Jotain päivitettävää taas.
Fiilistelin vähän vannetta alle
Sain tyhmän idean, mutta lopulta, ei se tainnutkaan olla niin tyhmä? Etulippa.
Kyse on siis Opel Kadett Coupe
GTE:n
alkuperäinen GM:n leimalla oleva kumispoileri takakontin päälle. Puhutaan ilmeisesti melko harvinaisesta tavarasta. On siis 'jatkettu' teipillä, ja roikkuukin rautalankojen varassa, mutta tästähän voisi tehdä muotin ns. viralliseen versioon.
Takapäähän taas sovellettiin C Asconan takakontin päälle sopivaa spoileria.
Saattaa jakaa mielipiteet. Sopivuus on melko hyvä, mutta tosiaan kuvissa kiinnityspultit painaa takakonttia vasten, joten kantaa hieman.
Näiden johdosta sain melko villin idean ulkonäölle, mutta katotaan mihin rantaudutaan..
Tuli tosiaan haettua "käyttöauto" / talvilelu, millä kuskataan Ladan osaa paikasta toiseen. Moni ihmetellyt, että käyttöautona tämmöinen turbohärveli ja tallissa projektina Lada..
Jatketaan Ladalla.
Etupyörän kaaret/kotelot olis nyt valmiit! Kaikki peltien saumat vahvikehitsasin, raaputtelin mädät pois ja levittelin päälle happopohjamaalin, jonka päälle ruiskin massan.
Toiselta puolelta.
Takajarrut saapui Venäjältä. Kaikki bolt-on osat välilaippoineen tuli mukaan.
Vetareiden laippoja joutui vähän sorvailemaan, että mahtuu jarrulevyn sisälle.
Osia kun maalaillaa, niin täytyy olla asiaankuuluva kuivuri..
Etuakseli sai myös vahvikehitsauksen jälkeen maalin niskaan, samalla oli myös ensimmäinen kerta, kun ruiskulla tuli suihkittua. Hyvä harjotella maalamista Ladaan, kun ei noi pinnat ainakaan voi huonontua.
Etunavat huolsin.
Ja taka-akselia aloitin työstämään. Jousikupit poistettuna, ja tilalla vähän vahvistuksia.
Kävin tänään myös ManseMotorsilla noutamassa vähän osia, esim. alla näkyvät kilpakäyttöön tehdyt jämäkämmät pallonivelet. Vaatii hieman kuitenkin dremelöintiä, että soveltuu tuleviin cambereihin.. 8)
Pääsin ihan oikeesti kokoon jo jotain sovitusmielessä.
Krhm. "Vähän" muokattavaa. Kuvan asennossa mm. ylätukivarsi ottaa vanteeseen ja pohjaanlyöntikumiin kiinni, jarrulevy alatukivarteen.
Pienellä säädöllä ja speiserillä saadaan ehkä sopiva ja toimiva! Tosin nykysellä setupilla vanne tulee kaarelle. Ehkäpä tää kaipaa jotain levikkeitä, mutta niistä myöhemmin!
Eipä siis juuri kummoisia tapahtunut, ja oma aikataulukin ainakin kuukauden myöhässä, mutta suunta nyt on vähintäänkin oikea. Huomattavasti on kyseisenä aikana perehdytty alustan geometrioihin, ja haettua tietoa monelta taholta. Saa nähdä, saako niistä tiedoista mitään irti.
Moottori on tekeytymässä ja Venäjältä ajautuu lisää osia. Ehkä tää tästä vielä iloks muuttuu!
