa Subarussa alla Peugeotin peltivanteet
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Tipo ja Temprahan ovat muutoin samoja autoja,paitsi koriltaan...Eli jos on 1,6 Tipo....Tai 1,6 Tempra,niin tekniikka on sama molemmissa....Tipo korvasi aikoinaan Ritmon...Ja Tempra korvasi Regatan.juippi11 kirjoitti:Pitää varmaan sitten tuokin käydä ostamassa, niin saa samalla paremmat renkaat pösöön.. Tipon ja Tempran mainitsinkin aiemmin. Toisella veljellä oli tosi pitkään 1,6 DGT Tipo. Pikkuvikaa siinä välillä oli, ja konekin piti remontoida venttiilin hajottua n. 250 tkm ajettuna. Ihmeauto Kittin inspiroima mittaristo näytti silloin hienolta. Se yksilö poistui kilvistä lopulta n. 500 tkm ajettuna, ja taitaa viimeisen omistajan kuoltua seisoa jossain kajaanin suunnalla edelleen. Toissa syksyllä jopa ajoin Tipolla, oli tosin sekin kilvistä poistunut yksilö. Ärhäkkä kone tuntui olevan. Tipot ruostui aivan samaa tahtia kuin Ritmotkin, veljen autoon vaihdettiin helmat jo auton ollessa kolmevuotias. Takaluukku siinä ei ruostunut, kun oli muovia. Temproja olen nähnyt vielä silloin tällöin, täällä pohjoisessa eivät niin nopeasti katoa mitä etelämmässä. Tipo oli muistaakseni kova syömään öljyä ehjänäkin, ehkä kaikki ei muistaneet seurailla kulutusta. Kone oli 128:n peruja, lohko vielä vanhempaa suunnittelua jostain 50-luvulta. Stilossakin se sama kone näytti vielä rahisevan, käyttöominaisuuksiltaan oli hyvä motti.Näkyy olevan tuossa nettiautossa myynnissä olevassa Subarussa alla Peugeotin peltivanteet
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Samojahan ne, korikin taisi olla aika pitkälle sama, kuten alustakin. Jostain syystä Temproja olen nähnyt liikenteessä enemmän. Regataan jossain vaiheessa tullut 100hv ruiskuversio 1,6 -moottorista oli siitä outo, että se oli käytännössä sekä kiihtyvyyden että väännön puolesta heikompi mitä 85 hv 1,5 -litrainen kaasarikone. Muistan vanhasta Tuulilasista lukeneeni.
Nissan Primeran edeltäjä Bluebird on aikalailla kadonnut ruosteen hävittämänä. Saabin suomalaista erikoismallia 90:ä en ole tainnut nähdä pariin vuoteen.
Nissan Primeran edeltäjä Bluebird on aikalailla kadonnut ruosteen hävittämänä. Saabin suomalaista erikoismallia 90:ä en ole tainnut nähdä pariin vuoteen.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Fiat Ritmo perustui Fiat 128 tekniikkaan.Jälkimmäinen oli minun ensimmäinen auto.Laatikko Bluebirdit on kans hävinneet.Mainetta kasvatti Tuulilasin kesäautotesti jossa kone hajosi heti oston jälkeen.Hirvikolarinkin veli ajoi luupäällä.Jos oli ollut påienempi auto niin mitenkähän olisi käynyt?
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Bluebirdit on tosiaan vähissä, mutta ei niin vähissä kuin cherryt 

Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Molempia näkynyt Kuopiossa... Viimeksi eilen Pyöreäkoppainen Cherry..Siisti kuntoinen Ja moottori terve Käyntinen.